lillemeg90 Skrevet lørdag kl. 15:09 Forfatter #61 Skrevet lørdag kl. 15:09 Parv skrev (1 time siden): Tror nok absolutt det vil hjelpe, samtidig som jeg vet hvor utrolig redd jeg kommer til å være foran hver eneste kontroll. 😅 Første gang det skjedde var mellom første og andremann. Deretter skjedde det igjen i starten av 2024. Utartet seg som MA begge gangene. skjønner utrolig godt at du er bekymret i disse ukene. Tiden går så sent og man kjenner på følelsen av å ha lite kontroll på hva som skjer i kroppen. Vurderer du tidlig UL etterhvert? Forstår deg! Da vet du i hvertfall at du har bært frem et barn etter du hadde første senabort. Det gir håp! Ja! Jeg har bestilt i uke 8-9. Er 6 uker nå 1
Parv Skrevet mandag kl. 13:32 #62 Skrevet mandag kl. 13:32 Spennende lillemeg90 skrev (På 8.11.2025 den 16.09): Forstår deg! Da vet du i hvertfall at du har bært frem et barn etter du hadde første senabort. Det gir håp! Ja! Jeg har bestilt i uke 8-9. Er 6 uker nå Spennende! Har bestilt time til HCG-test i morgen for sjekke stigning. Synes testene jeg har tatt viser litt svake streker (klar over at det ikke trenger å bety noe) så kjenner behov for å få avklart om hvor vidt noe er på gang eller ikke. 1
blåtimen Skrevet mandag kl. 13:57 #63 Skrevet mandag kl. 13:57 Parv skrev (24 minutter siden): Spennende Spennende! Har bestilt time til HCG-test i morgen for sjekke stigning. Synes testene jeg har tatt viser litt svake streker (klar over at det ikke trenger å bety noe) så kjenner behov for å få avklart om hvor vidt noe er på gang eller ikke. Krysser fingrene for gode hcg-målinger, Parv 🤞🏻
blåtimen Skrevet mandag kl. 14:04 #64 Skrevet mandag kl. 14:04 Hos meg føler jeg den verste bekymringen begynner å lette litt. Eller - lette blir feil å si, den er jo der hele tiden. Men jeg har i alle fall bestemt meg for å lene meg mer inn i gleden rundt det hele. Per nå kan det se ut som vi kanskje bare skal ha ett barn og da har jeg ikke lyst til å se tilbake på svangerskapet og føle at jeg bare var bekymret og engstelig og ikke lot meg selv være glad. Fikk 3+ på clearblue digital i går og strimlene er også veldig fine. Er én dag lenger på vei nå enn jeg kom meg sist. ❤️ Fortalte nyheten til nærmeste familie i går og det var veldig koselig. Mamma dro frem en body hun allerede har strikket til kommende barnebarn, det gjorde meg helt rørt hvor bitteliten baby som skal få plass i den. 🥹 Føltes plutselig litt mer ekte hele greia! Ba familien holde det hemmelig noen uker til da. Ringte også jordmor i dag og booket første time, så det blir neste uke allerede. Gleder meg til det! 4
Parv Skrevet mandag kl. 15:40 #65 Skrevet mandag kl. 15:40 blåtimen skrev (1 time siden): Hos meg føler jeg den verste bekymringen begynner å lette litt. Eller - lette blir feil å si, den er jo der hele tiden. Men jeg har i alle fall bestemt meg for å lene meg mer inn i gleden rundt det hele. Per nå kan det se ut som vi kanskje bare skal ha ett barn og da har jeg ikke lyst til å se tilbake på svangerskapet og føle at jeg bare var bekymret og engstelig og ikke lot meg selv være glad. Fikk 3+ på clearblue digital i går og strimlene er også veldig fine. Er én dag lenger på vei nå enn jeg kom meg sist. ❤️ Fortalte nyheten til nærmeste familie i går og det var veldig koselig. Mamma dro frem en body hun allerede har strikket til kommende barnebarn, det gjorde meg helt rørt hvor bitteliten baby som skal få plass i den. 