Gå til innhold

Dine bivirkninger av antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det normalt at en plutselig kan få bivirkninger/plager av antidepressiva etter 1 år på de? Bruker zoloft. 

andre som har det? Og hvilken bivirkninger har du ?

Anonymkode: 9ae00...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på Mitrazapin. Fikk ingen bivirkninger annet enn bedre søvn. 

Men det var egentlig ikke en bivirkning, men en virkning…. 

Anonymkode: de469...353

Skrevet

Går også på Mitrazapin har gått på de i 5 år. Og har samme virkningen som ab ovenfor. Sovner fortere og  sover bedre og er super fornøyd med det. Så har aldri opplevd noen bivirkninger på de igrunn.

Anonymkode: ebb0f...1fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går også på Mitrazapin har gått på de i 5 år. Og har samme virkningen som ab ovenfor. Sovner fortere og  sover bedre og er super fornøyd med det. Så har aldri opplevd noen bivirkninger på de igrunn.

Samme som Remeron? Åh den savner jeg virkelig 🤣sovnet med en gang og sov i flere timer! Og sov så godt! Men nå tørr jeg ikke bruke den etter jeg ble mamma. For jeg reagerte aldri på lyd da jeg brukte den. Men herlighet for en matlyst jeg fikk. Alt var godt etter den begynte å virke, spiste alt jeg kom over 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme som Remeron? Åh den savner jeg virkelig 🤣sovnet med en gang og sov i flere timer! Og sov så godt! Men nå tørr jeg ikke bruke den etter jeg ble mamma. For jeg reagerte aldri på lyd da jeg brukte den. Men herlighet for en matlyst jeg fikk. Alt var godt etter den begynte å virke, spiste alt jeg kom over 🤭

Ja, stemmer - samme som remeron. 

Jeg sover også veldig godt, endelig. Og spiser nok en del mer, men har også høyere aktivitetsnivå og treningsnivå med den, så det kan godt være at den økte matlysten også kommer fra økt aktivitet. 

Mitrazapin har reddet livet mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja samme som Remeron 😊

Jo jeg hører det er en vanlig bivirkning, men jeg har faktisk ikke gått opp et kilo engang på disse 5 årene. Har ikke noe mer matlyst og jeg er av den sorten som kan "glemme" å spise alla "skal spise seinere skal bare gjøre meg ferdig med dette først" også vips har det gått mange timer og det er alt for mange timer siden sist jeg puttet noe inn gapet 🤪 Men vet det er mange som har måtte sluttet fordi de var sulten konstant og alt smaker godt og de la en del på seg så der er du nok ikke aleine. 

Men ja, ahh den deilige søvnen, det er nok mye pga den søvnen jeg tenker at jeg har ikke noe hast med å gå av den for å si det sånn. Kjekt å ha et jevnt humør uten de dype synkehullene også for all del, men det med søvnen er bare så digg.

Skrevet

Går på venlafaksin. Sliter med nattesvette (heldigvis ikke hver natt), og denne bivirkningen kom etter et års tid på medisinen. Hadde samme bivirkning på cipralex. 

Anonymkode: 52923...34c

Skrevet

Cipralex - emosjonelt flat, vektøkning ca 5 kg

Anonymkode: e6ef5...6fb

• Liker 1
Skrevet

Zoloft her også. Ingen bivirkninger som helst. Jeg har riktignok sluttet nå, men gikk på det i flere år.

Det er jo verdt å drøfte med behandler om plagene dine kan skyldes medisinen, og det er mulig å få bivirkninger etter lang tids bruk også. Men det er ganske uvanlig, og jeg ville nok vært forsiktig med å legge til grunn at det er det som er årsaken. 

Anonymkode: 5aa5e...cbb

• Liker 1
Skrevet

Bivirkninger kan komme når som helst, men er vel gjerne vanligst i starten.

Cipralex - muskelrykninger. Sluttet på den for å se om jeg klarte meg uten

Duloxetine - muskelrykninger, men mindre enn med Cipralex. Fungerer ellers veldig bra på denne. Har en helt annen ro inni meg enn på Cipralex

Anonymkode: 6864a...a07

Skrevet

Libido tørke og vektøkning var en gjenganger når jeg brukte slikt.

Anonymkode: f2f40...2a4

Skrevet

Den eneste varige bivirkningen jeg har av Zoloft er redusert sexlyst.

Anonymkode: a3b1b...c31

Skrevet

Venlafaksin: nattesvette, forstoppelse, munntørrhet (tok ikke mange månedene før jeg måtte borre hos tannlegen...)

Wellbutrin: Håravfall, hodepine, utslett i ansiktet, munntørrhet (litt mindre enn ved venlafaksin)

Anonymkode: 38811...9fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Den eneste varige bivirkningen jeg har av Zoloft er redusert sexlyst.

Anonymkode: a3b1b...c31

Jeg har ikke sexlyst på Mitrazapin. 

Hadde det ikke før jeg begynte på det heller, så kan vel kanskje ikke kalles en bivirkning heller da :vetikke: 

Skrevet

Er det ingen av dere som går på Mirtazapin som har reagert med kløe el.l.? Jeg sliter med kløe/stikking i huden og uro i kroppen i 1-2 timer etter leggetid og sover derfor enda mindre enn før. Har bare gått på det en kort stund, så håper det blir bedre etter hvert, ellers må jeg bare slutte igjen.

Anonymkode: aa0eb...474

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det ingen av dere som går på Mirtazapin som har reagert med kløe el.l.? Jeg sliter med kløe/stikking i huden og uro i kroppen i 1-2 timer etter leggetid og sover derfor enda mindre enn før. Har bare gått på det en kort stund, så håper det blir bedre etter hvert, ellers må jeg bare slutte igjen.

Nei, ikke hatt noe kløe eller stikking. Tar medisin rett før jeg legger meg. Sover godt. 

Skrevet

Jeg bruker Venlafaksin og Mianserin. Opplever hetetokter innimellom og er generelt varmere. I starten opplevde jeg også diare, men det har gått seg til. Ellers ingen andre bivirkninger.

Anonymkode: 59a4d...a46

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja jeg hadde det! Hadde det hver dag. Og jeg brukte den i 10 år. Det er en av grunnene til jeg ikke orker begynne på den, og selvfølgelig at jeg er redd for å ikke reagere visst barnet våkner 😅

Skrevet

Har gått på Mirtazapin i litt over 1 år: 

+ Sover veldig godt 

- Emosjonelt flat 

+ Veldig god matlyst (jeg har slitt med dårlig matlyst) 

- Ubehagelig å slutte. Har akkurat sluttet, og har hodepine, er nedtrykt og sur. 

Anonymkode: c4719...bc4

Skrevet

Har brukt cipralex i veldig mange år. Har ingen bivirkninger.

Anonymkode: 2f4e3...86c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...