Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Hei! Jeg har kjempe lyst til å bli reiseleder og har til og med søkt! Men har nettopp funnet ut at man ikke kan ha tatovering når man er reiseleder!! Og jeg har to, en på innsiden av håndleddet og en på korsryggen! :s Er det noen som har vært borti dette og kan fortelle meg litt.. Utrolig kjedelig om dette skal ødelegge! Ser liksom ikke det helt farlige i det heller. Så mange som har det nå og jeg har jo ikke en tatovering som dekker store deler av kroppen. Den på korsryggen vil jo ikke være synlig når man bruker skjorte, og den på håndleddet kan jeg jo også klare å dekke kanskje.. Fins sikkert noen fine svettebånd f.eks! Hehe.. Håper noen har noen positive "nyheter" til meg!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Hei! Jeg har kjempe lyst til å bli reiseleder og har til og med søkt! Men har nettopp funnet ut at man ikke kan ha tatovering når man er reiseleder!! Og jeg har to, en på innsiden av håndleddet og en på korsryggen! :s Er det noen som har vært borti dette og kan fortelle meg litt.. Utrolig kjedelig om dette skal ødelegge! Ser liksom ikke det helt farlige i det heller. Så mange som har det nå og jeg har jo ikke en tatovering som dekker store deler av kroppen. Den på korsryggen vil jo ikke være synlig når man bruker skjorte, og den på håndleddet kan jeg jo også klare å dekke kanskje.. Fins sikkert noen fine svettebånd f.eks! Hehe.. Håper noen har noen positive "nyheter" til meg! ← Vet at mange arb.givere ikke vil ha slike folk. Ikke at de gjør noe for jobben,men det ser billig og shabby ut.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Jeg ville ikke ha hatt tillit til en reiseleder med tatovering(er). Jeg forstår godt hvorfor folk ikke vil ansette eller være i lag med en slik, for de innbyr ikke akkurat til tillit. Tatoveringer er et signal om noe harry, rånete, billig, uekte, plastikk og billig.
Gjest gjest1 Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Så lenge tatoveringene ikke er synlige når du har arbeidsklær på skulle det vel ikke være noe problem?Jeg har også to tatoveringer, men har plassert de slik at de ikke vises når jeg har klær på. Ganske enkelt fordi det er en del anledninger, som f.eks i noen jobber, at det ikke egner seg med synlige tatoveringer.
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 3. april 2006 #5 Skrevet 3. april 2006 Hm.. Kan være enig i at det kan være harry med masse farge-tatoveringer oppover armene, og andre synlige steder. Men en liten svart en på innsiden av håndleddet kan jeg liksom ikke helt se det ille harrye med! Men er jo smak og behag det. Kan uansett klare å skjule den, så da er det vel ikke noe stort problem håper jeg. Takk for svar!
Gjest Gjest_SARa_* Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Se 10/15 år frem i tid. Hvor mange kvinner skal ikke hyle rundt på div plasser. Bla her på kg.V i viste ikke blir gennomgangsmelodien
Gjest baby-E Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 (endret) Se 10/15 år frem i tid. Hvor mange kvinner skal ikke hyle rundt på div plasser. Bla her på kg.V i viste ikke blir gennomgangsmelodien ← hva mener du :klø: fortår ikke helt jeg.. At folk har en tatovering begynner i dag å bli mer og mer vanlig. Nå er det vel heller uvanlig å ikke ha det. Den på korsryggen kan du fint skjule. Den på håndleddet kan du jo mulighens skjule med en klokke e.l. Fortår ikke hva som er så falig med å ha tatovering. Jeg syns IKKE det ser billig, harry eller shabby ut. Hadde ikke en gang tenkt noe over om min reiseleder hadde hatt tatovering. Jeg ville ikke ha hatt tillit til en reiseleder med tatovering(er). Mener du virkelig at dersom et menneske har tatovering, så mister det all tillit hos deg? Er det virkelig mulig?! Endret 3. april 2006 av baby-E
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 Trodde vi var blitt litt mindre trangsynte med åra, men... Det er da lenge siden tatovering var ensbetydende med medlemskap i Hells Angels. Dersom du fremstår normalt pent kledd, er stelt på håret og har en behagelig fremtoning, er serviceinnstilt og har god kunnskap om det du driver med, ville jeg ikke vektlagt en liten tatovering. (Som du sier; den på ryggen er jo mer privat plassert). (Men nå ville ikke jeg lagt så mye vekt på en tatovering i utgangspunktet heller da. Er litt mer opptatt av det som er under huden, ikke på den).
Abr@xas Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 Den på korsryggen er jo lett å skjule, og den på håndleddet får du prøve å skjule så godt du kan.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #10 Skrevet 3. april 2006 Vet at mange arb.givere ikke vil ha slike folk. Ikke at de gjør noe for jobben,men det ser billig og shabby ut. ← Seriøst? Det må ha vært i gamle dager? Har aldri hørt om sjefer som har spurt etter tatoveringer eller piercinger i intervjuer.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #11 Skrevet 3. april 2006 Vet at mange arb.givere ikke vil ha slike folk. Ikke at de gjør noe for jobben,men det ser billig og shabby ut. ← En sånn arbeidsgiver vil ikke jeg ha, i hvert fall. Enten jeg har tatovering eller ikke. Så da er det vel til det beste at jeg kanskje ikke hadde fått jobben?
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 4. april 2006 #12 Skrevet 4. april 2006 Takk for svar Har forhørt meg litt andre steder og, og har funnet ut at det ikke skal være noe problem. Har snakket med flere reiseledere som også har det. F.eks en som hadde en mye større enn meg på undersiden av armen. Han hadde fått beskjed om å prøve å dekke den til. Han hadde ikke gjort det, og har heller ikke hørt noe mer. Som sagt her, så er det ikke noe problem å skule begge heller. Så tror det går bra
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 Bare til de som ikke i det hele tatt skjønner hva som er "galt" med en synlig tatovering: Det er jo ikke primært deg eller meg som er kundene til denne personen - sist jeg var på guidet busstur - eller chartertur - var langt de fleste passasjerene langt over seksti. Det er rimelig å anta at endel/noen av disse er er konservative enn oss. I de fleste sammenhenger skal man selvsagt ikke bry seg om andres meninger, men her er det snakk om å "safe" for selskapet sin del og ikke provosere på noen som helst unngåelig måte. Ikke for det, det er gjerne nok tvilsom oppførsel blant reiseledere selv uten tatoveringer, men det er kanskje mindre synlig for turistene. Uansett bra å høre at det ikke er krise om man har små og "skjulbare" tatoveringer. Etter min mening skal det også mer til før man ser tvilsom og billig ut, men vet at folk bare i min foreldregenerasjon (55 og oppover) reagerer selv på slike.
Gjest baby-E Skrevet 4. april 2006 #14 Skrevet 4. april 2006 men vet at folk bare i min foreldregenerasjon (55 og oppover) reagerer selv på slike. ← nå må du ikke dra alle over en kam(eller hva det heter). Fikk faktisk penger av min bestefar på 84 til å ta tatovering. Min mor på 50 syns den er fin, det samme syns min stefar, pappa og stemor. Har ennå ikke møtt noen som synes jeg ser billig eller "gal" ut fordi jeg har en liten tatovering på ankelen...
Gjest baby-E Skrevet 4. april 2006 #15 Skrevet 4. april 2006 Det er jo ikke primært deg eller meg som er kundene til denne personen - sist jeg var på guidet busstur - eller chartertur - var langt de fleste passasjerene langt over seksti. ← det var veller heller untaket enn regelen tenker jeg. Det er faktisk flest unge som reiser i dag. Selv om det til tider kan være en del turiseter som er over 60, så er det nok primært flest reisende under 60.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #16 Skrevet 4. april 2006 nå må du ikke dra alle over en kam(eller hva det heter). Fikk faktisk penger av min bestefar på 84 til å ta tatovering. Min mor på 50 syns den er fin, det samme syns min stefar, pappa og stemor. Har ennå ikke møtt noen som synes jeg ser billig eller "gal" ut fordi jeg har en liten tatovering på ankelen... ← Jeg drar da heller ikke alle under en kam. Vi har husvert på åtti år som er mindre konservativ enn tjuefemåringer jeg kjenner. Det jeg gjorde var bare å forklaree hvorfor man i noen bransjer ønsker å unngå uønsket signaleffekt.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #17 Skrevet 4. april 2006 det var veller heller untaket enn regelen tenker jeg. Det er faktisk flest unge som reiser i dag. Selv om det til tider kan være en del turiseter som er over 60, så er det nok primært flest reisende under 60. ← Jeg tviler på at det store flertallet av charterturister og de som benytter seg aktivt av reiseleder er langt under seksti, egentlig. Dessuten er det fortsatt snakk om safing og signaleffekt fra selskapets side, ikke at "alle" kommer til å klage eller ikke klage.
Gjest baby-E Skrevet 4. april 2006 #18 Skrevet 4. april 2006 Dessuten er det fortsatt snakk om safing og signaleffekt fra selskapets side, ikke at "alle" kommer til å klage eller ikke klage. ← Nå var det vel slik at det ikke var noe problem for trådstarter alikevel da
Gjest tillit Skrevet 4. april 2006 #19 Skrevet 4. april 2006 Jeg ville ikke ha hatt tillit til en reiseleder med tatovering(er). Jeg forstår godt hvorfor folk ikke vil ansette eller være i lag med en slik, for de innbyr ikke akkurat til tillit. Tatoveringer er et signal om noe harry, rånete, billig, uekte, plastikk og billig. ← Jeg derimot, hadde ikke hatt problemer med tilliten til en reiseleder fordi om vedkommende hadde noen tatoveringer. Tatoveringer har ikke så veldig mye å si om personligheten lenger, nesten alle har en eller annen tatovering. Jeg dømmer folk ut fra hvordan de oppfører seg, og oppførselen er uavhengig av kroppspynt.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #20 Skrevet 4. april 2006 På et hotell jeg jobbet, var brune strømper en del av uniformen. Min veninne, som hadde en tatovering på leggen og en på armen, fikk påbud om å bruke sorte strømper i stedet, for å skjule den mest mulig, og alltid langermet skjorte. Hun måtte også ta ut piercingen i nesen i arbeidstiden. Hun var jo ansatt der og var en svært dugandes jente på sitt felt, så arbeidsgiver hadde jo full tillit til henne som arbeidstager. Men dette var et litt penere hotell, og da passer det seg jo ikke å ha synlige piercinger og rastafletter, liksom. Jeg synes ikke det er mer enn rett og rimelig at hun måtte tilpasse seg litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå