AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #21 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er utdannet lektor og elsker å lese og formidle litterarur. Siden jeg har råd så vurderer jeg å gå bibliotekkarutdanningen. Men hvordan er arbeidsmulighetene for bibliotekarer. Jeg bor i Oslo, men er singel nå og flyttbar etter studier. Takk alle Anonymkode: 27226...d7d Det er ikke lett å få jobb som bibliotekar, ikke fast stilling. Det er stor rift om jobbene. Det enkle er eventuelt ta en 3.årig utdannelse på Oslo Met, men da får en oftest jobb andre steder enn de største byene til å begynne med. Så mulig du må langt nord eller en av de mindre plassene. Kommer jo an på type bibliotek du ønsker deg til også Anonymkode: a3764...197 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #22 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke lett å få jobb som bibliotekar, ikke fast stilling. Det er stor rift om jobbene. Det enkle er eventuelt ta en 3.årig utdannelse på Oslo Met, men da får en oftest jobb andre steder enn de største byene til å begynne med. Så mulig du må langt nord eller en av de mindre plassene. Kommer jo an på type bibliotek du ønsker deg til også Anonymkode: a3764...197 Takk, som skrevet er jeg flyttbar hvor som helst i Norge, jeg tenker på den i Oslo og jeg er åpen for både fag og folke. Anonymkode: 27226...d7d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #23 Skrevet 18. november 2025 tenker at siden du er lektor i grunn så vil det hjelpe veldig på å få jobb etter studier. Kostnadene er ikke bare det å overleve i 3 år men også å miste pensjon og inntekten du hadde gått miste om disse tre årene. Jeg tenker at en andre utdanning er verdt det hvis den vil øke inntekten etter uteksaminering, så man kan tjene inn de pengene man mister. Anonymkode: ec76a...35c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #24 Skrevet 18. november 2025 Jeg er utdannet bibliotekar, jobbet i snart 13,5 år og kjenner at jeg er på vei bort fra yrket. Jeg har jobbet i folkebiblioteket alle årene. For min del så jeg har mer lyst på en rolig kontorjobb uten særlig kontakt med andre mennesker. Anonymkode: daa6a...e8c
Perelandra Skrevet 19. november 2025 #25 Skrevet 19. november 2025 Tråden er ryddet for ryktespredning og svar til dette. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå