Gå til innhold

Sorg over å ha tapt budrunde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å kalle dette sorg er så respektløst at jeg kjenner jeg blir forbanna. Du aner ikke hva sorg er.

Anonymkode: 0a66c...528

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tapte en budrunde i august og var lenge i sorg over å ha tapt "drømmehuset". Så jeg skjønner godt hvordan du har det. I ettertid skjønner jeg at det kanskje var en bra ting. Jeg lot følelsene ta overhånd over fornuften, og valgte overse mange av husets negative trekk fordi jeg ble så sjarmert. I ettertid er jeg glad for at det gikk som det gjorde. Et par måneder etterpå dukket et annet drømmehus opp, og jeg fikk kjøpe det for bare halvparten av prisen som det første huset gikk for. Alt skjer for en grunn! Bare vent, boligen det er meningen du skal ha dukker snart opp, det er bare å forsøke være tålmodig (selv om jeg vet det er kjempevanskelig). 

Anonymkode: 01017...6cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Å kalle dette sorg er så respektløst at jeg kjenner jeg blir forbanna. Du aner ikke hva sorg er.

Anonymkode: 0a66c...528

Det gjør tydeligvis ikke du heller. Det finnes mange typer sorg. Å sørge fordi man har tapt det man mener er drømmehuset, er også sorgen over livet man aldri vil få på nettopp det stedet. Det betyr ikke at denne typen sorg er verre eller viktigere enn sorgen over et dødt familiemedlem, selvfølgelig, men likevel er det en sorg. Hilsen en som har opplevd begge deler.

Anonymkode: 01017...6cd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man virkelig må ha en bolig er det fryktelig ustrategisk å lekke seg under takst. Hadde bydd på takst uten andre budgivere hadde selger sagt ja og huset vært ditt.

Anonymkode: 82ade...bff

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner deg veldig godt, har vært i samme situasjon selv. Det var fryktelig kjipt for var ikke alt jeg hadde råd til, dette var bolig i lav prisklasse… men bare måneden etterpå kom tilsvarende leilighet ut og bare i mye bedre stand, da la jeg meg rett over prisantydning med en gang. Det funka og leiligheten ble min. Så neste gang du virkelig har lyst på noe, betal for å få det og ikke forsøk å få det rimeligere - by prisantydning med en gang. 

Anonymkode: d953d...7d5

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er lærdom i det her. Du kan ikke regne med å få drømmehuset billig. By så det svir, så får du det nok. Ellers gjør noen andre det. Sånn generelt sett.

Anonymkode: 16710...6c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har en helt imponerende resilience når det gjelder dette temaet, det må jeg si 😅 Mens andre har tjent millioner i boligmarkedet over mange år. 

Anonymkode: da35c...f3c

Kjøpers marked I Oslo nå! Muahaha!
https://e24.no/privatoekonomi/i/pPoqyE/svein-har-forsoekt-aa-selge-boligen-i-ett-aar-utfordrende

Anonymkode: 959f6...af7

Skrevet

Du er skikkelig skuffet, men du er ikke i sorg. 

Folk må slutte å bruke sorg om skuffelser. 

Det kommer nye muligheter. 

Anonymkode: 949aa...887

• Liker 2
Skrevet

Sorg? Gi deg a. Det finnes folk med ekte problemer.

Anonymkode: a7ecd...191

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er du tilbake igjen for å spre elder og galle? Hva med å anerkjenne andres følelser?

Anonymkode: 88c9c...9cc

Må virkelig folk ha anerkjennelse fra fremmede på KV for følelsene sine? Stakkars...

Anonymkode: f3fd2...57c

• Liker 3
Skrevet
trøndermann38 skrev (17 timer siden):

Gjorde det samme selv flere ganger, så fikk jeg ett tips, at man måtte legge in bud litt over takst med det samme, og da fikk jeg huset jeg ville ha. Enda det var over 40 på visning. 

Høres faktisk lurt ut, særlig om det er et objekt du virkelig vil ha. 

Anonymkode: f3fd2...57c

Skrevet

Jeg har to slike hus. Ett fra våren 2011, og ett fra vinteren 2023. Første gikk for vår makspris, som var en taktisk budrunde feil fra vår side. Det siste la kjøper inn hemmelig bud som gikk ut i hemmelighet, slik at det ikke var mulig å legge inn motbud/høyere bud. 

Anonymkode: ef298...e1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har to slike hus. Ett fra våren 2011, og ett fra vinteren 2023. Første gikk for vår makspris, som var en taktisk budrunde feil fra vår side. Det siste la kjøper inn hemmelig bud som gikk ut i hemmelighet, slik at det ikke var mulig å legge inn motbud/høyere bud. 

Hemmelig bud er ikke tillatt lenger, så man slipper den frykten. Men man kan kuppe før visning.

Anonymkode: de284...2ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 10.05):

Nei nei nei!! Du skal ikke være lei deg for å tape budrunde nå. Akkurat nå er det kjøpers marked. Bare idioter som hiver seg på budrunder nå. For markedet skal ned. Muahaha. 
En klapp på skuldra skal du ha ts. At du ikke lot deg friste. 

Å du igjen som ennå sitter på gjerdet og venter på et boligkrakk som ikke kommer ?

Anonymkode: 7549b...a84

• Liker 1
Skrevet

Her tenkte jeg lenge på et rekkehus som glapp i en budrunde,men i ettertid er jeg glad det glapp for det som jeg fikk kjøpt tilslutt er mye mer sentralt.

Anonymkode: 7549b...a84

Skrevet

Er du vant til å få ting lett sånn ellers?

Anonymkode: 3ffd5...aef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hemmelig bud er ikke tillatt lenger, så man slipper den frykten. Men man kan kuppe før visning.

Anonymkode: de284...2ec

Heldigvis, det er jo dumt for både selger og de andre i budrunden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 10.05):

Nei nei nei!! Du skal ikke være lei deg for å tape budrunde nå. Akkurat nå er det kjøpers marked. Bare idioter som hiver seg på budrunder nå. For markedet skal ned. Muahaha. 
En klapp på skuldra skal du ha ts. At du ikke lot deg friste. 

Bare idioter?? 

Anonymkode: 5baac...8ff

Skrevet

Skjønner akkurat hva du snakker om da jeg har samme erfaring som deg, bare i hytteform. 

Etter lang tid med leting, så kom vi over det som var drømmehytta. Den var helt nydelig! Lå ved vannet og lå ute til en fin pris. Selgere var avhengig av å få solgt. 

Vel, vi møtte opp til oppsatt visning og i starten var det bare oss og jeg var sykt glad! ENDELIG! Så kom det en horde med mennesker når det var typ 20 minutter igjen av visningen... Aldri vært så misfornøyd med å se mennesker før som der og da 😂

Vi la inn første bud, til prisantydning og som vettuge unge mennesker hadde vi satt oss et pristak da vi ikke orker å betale for mye for lite (for hytta var ganske liten)... Prisen gikk raskt 500 000,- over antydning og endte til slutt med 750 000,- over. Helt latterlig, men ok. Min far så at vi var langt nede, men han sa ''det kommer nok ei hytte på markedet igjen som passer for dere, bare vær tålmodig''. 

Snakket så med megleren og han sa det var uvanlig å se så mange mennesker på visning på hytte, så det var jo typisk. Riktignok kom det ei ny hytte på markedet noen måneder senere og den passet oss enda bedre :D Så vi endte faktisk opp med ei hytte som var 40 m2 større og som i tillegg hadde innlagt vann, strøm og kloakk + et stort og fint anneks (og det til 250 000,-) mindre enn hva den første hytta gikk for! 

Så jeg tenker at du bare må være tålmodig. Det vil komme nye objekter på markedet, men da kanskje det kan være en idè å by prisantydning slik at du slipper å bli avvist. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 0.08):

Det er dessverre slik at jeg er avhengig av minst 4 soverom for å ha nok til ungdommene i hus. Og det er svært få boliger med så mange soverom her. De boligene som er i min prisklasse er det få av, og når de går opp i millionen over takst så blir det fort for dyrt for meg. Ellers er det bare små leiligheter med 2 soverom og det går rett og slett ikke.

Anonymkode: 0f93a...072

Er det et hus med såpass store soverom at det går an å sette opp en vegg, og følgelig få to mindre rom, istedenfor ett stort? Eller muligheten for at en bod kan brukes som soverom? Viktig å huske på det andre nevner om bud her, men husk også på at det er mulig å ta boligen på forkjøpsrett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...