AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #1 Skrevet 6. november 2025 Leverte min kjære katt tilbake til Dyrebeskyttelsen forrige uke. Har vinglet fram og tilbake , men tok valget tilslutt. Gråt hele veien og hadde lyst å snu. Grunnen er at jeg venter barn , er usikker på om det vil fungere , i tillegg til at jeg er nervøs av å ha utekatt og alt det fører med seg . Men jeg burde ikke ha påført meg selv en slik psykisk belastning rett før jul og rett før fødsel. Vil bare hente han , men vet ikke om jeg tørr å spørre .. Anonymkode: 476ec...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #3 Skrevet 6. november 2025 De blir sikkert glad for de har jo allerede for mange. Likevel så bør du bestemme deg så du ikke gir den fra deg enda en gang.. Anonymkode: 1e8bf...8d5 4
Durancell Skrevet 6. november 2025 #4 Skrevet 6. november 2025 Snakk om å være dramatisk! Er da veldig sjelden et problem å ha dyr og barn. Og det vet du ikke på forhånd. Hvis det ikke skal mer til for deg å levere fra deg dyr, så burde du ikke ha dyr. 22
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #5 Skrevet 6. november 2025 Hvis det er en risiko for at du ombestemmer deg på nytt når baby kommer og det blir mye med katt og baby, ville jeg personlig latt være for å være helt ærlig… Ja, det er kjipt her og nå å føle at man har sviktet katten sin, men det er enda kjipere å føle på det samme midt i barseltiden. Hvis du opprinnelig har vært usikker på om det vil gå med baby og være usikker rundt å ha utekatt, vil det hvert fall bli dobbelt opp med bekymringer når det også er en baby i bildet 😕 Anonymkode: d5982...c69 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #6 Skrevet 6. november 2025 Åh TS men jeg tror du lider av en ekstrem tilfelle av «nesting syndrom» 😭 Jeg lar meg selv tenke slikt i hvert fall. Gå og hent katten din og vær mer bevisst fremover, for hva du egentlig ønsker, og hva er bare hormoner og angst som snakker. Det kommer bare til å bli enda mer viktig etter fødsel. du har vel lest deg opp og ned og grønn av bekymringen om taksoplasmosis og slikt? Hvis du har levd lenge med en utekatt, så enten har du allerede hatt den infeksjonen, ellers er det veldig liten sjanse å få det akkurat nå. Ikke for å være frekk altså, det er motsatt, jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg slet selv veldig med angst i min graviditet, jeg anbefaler deg å lese boka «Expecting better» av Emily Oster, det hjalp meg veldig- https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/expecting-better-9781398722989 Du kan sikkert låne den på biblioteket istedenfor å kjøpe. Anonymkode: 79399...10b 1
mommyaka Skrevet 6. november 2025 #7 Skrevet 6. november 2025 Hvorfor er du redd for katt og baby? Og ute katt? Er du redd for bakterier? 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #8 Skrevet 6. november 2025 Hvorfor kjipt å ha utekatt? Da slipper du jo å plukke bæsj. Innekatt hadde jeg forstått.. Jeg har tre barn og hadde katt. Det har da virkelig aldri vært et problem. Her synes jeg du har vært hysterisk. Senere da ungene ble litt eldre så fikk jeg en katt til og en hund. Anonymkode: ba934...29c 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #9 Skrevet 6. november 2025 nei la være, du er ikke i en mentalt stabil tilstand. Anonymkode: d9815...ac5 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #10 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis det er en risiko for at du ombestemmer deg på nytt når baby kommer og det blir mye med katt og baby, ville jeg personlig latt være for å være helt ærlig… Ja, det er kjipt her og nå å føle at man har sviktet katten sin, men det er enda kjipere å føle på det samme midt i barseltiden. Hvis du opprinnelig har vært usikker på om det vil gå med baby og være usikker rundt å ha utekatt, vil det hvert fall bli dobbelt opp med bekymringer når det også er en baby i bildet 😕 Anonymkode: d5982...c69 Naboen vår hadde katt og så fikk de baby. Den gikk fra å være katt som var inne og ute til å være fulltids utekatt. Det ble veldig slitsomt for alle naboene som ikke likte/tålte katt. Den maste på oss, forsøkte å gå inn til oss (gikk inn dersom vindu eller dør var åpen), ville ha kos og oppmerksomhet. Den var helt klart sulteforet på oppmerksomhet og hadde det ikke emosjonelt og mentalt bra. De ga den mat på verandaen, men thats it. Jeg var så sint på de naboene og tenkte at de skulle mye heller omplassert den a den ga blanke i hvem som ga kos, bare NOEN gjorde det. Anonymkode: 5dac6...235 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #11 Skrevet 6. november 2025 Det høres ikke ut som du bør ha dyr. Levere tilbake til dyrebeskyttelsen??? Noe så stygt 💔 La heller katten bli avlivet eller komme til andre, gode mennesker, enn at du skal hente den igjen, helt til neste gang du blir mentalt ustabil og vil bli kvitt den igjen. Stakkars stakkars katten 😭 Anonymkode: a3df3...6ba 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #12 Skrevet 6. november 2025 Hadde en hannkatt før og den rømte fra hjemmet sitt med små barn . Hvis jeg hadde små barn på besøk så angrep den og beit barna . Jeg er ikke hysterisk for tokoplasma . Jeg er nervøs for utekatt for alt som kan skje med den . Denne katten er veldig sosial og til tider veldig klengete. Så jeg lurer på hvordan jeg skal klare å underholde han på vinteren når han ikke er ute , mens jeg er sliten med baby . Kan ikke sitte i sofa uten at han klorer på den . Men nå vil jeg bare hente han. Hater valg og avgjørelser . Jeg gjorde nok også dette fordi jeg er dønn sliten og følte et sterkt behov for avlastningshjem. Men ikke lett å finne slikt til katter Anonymkode: 476ec...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #13 Skrevet 6. november 2025 Du er i en sorg. Men gjorde det riktige. Katt og graviditet eller katt og baby hører ikke sammen. Anonymkode: 9f93e...e38 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #14 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Leverte min kjære katt tilbake til Dyrebeskyttelsen forrige uke. Har vinglet fram og tilbake , men tok valget tilslutt. Gråt hele veien og hadde lyst å snu. Grunnen er at jeg venter barn , er usikker på om det vil fungere , i tillegg til at jeg er nervøs av å ha utekatt og alt det fører med seg . Men jeg burde ikke ha påført meg selv en slik psykisk belastning rett før jul og rett før fødsel. Vil bare hente han , men vet ikke om jeg tørr å spørre .. Anonymkode: 476ec...c0d Hadde valp likt som nyfødt og det gikk bra 😊 Anonymkode: 835c0...836
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #15 Skrevet 6. november 2025 Det går jo fint med katt og baby. Hadde det her også. De ble også bestevenner. Hent katten din du. Også holder det i massevis å ta forhåndsregler på toxoplasmose. Antar det er det du er mest redd. Må du renske bæsj, så bruk hansker og vask hender godt. Anonymkode: a19f4...31c 1
Omine Skrevet 6. november 2025 #16 Skrevet 6. november 2025 Jeg hadde ringt dem å spurt om du kan få katten tilbake.
mommyaka Skrevet 6. november 2025 #17 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du er i en sorg. Men gjorde det riktige. Katt og graviditet eller katt og baby hører ikke sammen. Anonymkode: 9f93e...e38 Hvorfra ikke? Vi har hat baby katt og hund samtidig. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #18 Skrevet 6. november 2025 Stå for den avgjørelsen du har tatt. Du kan ikke både ha katt og ikke ha katt samtidig. Absolutt alle beslutninger i verden innebærer både fordeler og ulemper, og det må du lære å leve med. Se framover, fokuser på babyen, på jula, på hyggelige ting, og vurder heller å skaffe deg katt på et senere tidspunkt. Anonymkode: 4a397...568 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #19 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er i en sorg. Men gjorde det riktige. Katt og graviditet eller katt og baby hører ikke sammen. Anonymkode: 9f93e...e38 Hva i alle dager 😅 Søsteren min var tidligere krisehjem for dyrebeskyttelsen, og hun hadde i hvert fall fem katter inne til enhver tid - både som gravid og i småbarnsperioden. Anonymkode: 6fbf2...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #20 Skrevet 6. november 2025 Folk med barn har dyr. Fyi. Anonymkode: da692...7c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå