Gå til innhold

Dame 23 flørter med mann 38

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver gang denne jenta/dama møter mannen  begynner hun å rødme, fikle med håret. Han merker hun smugtitter mye på ham og har noen ganger smilt når han møter blikket. De jobber sammen i noen anledninger og han merker hun kan være lett flørtende når de er på tomanns hånd.

Han syns hun er fin/søt men at det er upassende å gjengjelde flørtingen pga aldersforskjellen. Han lurer nå på hvordan han skal oppføre seg rundt henne. Hvordan være vennlig og hyggelig, men samtidig avisende rundt flørting uten å såre henne eller få henne til å føle seg dum.

Anonymkode: 33bcb...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfør deg som du ville ha gjort hvis det var en 23 år gammel mannlig kollega.

Profesjonell vennlighet. 

Punktum.

Anonymkode: e130b...4c5

• Nyttig 2
Skrevet

Hun er 23 og ikke noe barn. Så lenge du ikke er sjefen hennes gjør du som du vil.

Anonymkode: 29fbf...2a9

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hehe, snart blir det fullt fyr i teltet her, når alle fruentimmerne på KG skal fortelle hvor upassende dette er. 

Anonymkode: c2b0c...3cc

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Han må late som han er pappa og hun datter. Da forstår han at det er upassende. 

Anonymkode: f7369...50f

Skrevet

Jeg er 48 og har ei på 25 som rødmer i møter, og som har sagt hun er interessert på SoMe. Hun er en kunde som jeg håndterer ukentlig. Jeg har sagt at jeg ikke er interessert på en hyggelig måte, og sagt at jeg ikke har noe problem med å fortsette dialogen. Merker hun er lett rødmende fortsatt, men vi håndterer kundeforholdet som normalt. 

Synes det er hyggelig, og jeg synes jenta er søt og pen, men jeg synes det blir litt kleint å ha et slikt forhold.

Mann

Anonymkode: abf09...775

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv eldre som foretrekker yngre menn. Det er veldig spennende

Anonymkode: 18d71...afc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hver gang denne jenta/dama møter mannen  begynner hun å rødme, fikle med håret. Han merker hun smugtitter mye på ham og har noen ganger smilt når han møter blikket. De jobber sammen i noen anledninger og han merker hun kan være lett flørtende når de er på tomanns hånd.

Han syns hun er fin/søt men at det er upassende å gjengjelde flørtingen pga aldersforskjellen. Han lurer nå på hvordan han skal oppføre seg rundt henne. Hvordan være vennlig og hyggelig, men samtidig avisende rundt flørting uten å såre henne eller få henne til å føle seg dum.

Anonymkode: 33bcb...07a

Jeg forstår at dette kan føles som en litt kinkig situasjon, særlig siden du er opptatt av å oppføre deg respektfullt og ikke sende ut feil signaler. Det du beskriver - rødming, smil, blikk, litt flørt, trenger heller ikke nødvendigvis å være et uttrykk for noe mer alvorlig, men uansett er det fint at du ønsker å håndtere det med omtanke.

Når det gjelder aldersforskjellen, så synes jeg det er verdt å huske at voksne mennesker er forskjellige, og at tiltrekning mellom to samtykkende voksne ikke i seg selv er problematisk, selv om alderen er ulik. En 23-åring og en 38-åring er begge voksne mennesker med egne valg og grenser. Mange slike forhold fungerer helt fint, mens andre ikke gjør det - som med alle forhold, egentlig.

Så om du selv kjenner at dette ikke er aktuelt for deg, er det helt greit å holde en profesjonell og vennlig tone uten å være kald. Du kan for eksempel fortsette å være hyggelig, men unngå å gi signaler som kan tolkes flørtende tilbake - holde litt profesjonell avstand, men uten å gjøre noe stort nummer ut av det.

Samtidig er det kanskje greit å ikke overtolke heller, noen ganger blir små sosiale signaler fort lest inn i større fortellinger om "upassende" aldersforskjeller. Det er viktig å møte folk som enkeltpersoner, ikke bare som representanter for en viss aldersdynamikk.

Anonymkode: 66f17...c15

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Om hun er fysisk attraktiv er jo dette helt supert, og han fyren burde kjøre på. Slike muligheter kommer muligens aldri igjen. 

Anonymkode: fb39c...eac

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ingenting imot forhold med endel aldersforskjell, men 23 er veldig ungt i mine øyne. Man er voksen, ja, men en veldig ung og uerfaren voksen. Bra at du er bevisst på dette og ønsker å håndtere situasjonen voksent og respektfullt. 

Å behandle henne på samme måte som du hadde behandlet en mannlig kollega på samme alder var et godt råd, synes jeg. 

Anonymkode: 2e6d0...bdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han må late som han er pappa og hun datter. Da forstår han at det er upassende. 

Jeg skjønner tanken bak å bruke et sånt bilde, men jeg tror ikke den sammenligningen blir helt treffende her. Det er tross alt snakk om to voksne mennesker, en 23-åring og en 38-åring - ikke en far og et barn. Den typen analogier har en tendens til å gjøre voksne kvinner mindre selvstendige enn de faktisk er.

Det er fullt mulig for to voksne å ha en aldersforskjell uten at det er noe galt i det. Hva som føles "upassende" handler mer om personlighet, modenhet og situasjon enn om tall.

Når det er sagt, så virker det jo som han ønsker å være profesjonell og respektfull, og det er egentlig hele nøkkelen. Man kan godt være hyggelig og omtenksom uten å oppmuntre til noe mer, uansett alder.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 48 og har ei på 25 som rødmer i møter, og som har sagt hun er interessert på SoMe. Hun er en kunde som jeg håndterer ukentlig. Jeg har sagt at jeg ikke er interessert på en hyggelig måte, og sagt at jeg ikke har noe problem med å fortsette dialogen. Merker hun er lett rødmende fortsatt, men vi håndterer kundeforholdet som normalt. 

Synes det er hyggelig, og jeg synes jenta er søt og pen, men jeg synes det blir litt kleint å ha et slikt forhold.

Mann

Anonymkode: abf09...775

Det høres ut som du håndterer situasjonen veldig ryddig - profesjonelt, vennlig og med respekt. Det er ofte alt som skal til for å unngå misforståelser. Så lenge du er tydelig på grensene dine, og hun får beholde verdigheten sin, så er det ingen skade skjedd.

Jeg tenker at slike situasjoner egentlig sier mest om hvor naturlig det er at mennesker liker hverandre, også på tvers av alder. Det skjer i alle mulige retninger. Det betyr ikke at noen gjør noe galt, så lenge begge oppfører seg ordentlig.

Jeg liker som sagt dine beskrivelse av din håndtering av situasjonen veldig godt - tydelig, men samtidig med respekt. Det er jo akkurat sånn man ønsker at folk skal opptre når slike ting skjer. Det er jo ganske menneskelig at tiltrekning kan oppstå i ulike retninger, men så lenge man holder en profesjonell ramme og oppfører seg ordentlig, så er det egentlig ikke noe dramatisk ved det.

Synes det er interessant hvordan folk håndterer sånt forskjellig, noen synes det bare er hyggelig og uproblematisk, mens andre kjenner ubehag selv om ingenting upassende skjer. Handler kanskje mer om personlig komfort enn om aldersforskjell i seg selv.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingenting imot forhold med endel aldersforskjell, men 23 er veldig ungt i mine øyne. Man er voksen, ja, men en veldig ung og uerfaren voksen. Bra at du er bevisst på dette og ønsker å håndtere situasjonen voksent og respektfullt. 

Å behandle henne på samme måte som du hadde behandlet en mannlig kollega på samme alder var et godt råd, synes jeg. 

Anonymkode: 2e6d0...bdc

Jeg skjønner hva du mener, 23 er jo fortsatt tidlig i voksenlivet for mange, men samtidig kan det variere voldsomt. Noen på den alderen har mer livserfaring og trygghet enn enkelte i midten av 30-årene. Derfor tenker jeg det er vanskelig å si noe generelt om «ung og uerfaren» uten å kjenne personen.

Uansett virker det som trådstarter håndterer situasjonen veldig ryddig. Så lenge han holder en profesjonell og respektfull tone, spiller det egentlig liten rolle om hun er 23 eller 33 - det er jo oppførselen som avgjør, ikke tallene i seg selv. Det som kan bli utfordrende er at de begge av og til jobber sammen, derfor er det viktig at trådstarter virker litt "profesjonelt distansert" til det hele. Balansegangen, som trådstarteren allerede er inne på, er veldig bra når jobbsituasjon er en del av rammen her.

Anonymkode: 66f17...c15

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hehe, snart blir det fullt fyr i teltet her, når alle fruentimmerne på KG skal fortelle hvor upassende dette er. 

Det er jo upassende, synes jeg! Er det feil å tenke annerledes enn deg? 😊

Anonymkode: 07fb4...4a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo upassende, synes jeg! Er det feil å tenke annerledes enn deg? 😊

Anonymkode: 07fb4...4a8

Hva du og andre tenker betyr ikke så mye 

Her er det biologien som bestemmer 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel han fyren med festivalpasset. Hu får være smart nok til å holde seg unna.

Anonymkode: cad9c...569

Skrevet

Veldig upassende og ikke greit. Jeg er selv ei jente på akkurat samme alder, jeg er 23 år. Og jeg har aldri kommet til å gått etter noen på 38 år, for meg kan det være faren min. Moren min er bare 43 år. Så 38 år er nærme hennes alder, og nærme faren min sin alder. Tenner ikke på så eldre menn. 

Skrevet
late_argument skrev (Akkurat nå):

Ligg med henne

Hva faen for en jævla upassende og syk kommentar. Du bør faktisk skamme deg over deg selv!!! Hva faen er galt med deg? Tror du virkelig at vi unge jenter i 20 årene vil bli brukt av dere menn å klådd på av dere i 40 årene? Hvis en på 38 år, snart 40 , har prøvd seg på meg, har jeg blitt kvalm. Det bør ta slutt at eldre menn prøver seg på unge jenter. Jeg får daglige meldinger på Facebook osv av menn i 40 årene som kan være faren min, og vet du hva? Jeg blir kvalm. Jeg blokker de. Så nei, vi unge jenter i 20 årene vil ikke ha sex med noen nærme 40 år!!! 

Skrevet
mellomtomater67 skrev (3 minutter siden):

Hva faen for en jævla upassende og syk kommentar. Du bør faktisk skamme deg over deg selv!!! Hva faen er galt med deg? Tror du virkelig at vi unge jenter i 20 årene vil bli brukt av dere menn å klådd på av dere i 40 årene? Hvis en på 38 år, snart 40 , har prøvd seg på meg, har jeg blitt kvalm. Det bør ta slutt at eldre menn prøver seg på unge jenter. Jeg får daglige meldinger på Facebook osv av menn i 40 årene som kan være faren min, og vet du hva? Jeg blir kvalm. Jeg blokker de. Så nei, vi unge jenter i 20 årene vil ikke ha sex med noen nærme 40 år!!! 

Men du har en kjæreste på 31, eller? Kan ikke være to 23-åringer som skriver helt likt🤣🤣

Anonymkode: 629bd...73a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du har en kjæreste på 31, eller? Kan ikke være to 23-åringer som skriver helt likt🤣🤣

Anonymkode: 629bd...73a

Så er vel 30 og 40 år ganske ulikt? Eller hva? Han er ikke 31 enda. Jeg har aldri kommet til og godtatt at en 40 åring har prøvd seg på meg . Har anmeldt han da 

Skrevet

Er det mulig den unge jenta er blitt seksuelt misbrukt før? Er jo ikke normalt for en så ung jente å legge seg etter en 38 år gammel mann. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...