Gå til innhold

Min bror og samboeren er alltid borte

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er en alkoholiker da? 

Anonymkode: 0a14c...e28

Det får du finne ut av selv, du tar ihvertfall feil i denne situasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette har du ingenting med å gjøre. Bare si nei til å være barnevakt.

Anonymkode: c7117...ebd

JO det har hun. Herregud er det rart at barn vokser opp med problemer. Hun er tante til disse barna. Det jeg ville gjort ts, var å invitere barna hjem til deg og snakke med de om hva de synes om dette opplegget. Si til de at ingen svar er feil og at du har god tid til å lytte, og at du vil deres beste ❤️

Jeg har selv vokst opp med elendige foreldre og jeg skulle så ønske at tantene og onklenemine reagerte. De kjørte heller ditt forslag " dette har vi ingenting med å gjøre"

Anonymkode: 058bb...8ef

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er absolutt ikke skadelig å være sammen med slekta i helgene. Det er faktisk slik de fleste kulturer fungerer, besteforeldre, tanter og onkler, fettere og kusiner regnes alle som kjernefamilien. 

Ja, sammen med foreldrene sine. Ikke for at mamma og pappa skal være drita på fest til morgenkvisten. 

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (15 minutter siden):

Det får du finne ut av selv, du tar ihvertfall feil i denne situasjonen.

Nå blander du sammen brukere. 

Alkoholikere prioriterer alkohol foran sine barns beste. Alkoholikere finner grunner for å drikke, prioriterer ingenting foran alkoholen og misbruket går utover familien. 

Hvor mener du at dette IKKE er reellt for dette paret ts skriver om?

Anonymkode: c8a25...f4f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er absolutt ikke skadelig å være sammen med slekta i helgene. Det er faktisk slik de fleste kulturer fungerer, besteforeldre, tanter og onkler, fettere og kusiner regnes alle som kjernefamilien. 

Det er skadelig å aldri være med foreldrene sine og bli passet av den ene og den andre! Ingen trygg omsorgsfull oppvekst!  Men dette er vel en grunn til at mange ungdom blir rotløs..

Anonymkode: 18fcd...c34

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Og utagerer..

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg synes min bror og samboeren er altfor mye bortreist eller på fester. De har to barn, og trenger derfor barnevakt støtt og stadig. Nå har jeg begynt å si nei, rett og slett fordi jeg synes de nedprioriter barna.

Kan ta eksempel nå for november. Da skal de to helger helt bortreist fra fredag til søndag. Og to lørdager skal de på fest. Det vil si at i løpet av november, så har de èn lørdag sammen med barna sine. Og når de er ute på fest og har barnevakt hjemme, så er det ikke slik at de tar en rolig kveld og kommer hjem i skapelig tid. De er regelrett stupfull og kommer hjem klokken 3.

Dette er gjentagende gjennom hele året. I tillegg har de begge jobber som innebærer mange reisedøgn i måneden.

Dagens sukk 

Anonymkode: 18d54...294

Hører ut som du er litt misunnelig..

Mye alkohol foran barn er ikke bra og bør ikke skje. Har man barnevakt så ser jeg ikke problemet. 
Flott for barna at de blir godt kjent med all familie og trygg på flere voksne. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

De er mye borte og kommer hjem stupfulle klokken 3. 

Hvilken del av dette foreldreskapet syns du høres skikket ut? 

Håper BV prioriterer de barna som virkelig trenger det. Det er nok mye mer og langt mer alvorlig omsorgssvikt enn dette der ute. 

Dette er jo ikke bra, men det spørs litt hvordan totalen er. Hvordan er relasjonen ellers osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå blander du sammen brukere. 

Alkoholikere prioriterer alkohol foran sine barns beste. Alkoholikere finner grunner for å drikke, prioriterer ingenting foran alkoholen og misbruket går utover familien. 

Hvor mener du at dette IKKE er reellt for dette paret ts skriver om?

Drikker de foran barna? Er fulle foran barna? Lar vær å følge opp barnet på aktiviteter?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er skadelig å aldri være med foreldrene sine og bli passet av den ene og den andre! Ingen trygg omsorgsfull oppvekst!  Men dette er vel en grunn til at mange ungdom blir rotløs..

Aldri være sammen med foreldrene sine?? TS snakker om lørdagskvelden. Barna er små, de sovner vel nesten samtidig som foreldrene forlater huset 🙄

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tilknytningsteori og utviklingspsykologi viser at barn trenger kontinuerlig kontakt og stabilitet med sine primære omsorgspersoner for å utvikle trygg tilknytning.
Det betyr ikke at kontakt med slekt er negativt – tvert imot – men når barna tilbringer mye tid borte fra foreldrene, at slekten erstatter kontakten med de primære omsorgspersonene , kan det påvirke relasjonen og trygghetsfølelsen til barna.

Anonymkode: 6cbb7...1cd

Kan du vise til pålitelige kilder? Som beviser eller påstår at det er skadelig for barn å bli passet av slektninger hver lørdag kveld og til og med noen helger innimellom?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tragisk.

Anonymkode: 34bcd...0e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri være sammen med foreldrene sine?? TS snakker om lørdagskvelden. Barna er små, de sovner vel nesten samtidig som foreldrene forlater huset 🙄

Ja storm i vannglass 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du vise til pålitelige kilder? Som beviser eller påstår at det er skadelig for barn å bli passet av slektninger hver lørdag kveld og til og med noen helger innimellom?

Amen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Huff, så trist å høre. Jeg får dårlig samvittighet når jeg spør om bv for mine barn, selvom det er super sjeldent. Man har minimalt tid med dem i ukedagene pga bhg/skole, aktiviteter osv, og så skal man sette dem bort hver helg i tillegg?

Jeg hadde nok konfrontert dem med dette faktisk. Men jeg er direkte av meg. Ville spurt hvorfor de føler helgene skal gå til egentid for dem selv uten barna. 

Anonymkode: 2d334...74f

Haha… når barna sover på kvelden i helgene så får du dårlig samvittighet for å gå ut og gjøre noe annet?

hvilke sosialt liv har du da? Kun barn i 18 år.. så skal du «leve» litt igjen?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Meld de til barnevernet.

Anonymkode: d13be...f9d

Haahahahahaa dagens 🏆

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg synes min bror og samboeren er altfor mye bortreist eller på fester. De har to barn, og trenger derfor barnevakt støtt og stadig. Nå har jeg begynt å si nei, rett og slett fordi jeg synes de nedprioriter barna.

Kan ta eksempel nå for november. Da skal de to helger helt bortreist fra fredag til søndag. Og to lørdager skal de på fest. Det vil si at i løpet av november, så har de èn lørdag sammen med barna sine. Og når de er ute på fest og har barnevakt hjemme, så er det ikke slik at de tar en rolig kveld og kommer hjem i skapelig tid. De er regelrett stupfull og kommer hjem klokken 3.

Dette er gjentagende gjennom hele året. I tillegg har de begge jobber som innebærer mange reisedøgn i måneden.

Dagens sukk 

Anonymkode: 18d54...294

Hvis barna er over babystadiet og sammen med trygge voksne barnevakter, så har de det nok bra. Ikke bra at foreldrene kommer hjem stappfulle, da.

Jeg prioriterer annerledes, men var godt voksen da jeg ble mor, og hadde heller ikke flust med barnevakter. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

ro ned

Barnetvern fordi ungen ehar barnevakt? Da regner jeg med du også ringer barnevernet på alle foreldre som har ungene sine i barnehagen i over 8 timer i barnehagen, eller legger ungene klokka sju for å få "egentid" på kveldene? 

Vi vet lite om hvor mye ts sin bror prioriterer barna sine i hverdagene. Kanskje de har fleksibel arbeidstid så de er mer sammen med barna i ukedagene en alle dere venneløse viggoer som absolutt skal være samme med barna hele helgen hver helg siden hverken dere eller ungene har noe annet sosialt liv? Kanskje de bruker kveldene på å spille brettspill med barna og lage god mat sammen i stedet for å stappe i barna Toro mat så man får lagt dem tidlig og blir kvitt dem så man kan få egotid hjemme foran TV-skjermen mens man slår seg selv på brystet over at man ikke har barnevakt?

Anonymkode: 7d904...379

TS skriver de har jobber med høy lønn, mye ansvar og mange reisedøgn.... Det høres ikke ut som en jobb som gir mye fri, tvert om høres det ut som de har litte tid med barna i hverdagen. I tilleg er det ustabilt for barn å bytte omsorgspersoner hver helg, og den minste er sensetiv og viser at han blir negativt påvirket. Foreldrene driker seg også stupfulle på lørdagene, og er derfor trolig ikke i god form de søndagene de faktisk tilbringer med barna. 

Jeg tror helt klart disse foreldrene hadde hat god hjelp av veiledning fra barnevernet! Det er jo ikke slik at første og eneste verktøy barneverne har  er barnehjem liksom. Det er desvere lett for barnevern ansate å se seg "blind" på folk som er "resursterke" så jeg er red de ikke ville greie å fange opp problemene her likke godt som om foreldrene var arbeidsløse. Det betyr ikke at det er feil og varsle, og det kan jo være at barnevernet tar det til seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Barnevernet er ikke til for å drive med moralisering. Ingenting TS har skrevet om er i nærheten av å være omsorgssvikt. Og TS legger åpenbart ikke godvilje til. For noen kjærringer det er på KG…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnevernet er ikke til for å drive med moralisering. Ingenting TS har skrevet om er i nærheten av å være omsorgssvikt. Og TS legger åpenbart ikke godvilje til. For noen kjærringer det er på KG…

Akkurat sånn argumenterer søsteren min og! (Jeg er samme ab som #2 i denne tråden)

Helt likt! Alle er kjerringer og moralens høyvokter!

Selv fortsetter hun å drikke seg fra sans og samling med barn til stede evnt. borte de gangene hun får barnevakt… Så klart er det ikke omsorgssvikt! Hun har full kontroll, barna hennes lider IKKE av hennes drikking! Alle har det så fint atte……… 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...