AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #1 Skrevet 23. november 2025 Barna får mye besøk og det syns vi bare er koselig. Men det er spesielt et barn som ofte er på besøk her som sitter mye på do hos oss. Unormalt mye og flere ganger. Barnet sliter med skolevegring på skolen, men liker seg godt hos oss. Drar ingen andre steder uten at foreldre er med, men her er det trygt. Problemet er at do vanene er blitt ganske ille siden aktivitetene ved besøk må foregå utenfor gjestedoen slik at barnet kommer seg rask på do om noe skjer. Blir nervøs og urolig når noen andre bruker doen. Hjemme hos barnet er det motsatt problem. Kan noen gi meg en pekepinn på hva det kan være? Kan jeg gjøre noe for å hjelpe barnet? Vi får ikke så mye ut av foreldrene. Anonymkode: 0e45d...fdf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #2 Skrevet 23. november 2025 Jeg tenker allergier mot matvarer som gjør at barnet må ha rask tilgang til toalett. Samtidig kan det være en så enkel forklaring som at barnet har "nervøs" mage som slår til når barnet er utenfor eget hjem. Anonymkode: f5678...1d9 1
Honey Dew Skrevet 23. november 2025 #3 Skrevet 23. november 2025 Er det avføring eller bare vannlating? Når det gjelder det siste, kan det være mulig at barnet har diabetes som ikke er kontrollert godt nok. Synes du skal snakke med foreldrene jeg.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 Det er en "flukt". Barnet mitt holdt også på slik, utviklet angst,depresjon og skolevegring. Måtte alltid på do før hver aktivitet osv. Jeg tenker at dette barnet strever, men pusher seg siden det i utgangspunktet er trygt hos dere, men søker tilflukt på do når det blir litt mye. Ville ikke kommentert noe til barnet, da blir det fort slutt på at barnet kommer på besøk. Supert at barnet er sosialt tross problemene sine. Anonymkode: 8a051...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 Honey Dew skrev (4 minutter siden): Er det avføring eller bare vannlating? Når det gjelder det siste, kan det være mulig at barnet har diabetes som ikke er kontrollert godt nok. Synes du skal snakke med foreldrene jeg. TS her. Begge deler. Det er ingen annen sykdom eller allergier. Har snakket med foreldrene. Hjemme er det motsatt problem at barnet kvier seg til å gå på do, så de syns det er positivt at barnet er mye på do hos oss. Barnet leker ellers veldig fint med våre barn. Kan jeg gjøre noe mer? Vi sørger alltid for å servere mat og drikke barnet liker ved besøk. Passer på å si nei takk til andre besøk barnet er utrygg på. Er dette noe som går av seg selv? Anonymkode: 0e45d...fdf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 Barn kan få do trang når de er nervøse. Mulig derfor ofte do besøk. For å vurdere om barnet har noen plager så må det undersøkes av lege, med avføring prøve o.l Anonymkode: 1bb09...ba8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #7 Skrevet 24. november 2025 Er det snakk om avføring? Hvis det ikke er allergi i bildet, da tenker jeg også nervøs mage. Hjemme er han veldig komfortabel derfor trenger ikke gå på do, men utenfor- blir han litt spent/nervøs og må på do. Det er bra at han føler seg trygg nok for å gå på do hos dere. Kanskje nervøs mage er årsak hvorfor han har skolevegring. Jeg selv har et barn på 8 år som nekter å bæsje på skolen, en gang måtte jeg hente ham pga. at han hadde store smerter i magen og selvfølgelig første han gjorde hjemme var å gå på do og ble bra igjen. Anonymkode: 46da0...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #8 Skrevet 26. november 2025 Barn som tidligere har opplevd tissing i buksen kan iblant bli engstelige for at det skal skje igjen og gå mye på do for sikkerhets skyld. Anonymkode: 44dd3...28e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #9 Skrevet 26. november 2025 Ikke lag styr om det tenker jeg Anonymkode: 36f0c...981
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå