Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er veldig sliten av nåværende jobb og skulle ønske jeg fikk en god sluttavtale/sluttpakke og brukte tiden til å finne meg noe annet. Har noen erfaringer med dette? I så fall, hvor mange måneder? Gjerne del alle erfaringer dere har om så det måtte være i forbindelse med nedbemanning, at man blir presset ut, etc.

Anonymkode: 000ce...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avdelingen jeg jobbet i ble flyttet til et annet land, så vi var ca 20 stk som måtte gå. Fikk sluttepakke på 5 mnd, men fikk forhandlet meg til 6. 

Vet du at de er nedbemanning i selskapet og at de ønsker å gi noen sluttpakke da? Størrelsen på sluttpakken kommer vel an på hvor lenge du har jobbet der osv.

Anonymkode: e82dc...412

Skrevet

aldri hørt om en ansatt som får forhandlet en sluttpakke fordi de er lei av jobben sin 😂

Anonymkode: e113f...f05

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker du at du skal gå til lederen din å spør om de kan gi deg en sluttpakke? Sånn uten at det er noe bedriften har tilbud om pga for eksempel nedbemanning eller for å rigge seg for dårlige tider? Hva skal bedriften tjene på det mener du? De skal betale deg mens du leter etter ny jobb, samtidig som de må bruke penger på å erstatte deg?

Anonymkode: fd691...434

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe, jeg er også dritt lei av jobben min, og hadde vært overlykkelig om de tilbød meg en sluttpakke. Men jeg vet jo at det ikke kommer til å skje.

Er du i en lederrolle, kan du gjøre det akkurat så dårlig at de ønsker å bli kvitt deg. Men for en vanlig ansatt? Det er en hårfin balanse mellom å være dårlig nok til at de ville kicke deg ut, men ikke gå så over streken at det fører til avskjed. 

Anonymkode: f5727...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 14.29):

Tenker du at du skal gå til lederen din å spør om de kan gi deg en sluttpakke? Sånn uten at det er noe bedriften har tilbud om pga for eksempel nedbemanning eller for å rigge seg for dårlige tider? Hva skal bedriften tjene på det mener du? De skal betale deg mens du leter etter ny jobb, samtidig som de må bruke penger på å erstatte deg?

Anonymkode: fd691...434

Det kan jo være attraktivt for arbeidsgiver hvis det er en ansatt de ikke ønsker å erstatte, men som de i øyeblikket ikke har saklig grunn til å si opp. 

Anonymkode: 857f5...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...