AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #1 Skrevet 29. oktober 2025 Hei! Jeg er veldig sliten av nåværende jobb og skulle ønske jeg fikk en god sluttavtale/sluttpakke og brukte tiden til å finne meg noe annet. Har noen erfaringer med dette? I så fall, hvor mange måneder? Gjerne del alle erfaringer dere har om så det måtte være i forbindelse med nedbemanning, at man blir presset ut, etc. Anonymkode: 000ce...a74
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #2 Skrevet 29. oktober 2025 Avdelingen jeg jobbet i ble flyttet til et annet land, så vi var ca 20 stk som måtte gå. Fikk sluttepakke på 5 mnd, men fikk forhandlet meg til 6. Vet du at de er nedbemanning i selskapet og at de ønsker å gi noen sluttpakke da? Størrelsen på sluttpakken kommer vel an på hvor lenge du har jobbet der osv. Anonymkode: e82dc...412
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #3 Skrevet 29. oktober 2025 aldri hørt om en ansatt som får forhandlet en sluttpakke fordi de er lei av jobben sin 😂 Anonymkode: e113f...f05 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #4 Skrevet 29. oktober 2025 Tenker du at du skal gå til lederen din å spør om de kan gi deg en sluttpakke? Sånn uten at det er noe bedriften har tilbud om pga for eksempel nedbemanning eller for å rigge seg for dårlige tider? Hva skal bedriften tjene på det mener du? De skal betale deg mens du leter etter ny jobb, samtidig som de må bruke penger på å erstatte deg? Anonymkode: fd691...434 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #5 Skrevet 29. oktober 2025 Hehe, jeg er også dritt lei av jobben min, og hadde vært overlykkelig om de tilbød meg en sluttpakke. Men jeg vet jo at det ikke kommer til å skje. Er du i en lederrolle, kan du gjøre det akkurat så dårlig at de ønsker å bli kvitt deg. Men for en vanlig ansatt? Det er en hårfin balanse mellom å være dårlig nok til at de ville kicke deg ut, men ikke gå så over streken at det fører til avskjed. Anonymkode: f5727...b5e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #6 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 14.29): Tenker du at du skal gå til lederen din å spør om de kan gi deg en sluttpakke? Sånn uten at det er noe bedriften har tilbud om pga for eksempel nedbemanning eller for å rigge seg for dårlige tider? Hva skal bedriften tjene på det mener du? De skal betale deg mens du leter etter ny jobb, samtidig som de må bruke penger på å erstatte deg? Anonymkode: fd691...434 Det kan jo være attraktivt for arbeidsgiver hvis det er en ansatt de ikke ønsker å erstatte, men som de i øyeblikket ikke har saklig grunn til å si opp. Anonymkode: 857f5...74a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå