Gå til innhold

Beste kredittkort for bonus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker å skaffe meg et kredittkort for å opptjene bonus. Jeg trenger ikke flyreiser, ønsker å få bonus i form av penger. Skader heller ikke med rabatter på diverse nettbutikker, men det er ikke hovedfokuset mitt. Jeg skal altså ikke bruke penger jeg ikke har, kun tjene noen kroner her og der. Er jo en hel jungel der ute, så håper noen kan hjelpe en ubesluttsom sjel med å velge et troverdig kredittkort. 

Litt info og krav som kanskje er relevante.

-Handler mest dagligvarer på coop, men hender jeg handler andre steder.

-Handler mest klær osv på nettet, men er gjerne innom kjedebutikker som normal, rusta, hm, apotek osv. 

-Ønsker årsavgift på 0 kr og uten diverse gebyrer som går på vanlig bruk. 

-Bruker ikke bensin/disel, har elbil. Hurtiglader sjeldent, men skader jo ikke med eventuell rabatt.

-Renten spiller ingen rolle, da jeg betaler i tide.

-Kredittrammen trenger ikke å være høy. 

-Ønsker at det skal være enkelt å betale fakturaen. Enten at det kommer i nettbanken, vipps eller at det er en oversiktlig app. Eventuelt at jeg kan sette inn penger på forhånd, men fortsatt få rabatt.

Anonymkode: e3cef...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morrow bank. 1% på alle kjøp, 2% på all netthandel (4% hos Komplett). Faktura kommer i nettbanken. Bonus/cashback vises i app der man manuelt må velge å bruke pengene på å nedbetale neste faktura. Jeg pleier å gjøre dette den siste i hver måned. 

Anonymkode: 4227e...fdc

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Morrow bank. 1% på alle kjøp, 2% på all netthandel (4% hos Komplett). Faktura kommer i nettbanken. Bonus/cashback vises i app der man manuelt må velge å bruke pengene på å nedbetale neste faktura. Jeg pleier å gjøre dette den siste i hver måned. 

Anonymkode: 4227e...fdc

Tenkte litt på det kortet ja! Men ser at de har veldig dårlig score på trustpilot, så blir litt skeptisk..

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ønsker å skaffe meg et kredittkort for å opptjene bonus. Jeg trenger ikke flyreiser, ønsker å få bonus i form av penger. Skader heller ikke med rabatter på diverse nettbutikker, men det er ikke hovedfokuset mitt. Jeg skal altså ikke bruke penger jeg ikke har, kun tjene noen kroner her og der. Er jo en hel jungel der ute, så håper noen kan hjelpe en ubesluttsom sjel med å velge et troverdig kredittkort. 

Litt info og krav som kanskje er relevante.

-Handler mest dagligvarer på coop, men hender jeg handler andre steder.

-Handler mest klær osv på nettet, men er gjerne innom kjedebutikker som normal, rusta, hm, apotek osv. 

-Ønsker årsavgift på 0 kr og uten diverse gebyrer som går på vanlig bruk. 

-Bruker ikke bensin/disel, har elbil. Hurtiglader sjeldent, men skader jo ikke med eventuell rabatt.

-Renten spiller ingen rolle, da jeg betaler i tide.

-Kredittrammen trenger ikke å være høy. 

-Ønsker at det skal være enkelt å betale fakturaen. Enten at det kommer i nettbanken, vipps eller at det er en oversiktlig app. Eventuelt at jeg kan sette inn penger på forhånd, men fortsatt få rabatt.

Skal du tjene opp godt med bonuskroner bør du ha flere. To stk er bør du ha ideelt sett. Men gjerne flere.

Trumf kredittkort fungerer veldig godt med Trumf pay for kjøp av dagligvarer hos Kiwi og norgesgruppen sine butikker som meny. joker. spar. Da får 3% bonus på alt med trumf pay og kredittkortet til trumf som er meget bra.  Det fungerer godt til dagligvarer.

Bruker du Coop kan Coop mastercard passe deg. De gir 1% bonus.

For kjøp på nett, av klær, varer. reiser etc. bør du ha et til. Du kan tjene cashback.  Feks Morrow. TF. Bank Norwegian eller Remember.Faktura er enkelt å håndtere det kommer automatisk inn i nettbank og Vipps i god tid før forfall. Som regel 1 i måneden med forfall feks. 15.

Bruker du mye penger og reiser mye er American Express et godt alternativ. Men det koster mye i årlig gebyr. De over er gratis.

Anonymkode: b9996...b32

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal du tjene opp godt med bonuskroner bør du ha flere. To stk er bør du ha ideelt sett. Men gjerne flere.

Trumf kredittkort fungerer veldig godt med Trumf pay for kjøp av dagligvarer hos Kiwi og norgesgruppen sine butikker som meny. joker. spar. Da får 3% bonus på alt med trumf pay og kredittkortet til trumf som er meget bra.  Det fungerer godt til dagligvarer.

Bruker du Coop kan Coop mastercard passe deg. De gir 1% bonus.

For kjøp på nett, av klær, varer. reiser etc. bør du ha et til. Du kan tjene cashback.  Feks Morrow. TF. Bank Norwegian eller Remember.Faktura er enkelt å håndtere det kommer automatisk inn i nettbank og Vipps i god tid før forfall. Som regel 1 i måneden med forfall feks. 15.

Bruker du mye penger og reiser mye er American Express et godt alternativ. Men det koster mye i årlig gebyr. De over er gratis.

Anonymkode: b9996...b32

Takk for tips :) 

Mulig jeg bør ha trumf kredittkort også. Handler ikke mye i norgesgruppen, men benytter meg av trippel trumf når jeg får det med meg. Kanskje trumf og morrow hadde vært en god løsning da? Kan jo ha coop sitt også, men jeg får vel samme bonus fra morrow som coop. Så kan jeg evt søke om coop sitt dersom jeg når max bonus på morrow. Jeg er så ubesluttsom at det ikke burde vært lov😅

Skrevet

Det er jo bare å skaffe seg de du synes høres bra ut og så si dem opp igjen om du ikke bruker dem.
Selv har jeg, og bruker Morrow, Coop, Trumf, NAF og Norwegian.

Anonymkode: f40ad...0bb

Skrevet

Jeg sjonglerer Morrow kort Trumf kort, TF kreditt, DNB Saga (denne koster litt) og Bank Norwegian. 

DNB har supertilbud, 10% en rekke steder - noe som brukes mye til julegavekjøp og slik. Men også en rekke andre fordeler. 

TF kort har 10-20% på en del restauranter, 10% på zalando, (og 10-20% på en rekke lokale butikker, avhengig av hvor du bor)

Morrow har 1-2%. Men maksgrenser man må følge med på, ellers blir jo rabatten 0. 

Trump kort + trumf pay, som allerede nevnt. 

Og når ingen av de over gir noe så bruker jeg Norwegian. De har også noen spesialtilbud. For eksempel 15% på inngang Tivoli. 

Anonymkode: a567f...091

Skrevet

Takk for svar!

Tror jeg prøver meg på morrow og trumf i første omgang, så kan jeg jo bare prøve forskjellig som anonym skrev. Har dnb kredittkort fra før, men er egentlig ikke god på å følge med på tilbud. Bruker det stort sett bare på reise. Men der er det gjerne litt tilbud å hente ja!

TS

Skrevet

En ting jeg bekymrer meg litt over er hvordan kredittrammene kan påvirke søknad på boliglån. Ser jeg kan få 60 000 kr i kredittramme på Morrow, men jeg har jo ikke behov for så mye.. Er det noe jeg kan justere ned senere? Evt må jeg bare avslutte kundeforholdet når jeg søker boliglån.

TS

Skrevet

Jeg har Coop og Trumf, og bruker Sparebank1 mastercard på alt annet. De kuttet bonusen en del for et par år (tror jeg) siden, og fjerner den helt til neste år, så jeg har vurdert å erstatte det med et annet kort. Samtidig føles det liksom "tryggere" å ha bankens kort, der oversikten er i nettbanken jeg er vant til og slikt. Vet ikke om man bare risikerer at et nytt kort også kutter/fjerner bonuser etterhvert? Mener å ha lest at den forsvinner hos flere? 

Anonymkode: 55c5b...31a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har Coop og Trumf, og bruker Sparebank1 mastercard på alt annet. De kuttet bonusen en del for et par år (tror jeg) siden, og fjerner den helt til neste år, så jeg har vurdert å erstatte det med et annet kort. Samtidig føles det liksom "tryggere" å ha bankens kort, der oversikten er i nettbanken jeg er vant til og slikt. Vet ikke om man bare risikerer at et nytt kort også kutter/fjerner bonuser etterhvert? Mener å ha lest at den forsvinner hos flere? 

Anonymkode: 55c5b...31a

Slikt endrer seg hele tiden.

Jeg tar en runde to-tre ganger i året. Og setter en ny plan for hvilke kort jeg har og bruker. 

Skrevet

Jeg ser at Morrow har en grense på bonus på 2 000 kroner for siste 12 måneder. Men det finnes kanskje ingen lenger som har høyere enn det?

Anonymkode: 2dc95...903

Skrevet

Jeg har Trumf Visa, og Coop mastercard, som brukes i de kjedene. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En ting jeg bekymrer meg litt over er hvordan kredittrammene kan påvirke søknad på boliglån. Ser jeg kan få 60 000 kr i kredittramme på Morrow, men jeg har jo ikke behov for så mye.. Er det noe jeg kan justere ned senere? Evt må jeg bare avslutte kundeforholdet når jeg søker boliglån.

TS

Du må jo ikke velge høyeste kredittramme. Selv om de tilbyr 60 000, så kan du velge 10 000 om du ønsker. 
Kredittrammen vil absolutt påvirke søknad om boliglån. Hvis du har kredittramme på 60 000,- så telles det som at du har 60 000,- i gjeld, selv om du aldri har brukt kortet. 

Anonymkode: 06d53...03b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg ser at Morrow har en grense på bonus på 2 000 kroner for siste 12 måneder. Men det finnes kanskje ingen lenger som har høyere enn det?

Anonymkode: 2dc95...903

Det er det beste frem til denne grensen. Så er en del måneder i året jeg ikke bruker morrow. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har Trumf Visa, og Coop mastercard, som brukes i de kjedene. 

Du må jo ikke velge høyeste kredittramme. Selv om de tilbyr 60 000, så kan du velge 10 000 om du ønsker. 
Kredittrammen vil absolutt påvirke søknad om boliglån. Hvis du har kredittramme på 60 000,- så telles det som at du har 60 000,- i gjeld, selv om du aldri har brukt kortet. 

Anonymkode: 06d53...03b

Hos meg kom det bare opp 60 000, uten at det gikk an å endre.. Men mulig det går an i ettertid. Fikk iallfall velge selv på trumf. Kan jo eventuelt kutte kredittkortene før jeg søker boliglån, eller iallfall være villig til å gjøre det dersom de kan gi høyere lån uten. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sjonglerer Morrow kort Trumf kort, TF kreditt, DNB Saga (denne koster litt) og Bank Norwegian. 

DNB har supertilbud, 10% en rekke steder - noe som brukes mye til julegavekjøp og slik. Men også en rekke andre fordeler. 

TF kort har 10-20% på en del restauranter, 10% på zalando, (og 10-20% på en rekke lokale butikker, avhengig av hvor du bor)

Morrow har 1-2%. Men maksgrenser man må følge med på, ellers blir jo rabatten 0. 

Trump kort + trumf pay, som allerede nevnt. 

Og når ingen av de over gir noe så bruker jeg Norwegian. De har også noen spesialtilbud. For eksempel 15% på inngang Tivoli. 

Jøss, visste ikke at Trump har trumf på kortet sitt.

https://trumpcard.gov/

Anonymkode: c9d3b...763

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Godt spottet, og dette er det ikke alle som tenker på. Har en f.eks. 250' i kredittramme gjennom kredittkort så blir det å betrakte som "annen" gjeld når banken vurderer lånesøknaden din – uansett hvor mye du faktisk bruker av denne kredittrammen.

Har ikke Morrow selv, men ryktene skal ha det til at du ikke kan gå inn og justere ned beløpet selv, slik du du kan på de fleste andre kort?

Anonymkode: 6058f...c05

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS

Jeg fikk beskjed fra banken at jeg måtte slette alt av kreditter for at jeg skulle få det lånet jeg søkte om, men at det ikke var noe i veien for å søke kredittkort igjen når lånet var utbetalt. Så det gjorde jeg. 

Anonymkode: b2372...e71

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Godt spottet, og dette er det ikke alle som tenker på. Har en f.eks. 250' i kredittramme gjennom kredittkort så blir det å betrakte som "annen" gjeld når banken vurderer lånesøknaden din – uansett hvor mye du faktisk bruker av denne kredittrammen.

Har ikke Morrow selv, men ryktene skal ha det til at du ikke kan gå inn og justere ned beløpet selv, slik du du kan på de fleste andre kort?

Anonymkode: 6058f...c05

Lærte det ganske nylig, så har det liksom i bakhodet😅 Kjedelig å ikke kunne justere ned, men har iallfall justert ned dnb som jeg hadde fra før, og ikke valgt så høy grense på trumf. Angrer nesten litt på at jeg justerte ned på dnb da, for er som regel det kortet jeg bruker på reise😅 Men kan vel evt overføre til det.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg fikk beskjed fra banken at jeg måtte slette alt av kreditter for at jeg skulle få det lånet jeg søkte om, men at det ikke var noe i veien for å søke kredittkort igjen når lånet var utbetalt. Så det gjorde jeg. 

Anonymkode: b2372...e71

Takk, greit å vite at det er en mulighet! Litt kjedelig å ha nesten 100 000 i «gjeld», spesielt siden morrow sin kredittramme var så høy. 

TS

Skrevet

Har 150k flis på Norwegian, men dette kan justeres on-the-go. Driver oppussing av gammelt hus så denne grensen har blitt makset flere ganger. Er også glad i å reise og da kommer jo valuttapåslaget i tillegg som hos Norwegian er blant de laveste. Litt kjipt at de har satt ned cashback til 0.5% fra 1% men ingenting fordelaktig varer evig...

Anonymkode: 48854...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...