Gjest Gjest_GuEsT_* Skrevet 31. mars 2006 #1 Del Skrevet 31. mars 2006 Skal starte med kostholdsomlegging idag, og trening. Målet mitt er å gå ned 5 kg fram til midten av juni. Jeg har lest om mange forskjellige dietter og kurer og kan ikke si at jeg er overbevisst av noen av de?? Spørsmålet mitt er hvor mye tror dere det er mulig å gå ned i uken med kun trening og normalt sunt kosthold? I dette legger jeg kutt i junk-food, snacks og godteri. Skal spise så fett- og sukker fattig som mulig. Har tenkt å fordele måltidene slik: FROKOST: kellogs all bran med skummet melk, eller 1,5 skive rug brød med sunt pålegg, samt en frukt MELLOMMÅLTID: en frukt eller grønnsak LUNSJ: 1 skive rugbrød med sunt pålegg, samt en frukt eller lettyoghurt MIDDAG: kylling, svinekjøtt eller fisk med grønnsaker, evt. soyasaus eller kesam til, posesupper eller ulike salater og grønnsaksretter MELLOMMÅLTID: frukt eller bær eller lettyoghurt, evt. smoothies I tillegg multivitamin og krom hver dag Trening er jeg ikke så glad i, men skal prøve å komme meg på studioet minimum tre ganger per uke, samt gå tur i 1, 5 time to- tre ganger i uken. Hva tror dere som har peiling? Må jeg stramme inn noen plass eller er det mulig å nå ønsket vekt innen ønsket tid med dette opplegget? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 31. mars 2006 #2 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg syns det var en veldig liten lunsj - det blir vanskelig å holde seg til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 31. mars 2006 #3 Del Skrevet 31. mars 2006 Det høres litt lite ut. Legger du deg for lavt skrus forbrenningen ned - ikke gunstig. Jeg ville ha spist to brødskiver eller tre knekkebrød til frokost, det samme til lusj, pluss en frukt eller en grønnsak. Salat med kylling/skinke/bønner/skalldyr/røkelaks med en brødskive eller et rundstykke til er fin avveksling til den vanlige matpakken. Jeg ville også ha spist litt mer til det siste mellommåltidet. Hatt litt musli i yoghurten f.eks. Du sier lite om treningen også. Trener du mye og hardt burde du kanskje spise enda mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_guro_* Skrevet 31. mars 2006 #4 Del Skrevet 31. mars 2006 Det er ikke bra å gå ned mer enn 0,5 kg pr uke!! Å det tror jeg nok du gjør slik du nå har tenkt, men ville spist litt mer til lunsj. Det er bedre å spise mer på dagen enn på kvelden, og spiser du for lite setter kroppen seg i sparemodus og tviholder på fettet. Spis litt mer enn du har tenkt. Hvertfall 2 skiver til lunsj. Også tren. Fysisk aktivitet er det eneste som hjelper. Uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #5 Del Skrevet 31. mars 2006 Det som VIRKELIG hjelper, er å sove! Den som sover, spiser ikke. Gikk ned rundt 30 kg ved å sove fram til middagstider (slapp da å spise frokost og lunsj). Må nevne at jeg var arbeidsledig på den tiden da, så en slik "diett" er ikke å anbefale for de som jobber/studerer fulltid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 31. mars 2006 #6 Del Skrevet 31. mars 2006 Det som VIRKELIG hjelper, er å sove! Den som sover, spiser ikke. Gikk ned rundt 30 kg ved å sove fram til middagstider (slapp da å spise frokost og lunsj). Må nevne at jeg var arbeidsledig på den tiden da, så en slik "diett" er ikke å anbefale for de som jobber/studerer fulltid.. ← Jeg gikk ned 14 kilo på mer mat pr dag en det trådstarteren snakker om. Hadde sultet meg fordervet på en sånn diett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 31. mars 2006 #7 Del Skrevet 31. mars 2006 Tre treningsøkter pluss noen lange spaserturer er jo plenty med fysisk aktivitet. Du blir ikke nødvendigvis tynnere av å spise mindre, forbrenninga går ned når du sulter. Jeg vil råde deg til å spise nok til ikke å være sulten. Sulter du betyr det lavere forbrenning, og mer fett når du først spiser. Hele trikset er å spise nok og ofte nok til å holde forbrenninga i gang. Smoothies og frukt eller bær vil være bra etter trening, og da er det veldig viktig å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Püs Skrevet 1. april 2006 #8 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg prøver også gå ned noen kilo uten diett. Jeg har klart meg i noen månder nå... Et par råd fra meg: Det er lurt å spise det man er glad i. Spis bare litt mindre... Gi deg lov til å spise litt snoperier på lørdagen... For stram diett gjør at ihvertfall jeg ikke takler mer. Bruk en treningsform du er glad i. Jeg startet med Kinetic eyetoy på play station. Da kunne jeg prøve meg frem i min egen stue, når jeg selv ville. Og finne trenigstyper jeg likte. Det førte til at jeg meldte meg på Kick Boksing.... Kjempe gøy! Jeg har prøvd å gå ned noen kilo mange ganger, endelig har jeg funnet en form som passer meg. Det varierer litt fra uke til uke hvor mye jeg har gått ned. I starten gikk jeg ned mer enn det jeg gjør nå. Jeg ønsker deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hustrollet Skrevet 2. april 2006 #9 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg har gått ned 13 kg på fire måneder nå uten å følge en spesiell diett, det viktigste var at eg var fornøyd og ikke gikk rundt å følte meg sulten Frokost: to skiver Mellommåltid: yoghurt med havre lunsj: to skiver Mellommåltid: frukt, evt yoghurt Middag: spiste vanlig mat, ga meg bare liit tidligere med spisingen enn tidligere Kvelds: to skiver, evt yoghurt og frukt I helgene har jeg spist god mat, gjerne sjokolade og chips, men ikke så mye som tidligere. Dikker mye vann og går på en halvtimes tur annenhver dag. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl-Next-Door Skrevet 4. april 2006 #10 Del Skrevet 4. april 2006 Du skriver at du ikke vil gå på diett, men i mine øyne er spisemønstret du foreslår en ganske streng diett. Jeg kunne ikke spist så lite uten å sprekke. Tror også, som mange andre har nevnt, at du kan spise mer i alle fall til lunch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godjenta79 Skrevet 5. april 2006 #11 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har gått ned 13 kg på fire måneder nå uten å følge en spesiell diett, det viktigste var at eg var fornøyd og ikke gikk rundt å følte meg sulten Frokost: to skiver Mellommåltid: yoghurt med havre lunsj: to skiver Mellommåltid: frukt, evt yoghurt Middag: spiste vanlig mat, ga meg bare liit tidligere med spisingen enn tidligere Kvelds: to skiver, evt yoghurt og frukt I helgene har jeg spist god mat, gjerne sjokolade og chips, men ikke så mye som tidligere. Dikker mye vann og går på en halvtimes tur annenhver dag. Lykke til ← Samme med meg, men har bytta ut brød med knekkebrød - fordi jeg synes det er godt. Kutta ut alt som heter godteri og søtsaker, bortsett fra lørdager, da er alt lov. Gått ned 10 kg på 3 mnd. Trener 3 - 4 dager i uka, det har jeg gjort i mange år, så det var kostholdet jeg måtte gjøre noe med for å gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå