Gå til innhold

Gått ned kilo!

Gjest marthepia

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia

Jippi!! Tenkte jeg da jeg stilte meg på vekta på bailine.

Siden fredag eller egentlig søndag da (spiste heimlaget pizza til svigers på lørdag, ikke bra :sjenert: )

Så vi sier fra søndag. Jeg var på bailine på torsdag. Jeg hadde gått ned 2,3 kilo på ca 4-5 dager. :):):):)

Det var jo kjempebra! Jeg hadde ikke trenet i hele tatt. Bare holdt meg til kostholdet. Minst mulig karbohydrater og ikke noe sukker!

Jeg fortjener en applaus! :klappe: Jeg var egentlig svært så negativ til denne dietten. Trodde aldri det kom til å fungere! Men jauda!! :)

Håper det fortsetter slik framover nå da :):sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Skjønnner du er fornøyd..!!

Men det er IKKE bra å gå ned så mye på så kort tid!!!

0,5 kg i uken er det som er anbefalt..du skal holde vekten etterpå også...

Og litt karbohydrater og sukker trenger man også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Skjønnner du er fornøyd..!!

Men det er IKKE bra å gå ned så mye på så kort tid!!!

0,5 kg i uken er det som er anbefalt..du skal holde vekten etterpå også...

Og litt karbohydrater og sukker trenger man også...  :sjenert:

Ja..jeg har også hørt at man ikke skal gå ned så mye på 1 uke. Det som er rart er at bailine-dama sa til meg at hvis jeg gikk ned 6 kilo på 2 uker skulle jeg få 5 timer gratis. Rart at hun sier det. Men sukker trenger man ikke så masse av :) Man skal jo klare å holde vekten etterpå på alle dietter. Får håpe det går bra da :sjenert: Men jeg var nå allikevel storfornøyd med resultatet :)

Jeg spiser jo selvsagt litt karbohydrater. Jeg spiser 2 knekkebrød om dagen. Ellers er det ikke så mye innhold av karbohydrater i de andre matvarene vi spiser... men litt er det jo selvsagt :)

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Klart bailinedama sier slikt! Den beste reklamen for bailine er jo at noen forteller at de gikk ned seks kilo på to uker?

Husk bare samtidig å fortelle at du nesten ikke spiste noen ting disse ukene.

Minner om at bailine liksom skal stramme opp musklene. Strammere muskler betyr faktisk ØKT kroppsvekt, så lenge man ikke slanker seg via kaloriunderskudd i tillegg.

Å gå ned seks kilo på to uker betyr en god del vann i minus. Å gå ned en kilo fett innebærer at man har forbrent 1000 kalorier mer enn dagsbehovet hver dag i en uke. Å gå ned tre kilo på en uke vil da si at man skal forbrenne 3000 kalorier pr dag MER enn det dagsbehovet er.

Jeg er godt trent, har ganske mye muskler og skal ha ca 2400-2600 kalorier pr dag for å holde vekten. Da er jeg 178 el 179 cm høy og 67 kilo. Jeg hadde sultet i hjel på 1400-1600 kalorier. Skulle jeg ha gått ned tre kilo på en uke måte jeg ha spist mindre enn ingen ting.

Ok. Ta med at to av de kiloene sannsynligvis vil være vann, som man mister en del av ved en pangslankekur. Da skulle jeg gått ned fire kilo fett på to uker og to kilo på en uke.

Med min størrelse ville jeg kunne spist for mellom 400 og 600 kalorier pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Forøvrig er det godt med en pangstart når man skal slanke seg, så jeg forstår faktisk at du er i lykkerus over dette, marthepia.

Problemet med slike vidunderkurer er at man går veldig fort opp i vekt igjen når man begynner å spise normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Kjempe flott :klappe:

Men ha ikke dårlig samvittighet for at du skeier ut av og til, for jeg personlig tror en kommer lengre med det. Så ha ikke dårlig samvittighet for den pizzaen, for du klarer deg tydeligvis veldig bra selv med pizza på lørdagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia
Forøvrig er det godt med en pangstart når man skal slanke seg, så jeg forstår faktisk at du er i lykkerus over dette, marthepia.

Problemet med slike vidunderkurer er at man går veldig fort opp i vekt igjen når man begynner å spise normalt igjen.

Det er jo sant som du sier i det første innlegget ditt at det er strålende reklame for henne. skjønner det ja :) Men jeg har ikke som mål å gå ned 6 kilo altså på 2 uker. vil ikke prøve engang.

Man kan vel gå opp igjen i alle dietter etter man slutter? Man må jo fortsette med dietten.

Men jeg går ikke sulten. Jeg spiser så mye jeg vil. Det må jeg si! :) Jeg spiser som vanlig, men jeg spiser ikke brødskiver, pasta, poteter, frukt og ikke mye grønnsaker. Ikke godteri eller brus. Bare mange liter vann om dagen. Ellers er det som før. Masse egg og masse kjøtt med brun saus. Kyllign med brun saus er kjempegodt (hadde det i dag :) ) Taco er også godt, men vi spiser ikke skjellene eller lemsa. Bare selve kjøttdeigen, ost, sausen. Namm :) Tru meg..jeg sulter ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Kjempe flott  :klappe:

Men ha ikke dårlig samvittighet for at du skeier ut av og til, for jeg personlig tror en kommer lengre med det. Så ha ikke dårlig samvittighet for den pizzaen, for du klarer deg tydeligvis veldig bra selv med pizza på lørdagen.  ;)

Takk :)

Det blir vel så jeg skeier ut noen ganger, men nå er jeg så motivert at jeg vil ikke. Vi tenkte vi skulle ha hjemmelaget pizza på lørdag, men nei.. Jeg vil ikke. Føler at jeg er på rett spor nå. Tror nok ikke jeg kommer til å gå ned så mye neste gang jeg veier meg :sjenert: Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sunt å gå ned flere kilo på en uke. Man mister lite fett, og mye muskler og vann. Håper da ikke du vil gå ned i muskelmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

OK. Søsteren min gikk på lavkarbokur, og endte på sykehus med gallestein. Noe sier meg at det er en sammenheng. Dessuten trenger hjernen karbohydrater. Men det er kanskje bedre å la skjønnheten komme foran sunnheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette syntes jeg hørtes bare usunt ut! Folk har tilogmed dødd av lavkarbo-dietter.

Men så er det vel lenge siden folk trente eller slanka seg fordi det var sunt, og ikke av kosmetiske årsaker.

Det eneste som teller på lang sikt, er varig endring av livsstil. Det er det ingen kur som kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Jeg ser det er mange som er negative til dette :)

Jeg har ingen planer om å gå ned så mye på 1 uke framover. det var vel bare i starten nå at det ble slik tenker jeg?

Noen som vet hvorfor man ikke skal gå ned så masse i uka? Er det noen beviser som sier at det er usunt? Jeg har ingen anelse... Lurer bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gikk ned to-tre kilo den første tiden.

Jeg tror det var mye vann i kroppen også.

For meg hjelper det med et variert kosthold, mye vann og litt trim.

Morro når man ser det man gjør hjelper!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia
Jeg også gikk ned to-tre kilo den første tiden.

Jeg tror det var mye vann i kroppen også.

For meg hjelper det med et variert kosthold, mye vann og litt trim.

Morro når man ser det man gjør hjelper!! ;)

Du har sikkert helt rett! Jeg hadde en del vann i kroppen. det er vel det som kom med det første :) Det var vel en av grunnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Ble bare nysgjerrig; hvorfor spiser du ikke grønnsaker?

Jeg spiser litt grønnsaker. Men ikke mye, det var vist ikke anbefalt. Hvorfor vet jeg ikke... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest camillo
Jeg spiser litt grønnsaker. Men ikke mye, det var vist ikke anbefalt. Hvorfor vet jeg ikke... :ler:

Det synes jeg høres merkverdig ut, og ville gjort at jeg ikke stolte på resten av slankeopplegget heller. Hvis du ønsker å holde vekta og være sunn bør du spise MYE grønnsaker.

Synes det er bekymringsfullt med dietter som ikke går overens med et naturlig sunt liv.

Men jeg skjønner du er glad for at det ser ut til å løsne - bare vær klar over at det finnes en utvei som ikke handler om diett også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Dette er hva jeg spiser:

Masse kjøttdeig/kjøttvarer, taco, kylling, egg, 2 -3 knekkebrød om morgenen, kjøttkaker.

Vi bruker mye brun saus og bearnaise saus. Vi spiser egentlig som før, men vi har kuttet ut potet, brødskive, pasta, ris. Generellt brødvarer og melvarer. Men ellers spiser vi som før. Spiser så mye vi vil, men det som er med denne dietten er at man har ikke behov for så masse måltider om dagen, man blir jo mett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Svigermor drikk en slags kaffe, slinder eller noe...slender. Husker ikke. Noe man kjøper på helsekosten. Den er jo rådyr iforhold til andre kaffer. Om det funker vet jeg ikke.. Men hun trener ikke noe, ikke noe spesielt kosthold. Bare akkurat den kaffen. Hun sier hun går så mye på do og at det virker på magen? Jaja... Hvordan vet jeg ikke... Synes det er sikkelig sløsing av penger! Når hun ikke gjør noe annet ved.

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg tror at årsaken til at man ikke skal gå for fort ne i vekt er at det setter kroppen på sparebluss. Det er usunt å kødde med forbrenningen, samt at man går veldig fort opp igjen dersom man går på sparebluss i fire, fem uker. Det er omentrent den tiden det tar for kroppen å venne seg til nytt kaloriinntak.

Ellers går det med en del muskelmasse når man slanker seg fort, særlig om man ikke trener styrke i tillegg.

I fjor vinter tok jeg av ti kilo på seks uker. De resterende fire brukte jeg lang tid på. I dag spiser jeg det jeg vil når jeg vil. Jeg har sluttet å spise når jeg ikke har lyst på noe. Det funker suverent som opprettholder for vekten min. Nå skal det sies at jeg trener minst to ganger i uken, helst fire ganger og noen uker seks ganger dersom jeg har tid og er plaget med overskuddsenergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...