Gå til innhold

Har dere fri i romjula i staten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere fri i romjula i staten?

Anonymkode: 3b5c5...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får en fridag med lønn. Andre dager må man ta ferie eller avspassere.

Anonymkode: 39665...d6b

• Liker 3
Skrevet

Ikke staten, men fylkeskommunen. Fri med lønn julaften og nyttårsaften. Vanlige arbeidsdager i romjulen, dvs 8-15:45. 

Anonymkode: dda7b...704

• Liker 1
Skrevet

Da jeg jobbet i sykehus ble vi pålagt å ta ut fridager i romjulen, fordi poliklinikken jeg jobbet på holdt stengt. Det ble brukt feriedager på dette, tvunget. Men ellers er det jo sånn at man ikke får fri på vanlige arbeidsdager i romjulen, nei, og mange må også jobbe helligdagene. Sykehusene er vel den største statlige arbeidsgiveren.

Anonymkode: 8600c...2fa

• Nyttig 1
Skrevet

Fri julaften og nyttårsaften. Romjul er det kortere dager, kun 5 timer.

Anonymkode: af543...d13

Skrevet

Jobber til kl.12 julaften og nyttårsaften. Har fri røddagene, men jobber de andre dagene i år. 

(er politi)

Anonymkode: af3be...c0e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt to statlige jobber, og ingen av de jobbene hadde romjuls-fri.

Anonymkode: 33140...d5d

Skrevet

Det varierer fra etat til etat, tror jeg.

Vi får 1 aften fri og en dag i romjula fri. De andre dagene er kortere enn vanlig arbeidsdag.

Skrevet

Vi må bruke av flexi (altså avspasering) eller feriedager i romjula. Alt vi ellers jobber med og alle vi samarbeider med har fri, så det har ingen hensikt å være på kontoret.. Men vi har en avtale om at det skal være nok på flexisaldo til at vi tar ut fri da, og det har aldri vært noe problem 

Anonymkode: 2c7be...bab

Skrevet

Jobber på et universitet og har ikke fri i jula. Tror vi har halv dag noen av dagene, men som vitenskapelig ansatt har vi også "særlig fleksibel arbeidstid" - så jeg følger ikke så godt med. Så lenge jeg leverer det jeg skal så vil ingen telle timer. (De fleste jobber nok mer enn normal arbeidsuke).

Anonymkode: 2d763...8e3

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, vi har fri med lønn en aften og en dag i romjula. I praksis har vi stengt både julaften og nyttårsaften, så den ene aftenen avspaserer vi. Arbeidsdagene i romjula er noe kortere enn vanlige arbeidsdager. 

Noen må være på i romjulen for akutte henvendelser, men vi bytter på hvem (mange vil heller ha fri de siste dagene før jul, mot at de jobber i romjula). Det er et ønske om at flest mulig skal ha fri, for å få unna fleksitid og ferie.

Anonymkode: bc2ba...69f

• Nyttig 1
Skrevet

Får mellom 1 og 1,5 dag fri med betalt av forsvarssjefen. Resten er pålagt ferie/avspasering

Anonymkode: 9087b...1ba

Skrevet

Vi får 2-2,5 dager, avhengig av hvor mange helligdager det er i jula. Dette er timer som er "til overs" når man gjør opp sommertid/vintertidordningen. 

Anonymkode: f1e92...db0

Skrevet

Vi har fri julaften og nyttårsaften også får vi en fridag i romjulen. Andre dager må ev. avspaseres eller bruke fridag. Vi starter kl 10 istedenfor kl 8 i romjulen.

Anonymkode: cb532...2f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da jeg jobbet i sykehus ble vi pålagt å ta ut fridager i romjulen, fordi poliklinikken jeg jobbet på holdt stengt. Det ble brukt feriedager på dette, tvunget. Men ellers er det jo sånn at man ikke får fri på vanlige arbeidsdager i romjulen, nei, og mange må også jobbe helligdagene. Sykehusene er vel den største statlige arbeidsgiveren.

Anonymkode: 8600c...2fa

Sykehusene er ikke staten i den forstand. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har fri julaften og nyttårsaften. Kortere arbeidstid i jula (6 timer), så de fleste bruker avspasering da. Lite som skjer på jobb, så liten hensikt i å være der, med mindre man jobber med eksamen. Adm.ansatt på et universitet.

Anonymkode: 74423...3ab

Skrevet

Fri julaften eller nyttårsaften (begge er 3-timersdager). 

I tillegg er det korte dager i romjula (5,75t) og én dag fri i romjulen. 

I praksis betyr det at i år "koster det" 8,75 t avspasering for fri f.o.m. 24. desember t.o.m. 1. januar. 

Veldig ålreit 😊

Anonymkode: 7ce55...1db

Skrevet

hva er " staten" ? Det er jo alt fra renholdere til økonomer liksom. KG er så generell at jeg får mark! 

Anonymkode: 73345...559

• Liker 2
Skrevet

Nei. Vitenskapelig ansatt på et universitet. 
Tidligere jobbet jeg i et statlig tilsyn. Der fikk vi fri én dag i romjula med lønn, og enten julaften (8-12) eller nyttårsaften (10-12).

Anonymkode: 69f0e...928

Skrevet

Har fri julaften og nyttårsaften. I romjulen er det korte dager, husker ikke nøyaktig hvor lange, men mellom 4 og 5 timer et sted tror jeg. 

Anonymkode: b84b4...ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...