Nellikpiken Skrevet 15. november #101 Skrevet 15. november lillemeg90 skrev (4 timer siden): Jeg er 7+0 i dag. Skikkelig øm i magen om dagen, nærmest støl. Ellers går det ganske bra. Eller alt er relativt😂 bruker max dose xonvea, og dagene er ganske forskjellige. Er mye dårligere de dagene jeg er på jobb enn når jeg er hjemme. Det påvirker også neste dag i noen grad. Jeg lurer derfor på å få til legen å få en gradert sykemelding. Har veldig lyst å jobbe da det føles meningsfullt, men det bør ikke gå for mye ut over formen min. Det gjør jo også at jeg er mindre tilstedeværende for de to barna jeg har. Skal på ul om 12 dager, føles som en evighet men plutselig så er dagen der. Hvordan har dere andre det? Fullt forståelig at du vurderer å be om sykemelding i situasjonen du står i med kvalme som påvirker deg så mye, samt også hvordan formen påvirker deg❤️ Fæl den ventetiden altså! Men plutselig er dagen der, ja!
lillemeg90 Skrevet 16. november Forfatter #102 Skrevet 16. november Moi123 skrev (12 timer siden): Jeg er 7+4, begynte på xonvea men jeg ble altså helt slått ut av de så går nå med kvalme uten medisin. Har ME da, så den ekstra trettheten oppå utmattelsen orka jeg ikke🫣 Har jo også mine to å ta vare på, lettere å gå med kvalmen. Heldigvis og bank i bordet har kvalmen begynt å mildne, har UL på Torsdag og håper på å se et sterkt hjerteslag🤞❤️ Forstår hva du mener med den utmattelsen. Den føles sikkert mer overveldende når du også har ME. For meg ble den bedre etter noen dager, men ble virkelig slått ut i starten ja 😅 så spennende med ul på torsdag ❤️🤞🏻 Nellikpiken skrev (11 timer siden): Her går det også greit, men jeg har begynt å bli veldig kvalm. Det (samt dårligere kondisjon og svimmelhet) er en litt dårlig kombinasjon med idretten jeg driver med, spesielt når det nå nærmer seg en stor konkurranse😅 Jeg skal til legen på tirsdag på første kontroll og sendte legekontoret en melding angående UL. Fikk til svar at legen har mulighet til å ta UL på timen min, så jeg velger å takke ja til det og tar med meg samboeren min. Jeg er så redd for at noe er galt, så det å få vite om hjertet slår eller ikke og om baby ligger i livmor eller ikke er noe jeg føler jeg trenger å vite fortest mulig Hehe ja man merker det tidlig på kondisen altså 😅 krysser fingrene for deg på tirsdag da 🤞🏻 mest sannsynlig er alt fint ❤️ 2
Parv Skrevet 17. november #103 Skrevet 17. november Endelig viste clearblue-testen 3+ uker, og strimmeltestene er nå endelig veldig skarpe og fine i fargen ☺️ Man kan selvsagt ikke bruke det som indikator på at alt skal gå bra, men føler meg ganske mye roligere nå når jeg får såpass gode indikasjoner på at hcg-nivåene faktisk øker. Moro å høre at så mange allerede har sterke symptomer (selv om kvalme og overveldende trøtthet ikke akkurat er veldig morsomt i seg selv..😅) Selv har jeg begynt å kjenne meg uggen og småkvalm. Kjenner at blodtrykksfallet aldri er langt unna, og at jeg trenger litt mer næring tidlig på dagen for å fungere. Pulsklokka mi tror jeg er veldig stresset og om dagen og pulsen ligger 10-15 slag over normalen. Får stadig meldinger om å slappe av til tross for at jeg allerede ligger godt planta på sofaen 😂 Forrige gang jeg var gravid mener jeg å huske at kvalmen og trøttheten kom som et godstog og traff meg i uke 6-7. spent på om det skal slå til denne uka. 😅 2
blåtimen Skrevet 17. november #104 Skrevet 17. november Moi123 skrev (På 15.11.2025 den 22.08): Jeg er 7+4, begynte på xonvea men jeg ble altså helt slått ut av de så går nå med kvalme uten medisin. Har ME da, så den ekstra trettheten oppå utmattelsen orka jeg ikke🫣 Har jo også mine to å ta vare på, lettere å gå med kvalmen. Heldigvis og bank i bordet har kvalmen begynt å mildne, har UL på Torsdag og håper på å se et sterkt hjerteslag🤞❤️ Så slitsomt med kvalmen! Jeg har også ME. Var du syk når du fikk de første to også? Hvordan har du opplevd det i så fall, og hvordan har det påvirket formen din? Hvis du er komfortabel med å svare selvsagt ❤️ Førstegangs her, så jeg er spent på hvordan det kommer til å se ut for meg med tanke på sykdommen. Har stabilisert meg på et litt bedre nivå de siste årene, så så lenge jeg ikke blir særlig dårligere tror jeg det skal gå fint. Har heldigvis en frisk partner som er inneforstått med hva som kreves og likevel ønsker å satse på livet med barn. 🙏🏻 Parv skrev (8 minutter siden): Endelig viste clearblue-testen 3+ uker, og strimmeltestene er nå endelig veldig skarpe og fine i fargen ☺️ Man kan selvsagt ikke bruke det som indikator på at alt skal gå bra, men føler meg ganske mye roligere nå når jeg får såpass gode indikasjoner på at hcg-nivåene faktisk øker. Moro å høre at så mange allerede har sterke symptomer (selv om kvalme og overveldende trøtthet ikke akkurat er veldig morsomt i seg selv..😅) Selv har jeg begynt å kjenne meg uggen og småkvalm. Kjenner at blodtrykksfallet aldri er langt unna, og at jeg trenger litt mer næring tidlig på dagen for å fungere. Pulsklokka mi tror jeg er veldig stresset og om dagen og pulsen ligger 10-15 slag over normalen. Får stadig meldinger om å slappe av til tross for at jeg allerede ligger godt planta på sofaen 😂 Forrige gang jeg var gravid mener jeg å huske at kvalmen og trøttheten kom som et godstog og traff meg i uke 6-7. spent på om det skal slå til denne uka. 😅 Så beroligende med 3+ og sterke streker, Parv ❤️ Noen garanti vet vi jo alle at det ikke er, men det er absolutt veldig beroligende likevel. Blir spennende med ultralyd! Her går det greit, tror jeg. Føler meg ikke så veldig gravid liksom, men det kan man vel ikke regne med å gjøre så tidlig? Jeg er småkvalm og må ha mat så fort jeg står opp. Fortere andpusten av trapper og bakker og merker også som Parv at pulsen er høyere. Har heldigvis bare hatt murringer siden lørdag, ikke smerter og ikke mer spotting. 49 timer til ultralyd og det kan ikke komme kjapt nok, jeg er fremdeles ganske urolig etter forrige uke og trenger å få avklart om alt står fint til der inne. 1
Parv Skrevet 17. november #105 Skrevet 17. november blåtimen skrev (59 minutter siden): Så slitsomt med kvalmen! Jeg har også ME. Var du syk når du fikk de første to også? Hvordan har du opplevd det i så fall, og hvordan har det påvirket formen din? Hvis du er komfortabel med å svare selvsagt ❤️ Førstegangs her, så jeg er spent på hvordan det kommer til å se ut for meg med tanke på sykdommen. Har stabilisert meg på et litt bedre nivå de siste årene, så så lenge jeg ikke blir særlig dårligere tror jeg det skal gå fint. Har heldigvis en frisk partner som er inneforstått med hva som kreves og likevel ønsker å satse på livet med barn. 🙏🏻 Så beroligende med 3+ og sterke streker, Parv ❤️ Noen garanti vet vi jo alle at det ikke er, men det er absolutt veldig beroligende likevel. Blir spennende med ultralyd! Her går det greit, tror jeg. Føler meg ikke så veldig gravid liksom, men det kan man vel ikke regne med å gjøre så tidlig? Jeg er småkvalm og må ha mat så fort jeg står opp. Fortere andpusten av trapper og bakker og merker også som Parv at pulsen er høyere. Har heldigvis bare hatt murringer siden lørdag, ikke smerter og ikke mer spotting. 49 timer til ultralyd og det kan ikke komme kjapt nok, jeg er fremdeles ganske urolig etter forrige uke og trenger å få avklart om alt står fint til der inne. Veldig godt å høre at både murringer og spotting har gitt seg. godt å vite at du skal få avklart litt mer om et par dager, selv om jeg veldig godt forstår at dagene frem til ul må føles uendelig lange. Da jeg var gravid første gang (som 24-åring) hadde jeg ikke et eneste symptom annet enn litt ømme pupper. 😅 merket egentlig ikke at jeg var gravid før jeg fikk se babyen på OUL i uke 19-20. Det hadde vært noe å være så avslappet også i dag. 😅 uansett er det nok veldig individuelt hvor mye man merker av symptomer den første tiden. Min erfaring er at det har blitt verre og mer plagsomt for hver gang (og med alderen, sikkert..) 1
Nellikpiken Skrevet 17. november #106 Skrevet 17. november Parv skrev (1 time siden): Endelig viste clearblue-testen 3+ uker, og strimmeltestene er nå endelig veldig skarpe og fine i fargen ☺️ Man kan selvsagt ikke bruke det som indikator på at alt skal gå bra, men føler meg ganske mye roligere nå når jeg får såpass gode indikasjoner på at hcg-nivåene faktisk øker. Moro å høre at så mange allerede har sterke symptomer (selv om kvalme og overveldende trøtthet ikke akkurat er veldig morsomt i seg selv..😅) Selv har jeg begynt å kjenne meg uggen og småkvalm. Kjenner at blodtrykksfallet aldri er langt unna, og at jeg trenger litt mer næring tidlig på dagen for å fungere. Pulsklokka mi tror jeg er veldig stresset og om dagen og pulsen ligger 10-15 slag over normalen. Får stadig meldinger om å slappe av til tross for at jeg allerede ligger godt planta på sofaen 😂 Forrige gang jeg var gravid mener jeg å huske at kvalmen og trøttheten kom som et godstog og traff meg i uke 6-7. spent på om det skal slå til denne uka. 😅 Åhh, så godt å få den forsikringen! For vil absolutt kalle det for det, for da har jo åpenbart hcg-nivåne steget❤️ Kvalmen traff meg med et smell for ca en uke siden iallfall, jeg er 7+1 i dag 1
Nellikpiken Skrevet 17. november #107 Skrevet 17. november Jeg har fått kvalmestillende på resept og de hjelper noe, men jeg er likevel slått ut av kvalme store deler av dagen. Spiser mye salte og tørre ting, som f.eks. salt nachos, superchips og knekkebrød, det hjelper noe. Men jeg er fortsatt så ubrukelig kvalm at jeg ligger rett ut og eneste fokuset mitt er å ikke spy. Noen av dere som kjenner dere igjen og har noen tips?🥺 1
Moi123 Skrevet 17. november #108 Skrevet 17. november blåtimen skrev (1 time siden): Så slitsomt med kvalmen! Jeg har også ME. Var du syk når du fikk de første to også? Hvordan har du opplevd det i så fall, og hvordan har det påvirket formen din? Hvis du er komfortabel med å svare selvsagt ❤️ Førstegangs her, så jeg er spent på hvordan det kommer til å se ut for meg med tanke på sykdommen. Har stabilisert meg på et litt bedre nivå de siste årene, så så lenge jeg ikke blir særlig dårligere tror jeg det skal gå fint. Har heldigvis en frisk partner som er inneforstått med hva som kreves og likevel ønsker å satse på livet med barn. 🙏🏻 ❤️ Jeg var frisk når jeg fikk de to eldste, ble syk for 3 år siden, så baby nr 3 ble satt på vent. Har stabilisert meg i mild/moderat nå og vi har alltid ønska 3 barn så vi bare gikk for det🥰 Er også veldig spent på hvordan formen blir fremover, man hører jo om de som både blir mye bedre men også mye dårligere. Slik som det ser ut nå så tar samboer hele permisjon også, slik at jeg kan få inn nok hvile i spedbarns tiden🙂 Frem til nå merker jeg ingen endring, utenom litt mer behov for hvile og søvn men det gjorde jeg i første trimester med de to eldste og, så tenker ikke det er forverring. 🥰 1
Parv Skrevet 17. november #109 Skrevet 17. november Nellikpiken skrev (3 minutter siden): Jeg har fått kvalmestillende på resept og de hjelper noe, men jeg er likevel slått ut av kvalme store deler av dagen. Spiser mye salte og tørre ting, som f.eks. salt nachos, superchips og knekkebrød, det hjelper noe. Men jeg er fortsatt så ubrukelig kvalm at jeg ligger rett ut og eneste fokuset mitt er å ikke spy. Noen av dere som kjenner dere igjen og har noen tips?🥺 Uff, kvalmen er virkelig tung å stå i. Kvalmestillende kan vel også slå en skikkelig ut har jeg skjønt? Dessverre er nok hva som hjelper veldig individuelt. selv har jeg aldri vært så sterkt plaget at det har slått meg helt ut, men har måttet mobilisere mye for å fungere på jobb. ingefærbrus, riskaker, salt og litt farris kan fungere etter min erfaring. Jeg pleide å dukke ansiktet i iskaldt vann flere ganger om dagen for å lindre 😅 det hjalp på en eller annen merkelig måte.
lillemeg90 Skrevet 17. november Forfatter #110 Skrevet 17. november Nellikpiken skrev (1 time siden): Jeg har fått kvalmestillende på resept og de hjelper noe, men jeg er likevel slått ut av kvalme store deler av dagen. Spiser mye salte og tørre ting, som f.eks. salt nachos, superchips og knekkebrød, det hjelper noe. Men jeg er fortsatt så ubrukelig kvalm at jeg ligger rett ut og eneste fokuset mitt er å ikke spy. Noen av dere som kjenner dere igjen og har noen tips?🥺 Jeg har det likt. Det er utrolig slitsomt. Det eneste som virker skikkelig er å sove nok. Må sove store deler av dagen.. ellers synes jeg det er best å ikkje å være sulten. Har det bedre når jeg har spist.
Overthinking Skrevet 17. november #111 Skrevet 17. november Her er formen bra enda. Har fremeles lite symptomer. Kun ømme pupper og ganske sulten, noen ganger litt trøtt. Jeg var egentlig mest trøtt de første ukene. Skal til første svangerskapskontroll i morgen, men har forstått at det ikke skjer så veldig mye spennende da. På fredag skal jeg på første ultralyd, og det skal bli så godt å forhåpenlitgvis se at alt går bra. Da kommer jeg nok til å tro litt mer på det og kjenne på roen. 3
blåtimen Skrevet 17. november #112 Skrevet 17. november Moi123 skrev (1 time siden): ❤️ Jeg var frisk når jeg fikk de to eldste, ble syk for 3 år siden, så baby nr 3 ble satt på vent. Har stabilisert meg i mild/moderat nå og vi har alltid ønska 3 barn så vi bare gikk for det🥰 Er også veldig spent på hvordan formen blir fremover, man hører jo om de som både blir mye bedre men også mye dårligere. Slik som det ser ut nå så tar samboer hele permisjon også, slik at jeg kan få inn nok hvile i spedbarns tiden🙂 Frem til nå merker jeg ingen endring, utenom litt mer behov for hvile og søvn men det gjorde jeg i første trimester med de to eldste og, så tenker ikke det er forverring. 🥰 Ja, skjønner ❤️ Takk for svar. Da får vi krysser fingrene for at vi begge to er blant de som får litt bedring av graviditeten 🤞🏻 Vi planlegger også å søke om at far tar hele permisjonen, håper bare vi får en god erklæring av behovet fra legen.
Nellikpiken Skrevet 17. november #113 Skrevet 17. november lillemeg90 skrev (1 time siden): Jeg har det likt. Det er utrolig slitsomt. Det eneste som virker skikkelig er å sove nok. Må sove store deler av dagen.. ellers synes jeg det er best å ikkje å være sulten. Har det bedre når jeg har spist. Føler virkelig med deg! Det hjelper å ikke være sulten, ja! I natt våknet jeg av kvalme og sover generelt dårlig (oppe og tisser 4-8 ganger om natten + mye rastløse ben), så det å sove nok får jeg ikke til😅
lillemeg90 Skrevet 17. november Forfatter #114 Skrevet 17. november Nellikpiken skrev (31 minutter siden): Føler virkelig med deg! Det hjelper å ikke være sulten, ja! I natt våknet jeg av kvalme og sover generelt dårlig (oppe og tisser 4-8 ganger om natten + mye rastløse ben), så det å sove nok får jeg ikke til😅 Jeg sover også dårlig om natten 😅 men legger meg senest kl 21 For tiden 🙈 husker ikke at jeg sov dårlig så tidlig med de andre to. Tydelig at mye skjer i kroppen 😅❤️
Parv Skrevet 17. november #115 Skrevet 17. november lillemeg90 skrev (5 timer siden): Jeg sover også dårlig om natten 😅 men legger meg senest kl 21 For tiden 🙈 husker ikke at jeg sov dårlig så tidlig med de andre to. Tydelig at mye skjer i kroppen 😅❤️ Det med søvnen er helt ekstremt denne gangen. Kan heller ikke huske det har vært så ille før 😅 når jeg først sover er drømmene helt ville og jeg våkner med 150 i puls. I dag har jeg vært hjemme alene med treåringen og må nok bare innse at den heftige trøttheten er i full anmarsj. Har også fått kjent på kvalmen i dag og tenker det kanskje er fordi det har vært lite søvn. Kan virke som at alt kommer tidligere denne gangen.
Nellikpiken Skrevet 18. november #116 Skrevet 18. november Overthinking skrev (23 timer siden): Her er formen bra enda. Har fremeles lite symptomer. Kun ømme pupper og ganske sulten, noen ganger litt trøtt. Jeg var egentlig mest trøtt de første ukene. Skal til første svangerskapskontroll i morgen, men har forstått at det ikke skjer så veldig mye spennende da. På fredag skal jeg på første ultralyd, og det skal bli så godt å forhåpenlitgvis se at alt går bra. Da kommer jeg nok til å tro litt mer på det og kjenne på roen. Så godt at formen er bra enda! Og det er jo absolutt symptomer. Så spennende! Både med første svangerskapskontroll i dag og ultralyd på fredag! Håper alt går fint! ❤️ Det er jo mye mer man garantert lurer på når det er første barn, enn hvis man har fått barn tidligere (første på meg også). Jeg hadde også første svangerskapskontroll i dag og fikk se baby på UL og høre hjertet, det ga meg en mye større ro iallfall, så jeg håper du får kjenne på det samme! ❤️ 4
blåtimen Skrevet 18. november #117 Skrevet 18. november Nellikpiken skrev (33 minutter siden): Så godt at formen er bra enda! Og det er jo absolutt symptomer. Så spennende! Både med første svangerskapskontroll i dag og ultralyd på fredag! Håper alt går fint! ❤️ Det er jo mye mer man garantert lurer på når det er første barn, enn hvis man har fått barn tidligere (første på meg også). Jeg hadde også første svangerskapskontroll i dag og fikk se baby på UL og høre hjertet, det ga meg en mye større ro iallfall, så jeg håper du får kjenne på det samme! ❤️ Ååå, så fint at du fikk høre hjertelyd i dag 💖💖 Det skjønner jeg gjorde godt! 1
lillemeg90 Skrevet 18. november Forfatter #118 Skrevet 18. november Nellikpiken skrev (4 timer siden): Så godt at formen er bra enda! Og det er jo absolutt symptomer. Så spennende! Både med første svangerskapskontroll i dag og ultralyd på fredag! Håper alt går fint! ❤️ Det er jo mye mer man garantert lurer på når det er første barn, enn hvis man har fått barn tidligere (første på meg også). Jeg hadde også første svangerskapskontroll i dag og fikk se baby på UL og høre hjertet, det ga meg en mye større ro iallfall, så jeg håper du får kjenne på det samme! ❤️ Så fint med hjertelyd ❤️ 1
blåtimen Skrevet 19. november #119 Skrevet 19. november Tydelig og sterke hjerteslag på ultralyd her i dag også 🥹 Ble så letta at tårene sprutet, haha. Hun klarte kun å si mellom 6 og 7 uker et sted, så da fortsetter jeg å forholde meg til babyverden sin kalkulator basert på unnfangelse. Så termin 14. juli og 6+4 på vei i dag ❤️ 4
Parv Skrevet 19. november #120 Skrevet 19. november blåtimen skrev (31 minutter siden): Tydelig og sterke hjerteslag på ultralyd her i dag også 🥹 Ble så letta at tårene sprutet, haha. Hun klarte kun å si mellom 6 og 7 uker et sted, så da fortsetter jeg å forholde meg til babyverden sin kalkulator basert på unnfangelse. Så termin 14. juli og 6+4 på vei i dag ❤️ Så utrolig godt å få høre hjerteslag ❤️ Må være en stor lettelse etter det du gikk gjennom i forrige uke. Og deilig å ha noe håndfast å forholde seg til. Gikk du privat? Jeg har forsøkt å få legen til å gi meg en henvisning, men har enda ikke hørt noe. Vurderer å bestille en privat sjekk om et par uker bare for å få sett at det ligger på riktig plass. Har hatt to keisersnitt før og har skjønt at risikoen for svangerskap utenfor livmoren er noe større da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå