AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #21 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 7.57): Har 150k flis på Norwegian, men dette kan justeres on-the-go. Driver oppussing av gammelt hus så denne grensen har blitt makset flere ganger. Er også glad i å reise og da kommer jo valuttapåslaget i tillegg som hos Norwegian er blant de laveste. Litt kjipt at de har satt ned cashback til 0.5% fra 1% men ingenting fordelaktig varer evig... Anonymkode: 48854...f39 Du som reiser mye og bruker over 90k i året. Du burde bruke American express sine kort.Norwegian kortet gir lite tilbake etter at de satte ned fra 1% til 0.5% cashback. Morrow gir 1% cashback. Mange har valgt det istedenfor Bank Norwegian sitt når de satt ned CP. Jeg hadde bank norwegian før. Men stoppet det når de gikk ned på CP. Trumf visa er det beste kortet nå. Det passer alle da det er 0 kroner i årsgebyr og du får 3% trumf med bruk av trumf pay. Veldig bra kort. Man burde ta en gjennomgang et par ganger i året og stoppe de kortene man ikke trenger og skaffe nye gode kort. Da vilkår og bonuser endrer seg ofte. Anonymkode: b9996...b32
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #22 Skrevet 9. november 2025 Da har jeg iallfall fått innvilget trumf kredittkort, kommer i posten om en ukes tid står det. Venter på Morrow, var visst en litt mer omfattende prosess med lønnslipp og arbeidskontrakt. Synes det er litt spesielt, da trumf ikke krevde dette. TS Anonymkode: e3cef...1c6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #23 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har jeg iallfall fått innvilget trumf kredittkort, kommer i posten om en ukes tid står det. Venter på Morrow, var visst en litt mer omfattende prosess med lønnslipp og arbeidskontrakt. Synes det er litt spesielt, da trumf ikke krevde dette. TS Anonymkode: e3cef...1c6 Godt valg om du sparer bonuskroner TS. Siden du handler mye på Coop så er jo også coop mastercard nyttig.Det gir også 10% bonus på lading av elbil hos Mer. Coop Gir 1% ekstra ved kjøp hos coop. (Coop Mastercard gir ikke direkte rabatt på elbillading, men du får ladebonus som Coop-medlem hos Mer. Ved å registrere Coop-medlemskapet ditt får du 10 % bonus på lading ved Mer-ladere tilknyttet Coop-butikker, og 5 % bonus på lading ved andre offentlige Mer-ladestasjoner. Bonusen registreres i Coop-systemet og kan overføres til bankkontoen din.) Jeg legger alle kortene inn i Google pay og Vipps så slipper å måtte dra fram alle kortene fra lommboka hver gang du skal betale. Anonymkode: b9996...b32
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #24 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt valg om du sparer bonuskroner TS. Siden du handler mye på Coop så er jo også coop mastercard nyttig.Det gir også 10% bonus på lading av elbil hos Mer. Coop Gir 1% ekstra ved kjøp hos coop. (Coop Mastercard gir ikke direkte rabatt på elbillading, men du får ladebonus som Coop-medlem hos Mer. Ved å registrere Coop-medlemskapet ditt får du 10 % bonus på lading ved Mer-ladere tilknyttet Coop-butikker, og 5 % bonus på lading ved andre offentlige Mer-ladestasjoner. Bonusen registreres i Coop-systemet og kan overføres til bankkontoen din.) Jeg legger alle kortene inn i Google pay og Vipps så slipper å måtte dra fram alle kortene fra lommboka hver gang du skal betale. Anonymkode: b9996...b32 Vurderer coop sitt også, men vil det ikke bli samme bonus med morrow og coop? Eneste er om jeg når grensen på morrow da. Mener jeg har lagt inn coop-medlemskapet på Mer allerede, men takk for tipset uansett Veldig lurt å legge inn på google pay! Ser for meg det kan bli en del kort å holde styr på ja. Anonymkode: e3cef...1c6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #25 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vurderer coop sitt også, men vil det ikke bli samme bonus med morrow og coop? Eneste er om jeg når grensen på morrow da. Mener jeg har lagt inn coop-medlemskapet på Mer allerede, men takk for tipset uansett Veldig lurt å legge inn på google pay! Ser for meg det kan bli en del kort å holde styr på ja. Anonymkode: e3cef...1c6 Det er en grense på 2000 bonuspoeng eller 500 bonuspoeng per måned med Morrow. Coop har grense på 2500 bonuspoeng for hvor mye du kan tjene opp på Coop i bonuspoeng. Men kommer an på hvor mye du bruker. 2000 bonuspoeng er forbruk på 200.000 kroner i året så det er ganske romslig. Morrow er bra på netthandel f.eks. Da får du 2%. Men det er klart omsetter du for mindre enn 200.000 kroner på Morrow kortet årlig så er det godt nok med bare Morrow. Da trenger du kanskje ikke coop sitt? Anonymkode: b9996...b32
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #26 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er en grense på 2000 bonuspoeng eller 500 bonuspoeng per måned med Morrow. Coop har grense på 2500 bonuspoeng for hvor mye du kan tjene opp på Coop i bonuspoeng. Men kommer an på hvor mye du bruker. 2000 bonuspoeng er forbruk på 200.000 kroner i året så det er ganske romslig. Morrow er bra på netthandel f.eks. Da får du 2%. Men det er klart omsetter du for mindre enn 200.000 kroner på Morrow kortet årlig så er det godt nok med bare Morrow. Da trenger du kanskje ikke coop sitt? Anonymkode: b9996...b32 Tror nok jeg bruker en del under 200 000 kr(utenom regninger) i løpet av et år ja. Prøver først med morrow, og ser det litt an Skader jo ikke med et ekstra, men samtidig blir det et ekstra kort å eventuelt kvitte seg med ved søknad av boliglån. TS Anonymkode: e3cef...1c6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #27 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Godt valg om du sparer bonuskroner TS. Siden du handler mye på Coop så er jo også coop mastercard nyttig.Det gir også 10% bonus på lading av elbil hos Mer. Coop Gir 1% ekstra ved kjøp hos coop. (Coop Mastercard gir ikke direkte rabatt på elbillading, men du får ladebonus som Coop-medlem hos Mer. Ved å registrere Coop-medlemskapet ditt får du 10 % bonus på lading ved Mer-ladere tilknyttet Coop-butikker, og 5 % bonus på lading ved andre offentlige Mer-ladestasjoner. Bonusen registreres i Coop-systemet og kan overføres til bankkontoen din.) Jeg legger alle kortene inn i Google pay og Vipps så slipper å måtte dra fram alle kortene fra lommboka hver gang du skal betale. Anonymkode: b9996...b32 Med NAF Xtra lagt inn som betalingsmiddel i Eltonappen får man 15% cashback på elbillading. Anonymkode: f40ad...0bb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #28 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 18.31): Da har jeg iallfall fått innvilget trumf kredittkort, kommer i posten om en ukes tid står det. Venter på Morrow, var visst en litt mer omfattende prosess med lønnslipp og arbeidskontrakt. Synes det er litt spesielt, da trumf ikke krevde dette. TS Anonymkode: e3cef...1c6 Jøss, ikke opplevd noe sånt der eller andre steder. Anonymkode: 6d042...c16
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #29 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jøss, ikke opplevd noe sånt der eller andre steder. Anonymkode: 6d042...c16 Håper jeg ikke har gått rett på et svindelsforsøk😩 Men samtidig har de jo personnummeret, adresse og lønn fra før, så ser ikke helt for meg hva mer de eventuelt kan hente ut av en lønnslipp.. Anonymkode: e3cef...1c6
Rhodiola Skrevet 15. november 2025 #30 Skrevet 15. november 2025 Tråden er ryddet for avsporing, brukerangrep, spam og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #31 Skrevet 22. november 2025 Jeg opplever stadig at jeg bruker hele min tilgjengelige bonus på morrow-kortet nå, litt kronglete å holde følge med. For selv om det står at jeg har brukt 2000 poeng siste år, så kan det hende at jeg for ett år minus en dag siden kjøpte noe dyrt som gjør at jeg straks går under igjen og kan fortsette å samle bonus. Jeg går over til Norwegian-kortet hver gang jeg makser bonusen hos morrow, men tror jeg skal begynne med en ny taktikk og kun bruke morrow-kortet på netthandel (det er der forskjellen er størst, 2% mot en halv prosent hos Norwegian). Så kanskje jeg klarer å holde meg under grensen. Anonymkode: 6d042...c16
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #32 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 18.31): Da har jeg iallfall fått innvilget trumf kredittkort, kommer i posten om en ukes tid står det. Venter på Morrow, var visst en litt mer omfattende prosess med lønnslipp og arbeidskontrakt. Synes det er litt spesielt, da trumf ikke krevde dette. TS Anonymkode: e3cef...1c6 Det er ikke vanlig hos Morrow heller, så det er noe med din situasjon som er spesiell. Både mannen og jeg søkte Morrow i forrige uke, og de søknadene "sklei rett gjennom" på vanlig vis. Anonymkode: 2dc95...903
Summeer Skrevet 22. november 2025 #33 Skrevet 22. november 2025 Jeg har strawberry sitt mastercard. Da tjener man spenn, som er linket opp mot norwegian og strawberry hotell. Får registrert to netter pr mnd jeg bruker kortet, så trenger bare 6 hotellnetter i året for å beholde gold status. Det er gunstig å bruke i utlandet og på hotell, så sjonglerer det og norwegian sitt kredittkort ifht når strawberry har kampanjene sine.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #34 Skrevet 23. november 2025 Jeg reiser en god del i forbindelse med jobb. Hvilket kredittkort ville vært best for meg? Anonymkode: ac5be...d78
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #35 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg reiser en god del i forbindelse med jobb. Hvilket kredittkort ville vært best for meg? Anonymkode: ac5be...d78 Det kommer vel an på hva slags bonus du har mest bruk for, flyreiser, hotell, generell bonus? Jeg veksler mellom morrowkortet og norwegian. Anonymkode: 6d042...c16
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #36 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer vel an på hva slags bonus du har mest bruk for, flyreiser, hotell, generell bonus? Jeg veksler mellom morrowkortet og norwegian. Anonymkode: Flyreiser og hotell. Ser norwegian kommer høyt opp på tester.. Har utsatt kredittkort i altfor mange år.. Anonymkode: ac5be...d78
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #37 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flyreiser og hotell. Ser norwegian kommer høyt opp på tester.. Har utsatt kredittkort i altfor mange år.. Anonymkode: ac5be...d78 Jeg får en del bonus fra norwegian, men kortet har dessverre blitt dårligere, bare en halv prosent bonus. Og så har de begynt det håpløse opplegget med spenn, så to forskjellige ordninger som man ikke kan benytte på samme reise. Dog ikke noe stort problem for meg, siden jeg reiser så ofte at jeg jevnlig får brukt opp begge deler. På hotell bruker jeg morrowkortet og betaler online, for 2% bonus. Men ender alltid med å makse bonusen (500 i mnd eller 2000 i året), så da går jeg over på norwegian. Anonymkode: 6d042...c16
Chantielle Skrevet 23. november 2025 #38 Skrevet 23. november 2025 Ryddet for brukerangrep, avsporing, samt svar til dette. Chantielle mod. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #39 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 11.29): Det er ikke vanlig hos Morrow heller, så det er noe med din situasjon som er spesiell. Både mannen og jeg søkte Morrow i forrige uke, og de søknadene "sklei rett gjennom" på vanlig vis. Anonymkode: 2dc95...903 Så rart! Kan ikke tenke meg at det er noe som er spesielt i min situasjon egentlig. Har god/normal kredittscore, ingen betalingsanmerkninger, kun studielån og et lite billån+fast jobb😅 Jeg har iallfall fått kortet, og har allerede begynt å samle bonus. Spent på hvordan det er å betale første faktura(om det går sømløst)! TS Anonymkode: e3cef...1c6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #40 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så rart! Kan ikke tenke meg at det er noe som er spesielt i min situasjon egentlig. Har god/normal kredittscore, ingen betalingsanmerkninger, kun studielån og et lite billån+fast jobb😅 Jeg har iallfall fått kortet, og har allerede begynt å samle bonus. Spent på hvordan det er å betale første faktura(om det går sømløst)! TS Anonymkode: e3cef...1c6 Skal ikke være noe problem å få fakturaen rett inn i nettbanken. Men husk at hos morrow må du selv aktivt gå inn og ta ut bonusen din, som da trekkes fra neste faktura. Anonymkode: 6d042...c16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå