AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #21 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så klart guttene har mye energi når de sitter stille hos barnehagetanter og lærerinner hele dagen. Anonymkode: 5fe76...cda Sitter stille? Herregud, det er jo utetid og lelestunder hele tiden i bhg. På skolen er det i hvert fall hos oss mye lek, og mye uteskole. Lite stillesittende i hvert fall. Anonymkode: 4e12a...bd1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #22 Skrevet 2. november 2025 Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden): Jeg reagerer litt på at du skriver at de erter hverandre. Hvordan kan en bleieunge på 2,5 år erte en 6 åring? Det er jo åpenlyst en ganske stor maktforskjell mellom disse to? Det går da fint an det. Anonymkode: 3958a...a4a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #23 Skrevet 2. november 2025 Her krangles det også mye mellom gutt 7 og gutt 9. De har gjort det over lang tid. Er slitsomt! Ene liker å være i sitt eget selskap; bygge lego, høre på musikk, tegne. Han andre bare kjeder seg og går rundt å pirker/plager broren sin(ender gjerne med kloring/dytting/slåing) eller henger over oss voksne. Ingen forslag er gode nok mtp hva han kan finne på. De er veldig forskjellige som personer. Her funker det best å enten skille dem med å ta med ene gutten på noe(tur/butikken/besøk), eller være aktivt med dem(spille, puzle, hjelpe dem å lage ting, tegne sammen, bake). Men er absolutt ikke mulig alltid. Så noen dager er det tungt og slitsomt og mye masing og irrettesetting😔 Anonymkode: 18412...372 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #24 Skrevet 2. november 2025 Det handler ikke om kjønn, vi må slutte å bruke kjønn som en unnskyldning eller forklaring på hvordan barn oppfører seg. Og ja, jeg har tre gutter selv, inkludert en med mange diagnoser. Anonymkode: 5f607...712 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #25 Skrevet 2. november 2025 Mine to er 12 og 10, nå har de holdt det gående i 8 år 🤭😂 Englebarn alene men sammen så er det bare 🧨 Anonymkode: 3cd8c...520 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #26 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine to er 12 og 10, nå har de holdt det gående i 8 år 🤭😂 Englebarn alene men sammen så er det bare 🧨 Anonymkode: 3cd8c...520 Rart det der 😅 Anonymkode: 3958a...a4a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #27 Skrevet 2. november 2025 Ja akkurat samme her 😆 Gutter på 6 år og 9 år. Men 9åringen har autisme/adhd, 6åringen er ikke utreda for adhd enda men har medfødt kraftig temperament 😅 de kan heldigvis også leke sammen, men mye krangling. Begge søstrene mine fløy på hverandre daglig og tålte hverandre ikke , frem til eldste søstra mi flytta ut. Godt vennskap i voksen alder:) men den søskenkjærligheten kan vare til de har flytta ut😅 Anonymkode: 12c0e...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #28 Skrevet 2. november 2025 Finn på noe med de. Jo mer fortvilt du blir, jo mer du irettesetter de jo verre blir det. Anonymkode: 877b8...44b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #29 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 20.23): Jeg har gutt og jente og de er ikke noe bedre. Søstra er verst. Søskenkrangling er helt normalt, at noen har barn som ikke krangler betyr ikke at det er noe unormalt med dine. Anonymkode: 3958a...a4a Haha samme her, jenta er minst og verst, hun eeeeelsker å terke storebroren sin og få reaksjoner på det😅 de kan være perlevenner også men vi må stå klare til å gripe inn, ja😅 tror ikke det handler om kjønn… barn er barn Anonymkode: 04092...311 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #30 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så klart guttene har mye energi når de sitter stille hos barnehagetanter og lærerinner hele dagen. Anonymkode: 5fe76...cda 😂 hvilken alder er du da.. Anonymkode: d7032...024
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #31 Skrevet 3. november 2025 Jeg har en gutt på 15 som alltid har vært veldig rolig av seg ☺️ Jeg har ikke flere da, men ville bare si at rolig/urolig kan være uavhengig av kjønn. Anonymkode: 3abc3...37b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #32 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 20.02): Jeg har to gutter, på 2,5 og 6 år. Og akkurat nå i kveld så føler jeg meg nesten litt fortvila.. De holder seriøst et helvette fra de står opp og til de legger seg.. Altså, de har det helt fint i barnehage og på skole, eller hver for seg, men ikke sammen. Og det kjenner jeg at jeg syns er så trist.. De erter hverandre og krangler, eller løper og herjer. Det er det eneste de driver med. Han minste slår seg generelt lite til ro med noe leker eller noe når broren er i nærheten, og stort sett så må de bare holde på med hverandre uansett. Han eldste kan leke kjempefint alene, men det klarer han ikke når broren er der. Som han naturlig nok er ganske mye. Jeg vet flere sier at «typisk gutter» men jeg hører jo også om noen som virker til å ha det mye mer harmonisk enn det vi har.. Jeg føler jeg bare går å kjefter hele dagen nå, og det er vondt. Ingen av de hører heller, på noe eller noen av oss. er det noen flere som har det som dette?🥺 Anonymkode: bce2d...f6e Da ungene våre holdt på slik var det fordi de trengte alenetid med oss. Prøv at far tar eldste og du yngste og så har man kvalitetstid fra hverandre. Du og yngste ut i skogen og pappa og eldste kan lage god middag sammen. Kuttet også skjerm betraktelig. Ungene ble urolige og nesten angstaktige når de satt foran skjerm..altså kjempefrustrerte og sure uten skjerm. Så vi har skjermfri nå og helt andre barn. Så mange unger har det ikke bra med foreldre som ikke greier sitte 2-3 timer uten å se på mob. Jævlig trist. De kjenner ikke ungene sine, kameratene, hva ungene drømmer om. Anonymkode: 3c4cc...bc8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #33 Skrevet 3. november 2025 Til overskriften: nei, alle gutter er ikke sånn. Mine 3 gutter har så og si ikke krangla, det har alltid vært veldig harmonisk. 4,5 og 3,5 år mellom. Eldste straks 18 år. Anonymkode: 49aa4...6ce
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #34 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 20.02): Jeg har to gutter, på 2,5 og 6 år. Og akkurat nå i kveld så føler jeg meg nesten litt fortvila.. De holder seriøst et helvette fra de står opp og til de legger seg.. Altså, de har det helt fint i barnehage og på skole, eller hver for seg, men ikke sammen. Og det kjenner jeg at jeg syns er så trist.. De erter hverandre og krangler, eller løper og herjer. Det er det eneste de driver med. Han minste slår seg generelt lite til ro med noe leker eller noe når broren er i nærheten, og stort sett så må de bare holde på med hverandre uansett. Han eldste kan leke kjempefint alene, men det klarer han ikke når broren er der. Som han naturlig nok er ganske mye. Jeg vet flere sier at «typisk gutter» men jeg hører jo også om noen som virker til å ha det mye mer harmonisk enn det vi har.. Jeg føler jeg bare går å kjefter hele dagen nå, og det er vondt. Ingen av de hører heller, på noe eller noen av oss. er det noen flere som har det som dette?🥺 Anonymkode: bce2d...f6e Avledning og forklaring fremfor kjeft. Guttemamma her og, 3 stk. Anonymkode: ce8d7...cf5
Arkana Skrevet 3. november 2025 #35 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til overskriften: nei, alle gutter er ikke sånn. Mine 3 gutter har så og si ikke krangla, det har alltid vært veldig harmonisk. 4,5 og 3,5 år mellom. Eldste straks 18 år. Anonymkode: 49aa4...6ce Samme her. Har to gutter på 14 og straks 17 (og en jente på snart 13) og har aldri opplevd krangling på den måten, hverken mellom guttene eller mellom jenta og guttene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå