Gå til innhold

Min bror og samboeren er alltid borte

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes min bror og samboeren er altfor mye bortreist eller på fester. De har to barn, og trenger derfor barnevakt støtt og stadig. Nå har jeg begynt å si nei, rett og slett fordi jeg synes de nedprioriter barna.

Kan ta eksempel nå for november. Da skal de to helger helt bortreist fra fredag til søndag. Og to lørdager skal de på fest. Det vil si at i løpet av november, så har de èn lørdag sammen med barna sine. Og når de er ute på fest og har barnevakt hjemme, så er det ikke slik at de tar en rolig kveld og kommer hjem i skapelig tid. De er regelrett stupfull og kommer hjem klokken 3.

Dette er gjentagende gjennom hele året. I tillegg har de begge jobber som innebærer mange reisedøgn i måneden.

Dagens sukk 

Anonymkode: 18d54...294

• Liker 2
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kunne vært søsteren min… 

Fest og alkohol går foran ungenes beste. Og nåde deg om du forsøker si noe… 

Anonymkode: c8a25...f4f

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det kun dere de bruker til barnevakt? 

Anonymkode: b5d25...956

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det kun dere de bruker til barnevakt? 

Anonymkode: b5d25...956

Nei, de har dessverre mange som stiller opp. Våre foreldre, min svigerinne sine foreldre, hennes søsken eller så er ungene på overnatting hos venner.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars unger som nok ikke føler seg veldig prioritert av foreldrene. 

Her er det jo ikke bare en forelder, men begge to som lever som om de ikke har barn. Man kan jo lure noen ganger hvorfor folk som ikke vil endre livet sitt får barn i det hele tatt. 

Jeg hadde også satt ned foten.

Anonymkode: 6cbb7...1cd

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de har dessverre mange som stiller opp. Våre foreldre, min svigerinne sine foreldre, hennes søsken eller så er ungene på overnatting hos venner.

Er dere de eneste som stusser på dette?

• Liker 3
Skrevet

Meld de til barnevernet.

Anonymkode: d13be...f9d

• Liker 5
Skrevet
DesmondMiles skrev (3 minutter siden):

Er dere de eneste som stusser på dette?

Mine foreldre synes også at de er litt mye på fest, men ler mest av det. Vet ikke hva hennes familie synes.

De framstår (og er forsåvidt) enormt ressurssterke, de har begge lang utdanning og godt betalte jobber med lederansvar. De har et enormt stort nettverk og sosialt liv. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes min bror og samboeren er altfor mye bortreist eller på fester. De har to barn, og trenger derfor barnevakt støtt og stadig. Nå har jeg begynt å si nei, rett og slett fordi jeg synes de nedprioriter barna.

Kan ta eksempel nå for november. Da skal de to helger helt bortreist fra fredag til søndag. Og to lørdager skal de på fest. Det vil si at i løpet av november, så har de èn lørdag sammen med barna sine. Og når de er ute på fest og har barnevakt hjemme, så er det ikke slik at de tar en rolig kveld og kommer hjem i skapelig tid. De er regelrett stupfull og kommer hjem klokken 3.

Dette er gjentagende gjennom hele året. I tillegg har de begge jobber som innebærer mange reisedøgn i måneden.

Dagens sukk 

bv... ikke greit.

Anonymkode: 18fcd...c34

• Liker 1
Skrevet

Når de kommer hjem stupfulle, går barnevakten hjem da?

• Liker 4
Skrevet
Biloba skrev (35 minutter siden):

Når de kommer hjem stupfulle, går barnevakten hjem da?

Nei, barnevakten overnatter. Så ungene har det sånn sett trygt.

Men jeg synes det er vanskelig å se nevøene mine bli overlatt til andre hele tiden. Spesielt minste er en sensitiv unge, og jeg merker helt tydelig at det påvirker han av og til. 

• Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, barnevakten overnatter. Så ungene har det sånn sett trygt.

Men jeg synes det er vanskelig å se nevøene mine bli overlatt til andre hele tiden. Spesielt minste er en sensitiv unge, og jeg merker helt tydelig at det påvirker han av og til. 

Hva tenker disse barnevaktene da, som støtt og stadig opplever skikkelig bakfulle foreldre...?

• Liker 3
Skrevet

Barnevernet så klart 

Anonymkode: 8f187...e12

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

bv... ikke greit.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnevernet så klart 

Dette er jo på ingen måte en sak for barnevernet eller noe de ville prioritert. 

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
DesmondMiles skrev (2 minutter siden):

Hva tenker disse barnevaktene da, som støtt og stadig opplever skikkelig bakfulle foreldre...?

Vi tenker jo vårt, er nettopp derfor jeg nå ikke vil være barnevakt lenger. Hennes familie aner jeg ikke hva tenker, men de stiller gladelig opp helg etter helg.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Men slutt å still opp som barnevakt hvertfall. Dere legger jo til rette for det. 

Anonymkode: c6e24...3f2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meld de til barnevernet.

Anonymkode: d13be...f9d

Barna lider jo ingen direkte nød, så man ta det da først opp med dem! 

Anonymkode: 3a72c...541

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnevernet så klart 

Barnevernet? Hjelpes...

• Liker 8
Skrevet

Sånn holdt broren til en venninne av meg på også. Oppegående folk, men oversosiale, og livredd for å gå glipp av noe. Her gikk venninnen min og foreldrene hennes sammen om å si at nok var nok. Barna led jo ingen nød, sånn sett, men det ble belastende for foreldrene til venninnen min å hele tiden være barnevakt. Hennes familie bodde på andre siden av landet, og kunne ikke hjelpe så mye heller. De tok det heldigvis til seg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er jo på ingen måte en sak for barnevernet eller noe de ville prioritert. 

Selvfølgelig! Udugelige foreldre som jobber hele uken og vekke i helgene. Barna har ikke ett stabilt og trygt hjem. De ser knapt foreldrene sine og for det meste overlatt til andre hele tiden (bhg/skole og barnevakter). Ene barnet viser tegn til ting i tilegg. Bv..

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...