AnonymBruker Skrevet 1. november #21 Skrevet 1. november Jeg strekker meg så langt og har så lite frihet på andre måter at jeg tar meg friheter på andre måter. Og jeg har halveis klarert det. Drar hjem i lunsjen,drar innom butikken osv. Og dårlig samvittighet her jeg ikke,det er ingen krise å bli oppsagt heller. Det hadde heller vært en lettelse. Anonymkode: dd18c...c7a
AnonymBruker Skrevet 1. november #22 Skrevet 1. november Jeg har en jobb hvor jeg må gjøre jobbting både på kveldstid og i ferier. Å gjøre private ærend i arbeidstiden er helt selvsagt. Jeg passer på at det går opp i opp mht timer. Fleksibilitet går begge veier. Sytekopper som ergrer seg over andre får bytte til en jobb de trives med, eller begynne å konsentrere seg mer om sitt eget arbeid. Anonymkode: 388b8...af6 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. november #23 Skrevet 1. november I kjernetiden er det ikke greit, mener jeg. Da skal man være tilgjengelig og på plass. Anonymkode: c8424...7ec 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. november #24 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Greit å gå til frisøren i arbeidstiden? Anonymkode: 2d759...4ed Jeg kunne gjort det hvis jeg ville, men da skriver jeg ikke timer den tiden.
slutt Skrevet 1. november #25 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får dere gratis kaffe? 😯 Sikker på at det ikke blir trukket fra lønna? Jeg har aldri jobbet et sted med gratis kaffe, har jobbet i stat og kommune siden 2003. Anonymkode: fc0f4...2e4 What?? Trukket i lønn for kaffe? Det er det kjipeste jeg har hørt… Har riktignok aldri jobbet i stat eller kommune, men det er jo helt sinnsykt. Hvordan regnes det ut? X antall kr pr kopp eller et fast beløp i mnd? 5
AnonymBruker Skrevet 2. november #26 Skrevet 2. november Å så glad jeg er for at jeg er min egen sjef når jeg ser hvordan dere har det på jobb. Micromanaging av voksne mennesker klarer ikke jeg, jeg mistrives veldig med det. Jeg eier min egen tid, er riktignok veldig selvdreven og liker å jobbe mye. Denne kombinasjonen har gjort at jeg aldri har trengt å ha en sjef siden jeg var 24 og var ferdig med studiene. Føler med dere som ikke kan ha autonomi i eget liv! Anonymkode: 126df...53e 2
AnonymBruker Skrevet 2. november #27 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vel, nå har jeg lidd meg gjennom en master i rettsvitenskap, mens en sykepleier har en særdeles enkel bachelor - til og med sett opp mot andre bachelorgrader. Da er det greit at jeg har visse andre goder i hverdagen i offentlig sektor, når lønna ikke er spesielt god for oss heller. Har jobbet i politiet, kriminalomsorgen, kommunalt og statlig de siste ti årene. Aldri betalt for kaffe. Anonymkode: b8674...435 Hva vet du om hvor enkelt det er? Er så lei av sånt her piss! Enkelt er det ikke, og jobben er på ingen måte enkel! Jeg synes du skal ta deg en kinotur og se filmen «Kveldsvakt», så ser du om det er noe som ser enkelt ut å stå i dag etter dag, og om du synes man fortjener en kaffekopp. Anonymkode: b71f3...0bc 7
AnonymBruker Skrevet 2. november #28 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ingen tvil om at det er ekstreme forskjeller på nordmenn i arbeidslivet. En god del koser seg med flexitid, hjemmekontor og har korte fredager, mens andre jobber og sliter minst 8 timer hver arbeidsdag. Jeg har venner med gjemmekontor som drar på matbutikken midt i arbeidstida, og jeg har kollegaer som nesten tisser på seg fordi de ikke engang har tid til å gå på do (helsevesenet). Jeg har en leder som er på møter og kurs 2-3 dager i uka for å delta i runkering og lære effektiv retorikk for å kneble krevende ansatte, og som ellers sitter og skravler i minst 2 timer hver "arbeidsdag". Livet er urettferdig 🤷♀️ Anonymkode: 46c1b...e1d Jeg jobber fast på hjemmekontor, og jobber ikke mindre eller kortere dager en de som sitter på kontoret. Samme gjelder for mine kollegaer som ogsåhar fast hjemmekontor. HJemmekontor betyr ikke automatisk unnasluntring eller kun kos. Jeg kan dra på matbutikken i pausen min, bor 3 min unna matbutikken, så rekker å handle inn det jeg trenger om jeg ønkser, kan sette på en vask etc. Men vi måles på det vi gjør, så hjelper ikke sluntra unna. Men de er frihet under ansvar, og med god kommunikasjon med andre kollegaer så går det meste om noen trenger fikse noe privat. Største fordelen er jo å spare 2 timer reisetid hver dag Anonymkode: c5a2a...d19 8