🥹 Føltes plutselig litt mer ekte hele greia! Ba familien holde det hemmelig noen uker til da. Ringte også jordmor i dag og booket første time, så det blir neste uke allerede. Gleder meg til det! Det synes jeg er en veldig fin innstilling, @blåtimen 🙂 Noen bekymringer hører jo med, men tror nok at man kan ha utbytte av å gjøre et forsøk på å stole på kroppen. Den ordner som regel opp, og i de fleste tilfeller går det jo faktisk veldig bra. Skulle ønske jeg var like bekymringsløs som det jeg var da jeg var gravid første gang som 25-åring. Tror jeg tok en eneste test, var hos legen, tok blodprøver og var på en ultralyd gjennom hele svangerskapet. I dag, ti år senere, har jeg tatt minst 20 tester bare den første uka, bestiller blodprøvetaking og er totalt nervevrak. En mellomting hadde kanskje vært fint... 😅 2
lillemeg90 Skrevet mandag kl. 18:27 Forfatter #66 Skrevet mandag kl. 18:27 Kommer ingenting godt ut av så mye bekymringer, annet en søvnløshet og angst 😅 men det kan jammen meg være vanskelig! jeg tar meg selv i å være bekymret de dagene jeg ikke er så kvalm, burde jo heller nyte det. 1
Parv Skrevet mandag kl. 18:43 #67 Skrevet mandag kl. 18:43 lillemeg90 skrev (13 minutter siden): Kommer ingenting godt ut av så mye bekymringer, annet en søvnløshet og angst 😅 men det kan jammen meg være vanskelig! jeg tar meg selv i å være bekymret de dagene jeg ikke er så kvalm, burde jo heller nyte det. Ikke sant 😅 Har alltid hatt det sånn selv. Man vil bare komme seg ut av kvalmen, men når den forsvinner en dag eller to blir man livredd og bekymret.
lillemeg90 Skrevet mandag kl. 20:37 Forfatter #68 Skrevet mandag kl. 20:37 Parv skrev (1 time siden): Ikke sant 😅 Har alltid hatt det sånn selv. Man vil bare komme seg ut av kvalmen, men når den forsvinner en dag eller to blir man livredd og bekymret. Rart det der 😂
blåtimen Skrevet tirsdag kl. 18:25 #69 Skrevet tirsdag kl. 18:25 Er det noen av dere som nå eller tidligere har skrevet gravid-dagbok? Liksom en fysisk journal, enten sånn ferdigkjøpt man fyller ut eller bare på egenhånd. Har kjøpt en pen notatbok og tenkte å dokumentere litt selv, men så fikk jeg plutselig kalde føtter og vil kjøpe en sånn ferdig man fyller ut likevel. Noen tips eller erfaringer?
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 18:55 Forfatter #70 Skrevet tirsdag kl. 18:55 blåtimen skrev (29 minutter siden): Er det noen av dere som nå eller tidligere har skrevet gravid-dagbok? Liksom en fysisk journal, enten sånn ferdigkjøpt man fyller ut eller bare på egenhånd. Har kjøpt en pen notatbok og tenkte å dokumentere litt selv, men så fikk jeg plutselig kalde føtter og vil kjøpe en sånn ferdig man fyller ut likevel. Noen tips eller erfaringer? Nei, jeg har ikke det. Men har sett at ei på Snapchat har det. Hva heter hun nå igjen? marta Alice tror jeg. Du kan jo se om hun har lagret noe om det?
Parv Skrevet 20 timer siden #71 Skrevet 20 timer siden Hei, Fikk i dag svar på første HCG-måling, og den viste verdier på ca 800. Legen ville avvente oppfølgings-prøven litt og mente det hadde liten hensikt så tidlig i løpet. Litt skuffende, men kan forstå at det vil kunne gi en falsk trygghet om det skulle gå galt om noen dager. Synes nok tallene er litt lave, men forklaringen kan nok være at EL sikkert kom noe senere enn jeg først trodde. Når jeg kikker i kalenderen er det uansett litt usannsynlig at eggløsning kan ha vært allerede 18-19. oktober når første dag i mens var 6. oktober... Jeg tok jo en test som var helt negativ ca 3. eller 4. november, og denne skulle vel strengt talt vist strek om unnfangelsen skjedde så tidlig som jeg først trodde. Det forklarer jo også hvorfor teststrekene mine også har vært litt "tamme" i fargen dersom jeg fortsatt bare er mellom 4 og 5 uker på vei. Kjedelig om det ikke er kommet lenger, men håper jo at det er derfor testene er litt bleke og hcg litt "lav" (selv om det er helt innafor normalen i uke 5..) Åh, skulle så gjerne skrudd tiden frem noen uker, for akkurat denne perioden synes jeg er så ekstremt utmattende å stå i. Beklager litt navlebeskuende innlegg, men fint å kunne dele med dere som kanskje kjenner på de samme følelsene. 1
Nellikpiken Skrevet 3 timer siden #72 Skrevet 3 timer siden Parv skrev (17 timer siden): Hei, Fikk i dag svar på første HCG-måling, og den viste verdier på ca 800. Legen ville avvente oppfølgings-prøven litt og mente det hadde liten hensikt så tidlig i løpet. Litt skuffende, men kan forstå at det vil kunne gi en falsk trygghet om det skulle gå galt om noen dager. Synes nok tallene er litt lave, men forklaringen kan nok være at EL sikkert kom noe senere enn jeg først trodde. Når jeg kikker i kalenderen er det uansett litt usannsynlig at eggløsning kan ha vært allerede 18-19. oktober når første dag i mens var 6. oktober... Jeg tok jo en test som var helt negativ ca 3. eller 4. november, og denne skulle vel strengt talt vist strek om unnfangelsen skjedde så tidlig som jeg først trodde. Det forklarer jo også hvorfor teststrekene mine også har vært litt "tamme" i fargen dersom jeg fortsatt bare er mellom 4 og 5 uker på vei. Kjedelig om det ikke er kommet lenger, men håper jo at det er derfor testene er litt bleke og hcg litt "lav" (selv om det er helt innafor normalen i uke 5..) Åh, skulle så gjerne skrudd tiden frem noen uker, for akkurat denne perioden synes jeg er så ekstremt utmattende å stå i. Beklager litt navlebeskuende innlegg, men fint å kunne dele med dere som kanskje kjenner på de samme følelsene. Det gir jo mening med de tallene hvis eggeløsning var senere enn du trodde. Skjønner du er bekymret og jeg håper alt går fint!❤️ Det er fælt å vente, dagene går så innmari sakte. Jeg som du vil bare komme fremover i tid, slik at man er mye sikrere på at alt går bra. Jeg skal til legen neste uke (er da i uke 8, og 7+2). Jeg har mulighet til en innvendig ultralyd da og kommer til å takke ja. Da kan jeg iallfall få utelukket frykt for svangerskap utenfor livmor + jeg burde være langt nok på vei til å kunne høre hjertet. Uff, det er grusomt å bekymre seg så! 2
