Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er først og fremst på jobb for å tjene penger og gjøre jobben min, men har innsett at arbeidsmiljøet er viktig for trivselen og for ens egen psykologiske trygghet i teamet. I tillegg er det dessverre nødvendig enkelte steder å passe inn sosialt for å få muligheter til forfremmelse, mer ansvar eller mer spennende arbeidsoppgaver.

Anonymkode: dd9ca...a18

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjefer skal ha en saklig distanse til medarbeiderne sine. De skal ikke delta i fjerne konflikter, og skal utelukkende bidra og legge til rette for samarbeid, ikke splitte. Jeg trenger ikke å være venner eller betro meg til sjefen min.

Anonymkode: bf48f...170

TS her.

Enig i det du sier. Jeg opplever at sjefen min vil være venn med enkelte ansatte, og hen favoriserer dem.

Anonymkode: 10367...abb

• Nyttig 1
Skrevet

For meg er oppgavene viktigst, samt det å kunne samarbeide med dyktige folk, helst flinkere enn meg slik at jeg lærer noe. 
Folk er folk, tenker jeg, samme hvor du jobber. Det er hyggelige folk over alt.

Skrevet
Knirke skrev (7 timer siden):

Hvorfor det? 

Stort sett alle mine sosiale kontakter er fra jobben (nåværende eller tidligere). Jeg har mye mer til felles med kollegaene mine enn jeg har med f.eks tilfeldige folk jeg gikk på ungdomsskolen med.

Jeg hadde aldri orket å jobbe et sted med surpomper som nekter å være med på sosiale ting (julebord, sommerfester etc)

Surpomp fordi men ikke vil bruke fritiden sin på jobben? Da er det du som er problemet, ikke din kollega.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.

Enig i det du sier. Jeg opplever at sjefen min vil være venn med enkelte ansatte, og hen favoriserer dem.

Dette er et problem, vurder å finn deg ny jobb.

Anonymkode: acecc...ff1

Skrevet

Ekstremt viktig. Jeg tilbringer 40 timer i uka på jobb, er jo mer enn jeg tilbringer med noen andre bortsett fra mann og barn. Jeg MÅ trives, og må ha én eller to jeg klikker skikkelig godt med.

Har vært veldig heldig med arbeidsplassene mine så langt og har fremdeles god kontakt med flere tidligere kolleger, mens min nåværende arbeidsplass er helt ok på det området.

Og helt ok kjenner jeg ikke er nok for meg, så jeg er på utkikk etter ny jobb.

Anonymkode: 0bd08...233

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Surpomp fordi men ikke vil bruke fritiden sin på jobben? Da er det du som er problemet, 

Jeg er veldig glad for at jeg slipper å jobbe med deg.:laugh:

Skrevet
Knirke skrev (10 timer siden):

Jeg er veldig glad for at jeg slipper å jobbe med deg.:laugh:

Ligeså, jeg søker kollegaer med gode sosiale evner. Som forstår omgang av mennesker.

Skrevet

For meg er godt arbeidsmiljø kjempeviktig, og jeg ville byttet arbeidsplass hvis jeg mistrivdes sosialt.

Det betyr allikevel ikke at jeg omgås kollegaene på fritiden, ikke har vi mange sosiale sammenkomster heller. Men jeg tilbringer 40-45 timer på jobb i uka, det ville raskt blitt tungt å gå på jobb hvis miljøet var dårlig. I tillegg samarbeider vi tett, og et dårlig miljø ville gjort det vanskelig.

Anonymkode: 87f4e...c39

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg er godt arbeidsmiljø kjempeviktig, og jeg ville byttet arbeidsplass hvis jeg mistrivdes sosialt.

Det betyr allikevel ikke at jeg omgås kollegaene på fritiden, ikke har vi mange sosiale sammenkomster heller. Men jeg tilbringer 40-45 timer på jobb i uka, det ville raskt blitt tungt å gå på jobb hvis miljøet var dårlig. I tillegg samarbeider vi tett, og et dårlig miljø ville gjort det vanskelig.

Anonymkode: 87f4e...c39

Ja, er på jobben man skal ha det greit sammen :) For å fungere på jobben må man ha et liv utenfor, som gjør at man kobler av jobben. Omgås andre mennesker ❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 16.38):

Hvor viktig er et godt sosialt miljø for deg i jobben? Er det viktig for deg å passe inn i arbeidsmiljøet, eller er det selve arbeidsoppgavene som betyr mest? Ville du sluttet i jobben hvis du ikke trives sosialt, selv om oppgavene er greie?

Så lenge folk er normalt hyggelige og profesjonelle, så hadde jrg ikke sluttet i en jobb jeg likte.

Anonymkode: 2cc3b...a62

Skrevet

"Normalt hygelige og profesjonelle" - gode stikkord. Har snart 30 år i yrkeslivet. Synes det må være et minimuskrav av å oppre som et anstendig voksent menneske, selv om du synes sjefen din eller kollegaen din er en drittsekk... Dessverre finnes det folk som ikke eier grunnleggende egenskaper som dette. 

Anonymkode: 8345a...cc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Normalt hygelige og profesjonelle" - gode stikkord. Har snart 30 år i yrkeslivet. Synes det må være et minimuskrav av å oppre som et anstendig voksent menneske, selv om du synes sjefen din eller kollegaen din er en drittsekk... Dessverre finnes det folk som ikke eier grunnleggende egenskaper som dette. 

Anonymkode: 8345a...cc0

Det er dessverre mye rart ute i arbeidslivet. Mobbing, utfrysning, hakking, baksnakking, allianser, de konfliktSØKENDE, folk som kommer med raseriutbrudd i tide og utide. Arbeidslivet er ikke for de skjøre. Er nok ikke få som har blitt syke rett og slett pga. arbeidsmiljø...De menneskene som holder på slik har ikke noe de skulle sagt når folk havner på AAP eller lignende!

Anonymkode: 065e1...ac8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er dessverre mye rart ute i arbeidslivet. Mobbing, utfrysning, hakking, baksnakking, allianser, de konfliktSØKENDE, folk som kommer med raseriutbrudd i tide og utide. Arbeidslivet er ikke for de skjøre. Er nok ikke få som har blitt syke rett og slett pga. arbeidsmiljø...De menneskene som holder på slik har ikke noe de skulle sagt når folk havner på AAP eller lignende!

Anonymkode: 065e1...ac8

Voksne mobber like mye som barn, om ikke enda mer.

• Nyttig 1
Skrevet

Man bruker flere våkne timer i døgnet til jobb enn fritid, så syns det er veldig rart å si at man ikke bryr seg om arbeidsmiljøet og kollegaene sine 🙈

For meg er det viktig - men i kombinasjon med spennende arbeidsoppgave og noen andre faktorer. Det må være et godt arbeidsmiljø med trivelige og inkluderende folk, hvor man samarbeider godt. Av den grunn prioriterer jeg også å delta på noen sosiale tiltak på jobb når jeg får det til. Og syns vel også alle som jobber på en arbeidsplass med andre mennesker bør ta seg tid til å investere noen få timer i året på å treffe sine kollegaer på en sosial arena. Gode relasjoner er verdifullt når det kommer til miljø og samarbeid i arbeidshverdagen.

Anonymkode: e873f...639

• Liker 1
Skrevet

Vi har en engere krets på jobb. De utestenger andre ansatte og presser ut ledere, og tar vare på hverandre som et mafiakartell. De er ikke så suksessfulle lengre, men flyter på fordums storhet. Jeg har valgt min egen (snille og omtenksomme) krets internt og eksternt, har min egen agenda og gjør suksess på egne vilkår. Ikke villig til å oppføre meg manipulerende og slemt, de får bare skyte på meg og nedvurdere meg som de vil. Men føler ubehaget når jeg omgås dem, som et hull gjennom magen. 

Anonymkode: 6ea35...d75

Skrevet

Ryddet for ryktespredning. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...