Gå til innhold

Dine bivirkninger av antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eggstokksvikt i følge en gynekolog jeg var til.

Anonymkode: b7537...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har kommet mer kritikk mot antidepressive legemidler siste årene, blant annet skriver psykolog og seniorforsker Geir Smedslund dette:

"De randomiserte studiene som psykiatrien selv trekker fram som evidens for effekten av legemidler, viser en effekt som er så liten at den ikke er merkbar hos gjennomsnittspasienten (19, 20), men alle får bivirkninger.

Gøtzsche, som var med å starte den anerkjente Cochrane Collaboration, har beregnet at titusenvis dør hvert år i Europa og USA som følge av antidepressiver. Psykofarmaka endrer friske hjerner slik at lidelsene kronifiseres.

Han finner også at psykofarmaka er den tredje hyppigste dødsårsaken i vestlige land (etter kreft og hjerte-karsykdommer) (21). Dette er sterke påstander som må ettergås. Poenget mitt er ikke om det er riktig eller galt, men at mediene er tause om slike forskningsfunn."

https://agendamagasin.no/debatt/blir-medisinhistoriens-storste-skandale-fortiet-i-mediene/

Anonymkode: a60fc...a22

• Liker 4
Skrevet

Gikk på antidepressiva noen måneder. Hadde ingen virkning, så legen seponerte. 

Nesten umiddelbart etter oppstart så fikk jeg "kribling" i venstre side. Dette har jeg fortsatt, flere år etter. Akkurat nå kjennes det ut som om jeg har millioner av maur i venstre fot. Fryktelig irriterende og angrer meg nå for at jeg prøvde tablettene. 

Anonymkode: 05878...347

• Hjerte 1
Skrevet

Går på zoloft (snart to år)

Mine bivirkninger:

Har gått opp 5 kilo i vekt og har problemer med å få orgasme

Anonymkode: 92a51...866

Skrevet

Cipralex i 20 år. Klarer ikke få orgasme. 

Anonymkode: 7059f...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gikk på antidepressiva noen måneder. Hadde ingen virkning, så legen seponerte. 

Nesten umiddelbart etter oppstart så fikk jeg "kribling" i venstre side. Dette har jeg fortsatt, flere år etter. Akkurat nå kjennes det ut som om jeg har millioner av maur i venstre fot. Fryktelig irriterende og angrer meg nå for at jeg prøvde tablettene. 

Anonymkode: 05878...347

Ånei.. det er det jeg kjenner på nå 1 år senere. Kribling og maur i beina..  har sjekket alt annet og legen og finner ingenting. Så tenkte kanskje det var bivirkning.. hvordan var det å slutte med de? Gikk det fint? 

Anonymkode: 9ae00...8cb

Skrevet

Cipralex - ingen bivirkninger, men heller ikke virkning. 

Wellbutrin, Beintellix og Ednorax førte alle til hypomani. 

Går ikke på antidepressiva, men stemningsstabiliserende og antipsykotisk med god effekt. 

Skrevet

Cipralex i seks måneder, for seks år siden. Libido, orgasmeevne, og orgasmefølelse, er ca 50% redusert. Følelsen i penishodet er så godt som vekk.  Uengasjert, flat i humøret, bortsett fra engstelse, som ikke fantes før. 

Lærte i ettertid at pssd er en kjent greie i veldig mange land. Her til lands er det nærmest null kunnskap om det, og jeg har etterhvert snakket med veldig mange i helsevesenet, og mange som går på ssri, uten å ha fått advarsler.

Anonymkode: 9dc2a...366

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 19.29):

Det har kommet mer kritikk mot antidepressive legemidler siste årene, blant annet skriver psykolog og seniorforsker Geir Smedslund dette:

"De randomiserte studiene som psykiatrien selv trekker fram som evidens for effekten av legemidler, viser en effekt som er så liten at den ikke er merkbar hos gjennomsnittspasienten (19, 20), men alle får bivirkninger.

Gøtzsche, som var med å starte den anerkjente Cochrane Collaboration, har beregnet at titusenvis dør hvert år i Europa og USA som følge av antidepressiver. Psykofarmaka endrer friske hjerner slik at lidelsene kronifiseres.

Han finner også at psykofarmaka er den tredje hyppigste dødsårsaken i vestlige land (etter kreft og hjerte-karsykdommer) (21). Dette er sterke påstander som må ettergås. Poenget mitt er ikke om det er riktig eller galt, men at mediene er tause om slike forskningsfunn."

https://agendamagasin.no/debatt/blir-medisinhistoriens-storste-skandale-fortiet-i-mediene/

Høres konspiratorisk ut

Anonymkode: b7537...f21

• Liker 1
Skrevet

Angsten roet seg, depresjonen også. Var ikke lenger nede i ett bunnløst hull. 

Joda, noe "rusk" var det, men alternativene uten hadde vært så mye verre. 

Anonymkode: c1cf2...61d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 19.29):

Jeg vil heller dø av bivirkninger av antidepressiver (som jeg ikke har) enn å dø av selvmord. 

Anonymkode: ebb0f...1fd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...