blåtimen Skrevet 2 timer siden #73 Skrevet 2 timer siden Parv skrev (17 timer siden): Hei, Fikk i dag svar på første HCG-måling, og den viste verdier på ca 800. Legen ville avvente oppfølgings-prøven litt og mente det hadde liten hensikt så tidlig i løpet. Litt skuffende, men kan forstå at det vil kunne gi en falsk trygghet om det skulle gå galt om noen dager. Synes nok tallene er litt lave, men forklaringen kan nok være at EL sikkert kom noe senere enn jeg først trodde. Når jeg kikker i kalenderen er det uansett litt usannsynlig at eggløsning kan ha vært allerede 18-19. oktober når første dag i mens var 6. oktober... Jeg tok jo en test som var helt negativ ca 3. eller 4. november, og denne skulle vel strengt talt vist strek om unnfangelsen skjedde så tidlig som jeg først trodde. Det forklarer jo også hvorfor teststrekene mine også har vært litt "tamme" i fargen dersom jeg fortsatt bare er mellom 4 og 5 uker på vei. Kjedelig om det ikke er kommet lenger, men håper jo at det er derfor testene er litt bleke og hcg litt "lav" (selv om det er helt innafor normalen i uke 5..) Åh, skulle så gjerne skrudd tiden frem noen uker, for akkurat denne perioden synes jeg er så ekstremt utmattende å stå i. Beklager litt navlebeskuende innlegg, men fint å kunne dele med dere som kanskje kjenner på de samme følelsene. Jeg syns ikke det var navlebeskuende i det hele tatt. Det er klart man bekymrer seg! Helt umulig å unngå. Det betyr jo bare at man inderlig ønsker seg en frisk baby. Det kan absolutt høres ut som du hadde eggløsning senere enn antatt, gir veldig mening! Og i så fall er ikke HGC-prøven noe bekymringsverdig heller, syns jeg. Enig i at jeg helst skulle skrudd tiden noen uker frem, ja. Syns dagene snegler seg avgårde. Det blir en privat ultralyd på oss også, har booket allerede på onsdag neste uke. Små ting å se frem til hjelper bittelitt på ventetiden 😅
Parv Skrevet 1 time siden #74 Skrevet 1 time siden Nellikpiken skrev (1 time siden): Det gir jo mening med de tallene hvis eggeløsning var senere enn du trodde. Skjønner du er bekymret og jeg håper alt går fint!❤️ Det er fælt å vente, dagene går så innmari sakte. Jeg som du vil bare komme fremover i tid, slik at man er mye sikrere på at alt går bra. Jeg skal til legen neste uke (er da i uke 8, og 7+2). Jeg har mulighet til en innvendig ultralyd da og kommer til å takke ja. Da kan jeg iallfall få utelukket frykt for svangerskap utenfor livmor + jeg burde være langt nok på vei til å kunne høre hjertet. Uff, det er grusomt å bekymre seg så! blåtimen skrev (1 time siden): Jeg syns ikke det var navlebeskuende i det hele tatt. Det er klart man bekymrer seg! Helt umulig å unngå. Det betyr jo bare at man inderlig ønsker seg en frisk baby. Det kan absolutt høres ut som du hadde eggløsning senere enn antatt, gir veldig mening! Og i så fall er ikke HGC-prøven noe bekymringsverdig heller, syns jeg. Enig i at jeg helst skulle skrudd tiden noen uker frem, ja. Syns dagene snegler seg avgårde. Det blir en privat ultralyd på oss også, har booket allerede på onsdag neste uke. Små ting å se frem til hjelper bittelitt på ventetiden 😅 Tusen takk for beroligende ord. ❤️ Det er virkelig altoppslukende om dagen. Håper vi alle kommer dit snart at vi greier å senke skuldrene og kan nyte dagene. Bare en uke siden positiv test, og det føles allerede som et helt liv siden. 😅 Veldig fint å ha ultralyd å se frem mot, selv om det kan være i overkant spennende også. ☺️ Det blir nok noen uker med nerver og ventetid før vi kommer noe «videre» nå, så det gjelder å holde seg litt opptatt med jobb og førjulsaktiviteter. tenker at hvis det ikke skjer noe spesielt de neste par ukene kommer jeg til å bestille time for ny blodprøve og prøve å få en henvisning til UL ganske kjapt og helst ila desember. Har dere fortalt familie om graviditet og når gjorde dere det? 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå