Gå til innhold

Dame 23 flørter med mann 38

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det mulig den unge jenta er blitt seksuelt misbrukt før? Er jo ikke normalt for en så ung jente å legge seg etter en 38 år gammel mann. 

Anonymkode: f7369...50f

Så sant. Er selv 23 år, og har masse venninner, og ingen av oss er keen på noen som er så gammel som 38 år. Vi vil ha de guttene i 20 årene som er på våres alder. Mulig hun har blitt det eller har en psykisk lidelse

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
mellomtomater67 skrev (7 minutter siden):

Så er vel 30 og 40 år ganske ulikt? Eller hva? Han er ikke 31 enda. Jeg har aldri kommet til og godtatt at en 40 åring har prøvd seg på meg . Har anmeldt han da 

Anmelde noen for å prøve seg? 🤣🤣🤣 

Anonymkode: 629bd...73a

• Liker 2
Skrevet

Har flere venner (40-årene) som møter damer i 20-årene. 

Anonymkode: 67fe9...ca2

• Nyttig 2
Skrevet
mellomtomater67 skrev (58 minutter siden):

Hva faen for en jævla upassende og syk kommentar. Du bør faktisk skamme deg over deg selv!!! Hva faen er galt med deg? Tror du virkelig at vi unge jenter i 20 årene vil bli brukt av dere menn å klådd på av dere i 40 årene? Hvis en på 38 år, snart 40 , har prøvd seg på meg, har jeg blitt kvalm. Det bør ta slutt at eldre menn prøver seg på unge jenter. Jeg får daglige meldinger på Facebook osv av menn i 40 årene som kan være faren min, og vet du hva? Jeg blir kvalm. Jeg blokker de. Så nei, vi unge jenter i 20 årene vil ikke ha sex med noen nærme 40 år!!! 

Han burde ligge med deg også

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har flere venner (40-årene) som møter damer i 20-årene. 

Anonymkode: 67fe9...ca2

Æsj. De møter jenter som kan være dattra deres???. Hvordan er det lov. De tenner på noen som kan være dattera demmes? Gir opp menn..så sykt ekkelt. Glad faren min ikke er sånn. Menn blir bare skumlere og skumlere nå. Er livredd for at noen i 40 årene skal prøve å voldta meg eller prøve seg på meg, jeg vil ikke

• Liker 1
Skrevet
mellomtomater67 skrev (1 time siden):

Æsj. De møter jenter som kan være dattra deres???. Hvordan er det lov. De tenner på noen som kan være dattera demmes? Gir opp menn..så sykt ekkelt. Glad faren min ikke er sånn. Menn blir bare skumlere og skumlere nå. Er livredd for at noen i 40 årene skal prøve å voldta meg eller prøve seg på meg, jeg vil ikke

Relativt vanlig for jenter å gå for eldre menn. Jeg kjenner et par jenter som da de var mellom 16-18 gikk for menn på 25-30. 

Anonymkode: 91f72...1e9

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Relativt vanlig for jenter å gå for eldre menn. Jeg kjenner et par jenter som da de var mellom 16-18 gikk for menn på 25-30. 

Anonymkode: 91f72...1e9

Fyfaen hvordan i alle dager går det an.. når jeg var 16-18 år var jeg kjempe umoden og var bare ett barn, var ikke voksen enda..bodde hjemme. Har aldri kommet til å gå etter en mann på 25-30 år. Hadde ikke engang sex før jeg ble 20 år. Og var kompiser med gutter på min egen alder 

• Liker 1
Skrevet
mellomtomater67 skrev (4 minutter siden):

Fyfaen hvordan i alle dager går det an.. når jeg var 16-18 år var jeg kjempe umoden og var bare ett barn, var ikke voksen enda..bodde hjemme. Har aldri kommet til å gå etter en mann på 25-30 år. Hadde ikke engang sex før jeg ble 20 år. Og var kompiser med gutter på min egen alder 

Du er fortsatt rimelig umoden, med tanke på hvordan du oppfører deg her... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er fortsatt rimelig umoden, med tanke på hvordan du oppfører deg her... 

