Overthinking Skrevet onsdag kl. 10:08 #21 Skrevet onsdag kl. 10:08 Jeg syns tiden går kjempesakte! Jeg har så lyst til å dele det med alle, men må jo holde litt tilbake tilfelle noe skjer. Vi skal ha julebord med jobben når jeg er 8+5, og tenker at mange kommer til å mistenke graviditet når jeg ikke drikker da. Så en del at meg har lyst til å si det da, en annen del av meg tenker det er for tidlig.
Nellikpiken Skrevet onsdag kl. 16:48 #22 Skrevet onsdag kl. 16:48 Jeg er helt enig i at det føles ut som at tiden går kjempesakte! Kjenner meg igjen! Jeg skjønner godt at du har lyst til å si det da, for det hadde jo vært mest praktisk. Men du må nesten kjenne på hva som føles rett for deg. Jeg skal mest sannsynlig på julebord i uke 10 (9 + 5), og jeg har tenkt så mye på det selv. På en måte hadde det vært deilig å bare si det, samtidig så ønsker jeg egentlig å holde det lenger da jeg ikke orker at mange skal vite hvis det går dårlig.
lillemeg90 Skrevet onsdag kl. 20:45 Forfatter #23 Skrevet onsdag kl. 20:45 Forstår hva dere mener 😅 jeg har en jobb som gjør at jeg må si det veldig snart, enn så lenge har jeg klart å trikse litt sammen med en god kollega som medsammensvoren. Har veldig lyst å vente til jeg nærmer meg 8 uker i hvertfall. Men det føles uoverkommelig nå, så får la det gå så lenge jeg kan i det minste
lillemeg90 Skrevet torsdag kl. 05:31 Forfatter #24 Skrevet torsdag kl. 05:31 Hvordan sover dere? Jeg sover virkelig dårlig om dagen. Får nok søvn, men merker at kvaliteten er elendig. Våkner mye og har vanskelig for å sovne igjen.
blåtimen Skrevet torsdag kl. 06:59 #25 Skrevet torsdag kl. 06:59 lillemeg90 skrev (1 time siden): Hvordan sover dere? Jeg sover virkelig dårlig om dagen. Får nok søvn, men merker at kvaliteten er elendig. Våkner mye og har vanskelig for å sovne igjen. Jeg sover helt elendig. Har dårlig søvnkvalitet til vanlig, men pleier å få nok timer. Nå har jeg samme dårlige kvalitet og våkner stort sett i 4-tiden. Hender jeg sovner litt til etter en time eller to våken, men det tar litt knekken på meg likevel. Er trøtt hele dagen og har sovet lur hver dag i en uke, noe jeg vanligvis unngår. 😅 Ny test i dag som viste fin stigning ❤️ Klarte å ikke teste i går. Målet er å kun ta annenhver dag for å se at det forhåpentligvis utvikler seg som det skal. Tar dere flere tester eller klarer dere å la være?
lillemeg90 Skrevet torsdag kl. 08:23 Forfatter #26 Skrevet torsdag kl. 08:23 blåtimen skrev (1 time siden): Jeg sover helt elendig. Har dårlig søvnkvalitet til vanlig, men pleier å få nok timer. Nå har jeg samme dårlige kvalitet og våkner stort sett i 4-tiden. Hender jeg sovner litt til etter en time eller to våken, men det tar litt knekken på meg likevel. Er trøtt hele dagen og har sovet lur hver dag i en uke, noe jeg vanligvis unngår. 😅 Ny test i dag som viste fin stigning ❤️ Klarte å ikke teste i går. Målet er å kun ta annenhver dag for å se at det forhåpentligvis utvikler seg som det skal. Tar dere flere tester eller klarer dere å la være? Er nok noe i det, la merke til av søvnscoren min på klokka gikk fra rundt 70 til rundt 20 før jeg fikk positiv test 😂 Jeg tok en test i går også, og den var sterkere. Prøve rå unngå å bli for opphengt men det er veldig vanskelig å unngå det helet 😅
blåtimen Skrevet torsdag kl. 08:33 #27 Skrevet torsdag kl. 08:33 lillemeg90 skrev (7 minutter siden): Er nok noe i det, la merke til av søvnscoren min på klokka gikk fra rundt 70 til rundt 20 før jeg fikk positiv test 😂 Jeg tok en test i går også, og den var sterkere. Prøve rå unngå å bli for opphengt men det er veldig vanskelig å unngå det helet 😅 Ja, det hadde garantert klokka mi sagt også hvis jeg fremdeles brukte den(tydeligvis et personlighetstrekk at jeg gjerne blir for opphengt i tall og tester osv, tok av meg klokka fordi jeg ble usunt opptatt av den 😂) Ja, skjønner! Vanskelig balansegang, man vil jo gjerne følge med litt sånn i starten, men litt blir lett mye 😅 Bra du fikk sterkere test i går da 🥰
lillemeg90 Skrevet torsdag kl. 08:39 Forfatter #28 Skrevet torsdag kl. 08:39 blåtimen skrev (5 minutter siden): Ja, det hadde garantert klokka mi sagt også hvis jeg fremdeles brukte den(tydeligvis et personlighetstrekk at jeg gjerne blir for opphengt i tall og tester osv, tok av meg klokka fordi jeg ble usunt opptatt av den 😂) Ja, skjønner! Vanskelig balansegang, man vil jo gjerne følge med litt sånn i starten, men litt blir lett mye 😅 Bra du fikk sterkere test i går da 🥰 Ja det er akkurat det! Med de andre har jeg faktisk målt hcg i blod, men jeg ble så opphengt så unngår det med mindre det blir noe problemer 🙈 1
Overthinking Skrevet torsdag kl. 12:00 #29 Skrevet torsdag kl. 12:00 Jeg sover helt fantastisk 😂🙈 Sluttet å teste etter jeg testet 3 dager etter IKM. Men får litt lyst til å teste, spesielt siden jeg har så lite symptomer. Kanskje jeg bare er en sånn som takler graviditet veldig godt? Ellers så får jeg en smell snart 😂 Min mor sa hun ikke var spesielt dårlig, så jeg kan jo ligne på henne. Hvis det ikke var for at jeg ikke fikk mensen så hadde jeg nok nesten ikke trodd jeg var gravid.