AnonymBruker Skrevet 3. november #29 Skrevet 3. november Jeg tenker det får være opp til sjefen å ta tak i om det er et problem. Så lenge andres friheter ikke går utover kolleger, så synes jeg det er fint at folk har frihet i jobben sin. Det motsatte, at det er veldig strengt og lite frihet, fører nok oftere til utbrenthet og veldig slitne medarbeidere. Anonymkode: c64b7...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #30 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 18.08): Får dere gratis kaffe? 😯 Sikker på at det ikke blir trukket fra lønna? Jeg har aldri jobbet et sted med gratis kaffe, har jobbet i stat og kommune siden 2003. Anonymkode: fc0f4...2e4 Alltid fått gratis kaffe både privat og kommunen. Anonymkode: 55a8c...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #31 Skrevet 3. november Nei, det er bare lege, sykehus, tannlege, fysioterapeut, psykolog og hvis barn må til lege etc som er lovt på jobben min. Alt annet må gjøres på fritiden eller så tar du ulønnet permisjon. Veldig streng her og man må søke om lov så man kan ikke bare forlate jobb sånn plutselig. Anonymkode: ce54f...5f5
AnonymBruker Skrevet 3. november #32 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 19.21): Kan godt hende at noen har "gjemmekontor" når de har hjemmekontor, men for mange av oss betyr det 9-10 timers effektiv jobbing i strekk. For øvrig har jeg definitivt muligheten til å gjøre private ærender i arbeidstiden (har fleksitid, så må i så fall jobbe det inn igjen), men i praksis har jeg ikke tid til det. Pleier ikke å ha tid til lunsjpause heller. Statlig ansatt. Anonymkode: 23088...691 Problemet er vel de i samme situasjon som tar seg tid de ikke har, dessverre fler av de enn av deg. Har jobbet utenlands og flyttet hjem, det tok to måneder før jeg sverget på alt jeg eier og har å aldri ansette en nordmann igjen. Anonymkode: ccdd0...9c3
AnonymBruker Skrevet 3. november #33 Skrevet 3. november Er veldig glad ingen bryr seg om folk gjør private ærend i arbeidstiden hos oss. Men her var vi ansvar for egne oppgaver, så hvis jeg feks bruker 6 for å gjøre unna mine oppgaver for dagen, er det ingen som bryr seg om de andre 2 timene. Jeg (og flere) går feks alltid 30 min tidligere for å hente i barnehagen. Og ingen bryr seg. Anonymkode: db51d...8f0 3
AnonymBruker Skrevet 3. november #34 Skrevet 3. november slutt skrev (På 1.11.2025 den 22.43): What?? Trukket i lønn for kaffe? Det er det kjipeste jeg har hørt… Har riktignok aldri jobbet i stat eller kommune, men det er jo helt sinnsykt. Hvordan regnes det ut? X antall kr pr kopp eller et fast beløp i mnd? Enig, jeg har aldri jobbet et sted UTEN gratis kaffe (men har heller ikke jobbet i stat/kommune). Anonymkode: db51d...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #35 Skrevet 3. november Jobber i det private og selvsagt kan jeg ta frisørtimen, eller hva-som-helst-annet, midt på dagen. Jeg kan dog ikke skrive timer for tiden, så det må selvsagt jobbes inn i et annet tidsrom. Jeg har også jobbet i det offentlige, og da var det en stående spøk i HR-avdelingen at det eneste man måtte for å motta lønn var å kunne skrive ned kontonummeret sitt. Slik er det ikke de mange steder i det private. Det er helt vanlig at lønnsopprykk kun er basert på prestasjon og resultatoppnåelse, og alt må timeføres på prosjekt for fakturering. Dette våset om «gjemmekontor» kommer fra folk som har jobber hvor det ikke er mulig å jobbe hjemmefra. Mange jobber langt mer, og mer konsentrert, hjemmefra. Ingen forstyrrelser, ingen avbrytelser, og ingen å ta en lang lunsj med. Selv jobber jeg når og hvor jeg vil. Og sannsynligheten er stor for at jeg jobber et tosifret antall flere timer enn de av dere som fabler om «gjemmekontor». Anonymkode: 93a97...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #36 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 18.08): Får dere gratis kaffe? 😯 Sikker på at det ikke blir trukket fra lønna? Jeg har aldri jobbet et sted med gratis kaffe, har jobbet i stat og kommune siden 2003. Anonymkode: fc0f4...2e4 Her jeg jobber er det gratis kaffe til både oss og kundene våre. Privat. Vi har frihet til å gjøre private ærend og noen stikker avgårde så å si daglig, mens jeg gjør det kanskje en gang pr mnd. Jævlig irriterende, for her går det faktisk utover andre når noen stikker av. Vi har både kunder og åpningstid. Det verste er at sjefen, som ikke er eier, men ansatt på linje med oss andre, er den aller verste og sånn sett også legger til rette fir ukulturen. Jeg er 100% sikker på at eier ikke hadde godtatt dette hvis de visste. Jeg vet også at sjefen trikser og mikser med timene sine og retter opp stemplingene sine. Går en halvtime før, men retter slik at det står at han er der hele tiden. Er til "legen", "sykehuset" og "tannlegen" ukentlig. Osv. Anonymkode: cb178...60e
AnonymBruker Skrevet 3. november #37 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er bare lege, sykehus, tannlege, fysioterapeut, psykolog og hvis barn må til lege etc som er lovt på jobben min. Alt annet må gjøres på fritiden eller så tar du ulønnet permisjon. Veldig streng her og man må søke om lov så man kan ikke bare forlate jobb sånn plutselig. Anonymkode: ce54f...5f5 Tipper du jobber i det offentlige? Innen min bransje, i privat sektor, er det kun akutte legebesøk som dekkes av betalt velferdspermisjon. Planlagte legebesøk, tannlege, fysioterapeut og psykolog må man avspasere for. Er du fortsatt misunnelig? Anonymkode: 93a97...c3b
AnonymBruker Skrevet 3. november #38 Skrevet 3. november Gjør som jeg vil, og gjør alltid private ærender på dagtid, og eller når det passer meg best. Om vinteren når jeg har hjemmekontor trener jeg og går tur med hundene når det er lyst. Det er fleksibiliteten jeg velger å ha fordi jeg er tilgjengelig 24/7, 365 dager i året. Jeg tar fri når jeg har mulighet og jobber resten. Hva andre gjør, eller hvordan de velger å disponere sin tid, er heldigvis ikke min sak. Anonymkode: 04378...02e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #39 Skrevet 3. november Jeg gjør nesten alt av "private ærend" i arbeidstiden. Ukeshandel, frisør, trening, en og annen privat samtale, husvask, matlaging. Men fører jo ikke timer for det. Jobben blir jo ikke akkurat mindre samtidig som jeg gjør noe annet, heller.. Anonymkode: 6ccb1...89b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #40 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 16.46): Det er ingen tvil om at det er ekstreme forskjeller på nordmenn i arbeidslivet. En god del koser seg med flexitid, hjemmekontor og har korte fredager, mens andre jobber og sliter minst 8 timer hver arbeidsdag. Jeg har venner med gjemmekontor som drar på matbutikken midt i arbeidstida, og jeg har kollegaer som nesten tisser på seg fordi de ikke engang har tid til å gå på do (helsevesenet). Jeg har en leder som er på møter og kurs 2-3 dager i uka for å delta i runkering og lære effektiv retorikk for å kneble krevende ansatte, og som ellers sitter og skravler i minst 2 timer hver "arbeidsdag". Livet er urettferdig 🤷♀️ Anonymkode: 46c1b...e1d Jeg har det du kaller «gjemmekontor»…. Ser jo at du dømmer dem nord og ned…. Jeg kan gå på butikken i lunsjen fordi jeg ikke har betalt lunsj. Bruker 10 min…. Men ser poenget ditt. Mange på jobb som bare gjør ingenting. Jeg har ikke mulighet til å gjøre ingenting, fordi jeg i min jobb får e-poster og telefoner som må svares på uten stopp. Grunnen til at jeg har hjemmekontor noen dager, er rett og slett for å få gjort noe, for når jeg sitter på kontoret, kommer folk innom hele tiden og avbryter. Anonymkode: 3edb6...0d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå