AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #1 Skrevet 14. november 2025 Hei Sønnen min går på fotballtrening. De har sånn greie der alle skal selge kakebokser fra nordkak. Foreldrene skal dele lenke på sosialemedier. Jeg har delt på min fb uten at noen har vist intresse. Sendte også i vennegruppen min på whatsapp. Hva om hvis vi ikle får solgt noe?? Gir det noe konsekvenser?? Anonymkode: 25a6a...225
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #2 Skrevet 14. november 2025 Kan han ikke selge i nabolaget? Disse pleier å være veldig populære her. Men er hyggeligere å kjøpe av barna som er rundt på døren enn av foreldrene på nett. Anonymkode: be09f...348 7 1
aksase Skrevet 14. november 2025 #3 Skrevet 14. november 2025 Noen ganger må du selv kjøpe de boksene som du ikke får solgt videre. Andre ganger kan de returneres. Noen ganger kan du ta opp bestilling fra kunder først, og så etterpå få tilsendt de boksene du faktisk har solgt. Hvis andre foreldre selger godt og trenger flere, kan de kanskje få noen av deg i stedet for å bestille flere fra leverandør. Hvordan reglene og systemet er i deres idrettslag, det må du sjekke med dem. Om de har gjort jobben sin, skal dette ha blitt informert om, eller i hvert fall bli informert om før bestilling og salg begynner. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #4 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan han ikke selge i nabolaget? Disse pleier å være veldig populære her. Men er hyggeligere å kjøpe av barna som er rundt på døren enn av foreldrene på nett. Anonymkode: be09f...348 Vi bor i et lite sted. Alle barna som spille har samme nabolag. Så det er et grense på hvor mye nabolaget kan kjøpe fra alle barna 😅 ingen som kjøpte fra oss i hvertfall Anonymkode: 25a6a...225 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #5 Skrevet 14. november 2025 Selg til kolleger! Anonymkode: adb64...27f 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #6 Skrevet 14. november 2025 Har jo blitt helt sinnsyke priser på de boksene! Har alltid pleid å støtte, men da jeg innså at sjokoladeflarn fra berthas var vel så gode , og til 40 kr, så slutta jeg faktisk å kjøpe! Lillebrors sjokoladeboller selges tilsvarende på jula og Biltema, til 17 og 22 kr eller lignende. Det er rett og slett blitt for dyrt, særlig når jeg finner mye billigere i vanlige butikker. Anonymkode: 26f2b...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #7 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har jo blitt helt sinnsyke priser på de boksene! Har alltid pleid å støtte, men da jeg innså at sjokoladeflarn fra berthas var vel så gode , og til 40 kr, så slutta jeg faktisk å kjøpe! Lillebrors sjokoladeboller selges tilsvarende på jula og Biltema, til 17 og 22 kr eller lignende. Det er rett og slett blitt for dyrt, særlig når jeg finner mye billigere i vanlige butikker. Anonymkode: 26f2b...3f2 Ja kanskje det er derfor ingen ville kjøpe fra oss 😥 Anonymkode: 25a6a...225
Tbag Skrevet 14. november 2025 #8 Skrevet 14. november 2025 Jeg kjøper av prinsipp ikke fra foreldre som deler link eller spør på Facebook/snap/insta. Det være seg familie eller ikke. Kommer barnet selv på døra eller selv tar kontakt støtter jeg gjerne, selv om det ikke er min ‘kopp te’ de selger. 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #9 Skrevet 14. november 2025 Kjøper ikke av foreldre, men kjøper av ungdommer som har fikset seg f.eks. stand på kjøpesenter. Foreningene får latterlig lite av fortjenesten, men når ungdommene/barna selv står for innsatsen så bidrar jeg gjerne. Anonymkode: af0a2...f8d 3 1
Sirah Skrevet 14. november 2025 #10 Skrevet 14. november 2025 (endret) Disse boksene er faktisk noe av det eneste jeg dugnadsbaserte jeg kjøper Men "alle" selger de jo, så jeg kan jo ikke kjøpe av alle 🫣 Men heller disse boksene enn overpriset dopapir! Endret 14. november 2025 av Sirah 4
ToveM Skrevet 14. november 2025 #11 Skrevet 14. november 2025 Har nettopp kjøpt 4 bokser av en som la ut på lokal salgsside. Syntes de er veldig gode. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #12 Skrevet 14. november 2025 Sirah skrev (27 minutter siden): Disse boksene er faktisk noe av det eneste jeg dugnadsbaserte jeg kjøper Men "alle" selger de jo, så jeg kan jo ikke kjøpe av alle 🫣 Men heller disse boksene enn overpriset dopapir! Samme her, når kollegaer har kommet med liste på jobben så kjøper jeg alltid 4 bokser.😅 Årene det ikke har vært noen som har besøkene mine vært så skuffa🤯 Anonymkode: 2ccd0...574 4
Sirah Skrevet 14. november 2025 #13 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her, når kollegaer har kommet med liste på jobben så kjøper jeg alltid 4 bokser.😅 Årene det ikke har vært noen som har besøkene mine vært så skuffa🤯 Anonymkode: 2ccd0...574 Ja disse liker jeg faktisk godt selv om de er litt overprisa 😅 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #14 Skrevet 14. november 2025 De er som andre har skrevet fryktelig overpriset. Da jeg var ungdom og solgte dem, kostet de 60,-. Nå koster de 80! Men de er utrolig gode da🤤 har dere ingen familie som vil kjøpe? Besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn? Eller kjøre til nærmeste store tettsted og gå fra dør til dør? Anonymkode: 28c81...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #15 Skrevet 14. november 2025 Blitt en tradisjon å kjøpe noen bokser før jul. I år har det jo kommet flere nye varianter. Skal teste ut kladdkakebollene, men holder meg unna havreflarn med mint. Anonymkode: bcc9e...3cb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #16 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er som andre har skrevet fryktelig overpriset. Da jeg var ungdom og solgte dem, kostet de 60,-. Nå koster de 80! Men de er utrolig gode da🤤 har dere ingen familie som vil kjøpe? Besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn? Eller kjøre til nærmeste store tettsted og gå fra dør til dør? Anonymkode: 28c81...7f8 Koster de 80 hos dere ? Her er det 90 🙈 men uansett , hvis man ikke får solgt noen så kan man i det minste kjøpe et par bokser selv . Anonymkode: e34ad...2b0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #17 Skrevet 14. november 2025 Spørre på dette forumet om noen fremdeles ønsker å kjøpe ting der: Vil kjøpe kaker, men hvordan? - freak.no Eller legge ut annonse på for eksempel Finn.no eller lignende, og spør om noen ønsker å kjøpe? Anonymkode: 9dba6...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #18 Skrevet 14. november 2025 Jeg kjøper, men syns prisene har blitt horrible! 90 kr for en boks måtte jeg gi nå🤯 kjøpte nylig av en kollega som har et barn som solgte for dugnad Anonymkode: 265b7...fee
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #19 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blitt en tradisjon å kjøpe noen bokser før jul. I år har det jo kommet flere nye varianter. Skal teste ut kladdkakebollene, men holder meg unna havreflarn med mint. Anonymkode: bcc9e...3cb Ja styr LANGT unna mintflarn. Det er en grusom smak, ikke mint i det hele tatt 🤢 Anonymkode: 265b7...fee
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #20 Skrevet 14. november 2025 Her tok vi opp bestillinger, så bestilte vi kun inn det vi solgte. Anonymkode: 3ae84...645
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå