Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på hormonpreveansjon hele ungdoms- og tidlig voksenlivet. Når jeg sluttet med det brukte kroppen ett års tid før menstruasjon kom tilbake, deretter har jeg hatt lange sykluser. Jeg har bare tenkt at slik er det for noen, særlig for mange med pcos som jeg har. Men nå som jeg har brukt eltester og logget alt en stund ser jeg at jeg har eggløsning ca den 20 i måneden, men bare annenhver måned! Altså 2 måneders sykluser i stedenfor 4 uker. Kan dette bety at jeg feks bare har en fungerende eggstokk? Jeg har bare tenkt lange sykluser, men stusser litt over at syklusen er like lang og eggløsning alltid på samme tid, men altså bare annenhver måned. Hva er mest sannsynlig her? 

Har vært hos gynekolog i forbindelse med prøvingen, men vet ikke om det er noe man ser sånn uten videre? 

Anonymkode: 7c579...5bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan faktisk få mens uten eggløsning:(  vi med pcos får ofte falsk positiv test dessverre.

Men vi med pcos har jo hormonelle problemer...så vi har veldig skjelden eggløsning.. noen har det 1 gang i året..andre innimellom..andre aldri.

Om du prøver å bli gravid ville begynt å tempe..dette er flott måte å se om du har eggløsning 

Skrevet
mommyaka skrev (På 28.10.2025 den 18.13):

Du kan faktisk få mens uten eggløsning:(  vi med pcos får ofte falsk positiv test dessverre.

Men vi med pcos har jo hormonelle problemer...så vi har veldig skjelden eggløsning.. noen har det 1 gang i året..andre innimellom..andre aldri.

Om du prøver å bli gravid ville begynt å tempe..dette er flott måte å se om du har eggløsning 

Hvordan gjøres dette? 🙈

Skrevet
wallflower skrev (10 timer siden):

Hvordan gjøres dette? 🙈

Google temping/ eggløsning:) der krever litt men er så mye bedre.

Men du burde fått letzerol og oppfølging. :)

• Hjerte 1
Skrevet
wallflower skrev (11 timer siden):

Hvordan gjøres dette? 🙈

Du kjøper en termometer som har to siffer bak komma. Så måler du kroppstemperaturen rett etter oppvåkning og noterer det ned - du kan enten bruke penn og papir eller en app (finnes veldig mange apper som du kan velge i mellom). Du kommer til å se mønster i temperatur måling. 

Vanligvis er temperaturen lavere i follikelfasen og øker etter EL. Nøyaktig når den øker og hvor den ligger er individuelt, så husk å sammenligne dine målinger med dine egne tidligere målinger og ikke med noen grafer du finner ute på nett.

Det finnes mye info om temping på nett - også en tråd her på KG hvis du bare søker det opp. Lykke til!

• Hjerte 1
Skrevet
mommyaka skrev (5 timer siden):

Google temping/ eggløsning:) der krever litt men er så mye bedre.

Men du burde fått letzerol og oppfølging. :)

Jeg hadde Letrozol tidligere, og har også hatt 6 eggttak så er dessverre godt inni systemet 🙄 Men tenkte å prøve noe nytt 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...