Er bare veldig sjokkert og forstår ikke hvordan unge jenter i 20 årene og også yngre går etter menn i 30-40 årene, hvorfor de gjør det. De kan være faren dems. Blir ikke tent på noen som kan være faren min. Er helt sykt syns jeg. Ingen av venninnene mine i 20 årene går etter eldre menn, de er i forhold med gutter i 20 årene.

Skrevet
mellomtomater67 skrev (3 timer siden):

Så sant. Er selv 23 år, og har masse venninner, og ingen av oss er keen på noen som er så gammel som 38 år. Vi vil ha de guttene i 20 årene som er på våres alder. Mulig hun har blitt det eller har en psykisk lidelse

Hvis dere vil ha de gutta i 20 årene som er på deres alder, hvorfor er du da sammen med en på snart 31?

I følge deg så er dette altfor stor aldersforskjell. Og sånn som du pleier å skrive her inne, så er du ikke moden nok for ham.

Anonymkode: 78ff9...5eb

• Liker 1
Skrevet
mellomtomater67 skrev (1 minutt siden):

Er bare veldig sjokkert og forstår ikke hvordan unge jenter i 20 årene og også yngre går etter menn i 30-40 årene, hvorfor de gjør det. De kan være faren dems. Blir ikke tent på noen som kan være faren min. Er helt sykt syns jeg. Ingen av venninnene mine i 20 årene går etter eldre menn, de er i forhold med gutter i 20 årene.

Kan ikke voksne, samtykkende personer få være sammen med akkurat hvem de vil? Hvorfor er det et problem for deg? Jeg ville heller aldri vært sammen med en på førti da jeg var i tyveårene. Men, jeg blir jo ikke hysterisk fordi andre velger annerledes. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dere vil ha de gutta i 20 årene som er på deres alder, hvorfor er du da sammen med en på snart 31?

I følge deg så er dette altfor stor aldersforskjell. Og sånn som du pleier å skrive her inne, så er du ikke moden nok for ham.

Anonymkode: 78ff9...5eb

Han er ikke 31 enda og jeg er moden jo.

Anonymkode: 36bc2...e58

Skrevet

Veldig upassende og ikke greit. Jeg er selv ei jente på akkurat samme alder, jeg er 23 år. Og jeg har aldri kommet til å gått etter noen på 38 år, for meg kan det være faren min. Moren min er bare 43 år. Så 38 år er nærme hennes alder, og nærme faren min sin alder. Tenner ikke på så eldre menn. 

Dette innlegget er et godt eksempel på et forsøk på å gjøre dine egne preferanser om til et moralsk prinsipp. Det er fullt legitimt at du selv ikke liker tanken på eldre partnere, men når du skriver "veldig upassende og ikke greit", så flytter du det fra personlig smak til normativ fordømmelse.  Hovedinnlegget tar heller ikke opp personlig smak, men en konkret situasjon.

Jeg tenker ellers det er helt greit at du personlig ikke ville vært interessert i noen så mye eldre, folk har jo veldig ulike preferanser. Men det er nok lurt å skille mellom hva som føles riktig for en selv, og hva som faktisk er "upassende" for andre.

For noen kan 15 års forskjell føles som mye, for andre ikke i det hele tatt. Vi modnes og lever ganske ulikt, og når begge er voksne og samtykkende, er det egentlig ikke noe prinsipielt galt ved det. Det viktigste er at begge opptrer med respekt, slik trådstarter beskriver.

Hva faen for en jævla upassende og syk kommentar. Du bør faktisk skamme deg over deg selv!!! Hva faen er galt med deg? Tror du virkelig at vi unge jenter i 20 årene vil bli brukt av dere menn å klådd på av dere i 40 årene? Hvis en på 38 år, snart 40 , har prøvd seg på meg, har jeg blitt kvalm. Det bør ta slutt at eldre menn prøver seg på unge jenter. Jeg får daglige meldinger på Facebook osv av menn i 40 årene som kan være faren min, og vet du hva? Jeg blir kvalm. Jeg blokker de. Så nei, vi unge jenter i 20 årene vil ikke ha sex med noen nærme 40 år!!! 

Jeg vil minne om at tråden egentlig handler om hvordan man håndterer flørting profesjonelt, ikke om hva noen blir "kvalm" av.

Det er forståelig at folk reagerer forskjellig på temaet, men jeg tror det er lurt å holde diskusjonen saklig. Tråden handlet opprinnelig om hvordan man kan opptre profesjonelt når det oppstår en flørt på jobb, ikke om hvem som liker eller ikke liker en viss aldersforskjell.

Uansett hvor gamle folk er, bør man møte hverandre med respekt og tydelige grenser. Det gjelder begge veier - både at ingen skal presses, og at voksne mennesker som oppfører seg ordentlig ikke skal klandres bare på grunn av alder.

Så er vel 30 og 40 år ganske ulikt? Eller hva? Han er ikke 31 enda. Jeg har aldri kommet til og godtatt at en 40 åring har prøvd seg på meg . Har anmeldt han da 

Det ser ut som dette temaet vekker sterke reaksjoner, men kanskje vi skal prøve å holde fokus på selve problemstillingen i stedet for på hverandre.

Poenget i tråden var vel hvordan man håndterer en situasjon profesjonelt når noen viser interesse, og der har flere kommet med gode innspill allerede - være tydelig, respektfull og ikke sende blandede signaler.

Når det gjelder alder, så vil opplevelsen av hva som føles "riktig" variere fra person til person. Det viktigste er at begge er voksne, samtykkende og oppfører seg ordentlig, ikke akkurat hvor mange år det er mellom dem.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det mulig den unge jenta er blitt seksuelt misbrukt før? Er jo ikke normalt for en så ung jente å legge seg etter en 38 år gammel mann. 

Anonymkode: f7369...50f

Nå flytter du diskusjonen over i et veldig alvorlig og spekulativt spor. Det er ikke ok å begynne å antyde overgrep uten grunnlag, jeg vil anbefale  å roe litt ned og trekke samtalen tilbake til det som faktisk er kjent og relevant.

Det blir litt drøyt å begynne å spekulere i sånt, synes jeg. Vi vet jo ingenting om henne, annet enn at hun har vist interesse. Det er ganske vanlig at voksne mennesker tiltrekkes av folk i ulike aldre - det i seg selv trenger ikke bety at noe er galt.

Trådstarter virker jo først og fremst opptatt av å håndtere situasjonen ryddig og respektfullt, og det er det viktigste her. Det er nok best å holde seg til det som faktisk står i innlegget, og ikke trekke inn alvorlige antakelser uten grunnlag.

Men nå beveger dere dere inn i spekulasjoner om psykisk helse og overgrep.

Jeg synes det blir litt drøyt å begynne å spekulere i om noen har psykiske problemer eller har opplevd noe vondt, bare fordi hun viser interesse for en eldre kollega. Vi vet jo ingenting om henne.

Folk er forskjellige, og mange tiltrekkes på tvers av alder uten at det betyr at noe er galt. Det viktigste er hvordan man oppfører seg i situasjonen, og trådstarter virker å ha et veldig ryddig fokus på det.

mellomtomater67 skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på samtykkende relasjoner og overgrep.

Det høres ut som dette temaet vekker sterke følelser for deg, og det er helt forståelig at du reagerer hvis du har hatt dårlige erfaringer eller kjenner folk som har det. Samtidig er det viktig å skille mellom voksne mennesker som frivillig blir sammen, og tilfeller der noen faktisk blir utsatt for noe de ikke vil.

Aldersforskjell i seg selv betyr ikke at noen gjør noe galt. Det som virkelig betyr noe, er samtykke og respekt - uansett hvor gamle partene er.

Anonymkode: 66f17...c15

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...