Redhead Skrevet 24. november 2002 #1 Del Skrevet 24. november 2002 Fikk varmt anbefalt å legge laminatgulv på stua fordi det er så lettvint....Men, jeg har store problemer med å få laminatgulvet på stua til å se pent ut. Det ser flekkete ut selv om jeg går over med lett fuktig våtmopp og tørrmopper etterpå Har t.o.m kjøpt spesialvask til gulvet, men i følge bruksanvisninga så skal det ikke brukes så ofte. Har gått over gulvet i kveld, noen flekker er borte men ikke alle, og det er "spor" etter moppen på gulvet... :x Hva bruker dere for å få det pent? Jeg trenger virkelig noen gode råd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gla Skrevet 24. november 2002 #2 Del Skrevet 24. november 2002 BOMMERT!!! Man legger ikke laminat, for det er STYGT! Sorry, men jeg kan ikke fordra etterligninger. Har ingen gode råd, men kanskje du kan bone det? Vær uansett forsiktig med vannsøl, for platene kan bøye seg oppover. Er gulvet kaldt, forresten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. november 2002 #3 Del Skrevet 24. november 2002 Vi har valgt laminat i deler av huset. Og det er slett ikke stygt. Ikke er det vanskelig å rengjøre heller. Men det kommer jo an på lamintaten da. Vårt gulv skal ikke de ut som parkett. Det skal tåle hard behandlig, søl, være lett å holde rent, passe til resten av rommet osv. Og det er slettes ikke kaldt. Har man barn eller dyr er det et greit alternativ til parkett. Det gjelder bare å være litt kritisk til hva man kjøper. Den billigste typen er dårlig. De dyrere gulvene er meget bra. Har selv en sånn click-laminat og den ligger som støpt. Faktisk tåler laminat mer vann enn en vanlig parkett. Alt materialet er jo dødt. Laminatgulvet vårt har struktur og flere nyanser. Det er derfor ikke så lett å se striper etter mopp o.l. Men jeg bruker tørrmopp eller støvsuger til vanlig og vasker over med en fuktig mopp (uten såpe). På Interiørland har de produkter som er beregnet på laminatgulv. Ta en tur dit og spør (evt i annen butikk som selger sånt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 25. november 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 25. november 2002 Synes heller ikke at gulvet er stygt, har bare litt problemer med vedlikeholdet. Ikke er det av det billigste slaget heller, Uniclic, skal jo være noe av det beste ( med 15 års garanti....) Jeg har kjøpt spesialvaskemiddel der vi kjøpte gulvet, men det skal bare brukes en sjelden gang. Skal prøve en lett fukta mopp neste gang, med bare vann. Og, gla, det er ikke kaldt. Har ingen problem med å gå barnbeint på gulvet. Da var det verre før, med linoleumen som lå da vi kjøpte huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 26. november 2002 #5 Del Skrevet 26. november 2002 Det er vel ingen som legger laminatgulv for at det skal se EKTE ut vel?? Jeg synes det er pent med laminatgulv!!! Har det selv på kjøkkenet, og det er veldig lett å holde rent. Bruker å moppe det og bruker vanlig grønnsåpe. Fungerer krute godt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 26. november 2002 #6 Del Skrevet 26. november 2002 Eg trenger da ikke si det 2 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 26. november 2002 #7 Del Skrevet 26. november 2002 Hei Vi har parkett i stue gulvet! Den har blidt kjempe stygg de som eide huset før de har behandlet gulvet så stygt! Nå er halvet gulvet mugglet og masse masse dype merker! Så vi må hivet hele greia ut! (pluss det er kjempe kaldt på gulvet, så det har ingenting å si om det laminat eller parkett!) Vi satt og tenkte på laminat eller stein.... men har bare ikke lyst å ha parkett siden den tåler ikke vann i hele tatt! Det er vanskelig det når man har små barn i huset! Så det var ikke svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at parkett er ikke bare bra! Hvis vi velger laminat så velger vi den beste med 50års eller minst 15års garanti! Så gla, ikke alle er parkett fan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. november 2002 #8 Del Skrevet 26. november 2002 Laminat er nok ganske praktisk ja! Men det lønner seg å velge en type som møkka ikke synes så godt på. Dessuten bør man velge kvalitet. Det er mulig å få bra laminat til ca 150 kr kvadratmeteren. Se etter tilbud. Anbefaler click-varianten, da den er lett å legge og ikke sprekker opp. Interiørland har masse fine laminater og god kunnskap om produktene sine! (Iallefall der jeg har handlet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. november 2002 #9 Del Skrevet 27. november 2002 Vi har nettop lagt nytt gulv både på stue og kjøkken og valgte laminat. Det er kjempefint, enkelt å holde rent og slettes ikke kaldt. Dessuten er det 15 års garanti :D Og det var kjempeenkelt å legge det. Bare klikka det sammen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clicka Skrevet 28. november 2002 #10 Del Skrevet 28. november 2002 Hei alle med click-parkett eller laminat! Bare så dere er klar over det, dette et såpass nytt system, at det ikke foreligger så mye "feil" enda... Jeg jobber i bransjen, og kan fortelle at etter et par år vil det skje store forandringer på gulvet deres. Såfremt gulv-plankene ikke limes (bare klikkes på plass), vil gulvet røre på seg, pga. temperatur, fuktighet etc. Det vil dermed komme smuss mellom bordene og de vil etterhvert sprike mer og mer.... Har sett mange stygge eksempler. Anbefaller å lime, mer arbeid -ja, men verd det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #11 Del Skrevet 28. november 2002 Har hatt både click og vanlig laminat i 3 år nå. Den vanlige spriker og click-laminaten holder seg helt fint! Det skal nevnes at den vanlige ligger på murgulv og er billig, mens clicklaminaten legger i 2.etasje og er en dyrere type. Om 2 år skal vi sikkert gjøre ting hjemme likevel, så det spiller egentlig ingen trille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #12 Del Skrevet 28. november 2002 PRÆSSA PAPP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mindy Skrevet 29. november 2002 #13 Del Skrevet 29. november 2002 Laminatgulv er kanskje ikke like eksklusivt eller pent som parkett, men du verden så praktisk det er hvis man har barn eller hund. Det ser verken eksklusivt eller pent ut med en parkett som er full av riper. Vi skal legge parkett i stue, spisestue og kjøkken og laminat i utleiedelen, samt på barnerom og loftsstue, som alt er i andre etasjer enn parketten. En perfekt løsning for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. november 2002 #14 Del Skrevet 29. november 2002 PRÆSSA PAPP! Eh... ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2002 #15 Del Skrevet 30. november 2002 Eh... ja? Var en som kom til meg for en stund siden å sa: Tenker å legge nytt gulv i hele første etasje, men tror ikke vi går for Præssa Papp, da det er for lite holdbart...........bla bla. Syns det var morsomt jeg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigi Skrevet 2. desember 2002 #16 Del Skrevet 2. desember 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 2. desember 2002 #17 Del Skrevet 2. desember 2002 Husk bare på at det er ulik laminat til ulik bruk. Gang, kjøkken + rom som man "bruker mye og hardt" krever en annen kvalitet enn f.eks soverom. Vi har kjøpt en relativ dyr laminat (click-system) som holder bra. Kjøper du det billige skrapet som koster 90,- kvm, kan du ikke forvente at det skal være like bra som det som koster 250,- kvm. Men det er jo en selvfølge... Vi er forresten veldig fornøyd med vårt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå