Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er sykemeldt og sjef ønsker meg bort, når jeg skulle informere sjefen at sykemeldingen ble forlenget, samt en annen dag jeg var syk å sendte melding har jeg klart å sende meldingene om sykdom/forlengelse av sykemelding på jobb telefon nummeret( altså til et nummer som er et 72 nummer hvor mang ringer til kunder osv) 

jeg har lagret sjefen sitt nummer som

eks: 

«maria estenstad mobil»

og maria stedenstad jobb» 

og klart å sende feil..

er det gyldig grunn til å sparke meg? 
oppdaget det tilfeldigvis nå og dette var for 1,5 uke siden..  sendte inn sykemeldingen dagen etter melding da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Camitasunny skrev (Akkurat nå):

Er sykemeldt og sjef ønsker meg bort, når jeg skulle informere sjefen at sykemeldingen ble forlenget, samt en annen dag jeg var syk å sendte melding har jeg klart å sende meldingene om sykdom/forlengelse av sykemelding på jobb telefon nummeret( altså til et nummer som er et 72 nummer hvor mang ringer til kunder osv) 

jeg har lagret sjefen sitt nummer som

eks: 

«maria estenstad mobil»

og maria stedenstad jobb» 

og klart å sende feil..

er det gyldig grunn til å sparke meg? 
oppdaget det tilfeldigvis nå og dette var for 1,5 uke siden..  sendte inn sykemeldingen dagen etter melding da.

Beklager noen skrivefeil 🙈

Skrevet

Selvfølgelig er det ingen grunn til å gi deg sparken 

Anonymkode: c8869...91e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det ingen grunn til å gi deg sparken 

Anonymkode: c8869...91e

Ikke? Arb giver har altså ikke fått meldingene mine ang at jeg ikke kommer enkelte dager, men har som sagt sendt inn sykemelding, litt forsinket da.

Skrevet

Du ringte det øyeblikket du ble klar over det? 

Anonymkode: bf00a...c1c

Skrevet

Send en ny sms og forklar, så har du det skriftlig. Og i tillegg ringer du sjefen din i morgen og tar en prat, slm voksne folk gjør. 

Anonymkode: 5ab04...b0f

• Liker 2
Skrevet
Camitasunny skrev (27 minutter siden):

Arb giver har altså ikke fått meldingene mine ang at jeg ikke kommer enkelte dager, men har som sagt sendt inn sykemelding, litt forsinket da.

Vil det si at arbeidsgiver ikke etterlyste deg da du ikke kom på jobb og de ikke fikk noen beskjed fra deg?

Anonymkode: 3c836...2a6

• Liker 1
Skrevet

Dette grunnen til at man RINGER og informerer om fravær, nettopp for å forsikre seg om at beskjeden blir mottatt av rett person.  Når du bare har droppet å dukke opp på jobb i en ukes tid uten å gi beskjed så er det skoft, og skoft er oppsigelsesgrunn. Du burde i alle fall RINGT leder med en gang du oppdaget dette, å bare sende sykmeldingen er ekstremt sløvt. Med den moralen forstår jeg godt at leder ønsker deg ut. 

Anonymkode: 4ea99...3aa

• Nyttig 2
Skrevet

Men ble meldingen faktisk levert? Står det «levert» under den? Eller kom det opp feilmelding?  

Hvor lang tid tok det før du oppdaget feilen? Ringte du jobben da? 

Anonymkode: 6cc9a...4dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil det si at arbeidsgiver ikke etterlyste deg da du ikke kom på jobb og de ikke fikk noen beskjed fra deg?

Anonymkode: 3c836...2a6

Riktig

Skrevet

Dette grunnen til at man RINGER og informerer om fravær, nettopp for å forsikre seg om at beskjeden blir mottatt av rett person.  Når du bare har droppet å dukke opp på jobb i en ukes tid uten å gi beskjed så er det skoft, og skoft er oppsigelsesgrunn. Du burde i alle fall RINGT leder med en gang du oppdaget dette, å bare sende sykmeldingen er ekstremt sløvt. Med den moralen forstår jeg godt at leder ønsker deg ut. 

Men har ikke sjefen et ansvar her mener du? Normalt ville en sjef ringt å etterlyst arbeidstaker som skulle vært på jobb, på min arbeidsplass iallfall. 

Anonymkode: 69606...846

• Liker 1
Skrevet

Men har ikke sjefen et ansvar her mener du? Normalt ville en sjef ringt å etterlyst arbeidstaker som skulle vært på jobb, på min arbeidsplass iallfall. 

Jeg har holdt god kontakt angående mitt sykefravær men her gjorde jeg en feil..

jeg er utbrent og derfor sykemeldt, desverre gjorde jeg en feil..har hjernetåke 

Skrevet

Du og lederen din bør gjøre en avtale om at dere snakkes jevnlig på telefonen, typ det intervallet sykemeldingene skrives for. Det er i begges interesse.

Anonymkode: 98000...da5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er arbeidstaker sitt ansvar å gi beskjed ved fravær, ikke arbeidsgiver som skal ringe rundt for å få tak i ansatte som ikke kommer når de skal. Jeg har en kombinasjonsstilling som gjør at jeg har to arbeidsgivere, den ene ville etterlyst meg fordi jeg har ansvar for pasienter og trengs for å få dagen til å gå opp, de andre vill ikke etterlyst meg men bare registrert at jeg ikke dukket opp. Ts vet at de ønsker å bli kvitt henne, da har hun et særlig ansvar for å sørge for å holde sin sti ren ved å informere ihht arbeidstakers plikter. At hun har skoftet jobb i halvannen uke og ikke en gang ringte arbeidsgiver med en gang hun forstod at hun hadde gjort feil, taler ikke til hennes fordel i en oppsigelsessak. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...