Nellikpiken Skrevet torsdag kl. 14:52 #30 Skrevet torsdag kl. 14:52 lillemeg90 skrev (9 timer siden): Hvordan sover dere? Jeg sover virkelig dårlig om dagen. Får nok søvn, men merker at kvaliteten er elendig. Våkner mye og har vanskelig for å sovne igjen. Jeg sover greit, men jeg er så hinsides trøtt! Våknet mye av såre nipler og bryster også, men det er heldigvis litt mindre vondt i dag. Så slitsomt med slike netter, lillemeg90!
Nellikpiken Skrevet torsdag kl. 14:53 #31 Skrevet torsdag kl. 14:53 Er det noen av dere som har tatt kontakt med fastlege? Når skal dere isåfall til første svangerskapskontroll?
blåtimen Skrevet torsdag kl. 15:10 #32 Skrevet torsdag kl. 15:10 Nellikpiken skrev (12 minutter siden): Er det noen av dere som har tatt kontakt med fastlege? Når skal dere isåfall til første svangerskapskontroll? Jeg har ikke tatt kontakt med fastlege eller jordmor ennå. Vil vente til jeg føler meg litt mindre redd for å miste igjen, når testene eventuelt stiger som de skal. Jeg kommer til å ville ha kontrollene mine hovedsakelig hos jordmor tror jeg, har ikke kjempegod kjemi med fastlegen og føler hun alltid rusher meg ut døra etter 5 minutter. Håper jeg kommer til en jordmor jeg føler har litt bedre tid Tipper jeg ringer og avtaler time om 1-2 uker!
Overthinking Skrevet torsdag kl. 17:51 #33 Skrevet torsdag kl. 17:51 Nellikpiken skrev (2 timer siden): Er det noen av dere som har tatt kontakt med fastlege? Når skal dere isåfall til første svangerskapskontroll? Jeg har bestilt både time til svangerskapskontroll hos jordmor, når jeg er 8+3, og time hos fastlege når jeg er 12 uker.
blåtimen Skrevet torsdag kl. 19:16 #34 Skrevet torsdag kl. 19:16 Er det noe man må til fastlegen for eller kan jordmor gjøre alt fastlegen gjør? Må kanskje ordne blodprøver via legen? Fastlegen min har rundt en måned ventetid på time, så hvis jeg må dit burde jeg kanskje bestilt en time uansett.
blåtimen Skrevet torsdag kl. 19:18 #35 Skrevet torsdag kl. 19:18 Overthinking skrev (7 timer siden): Jeg sover helt fantastisk 😂🙈 Sluttet å teste etter jeg testet 3 dager etter IKM. Men får litt lyst til å teste, spesielt siden jeg har så lite symptomer. Kanskje jeg bare er en sånn som takler graviditet veldig godt? Ellers så får jeg en smell snart 😂 Min mor sa hun ikke var spesielt dårlig, så jeg kan jo ligne på henne. Hvis det ikke var for at jeg ikke fikk mensen så hadde jeg nok nesten ikke trodd jeg var gravid. Svangerskap er så utrolig forskjellig! Tror det er veldig vanlig å ikke ha så mye symptomer ennå. Skader ikke å ta en test, men hadde ikke bekymret meg bare for at du ikke har symptomer 🫶🏻 1
lillemeg90 Skrevet torsdag kl. 20:25 Forfatter #36 Skrevet torsdag kl. 20:25 Nellikpiken skrev (5 timer siden): Er det noen av dere som har tatt kontakt med fastlege? Når skal dere isåfall til første svangerskapskontroll? Jeg har time i morgen, ben det er mest pga hyperemesis i tidligere svangerskap. Ønsker en plan på kvalmestillende ellers hadde jeg nok vente litt. Vet dere hvordan det er nå når alle får TUL? Man blir vel henvist til det når man har første time hos lege/jordmor?
lillemeg90 Skrevet torsdag kl. 20:27 Forfatter #37 Skrevet torsdag kl. 20:27 Har foresten ikke helt fått med meg, hvem var førstegangs her? Og hvem andre har flere barn? 🥰
Overthinking Skrevet torsdag kl. 22:34 #39 Skrevet torsdag kl. 22:34 blåtimen skrev (3 timer siden): Svangerskap er så utrolig forskjellig! Tror det er veldig vanlig å ikke ha så mye symptomer ennå. Skader ikke å ta en test, men hadde ikke bekymret meg bare for at du ikke har symptomer 🫶🏻 Takk for beroligende ord ☺️ Håper du har rett! Førstegangs her og. 1
lillemeg90 Skrevet fredag kl. 09:53 Forfatter #40 Skrevet fredag kl. 09:53 Overthinking skrev (11 timer siden): Takk for beroligende ord ☺️ Håper du har rett! Førstegangs her og. Det er like vanlig å ha mye symptomer som ingenting ❤️ men forstår at å kjenne lite symptomer føre til bekymring ❤️ Jeg har allerede en del kvalme men er likevel bekymret 😂 tenker å ha privat ultralyd rundt uke 8. Men det er hele 3 uker til.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå