Gå til innhold

Er det en for meg der ute?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg også lurer på hvorfor du ikke svarte henne at du er kjempe interessert og spurt hvorfor hun oppfattet at du ikke er det?

Virker så rart at du var så interessert, men så ga du henne helt opp fordi hun ikke oppfattet deg som interresert.

Hvordan lød meldingen fra henne egentlig? Siden du er så skråsikker i din sak at det handlet om sex?

Anonymkode: 01881...cb3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror det er ganske mange damer som vil ha sex før de tenker forhold. Det er mitt inntrykk.

Litt samme prinsipp som med de som gifter seg. Det er ganske vanlig å ha sex før man gifter seg, for å finne ut om man er kompatible seksuelt.

Vi er alle ulike selvfølgelig, likevel tror jeg flertallet tenker slik. 

Når tenker du det er naturlig å ha sex?

Anonymkode: 29ce7...cf3

For meg er det helt uvesentlig når man har sex, om det skjer ved første øyeblikk eller senere. Det som er viktigere er hvorfor man har det. Om det er for å sjekke ut om sexen er bra, da er det utelukket. Er det av lyst, da skjer det når det skjer.

Sex er noe som bare blir bedre og bedre, så å ta den første runden i sengen som en fasit - da skyter man seg selv i foten. Skjønner at man er redd for mikropeniser her inne, men det må man jo gjerne finne ut - men det er ikke min oppgave å slenge frem kulen for å bevise at hun slipper å bruke fingertuppene. 
Samme tenker at om sex er viktig å finne ut av, vel da tar man initiativ til det da. 
For meg er det så mye mer, og så mange andre ting som er viktigere å finne ut av enn bare sex. Med andre ord, hadde hun opplevd at jeg likte henne, og hun likte meg tilbake - da hadde det vært naturlig for meg å utforske den fysiske biten. 

Så for å svare enkelt. For meg er det riktig når vi begge liker hodene og personlighetene til hverandre, før vi utforsker kroppene til hverandre. Det er ikke snakk om noe forhold eller giftemål her.

Anonymkode: d4af5...668

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det helt uvesentlig når man har sex, om det skjer ved første øyeblikk eller senere. Det som er viktigere er hvorfor man har det. Om det er for å sjekke ut om sexen er bra, da er det utelukket. Er det av lyst, da skjer det når det skjer.

Sex er noe som bare blir bedre og bedre, så å ta den første runden i sengen som en fasit - da skyter man seg selv i foten. Skjønner at man er redd for mikropeniser her inne, men det må man jo gjerne finne ut - men det er ikke min oppgave å slenge frem kulen for å bevise at hun slipper å bruke fingertuppene. 
Samme tenker at om sex er viktig å finne ut av, vel da tar man initiativ til det da. 
For meg er det så mye mer, og så mange andre ting som er viktigere å finne ut av enn bare sex. Med andre ord, hadde hun opplevd at jeg likte henne, og hun likte meg tilbake - da hadde det vært naturlig for meg å utforske den fysiske biten. 

Så for å svare enkelt. For meg er det riktig når vi begge liker hodene og personlighetene til hverandre, før vi utforsker kroppene til hverandre. Det er ikke snakk om noe forhold eller giftemål her.

Tror du misforstår meg litt her. Det er stor forskjell på å finne ut om man er seksuelt kompatible eller om sexen er bra. Det er ikke helt det samme, for det har litt med hva som faller seg naturlig å gjøre...

Noen er veldig kosete av natur, mens andre er ikke det. Jeg er selvfølgelig enig at sex bør komme som et resultat av lyst. Noe annet er dødfødt...

For min del så henger dette veldig sammen. Min kropp og mitt hode er ikke to adskilte enheter. Hodet er kroppen min, og kroppen er hodet mitt. 

For å si det enkelt. 

Så da tar jeg forhåndsregler i forhold til det. Om det er en mann jeg i det hele tatt har lyst til å treffe, så vet jeg veldig mye om ham på forhånd, ellers har jeg ikke lyst til å treffe han. 

Anonymkode: 29ce7...cf3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg også lurer på hvorfor du ikke svarte henne at du er kjempe interessert og spurt hvorfor hun oppfattet at du ikke er det?

Virker så rart at du var så interessert, men så ga du henne helt opp fordi hun ikke oppfattet deg som interresert.

Hvordan lød meldingen fra henne egentlig? Siden du er så skråsikker i din sak at det handlet om sex?

Jeg sendte en melding til henne om dette var noe vi burde utforske mer? At jeg hadde tenkt litt på disse dagene vi hadde sammen, og de var virkelig fine. Hun svarte at hun var enig, det var noen skikkelig fine dager. hun var veldig overrasket over å bli spurt om det da hun fikk følelsen over at det virkelig ikke var noen interesse, annet enn vennskapelig.

Det var svar nok det. To som hadde virkelig fine dager sammen, men bare en opplevde det som noe mer enn vennskapelig. Eneste som manglet var den fysiske biten. 

Så jeg takket for ærligheten. Sa jeg synes vi hadde skikkelig god kjemi, men at jeg respekterer at hun ikke kjente det samme. Så ønsket jeg henne lykke til videre.

Hun svarte at hun kjente kjemien godt hun også, men at hun ikke ville utforske det. 

Skrevet
kommodevaran skrev (30 minutter siden):

Dette virker selvmotsigende. Du sier du vil gi damen sjansen til å bli kjent med deg og velge deg for den du er, men så er det deler av den du er som du holder tilbake og ikke lar henne se. Så hvordan skal hun da bli kjent med den ekte deg, og vite om hun er interessert i den ekte deg? Jeg ville ærlig talt blitt skremt om jeg hadde falt for en som var avslappet og tilbakeholden, men som brått forvandlet seg til en frempå, verbal og flørtende fyr det sekundet vi ble et par. Det er ikke sikkert jeg ville likt den versjonen av ham, en gang. 

Sier ikke at man trenger å prøve å få dama til sengs fra første sekund, men man bør da i hvert fall vise hint om hvordan man vil være om det faktisk blir et forhold ut av dette, selv om man foretrekker å ta ting langsomt.

For å svare på et annet spørsmål du stilte: Jo, i utgangspunktet ville jeg tenkt at om en fyr reiste langt for å treffe meg, bodde på hotell i flere dager for å være sammen med meg, osv, så er han interessert. Men så må man jo også se på hvordan dette treffet var, for det faktum at han er til stede er ikke nok til å vite om han fortsatt er interessert. Om han hadde vært sur eller tilbakeholden, kun snakket om seg selv, ikke vært interessert i meg som person, sagt ting som fikk det til å virke som om han ikke likte meg, ikke hadde flørtet i det minste bittelitt, eller gitt meg komplimenter, eller sagt direkte til meg at han har litt følelser for meg, eller prøvd seg på litt ekstra blikkontakt, eller ønsket å holde hender eller annen form for minimal kroppskontakt, osv., så ville jeg tenkt at han kanskje mistet interessen i løpet av besøket, eller at han kanskje bare var ute etter vennskap likevel. Man kan ikke bare gjøre én stor handling (dra på besøk) og så tro at da er alle intensjoner på bordet og at man ikke trenger å gjøre mer for å vise at man er interessert. 

Jeg har forresten hatt flere mannlige venner som har besøkt meg over lengre tid kun som venner. Søsteren min har reist på ferietur med menn kun som venner. Så å tilbringe tid sammen er ikke nødvendigvis en tydelig indikasjon på at man ønsker noe romantisk.

Dette er en tullete ting å si. Hun skjønte ikke at du var interessert. That's it. Det betyr ikke at hun ikke valgte deg. Det betyr at hun trodde du ikke ville velge henne.

Det at hun ikke skjønte at du var interessert trenger ikke å bety at hun er passiv. 

Har hun selv sagt at det var på grunn av mangel på sex at hun syntes du virket uinteressert? Hvis ikke tillegger du henne meninger hun ikke nødvendigvis har, og det er urettferdig. Dessuten kan det hende hun ikke forstår måten du har vist interesse på fordi hun ikke er vant til at menn viser interesse på den måten. Om du forklarer det for henne er det fullt mulig at hun ser det, og digger det.

Du virker veldig skråsikker på at du vet alt og har alle svarene, til tross for at du tilsynelatende har det samme problemet igjen og igjen. Spørsmålet er om du vil fortsette å ha dette problemet resten av livet? Du har virkelig ingenting å tape på å ta en ordentlig prat med denne dama, få hennes perspektiv på ting. Og da mener jeg det faktiske perspektivet hennes, ikke det du tror hun har. Det "verste" som kan skje er at du lærer noe nytt om deg selv og hvordan du fremstår for andre mennesker, noe som kan være til enorm nytte fremover i datinglivet.

For, igjen, det at hun oppfattet deg som uinteressert og passiv, trenger ikke å bety at hun ikke var interessert i deg.

Tror du forstår hva jeg mener. Det handler ikke om å være en annen før og etter. Det handler om trygghet - jeg kan ikke være en som «kaster» seg over henne før hun vil det. Og dette er ikke noe jeg bare må finne ut, dette må signaliseres, vises. Så er det en enorm forskjell i å fremprovosere dette - altså at jeg tester grensene hennes og ser hvor langt jeg kan gå (som for øvrig fungerte godt da jeg var ung og ville ligge) og det at hun viser meg hvor langt jeg kan gå. Det handler om å vise respekt. Jeg fortalte henne at jeg var der fordi jeg likte henne. Jeg fortalte noen ganger at jeg likte å være med henne, at jeg storkoste meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg sendte en melding til henne om dette var noe vi burde utforske mer? At jeg hadde tenkt litt på disse dagene vi hadde sammen, og de var virkelig fine. Hun svarte at hun var enig, det var noen skikkelig fine dager. hun var veldig overrasket over å bli spurt om det da hun fikk følelsen over at det virkelig ikke var noen interesse, annet enn vennskapelig.

Det var svar nok det. To som hadde virkelig fine dager sammen, men bare en opplevde det som noe mer enn vennskapelig. Eneste som manglet var den fysiske biten. 

Så jeg takket for ærligheten. Sa jeg synes vi hadde skikkelig god kjemi, men at jeg respekterer at hun ikke kjente det samme. Så ønsket jeg henne lykke til videre.

Hun svarte at hun kjente kjemien godt hun også, men at hun ikke ville utforske det. 

Ok. Men da var hun bare ikke interessert likevel da. Og du ga ditt alt så da vet du at du prøvde.

Og ut i fra det du sier under her 👇 er jeg enig i at det var rart hun ikke trodde du var interessert.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg fortalte henne at jeg var der fordi jeg likte henne. Jeg fortalte noen ganger at jeg likte å være med henne, at jeg storkoste meg. 

Hvis ikke du sa det på en veldig broderlig måte. Jeg var jo ikke der. Men jeg hadde tolket det som at du var interessert. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Og så vil jeg fortelle historien om to kompiser og hvordan en person kan mene han gjør noe som han absolutt ikke har gjort.

Meg og en venn skulle en gang på kino og da sa han på veien inn at han hadde invitert med en kompis men at kompisen aldri svarte tilbake på den meldingen.

Så kom vi inn på kinoen og der er kompisen i kinosalen og skal se samme film. Etter filmen så sier han ene "jeg inviterte deg jo med, hvorfor svarte du ikke?" Og da svarte den andre kompisen; " Du inviterte meg ikke med inn du bare sendte meg en melding og sa "meg og XXX skal på kino og se denne filmen, og så en smiley og hehehe".

Han første kompisen mente at det var en invitasjon. Og det var det jo ikke. 

Men jeg regner med at du ts sa virkelig det du sa og ikke noe annet..?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har møtt en som oppfører seg likt deg.

Han gir en intens øyekontakt, oppsøker meg stadig og prater mye med meg. Forteller mye private ting, uten at jeg egentlig kjenner han. Tror han strøk meg på armen en gang, men det var så subtilt at jeg ble usikker... 

Føler han er interessert, men lurer på hvorfor han ikke er litt mer "på". Han vet at jeg er singel og har fått vite hva jeg liker å finne på. 

Anonymkode: 45778...ef6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han gir en intens øyekontakt, oppsøker meg stadig og prater mye med meg. Forteller mye private ting, uten at jeg egentlig kjenner han. Tror han strøk meg på armen en gang, men det var så subtilt at jeg ble usikker... 

Føler han er interessert, men lurer på hvorfor han ikke er litt mer "på". Han vet at jeg er singel og har fått vite hva jeg liker å finne på. 

Jeg er ikke ts. Men kan ikke du bare spørre om han vil finne på noe en dag da? Istedenfor å vente, hvis du er interessert?? Det må jo ikke alltid være mannen som tar initiativ.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel heller du som mangler guts her, synes du ikke? Det må være lov å vise en at en liker en og se om den andre vil vise noe tilbake. Det er jo det som skjer her, både med han karen din og med meg. Vi viser det veldig tydelig, men det er liksom ikke nok for at den andre skal tørre å gi noe tilbake. Er vel kanskje det det handler om? At vi gir litt og ser om det kommer litt tilbake. Det handler om å være på samme bølgelengde, ha en balansert og naturlig utvikling. Å skape og utvikle tiltrekningen sammen fremfor å overbevise den andre om at det faktisk er noe her.

Du er singel, du ser at en mann liker deg - men du vil ha mer før du gir noe tilbake. Enkelt og greit så er du ikke interessert. Han viser deg at han er det, men du responderer ikke tilbake. Og da går det som det må gå da - en annen responderer på det. Og det er jo greit

Skrevet

Jeg er ikke ts. Men kan ikke du bare spørre om han vil finne på noe en dag da? Istedenfor å vente, hvis du er interessert?? Det må jo ikke alltid være mannen som tar initiativ.

Mannen her har allerede tatt initiativ, men hun velger å ikke respondere. Han tar gjentatte initiativ 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller må mannen være veldig frempå, verbal og flørtete? Alt dette er meg, men ikke før vi begge har valgt hverandre. 
Jeg viser interessen på en mye mer subtil og avslappet måte, varm og rolig - før hun også velger meg. 
Jeg har ingen problemer med å vise initiativ… 

Det er noe i meg som ikke ønsker å legge noe press på damen for å få henne til å velge meg. Jeg vil vise henne hvem jeg er, og gi henne muligheten til å se hvem jeg er. Dette er min måte å vise interesse på. Intensjonen min er ikke å ligge, men å finne noe ekte. I hodet mitt er det å være så frempå en måte å legge press på henne. Er jeg helt idiot her?

Ingenting av dette er synlig på en app, der er bildene alt de har.
Får du den første daten så kan du jo skinne.

Husk at den moderne kvinnen har mistet mye av det tradisjonelt feminine, de forventer derimot fremdeles det tradisjonelle fra en mann. Som at du tar initiativ og ansvar, planlegger, tekster, ringer. Derfor er det greit å være litt frempå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kan være jeg tar feil, så kunne tenkt meg klarere signaler. Da kan det være aktuelt at jeg ev tar initiativ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen her har allerede tatt initiativ, men hun velger å ikke respondere. Han tar gjentatte initiativ 😄

Ja, jeg oppfatter at han er interessert også. Da er det vel bare å spørre.

Jeg (dame) ringte selv til en mann en gang som jeg ikke visste om var interessert i det hele tatt. Han hadde ikke vist noe interesse den lille timen vi var i samme rom. En kamerat kjente han og hadde nr. Jeg ringte og spurte om vi skulle treffes en gang. Og han sa ja og jeg traff han igjen. Vi ble kjempe forelsket og var sammen en liten stund. Det var veldig enkelt å ringe. Verste som kunne skjedd var jo da at han sa nei og det hadde jo også gått bra. Tenkte aldri over at jeg var kvinne og han var mann. Vi må slutte å tenke på det. Det er lenge siden kvinner kun kunne fri til en mann hvert skuddår. Den mannen jeg ringte var jo også egentlig sjenert og trodde ikke jeg ville være interessert i han. Så hadde jeg ikke ringt så hadde ingenting skjedd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er vel heller du som mangler guts her, synes du ikke? Det må være lov å vise en at en liker en og se om den andre vil vise noe tilbake. Det er jo det som skjer her, både med han karen din og med meg. Vi viser det veldig tydelig, men det er liksom ikke nok for at den andre skal tørre å gi noe tilbake. Er vel kanskje det det handler om? At vi gir litt og ser om det kommer litt tilbake. Det handler om å være på samme bølgelengde, ha en balansert og naturlig utvikling. Å skape og utvikle tiltrekningen sammen fremfor å overbevise den andre om at det faktisk er noe her.

Du er singel, du ser at en mann liker deg - men du vil ha mer før du gir noe tilbake. Enkelt og greit så er du ikke interessert. Han viser deg at han er det, men du responderer ikke tilbake. Og da går det som det må gå da - en annen responderer på det. Og det er jo greit

Mulig det, men han er så subtil at jeg blir usikker. 

Hva kan jeg gi tilbake for å bli 100% sikker? Hva ville TS hatt?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En mann formet og skapt av feminismen, fin beskrivelse. Mye følelser, men lite innhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være jeg tar feil, så kunne tenkt meg klarere signaler. Da kan det være aktuelt at jeg ev tar initiativ. 

Betyr dette at du faktisk er interessert? Men vil ikke gjøre noe av frykt for å bli avvist? 
Han sender deg mange signaler, så han gjør allerede mye. Signalene du sender er at du ikke er interessert. 

Du mener jeg må være mer frempå, på samme måte som han. Problemet er at vi vil ha noe ekte, noe gjensidig. Ikke en vi har vunnet eller overbevist. Det er i alle fall det jeg har måtte erkjenne all den tid jeg har vært frempå og fått ligge rundt. Det er ingenting spesielt for meg med en dame jeg har vunnet - det er ikke min partner in crime

Skrevet

Tenker dere sitter begge på gjerdet og ser på hverandre og ingen av dere tør å være den første til å ta initiativ. Og så en dag så kommer det en annen og tar initiativ og så er sjansen borte. Hvis du liker han så synes jeg at du skal satse. Hvis ikke det er en sånn klein situasjon at han er broren til din svoger eller noe som gjør at det blir kleint om han sier nei. 

Men fyren er jo åpenbart interessert i deg. Stirring og stryke på armen tenker jeg er tegnene.

Skrevet

Du må være på i begynnelsen. Hvis ikke tror de du ikke er interessert.

Husker jeg nærmest terroriserte kona mi i starten. Hun var i utgangspunktet ikke ute etter noe, men sa ja til slutt. Ikke ta nei for ett svar 😅

Anonymkode: ec4b1...9dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mulig det, men han er så subtil at jeg blir usikker. 

Hva kan jeg gi tilbake for å bli 100% sikker? Hva ville TS hatt?

Du sier han ser intenst på han - hva gjør du da? Du sier han prater med deg om private ting - hva gjør du da? Du sier han oppsøker deg - oppsøker du han? Osv osv. hvor tilbakelent og avslappet er du her? 

Når jeg reiste for å treffe denne damen, så var det fordi jeg likte henne. Det jeg trengte fra henne var å vite om hun likte meg, om ting skulle kunne utvikle seg. 
Her står denne karen klar på startstreken og spør om du vil bli med, men du (som damen jeg har snakket om), dere sår og venter på å bli båret bort til startstreken.

Og ja, noen er villig til å gjøre det - uavhengig om du faktisk har lyst å starte eller ikke. Så blir dere sinte og sure når det viser seg at løpet var veldig kort, han skulle bare løpe bitte litt. Det handler om respekt, en invitasjon fremfor å dominere. Og du får velge om du vil være med

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du mener jeg må være mer frempå, på samme måte som han. Problemet er at vi vil ha noe ekte, noe gjensidig. Ikke en vi har vunnet eller overbevist. Det er i alle fall det jeg har måtte erkjenne all den tid jeg har vært frempå og fått ligge rundt. Det er ingenting spesielt for meg med en dame jeg har vunnet - det er ikke min partner in crime

Men du... Dette er jo ikke frempå. Han er jo ikke frempå med henne. Han er jo en sånn mann som gjerne forspiller en sjanse med å være så vag. Men jeg synes hun bør invitere han med på noe en gang hvis hun er interessert. Kan jo være han er sjenert. 

Men ts. Dette er veldig vagt. Du kan jo spørre om å få treffe damene du liker og ikke tro de er tankelesere. Du hadde sikkert en annen fremgangsmåte for å ligge med de enn nå når du ønsker noe annet vel? Målet må vel være å få personen man er interessert i på to manns hånd og bli bedre kjent. Og det er lov selv om du for tok initiativ for få de til sengs før. Du treffer en dame og oppfører deg som en gentleman. Og spør om å treffes igjen samme dagen eller kjapt etterpå og opprettholder interessen. Men uten mål om å ligge. Det er ihvertfall det som skjer i mitt liv som aldri har hatt sex med noen jeg ikke er kjæreste eller semi kjæreste med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...