AnonymBruker Skrevet 1. november #1 Skrevet 1. november Jobber i det offentlige å har det veldig greit sånn sett, men noen tar seg utrolig mye friheter mtp sitt privatliv, i disse sparetider er det jo slik en skal være glad man har gratis kaffe på jobb, men det er jo litt urovekkende at enkelte sjeler henter/bringer barn i arbeidstiden, jobber med private ting osv og det får ingen konsekvenser da de er flinke å snakke for seg, mens andre knapt tar sjansen på å handle oss noe til lunch Anonymkode: 91663...b9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #2 Skrevet 1. november Greit å gå til frisøren i arbeidstiden? Anonymkode: 2d759...4ed
AnonymBruker Skrevet 1. november #3 Skrevet 1. november Det er ingen tvil om at det er ekstreme forskjeller på nordmenn i arbeidslivet. En god del koser seg med flexitid, hjemmekontor og har korte fredager, mens andre jobber og sliter minst 8 timer hver arbeidsdag. Jeg har venner med gjemmekontor som drar på matbutikken midt i arbeidstida, og jeg har kollegaer som nesten tisser på seg fordi de ikke engang har tid til å gå på do (helsevesenet). Jeg har en leder som er på møter og kurs 2-3 dager i uka for å delta i runkering og lære effektiv retorikk for å kneble krevende ansatte, og som ellers sitter og skravler i minst 2 timer hver "arbeidsdag". Livet er urettferdig 🤷♀️ Anonymkode: 46c1b...e1d 20 4
AnonymBruker Skrevet 1. november #4 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Greit å gå til frisøren i arbeidstiden? Anonymkode: 2d759...4ed Da må en vel fysisk stemple ut ? Anonymkode: 91663...b9f 5
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. november #5 Skrevet 1. november Jeg kan gjøre private ærend i arbeidstiden, men da skriver jeg jo ikke timer for den tiden. 14 6
TomKrus Skrevet 1. november #6 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Greit å gå til frisøren i arbeidstiden? Anonymkode: 2d759...4ed Ja om du står litt ekstra den dagen eller registrer det ved timeregistrering. Verre er det jo ikke så lenge du gjør det du skal gjøre ! Og arbeidsgiver synes det er greit. 1
TomKrus Skrevet 1. november #7 Skrevet 1. november Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): Jeg kan gjøre private ærend i arbeidstiden, men da skriver jeg jo ikke timer for den tiden. Akkurat ! Eller står den tiden ekstra den dagen eller en annen. Slik at du totalt sett registrerer riktig antall timer du får betalt for. Bør være null problem så lenge det ikke går ut over ditt arbeid og resultatet man skal levere. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #8 Skrevet 1. november Jeg kan gjøre private ærend ja. Men jeg tar ikke frisørtime nei. Men mangler jeg noe på butikken så kan jeg dra og kjøpe det. Men jeg gjorde det som regel i matpausen min. No er min mann sjefen min. Så no gjør jeg alt mulig private ærend i arbeidstiden. Så frem at jeg ikke er opptatt med arbeid da. Men jeg kan stort sett styre det selv. Er noen dager i uken jeg ikke kan styre selv. Anonymkode: c083c...dab
AnonymBruker Skrevet 1. november #9 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan gjøre private ærend ja. Men jeg tar ikke frisørtime nei. Men mangler jeg noe på butikken så kan jeg dra og kjøpe det. Men jeg gjorde det som regel i matpausen min. No er min mann sjefen min. Så no gjør jeg alt mulig private ærend i arbeidstiden. Så frem at jeg ikke er opptatt med arbeid da. Men jeg kan stort sett styre det selv. Er noen dager i uken jeg ikke kan styre selv. Anonymkode: c083c...dab Er det flere ansatte der, og har de i så fall samme friheten som du? Anonymkode: ef836...38c 2
AnonymBruker Skrevet 1. november #10 Skrevet 1. november Jeg gjør private ærend i fritiden. Er spesial rådgiver i staten og det forventes fleksibilitet. Denne går da begge veier, heldigvis. Anonymkode: bed79...f00 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #11 Skrevet 1. november Jeg gjør private gjøremål i arbeidstiden. Jobber det inn med ekstra timer om ettermiddagen, lørdag eller søndag. Skriver inn i timebanken så det er null stress😀 Anonymkode: b1df2...8d9 4
AnonymBruker Skrevet 1. november #12 Skrevet 1. november Her er litt vel mye vil jeg si bla stikke innom å få nye dekk til bilen, hente klær som barn har glemt på trening, hente TGTGO, kjøre privatbilen på verksted, handle godteri til Halloween 🎃 alt uten å stemple seg ut Anonymkode: 91663...b9f
AnonymBruker Skrevet 1. november #13 Skrevet 1. november Ja, irriterende når det gjelder folk man må samarbeide med innen rimelighetens tid. Ja, en del av dem jobber til dels på kvelden for å ta igjen timer, og det er helt ok når det gjelder eget arbeid som de gjør uten å involvere meg eller andre. Men jeg ønsker egentlig ikke alltid å tilpasse meg deres arbeidstider når det gjelder oppgaver vi må samarbeide om. Når jeg har jobbet 07-16 allerede, og ander kommer 11, går 15 og ser for seg å jobbe mer på kvelden, så forventer jeg å kunne ta fri da jeg allerede har gjort mitt i tiden arbeidsgiver egentlig stiller som forutsetning. Anonymkode: 493ce...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #14 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Greit å gå til frisøren i arbeidstiden? Anonymkode: 2d759...4ed Nei. Det er ok å ta en rask tur i butikken, på apoteket osv. Samt nødvendige lege- og tannlegetimer. Å gå til frisøren er ikke greit! Anonymkode: 87e3e...b4b
Rosa Dartle Skrevet 1. november #15 Skrevet 1. november Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden): Jeg kan gjøre private ærend i arbeidstiden, men da skriver jeg jo ikke timer for den tiden. Samme her. Folk ser sikkert meg gjøre det også, men da jobber jeg sent på kveldene, i helgene, er på reiser osv for å jobbe inn timene. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november #16 Skrevet 1. november Min jobb er så varierende , travle sesonger og mindre travle sesonger. Noen uker blir sånn som beskrevet i helsevesenet, ikke tid til og gå på do engang, spiser lunsjen på vei hjem, og kaffekoppen er full med kald kaffe på slutten av dagen. Så er det stille perioder, og da hender det jeg gjør private ærender i arbeidstiden , men i nærheten av arbeidsplassen og tilgjengelig på telefon. Anonymkode: 55a8c...0e9 2
AnonymBruker Skrevet 1. november #17 Skrevet 1. november Får dere gratis kaffe? 😯 Sikker på at det ikke blir trukket fra lønna? Jeg har aldri jobbet et sted med gratis kaffe, har jobbet i stat og kommune siden 2003. Anonymkode: fc0f4...2e4
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. november #18 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får dere gratis kaffe? 😯 Sikker på at det ikke blir trukket fra lønna? Jeg har aldri jobbet et sted med gratis kaffe, har jobbet i stat og kommune siden 2003. Anonymkode: fc0f4...2e4 I skatteetaten er det gratis kaffe, det blir ikke trukket av lønnen. Jeg har også jobbet i det private - gratis kaffe der også.
AnonymBruker Skrevet 1. november #19 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingen tvil om at det er ekstreme forskjeller på nordmenn i arbeidslivet. En god del koser seg med flexitid, hjemmekontor og har korte fredager, mens andre jobber og sliter minst 8 timer hver arbeidsdag. Jeg har venner med gjemmekontor som drar på matbutikken midt i arbeidstida, og jeg har kollegaer som nesten tisser på seg fordi de ikke engang har tid til å gå på do (helsevesenet). Jeg har en leder som er på møter og kurs 2-3 dager i uka for å delta i runkering og lære effektiv retorikk for å kneble krevende ansatte, og som ellers sitter og skravler i minst 2 timer hver "arbeidsdag". Livet er urettferdig 🤷♀️ Anonymkode: 46c1b...e1d Vel, nå har jeg lidd meg gjennom en master i rettsvitenskap, mens en sykepleier har en særdeles enkel bachelor - til og med sett opp mot andre bachelorgrader. Da er det greit at jeg har visse andre goder i hverdagen i offentlig sektor, når lønna ikke er spesielt god for oss heller. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får dere gratis kaffe? 😯 Sikker på at det ikke blir trukket fra lønna? Jeg har aldri jobbet et sted med gratis kaffe, har jobbet i stat og kommune siden 2003. Anonymkode: fc0f4...2e4 Har jobbet i politiet, kriminalomsorgen, kommunalt og statlig de siste ti årene. Aldri betalt for kaffe. Anonymkode: b8674...435 6
AnonymBruker Skrevet 1. november #20 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen tvil om at det er ekstreme forskjeller på nordmenn i arbeidslivet. En god del koser seg med flexitid, hjemmekontor og har korte fredager, mens andre jobber og sliter minst 8 timer hver arbeidsdag. Jeg har venner med gjemmekontor som drar på matbutikken midt i arbeidstida, og jeg har kollegaer som nesten tisser på seg fordi de ikke engang har tid til å gå på do (helsevesenet). Jeg har en leder som er på møter og kurs 2-3 dager i uka for å delta i runkering og lære effektiv retorikk for å kneble krevende ansatte, og som ellers sitter og skravler i minst 2 timer hver "arbeidsdag". Livet er urettferdig 🤷♀️ Anonymkode: 46c1b...e1d Kan godt hende at noen har "gjemmekontor" når de har hjemmekontor, men for mange av oss betyr det 9-10 timers effektiv jobbing i strekk. For øvrig har jeg definitivt muligheten til å gjøre private ærender i arbeidstiden (har fleksitid, så må i så fall jobbe det inn igjen), men i praksis har jeg ikke tid til det. Pleier ikke å ha tid til lunsjpause heller. Statlig ansatt. Anonymkode: 23088...691 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå