AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #1 Skrevet 1. november 2025 Har tenkt å løpe 10 km for første gang i morgen.. Raskeste jeg har løpt 5 km på er ca, 40 min. Regner med å havne på halvannen time (håper jeg)...er det veldig lenge? Anonymkode: 278ff...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #2 Skrevet 1. november 2025 Hvor langt er et tau? Ikke bry deg om om tiden. Men heller gleden over å nå et mål du har satt deg Men tipper du greier fortere enn 1 1/2 time. Det er 6,67 km/t Anonymkode: 33726...e51 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #3 Skrevet 1. november 2025 Min første 10km var 1 time og ett kvarter. Da lå nok 5km på 35-40 minutter. Halvannet år senere løper jeg 10km på 55 minutter. Men ikke fokuser så mye på tiden. Fokuser på løpegleden. Jeg fokuserer på løpeglede og teknikk. Jeg fokuserer på hvordan jeg puster, og hvordan jeg kan kontrollere pusten. Fokus på å prøve holde jevnt tempo. På balanse i stegene. Halvannen time på 10 km er kjempegod tid. Fordi det betyr at du har gjennomført 10 km. Anonymkode: 8f71f...e9a 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #4 Skrevet 1. november 2025 Mitt hovedmål er å fullføre selv om det blir gåing innimellom 🙂 "øp 5 km for første gang for et år siden (var med på løp), hadde bestemt meg for at om jeg klarte å løpe halvparten var jeg fornøyd - klarte å løpe ca 4 km tilsammen 🙂 Så satser på samme på 10 km nå 🙂 Anonymkode: 278ff...f2f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #5 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mitt hovedmål er å fullføre selv om det blir gåing innimellom 🙂 "øp 5 km for første gang for et år siden (var med på løp), hadde bestemt meg for at om jeg klarte å løpe halvparten var jeg fornøyd - klarte å løpe ca 4 km tilsammen 🙂 Så satser på samme på 10 km nå 🙂 Anonymkode: 278ff...f2f Hvordan gikk det? 😊 Anonymkode: 8f71f...e9a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #6 Skrevet 3. november 2025 Løp/gikk på ca 1.40... Anonymkode: 278ff...f2f 4
Anonym6789 Skrevet 4. november 2025 #7 Skrevet 4. november 2025 Om 5 er din lengste distanse, så er det bedre å øke gradvis
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #8 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 11.14): Løp/gikk på ca 1.40... Anonymkode: 278ff...f2f Kjempebra det. Godt jobbet. Anonymkode: 77dd1...6ca 3
MiominMio Skrevet 5. november 2025 #9 Skrevet 5. november 2025 Synes TS løste sine 10 km på en flott måte. Godt jobba! 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #10 Skrevet 5. november 2025 AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 11.14): Løp/gikk på ca 1.40... Anonymkode: 278ff...f2f Gratulerer med vel gjennomført! Jeg begynte å løpe da jeg var 51, og løp 10K på 54 minutter, året etterpå. Siden har jeg perset på 47.50, men tror jeg har mer inne. I høst har jeg blitt med i en løpegruppe som bare trener intervaller. Det er veldig motiverende når det er flere som pusher hverandre, og jeg hadde aldri fått den treningen på egenhånd. Anbefales. M57 Anonymkode: 52bcc...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #11 Skrevet 12. november 2025 Hvor gammel er du og er du overvektig? 1 time og 40 min er 6 km/t, så det er gåfart. Anonymkode: 33726...e51 1
Runnah Skrevet 12. november 2025 #12 Skrevet 12. november 2025 Jeg ville ikke tatt fatt på 10 km ennå, ville heller blitt komfortabel med 5 km først. Jeg løp 5 km på under 20 min før jeg begynte med 10 km. Jeg ville ansett 5 km som langturene per nå.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #13 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 12.28): Hvor gammel er du og er du overvektig? 1 time og 40 min er 6 km/t, så det er gåfart. Anonymkode: 33726...e51 Hva med å heller være oppmuntrende, og applaudere at vedkommende har gjennomført? Runnah skrev (22 timer siden): Jeg ville ikke tatt fatt på 10 km ennå, ville heller blitt komfortabel med 5 km først. Jeg løp 5 km på under 20 min før jeg begynte med 10 km. Jeg ville ansett 5 km som langturene per nå. Det er heller få kvinner som klarer løpe 5km på under 20 minutter, så det er ett ganske hårreisende og uoppnåelig mål for de fleste. Som mann så vil det si at du mener man ikke bør løpe 10 km før man er blant topp 20 i NM gateløp på 5 km, eller topp 10 kvinner...? Det er svært urealistisk, og det er bare dårlig gjort å slenge ut slike kommentarer til folk som er nye på løping. Jeg synes det er så trist å se at folk fortsatt ikke klarer applaudere de som trener og trimmer, men som ikke er blant de aller beste. Hvorfor skal man trykke ned de som prøver, fremfor å holde fokus på treningsglede og løpeglede? Hvis du ikke klarer gi noen en klapp på skulderen, å si at det er helt fantastisk bra at de klarte gjennomføre sin første 10km, så dropp i det minste denne selvskryten som bare er ment for å tråkke ned andre. Anonymkode: 8f71f...e9a 8 9
Runnah Skrevet 13. november 2025 #14 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva med å heller være oppmuntrende, og applaudere at vedkommende har gjennomført? Det er heller få kvinner som klarer løpe 5km på under 20 minutter, så det er ett ganske hårreisende og uoppnåelig mål for de fleste. Som mann så vil det si at du mener man ikke bør løpe 10 km før man er blant topp 20 i NM gateløp på 5 km, eller topp 10 kvinner...? Det er svært urealistisk, og det er bare dårlig gjort å slenge ut slike kommentarer til folk som er nye på løping. Jeg synes det er så trist å se at folk fortsatt ikke klarer applaudere de som trener og trimmer, men som ikke er blant de aller beste. Hvorfor skal man trykke ned de som prøver, fremfor å holde fokus på treningsglede og løpeglede? Hvis du ikke klarer gi noen en klapp på skulderen, å si at det er helt fantastisk bra at de klarte gjennomføre sin første 10km, så dropp i det minste denne selvskryten som bare er ment for å tråkke ned andre. Anonymkode: 8f71f...e9a Du må lese innlegget du svarer på.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #15 Skrevet 13. november 2025 Å løpe 10 km, uansett hvilken tid du bruker, er bedre enn 80% av Norges befolkning. Heia deg! Anonymkode: d6abc...e1a 7 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #16 Skrevet 14. november 2025 Runnah skrev (21 timer siden): Du må lese innlegget du svarer på. Du sier du ville valgt bli komfortabel med å løpe 5 km først. Deretter sier du at du ikke løp 10 km, før du var på nivå med landets beste gateløpere på 5 km, ett nivå som er helt uoppnåelig for de fleste. Det er ikke noe som indikerer at TS ikke er komfortabel med 5 km, selv om TS ikke er like rask som deg. Hvordan mener du dette er å oppmuntre folk til å løpe, og si at det er bra gjennomført? Å si at du ikke var komfortabel med å øke distansen før du var blant landets beste er ikke å booste løpeglede eller å gi en klapp på skulder for at noen løper. Anonymkode: 8f71f...e9a 5
Runnah Skrevet 14. november 2025 #17 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du sier du ville valgt bli komfortabel med å løpe 5 km først. Deretter sier du at du ikke løp 10 km, før du var på nivå med landets beste gateløpere på 5 km, ett nivå som er helt uoppnåelig for de fleste. Det er ikke noe som indikerer at TS ikke er komfortabel med 5 km, selv om TS ikke er like rask som deg. Hvordan mener du dette er å oppmuntre folk til å løpe, og si at det er bra gjennomført? Å si at du ikke var komfortabel med å øke distansen før du var blant landets beste er ikke å booste løpeglede eller å gi en klapp på skulder for at noen løper. Anonymkode: 8f71f...e9a Dette forstod du ikke og da bør du vise mer ydmykhet. Jeg har ikke vært i nærheten av å mene noe om hva slags tider TS bør løpe på, som ikke trenger å være i nærheten av mine. Handler ikke om oppmuntring, men å gi råd. Hvis jeg løp 10 km på 60+ min og hadde tenkt å løpe halvmaraton, så ville det absolutt vært innenfor å råde meg til å bli komfortabel med 10 km først. Vet ikke hvorfor det haster å løpe langt, særlig om man løper i bortimot gåtempo.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #18 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 12.28): Hvor gammel er du og er du overvektig? 1 time og 40 min er 6 km/t, så det er gåfart. Anonymkode: 33726...e51 Samme det vel. Hun slo deg som ikke stilte til start. Fantastisk at folk våger å løpe uansett tid. Jeg skal også løpe 10 km snart og mitt mål er å komme i mål under 2 timer. Og så om man løper i gå-fart? Viktigste er å delta, samhold og mestring. Vi slår alle sofasitterene. Anonymkode: 77dd1...6ca 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #19 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 12.28): Hvor gammel er du og er du overvektig? 1 time og 40 min er 6 km/t, så det er gåfart. Anonymkode: 33726...e51 Mellom 50 og 55, er overvektig - er 160 og 80 kg (bmi på over 30). 6 km/t er mer enn gangfart for meg. Runnah skrev (På 12.11.2025 den 14.22): Jeg ville ikke tatt fatt på 10 km ennå, ville heller blitt komfortabel med 5 km først. Jeg løp 5 km på under 20 min før jeg begynte med 10 km. Jeg ville ansett 5 km som langturene per nå. Jeg har løpt 5 km en del ganger. Når jeg jeg trent har jeg også havnet over 5 noen ganger. AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 19.48): Gratulerer med vel gjennomført! Jeg begynte å løpe da jeg var 51, og løp 10K på 54 minutter, året etterpå. Siden har jeg perset på 47.50, men tror jeg har mer inne. I høst har jeg blitt med i en løpegruppe som bare trener intervaller. Det er veldig motiverende når det er flere som pusher hverandre, og jeg hadde aldri fått den treningen på egenhånd. Anbefales. M57 Anonymkode: 52bcc...c1d Godt jobba! Høres ut som noe tilsvarende jeg begynte på i fjor høst, men er nok ikke like rask som deg. Runnah skrev (10 timer siden): Dette forstod du ikke og da bør du vise mer ydmykhet. Jeg har ikke vært i nærheten av å mene noe om hva slags tider TS bør løpe på, som ikke trenger å være i nærheten av mine. Handler ikke om oppmuntring, men å gi råd. Hvis jeg løp 10 km på 60+ min og hadde tenkt å løpe halvmaraton, så ville det absolutt vært innenfor å råde meg til å bli komfortabel med 10 km først. Vet ikke hvorfor det haster å løpe langt, særlig om man løper i bortimot gåtempo. Gåtempo for deg eller meg? Jeg er komfortabel nok på 5 km til å utfordre meg selv på 10 km. Jeg har aldri vært rask, var bestandig sist både før jeg begynte på skolen og på skolen. Har bestandig hata gym og fysisk aktivitet fordi jeg har følt meg sett ned på fordi jeg er treig - så ille at jeg ikke har hatt lyst å være i aktivitet. Først i en alder av 45 opplevde jeg at jeg blei heia fram for å klare et mål jeg hadde satt meg. Helt enig i at man skal være komfortabel med en distanse før man kaster seg over noe lengre, men farten har ikke noe å gjøre med det å gjøre, men utholdenhet å gjøre! Dessuten sleit jeg med hofta (har artrose i hofta) ca 2/3 av veien og hælen siste halvannen km. Så endte med å gå over halvparten. Men jeg fullførte utfordringingen jeg hadde gitt meg selv 😁 Og det var det viktigste 🙂 Anonymkode: 278ff...f2f 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #20 Skrevet 14. november 2025 Og tusen takk for alle heiarop og gratulasjoner! Anonymkode: 278ff...f2f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå