Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
lillemeg90 skrev (2 timer siden):

Det er like vanlig å ha mye symptomer som ingenting ❤️ men forstår at å kjenne lite symptomer føre til bekymring ❤️ 

Jeg har allerede en del kvalme men er likevel bekymret 😂 tenker å ha privat ultralyd rundt uke 8. Men det er hele 3 uker til.. 

Jeg skal også på privat ultralyd. Det er alt for lenge å vente til uke 12 for å finne ut om det er noe liv der inne. Så har time når jeg er 8+5, 3 uker til her og. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nellikpiken skrev (På 30.10.2025 den 15.53):

Er det noen av dere som har tatt kontakt med fastlege? Når skal dere isåfall til første svangerskapskontroll?

Jeg har kun kontakta jordmor, skal til hu i uke 9. Her er det ventetid så jeg ringte de ganske kjapt for å få tid for å kunne bestille tidlig ul. Fastlegen er umulig å få time hos så spent på når jeg evt får kontakt der. Hadde en helt fantastisk fastlege forrige svangerskap og gikk kun til han, fikk ny fastlege forrige måned, så nå blir jeg å bruke jordmor tror jeg🙂

Skrevet

Åh, dere, i dag ble teststreken sterkere enn den noen gang ble forrige svangerskap 🥹 Da stagnerte testene sånn de var allerede på dpo 12, helt frem til spontanaborten dpo 22. Mens i dag, dpo 14 har jeg en sterk og fin strek og det gjør meg altså så lettet og glad. Vet jo at det ikke er noen garanti for noe, men jeg vil feire hver milepæl jeg ikke fikk feiret sist. ❤️

• Hjerte 2
Skrevet
blåtimen skrev (49 minutter siden):

Åh, dere, i dag ble teststreken sterkere enn den noen gang ble forrige svangerskap 🥹 Da stagnerte testene sånn de var allerede på dpo 12, helt frem til spontanaborten dpo 22. Mens i dag, dpo 14 har jeg en sterk og fin strek og det gjør meg altså så lettet og glad. Vet jo at det ikke er noen garanti for noe, men jeg vil feire hver milepæl jeg ikke fikk feiret sist. ❤️

Vi må feire det vi kan ❤️ så stas! 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 5+0 i dag og begynte på xonvea i går kveld. Har brukt postafen siden 4+1 og det har egentlig virket greit.. håper at det ikke blir mer enn dette og at jeg kan fortsette å ha et tilnærmet normalt liv. Mener å huske at det var rundt uke 6 verste kvalmen kom med de to andre, så holder pusten enda. Var innlagt mye, kastet opp 30 ganger per dag og gikk ned 15 kg. 

• Hjerte 1
Skrevet
lillemeg90 skrev (2 timer siden):

Jeg er 5+0 i dag og begynte på xonvea i går kveld. Har brukt postafen siden 4+1 og det har egentlig virket greit.. håper at det ikke blir mer enn dette og at jeg kan fortsette å ha et tilnærmet normalt liv. Mener å huske at det var rundt uke 6 verste kvalmen kom med de to andre, så holder pusten enda. Var innlagt mye, kastet opp 30 ganger per dag og gikk ned 15 kg. 

Shit, det høres helt grusomt ut! Krysser det som krysses kan for at det blir mer overkommelig denne gangen. Bra at du har begynt på medisiner allerede 🙏🏻

Skrevet

Enda sterkere strek i dag, nesten like mørk som kontrollstreken, 16 DPO. 🫶🏻

Ellers har de såre brystvortene kommet for fullt, helt krise 😅 Er fremdeles trøttere enn vanlig, men har fått meg et par netter med bedre søvn nå. Sover fortsatt lur hver dag da. Føler jeg begynner å ha antydning til morgenkvalme, men foreløpig gir det seg når jeg får i meg frokost. Jeg spiser vanligvis etter periodisk faste bare fordi jeg syns det er behagelig, spiser liksom middag i 17-tiden som siste måltid og drøyer frokost litt ut på formiddagen, men kan virke som det ikke er en god idé som gravid. Merker hvertfall at jeg vil ha mat med én gang jeg står opp nå!

Skal ta en Clearblue digital i morgen, håper å få se 2-3 uker 🤞🏻 

Hvordan går det med dere? 

• Hjerte 1
Skrevet

Så kjekt blåtimen ❤️ jeg har også tatt en test for noen dager siden som var like sterk som kontrollstreken. God bekreftelse ❤️ 

Her går det greit. Har jo begynt på de kvalmestillende så kvalmen er ikke så ille, men merker jeg ble helt zombie av å ta de på dagtid. Så har spurt legen nå om jeg heller kan ta noe annet på dagen om jeg skal ha mulighet for å komme meg på jobb. Ellers er brystene sykt ømme her også, og så har jeg del ligamentsmerter. Gleder meg til å være noen flere uker på vei og fått bekreftet på ultralyd ❤️

• Hjerte 3
Skrevet

Hvordan går det ned dere? Synes virkelig dagene snegler seg forbi nå 🙈

Skrevet

De siste dagene har jeg vært helt kriminelt trøtt. Kan sovne sittende, liksom. Våkner fra lur og tenker at "hmm, det hadde vært digg med en lur til" 😂 Jeg har diagnoser som gjør at jeg er vant til å være utmattet - men å være trøtt på denne måten er helt nytt for meg. Håper det går seg til etterhvert, jeg er jo helt zombie 😅

Jeg syns også dagene går sakte. Vi skal sannsynligvis fortelle foreldrene mine om graviditeten på farsdag på søndag og det gleder jeg meg til! Det er absolutt litt tidlig å fortelle, men jeg syns det var så kjipt sist å stå ganske alene med samboer i spontanaborten, så jeg vil gjerne at litt flere skal få være med på hemmeligheten denne gangen. Dessuten føles det umulig å skjule hvor trøtt (og oppblåst!!) jeg er 😴

Hvordan går det med deg, @lillemeg90? Holder du kvalmen i sjakk?

Skrevet
blåtimen skrev (2 timer siden):

De siste dagene har jeg vært helt kriminelt trøtt. Kan sovne sittende, liksom. Våkner fra lur og tenker at "hmm, det hadde vært digg med en lur til" 😂 Jeg har diagnoser som gjør at jeg er vant til å være utmattet - men å være trøtt på denne måten er helt nytt for meg. Håper det går seg til etterhvert, jeg er jo helt zombie 😅

Jeg syns også dagene går sakte. Vi skal sannsynligvis fortelle foreldrene mine om graviditeten på farsdag på søndag og det gleder jeg meg til! Det er absolutt litt tidlig å fortelle, men jeg syns det var så kjipt sist å stå ganske alene med samboer i spontanaborten, så jeg vil gjerne at litt flere skal få være med på hemmeligheten denne gangen. Dessuten føles det umulig å skjule hvor trøtt (og oppblåst!!) jeg er 😴

Hvordan går det med deg, @lillemeg90? Holder du kvalmen i sjakk?

Så fint å fortelle foreldrene deres på farsdagen da ❤️ vi har tenkt å vente til julaften om vi klarer det denne gang. Mest fordi det nok er litt uventet at det kommer en baby til her fra, tror ingen av foreldrene våre tenker det ligger i kortene og så hadde det vert litt gøy da. Men tenker det kommer an på formen. Om jeg blir veldig dårlig og vi trenger mye hjelp må vi nesten si det da 🙈 ellers er jeg helt enig med deg angående det med at flere vet det ifht spontanabort! Jeg opplevde det på samme måte. Var kjipt å si:" jeg har vert gravid, men nå er jeg ikke gravid lengre". Så jeg har noen nære venninner som vet. 

Det går overraskende bra med kvalmen ennå så lenge. Jeg er 5+5 i dag og mener det smalt skikkelig med de andre i uke 6 en gang. Så kjenner jeg er litt spent på de neste dagene statistisk sett er det jo også en kvalmetopp rundt uke 9/10 så det blir spennende å se. Har regnet meg tilbake og ser jeg allerede var sykemeldt med de andre nå pga kvalme da, så sånn sett ser det jo ganske bra ut :) forstår hva du mener med den trøttheten! Den gravid trøttheten er noe helt spesielt. Jeg har fri i dag og har sovet i hele natt, men har likevel sovet til nå etter barna gikk på skolen 🙈

Skrevet
lillemeg90 skrev (21 minutter siden):

Så fint å fortelle foreldrene deres på farsdagen da ❤️ vi har tenkt å vente til julaften om vi klarer det denne gang. Mest fordi det nok er litt uventet at det kommer en baby til her fra, tror ingen av foreldrene våre tenker det ligger i kortene og så hadde det vert litt gøy da. Men tenker det kommer an på formen. Om jeg blir veldig dårlig og vi trenger mye hjelp må vi nesten si det da 🙈 ellers er jeg helt enig med deg angående det med at flere vet det ifht spontanabort! Jeg opplevde det på samme måte. Var kjipt å si:" jeg har vert gravid, men nå er jeg ikke gravid lengre". Så jeg har noen nære venninner som vet. 

Det går overraskende bra med kvalmen ennå så lenge. Jeg er 5+5 i dag og mener det smalt skikkelig med de andre i uke 6 en gang. Så kjenner jeg er litt spent på de neste dagene statistisk sett er det jo også en kvalmetopp rundt uke 9/10 så det blir spennende å se. Har regnet meg tilbake og ser jeg allerede var sykemeldt med de andre nå pga kvalme da, så sånn sett ser det jo ganske bra ut :) forstår hva du mener med den trøttheten! Den gravid trøttheten er noe helt spesielt. Jeg har fri i dag og har sovet i hele natt, men har likevel sovet til nå etter barna gikk på skolen 🙈

Ja, jeg tror det blir veldig fint ❤️ Har kjøpt kopp med "bestefar" på. Det blir deres første barnebarn og jeg vet de har gledet seg til det lenge. Samboer ville egentlig også vente til jul, men han støttet meg i å fortelle hvis jeg ville ha flere å lene meg på hvis det går dårlig igjen. Enig med deg - det var veldig kjipt å måtte si at man var gravid, men ikke nå lenger i samme setning. 

Det blir spennende å se hvordan kvalmen din utvikler seg de neste ukene ja, krysser alt jeg har for at du slipper unna det verste denne omgangen. 🤞🏻

Og nesten fint å høre deg si at det er noe spesielt med gravidtrøttheten, da føler jeg litt mindre på at jeg overdriver når jeg har fortalt samboer om hvordan det oppleves 🤭 Virkelig en ny opplevelse å være like trøtt samme hvor mye jeg sover. I går la jeg meg kl 21 😅

Skrevet
blåtimen skrev (35 minutter siden):

Ja, jeg tror det blir veldig fint ❤️ Har kjøpt kopp med "bestefar" på. Det blir deres første barnebarn og jeg vet de har gledet seg til det lenge. Samboer ville egentlig også vente til jul, men han støttet meg i å fortelle hvis jeg ville ha flere å lene meg på hvis det går dårlig igjen. Enig med deg - det var veldig kjipt å måtte si at man var gravid, men ikke nå lenger i samme setning. 

Det blir spennende å se hvordan kvalmen din utvikler seg de neste ukene ja, krysser alt jeg har for at du slipper unna det verste denne omgangen. 🤞🏻

Og nesten fint å høre deg si at det er noe spesielt med gravidtrøttheten, da føler jeg litt mindre på at jeg overdriver når jeg har fortalt samboer om hvordan det oppleves 🤭 Virkelig en ny opplevelse å være like trøtt samme hvor mye jeg sover. I går la jeg meg kl 21 😅

Så fint! De kommer til å bli så glade ❤️ sikkert den mest spesielle farsdagen på lenge ❤️ 

Angående trøttheten har jeg flere kollegaer som er gravide nå, og alle er rammet av samme trøtthet. Om det er noen trøst 😅 

Skrevet
lillemeg90 skrev (1 time siden):

Så fint! De kommer til å bli så glade ❤️ sikkert den mest spesielle farsdagen på lenge ❤️ 

Angående trøttheten har jeg flere kollegaer som er gravide nå, og alle er rammet av samme trøtthet. Om det er noen trøst 😅 

❤️❤️

Haha, ja, jeg syns snodig nok at det er litt trøst i 🫶🏻

• Hjerte 1
Skrevet

Hei  

Jeg var egentlig litt usikker på om jeg skulle melde meg på her, men har fått mye fint ut av fellesskapet på disse skravlegruppene i tidligere svangerskap. 💗

Fant ut så sent som i går at jeg er gravid på nytt etter halvannet år med prøving og  to senaborter bak meg. 
Har to barn fra før, så hvis vi er heldige blir dette nummer tre. 

Jeg vet at tiden fremover blir en mental prøvelse, og da kan det være godt å ha noen å dele med - i alle fall frem til vi deler med familie og venner.

Jeg testet for moro skyld i går, da mensen var to-tre dager for sen. Har også hatt en uke med dårlig søvn og har kjent at noe har vært litt «off» både mtp fordøyelsen og  puls. 
Kjenner på murringer, ømme bryster, hodepine og føler meg tidvis litt uggen. 

Nå prøver jeg å gå inn i de neste ukene med lave skuldre og skal forsøke å gi litt slipp på kontrollen på ting jeg ikke kan styre. Jeg kommer uansett til å sitte med redselen mye lengre enn de første tre mnd og det har lite for seg med panikktesting og leting etter tegn på hcg-stigning når det til syvende og sist er tålmodighet som gjelder.  

Nå satser vi på at det skal sitte og gleder meg til å bli kjent med dere her inne 🫶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...