kit-kat Skrevet 24. november 2002 #1 Del Skrevet 24. november 2002 Hei! Skal reise med vanlig rutefly; Oslo-Heathrow og Heathrow-Oslo. Det jeg lurer på er hvordan det står til med taxfree på Heathrow på vei hjem. Det er jo sånne Eu-greier og sånt nå... Sist jeg reiste fra London til Sverige, fikk vi ikke taxfree pga at begge landene var EU-land. Nå reiser vi fra London til Oslo, og burde jo da fått taxfree, men kanskje London har kutta ut hele taxfreen, siden det er et EU-land....?? I så fall så bør en jo kjøpe med seg fra Gardermoen på vei til England... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Fishy Skrevet 25. november 2002 #2 Del Skrevet 25. november 2002 Det er sikkert tilsvarende som det er i København, nemlig at de har en egen "hylleseksjon" eller butikk for dem som reiser til ikke-EU-land.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diandre Skrevet 26. november 2002 #3 Del Skrevet 26. november 2002 Da jeg var i London i september og skulle handle på taxfree, var det bare en avdeling. Jeg spurte om de hadde en avdeling for de som reiste utenfor EU, men da bare så vedkommende uforstående på meg. Lite utvalg og det var noe dyrt, syntes jeg. Jeg syntes taxfree`en på Heathrow var lite å hoppe i taket av. Kjøp på Gardemoen dersom du skal ha noe, det er iallefall min oppfordring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leoanna Skrevet 26. november 2002 #4 Del Skrevet 26. november 2002 Sist jeg var på Heathrow (i våres en gang) hadde de kun en avdeling, men de opererte med to forskjellige priser, en for de som reiste tax-free og en for de som reiste innenfor EU. Syntes de hadde godt utvalg, men de var ikke så veldig billige, de er minst like billige på Gardermoen. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 26. november 2002 #5 Del Skrevet 26. november 2002 De har taxfree på Heathrow. Jeg vil anbefale deg å kjøpe kosmetikk i Oslo, det er billigere. Du får kjøpt sprit og røyk på Taxfree på Heathrow, husk det er mange som reiser gjennom Heathrow som ikke skal videre innen EU. På Heatrow har de blant annet et kjempeutvalg i Whisky også til Taxfree-priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 27. november 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 27. november 2002 Takk for svar! Da tror jeg at vi kjøper med oss fra Gardiss, jeg. Ihvertfall alkohol. Det veier ikke så himla mye det lille vi skal kjøpe med oss at det gjør noe å drasse det til London. Jeg har noen favoritter jeg gjerne skulle ha kjøpt, og da er det litt teit om hylleseksjonen på Heathrow ikke har noe særlig utvalg. Godteri kjøper vi på Heathrow. Sikkert mye artigere godteri der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 10. desember 2002 #7 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg reiser fra Heathrow hver gang jeg skal hjem til gamlelandet, og syns de har bra tax-free utvalg i forhold til mange andre flyplasser jeg har vært på. Kommer an på hvilken terminal du reiser fra. Fra terminal 3, som jeg regner med at skal reise fra siden du skal til Oslo, så har de både tax-free og vanlige priste varer. Kjæresten min er veldig glad i god whiskey, så jeg pleier å spørre betjeningen om de har noe på tilbud! De har ofte veldig gode whiskeyer som "special offer". Dette gjelder også annet sprit. Tax-free priser fra gardemoen kan jeg ikke si noe særlig om siden jeg aldri kjøper meg noe særlig derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2002 #8 Del Skrevet 19. desember 2002 Vi kom hjem fra London for to uker siden og vi fikk kjøpt alkoholen og røyken i tax free. Man må vise frem boardingkort og billett som viser at man skal utenform EU dvs. Norge. Hadde du reist via Sverige hadde man ikke fått Taxfree. Vi spurte damene i skranken på Heatrow om dette. Uansett så fikk mannen min kjøpt opp både sin og min kvote så han er sikret en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 19. desember 2002 #9 Del Skrevet 19. desember 2002 Hvis du skal kjøpe vin kan jeg også anbefale å gå til vanlige matbutikker (som Sainsbury, Tesco, el Waitrose). De har også alkohol til OK priser! Tror virkelig ikke at prisene er høyere enn iNorge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. januar 2003 #10 Del Skrevet 4. januar 2003 Da jeg var i London dreit jeg i taxfree styret og kjøpte alt av akohol i vin butikker og på 7-eleven. Da var iallefall det billigere enn å handle taxfree, men jeg reiste fra Stanstead jeg da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 14. januar 2003 #11 Del Skrevet 14. januar 2003 Sist jeg reiste fra London til Sverige, fikk vi ikke taxfree pga at begge landene var EU-land. Du får faktisk kjøpt taxfree selv om du reiser mellom to EU land, så lenge du viser frem billetten/boardingpass og sluttdestinasjonen er utenfor EU (les Norge). Dette gjelder om du flyr UK - Danmark - Norge eller UK - Sverige - Norge. Problemet i UK nå er at de må taste inn flighten for at du skal få handlet taxfree (slik var det ikke før). Dersom du flyr via feks København for flybytte, er de nødt til å pushe inn begge flightene slik at kassen åpner seg for taxfree. Håper dette var litt mer forståelig. /Tvilling76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå