AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #1 Skrevet 23. november 2025 Jeg kjenner en familie som ikke har kontroll. De har rot overalt i huset. Det ligger klær, søppel, matrester over alt. De sender inn barnet sitt før jeg har fått stelt meg. Jeg har et barn på samme alder som deres barn. Jeg er alene med mitt barn. Jeg liker å ha det ryddig. Så sender de inn barnet, og moren i den familien, stenger seg inne på badet for å dusje, mens barnet ramler rundt her hos meg. Noen ganger med problematisk oppførsel mot mitt barn. Da føler jeg at det skjer for mye, for tidlig. Jeg blir forbannet for at mitt eget hygienebehov ikke respekteres. Samtidig ser jeg at de sliter, og antakelig har lite kapasitet. Men hvordan er det egentlig mulig at to voksne personer har mindre kapasitet enn en. Er det noe jeg kan si til dem for å hjelpe dem? Hvor starter man, ved slike tilfeller? Anonymkode: 3ec6b...50e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #2 Skrevet 23. november 2025 Det passer ikke nå. Du kan komme kl... Anonymkode: 00bee...842 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #3 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så sender de inn barnet, og moren i den familien, stenger seg inne på badet for å dusje, mens barnet ramler rundt her hos meg. Øhh.... Hæ? Anonymkode: 8b65c...2c2 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 Det der skjønte jeg fint lite av du. Anonymkode: e6027...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det passer ikke nå. Du kan komme kl... Anonymkode: 00bee...842 Hundre ganger dette! Det er ikke farlig å si til barn at de må komme tilbake senere. Det tåler de helt fint. Jeg har også sagt i fra til foreldre at barna deres ikke kan komme og banke på før kl 10 i helgene. Da sover vi som regel, eller vil ha fred. Anonymkode: 10336...74f 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 Jeg skjønner ikke? Bor dere sammen siden ingen hennes kan "plage" deg i tide og utide? Om ikke så er det bare å løse døren og koble ut ringeklokken. Det er også lov å sende en melding: "Hei. Vi liker rolige morgener i helgene og er ikke tilgjengelig for besøk før etter kl xx. Dersom du/dere ønsker at barna skal være sammen før den tid, sender jeg gjerne *navn* bort til dere". Anonymkode: c1794...dd5 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #7 Skrevet 23. november 2025 Meld til barnevernet! Anonymkode: 30a89...763 2
Nettrollet Skrevet 26. november 2025 #8 Skrevet 26. november 2025 Vaskehjelp til folket, altså "Mitt hygienebehov"... Det var litt for ocd for meg, altså
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #9 Skrevet 26. november 2025 Her forstod jeg ikke mye. Bor dere sammen siden de er rotete og du ikke får oppfylt dine hygienebehov? Ellers så høres jo dette ut som en familie som absolutt trenger litt hjelp og boveiledning. Å bo i rot er en ting, men søppel og gammel mat er ikke ok. Anonymkode: 7829c...5b0
BobbySocks Skrevet 26. november 2025 #10 Skrevet 26. november 2025 Slutt å åpne til ungen før etter et vist klokkeslett, så lærer de vel. Man må ikke ta imot besøk.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #11 Skrevet 26. november 2025 Du må jo bare lære å sette grenser på en fin og hyggelig måte. Flere eksempler på det over her. Og jeg ville også vurdert bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: dec2b...a6f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #12 Skrevet 26. november 2025 jeg ble som mange andre forvirret her men TS, hvis du VET at de lever i rot og usanitøre forhold snakk med noen, helsesøster, barnehage, skole, barnevern eller lege om din bekymring og be om råd. Dersom mor kommer til deg for å dusje si nei, sett grenser. Anonymkode: c5faf...a07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå