Gå til innhold

Brystreduksjon og bukplastikk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ole Brum_*
Skrevet

Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for å få brystreduksjon for helsen og bukplastikk for utseende.Mitt spørsmål er om noen vet om det er mulig å få gjort begge deler i samme operasjon?

Det hadde vært greit å bli ferdig med det likssom!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det kan du nok ganske sikkert, men det blir anbefalt å ta flere store operasjoner i flere omganger. Dette fordi kroppen trenger til til å komme seg igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hm...jeg hadde ikke villa tatt de to operasjoenen samtidig... OG ja..jeg vet hva jeg snakker om. Tok brystredukjson for over 10 år siden...og bukplastikk nå i høst...og da var jeg dårlig... Men angrer på det, nei ikke i det hele tatt..er sååå fornøyd!

Jeg anbefaler deg å ta det i to etapper, for kroppen sin del. Men uansett hva du gjør, ønsker deg lykke til!!

Gjest Gjest
Skrevet

Skal gjøre begge deler selv.. men jeg velger å dele det opp i to omganger. Skal på konsultasjon på mandag med magen min - og håper jeg får ja. Gleder og gruer meg!

Gjest Gjest
Skrevet
Skal gjøre begge deler selv.. men jeg velger å dele det opp i to omganger. Skal på konsultasjon på mandag med magen min - og håper jeg får ja. Gleder og gruer meg!

Bare nysgjerrig men er dette noe du skal søke om å få dekket eller skal du betale selv?

Gjest Gjest
Skrevet
:) Lykke til. Hvor skal du opereres da? Er så usikker selv. Noen som har anbefalinger?
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har tatt begge deler og ville gjerne ta begge operasjonene samtidig. Gikk til tre forskjellige leger for konsultasjon og ingen av de ville ta begge operasjonene samtidig. Forklaringen var at kroppen ikke vil tåle påkjenningen så godt pga at du må ligge i narkose i mange timer. Han ene forklarte at det vi ser på tv i f.eks Extreme Makeover aldri ville blitt gjort av noen lege her i Norge pga andre regler for hvor lenge man kan være bedøvet i ett strekk. Han sa at 4-5 timer som det vil ta å operere både bryster og mage samtidig ikke blir sett på som forsvarlig. Så lang tid (eller lenger) i narkose ble kun gjort i tilfeller der det kunne forsvares etisk f.eks ved alvorlige ting - ikke kosmetiske operasjoner.

Jeg endte med å ta bukplastikk i desember og brystreduksjon/løft i januar og det gikk kjempebra. I ettertid er jeg veldig, veldig glad for at jeg ikke tok begge operasjonene samtidig. Pga smerter og hva man kan bøye/belaste og ikke så hadde jeg ikke klart å reise meg fra sengen hvis jeg skulle tatt begge op. samtidig.

Gjest Gjest
Skrevet

Heisan! Ble spurt lenger oppe om jeg måtte betale selv eller fikk det dekket.

Fastlegen min henviste meg til colosseum klinikken (som har avtale med det offentlige) der fikk jeg en vurderingstime. Der de ser om man får det dekket eller ikke. Magen min hadde veldig mye "heng" så jeg fikk innvilget gratis operasjon.

Skal operere magen i mai! Når jeg blir klar for puppe reduskjon så må jeg gå samme veien... men jeg venter et par mnd. iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...