Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lillemy8 skrev (4 minutter siden):

Pascal kan man «håndplukke» hver bit og sette sammen konfekt tilpasset hver enkelt… i tråd med det du skriver her. Jentene på tunet har også forskjellige smaker, du trenger ikke kjøpe kliss lik til alle.

Det var lurt. Men er det virkelig bare fem biter? Da hadde jeg heller kjøpt en større og billigere enn en liten og fancy. 

Anonymkode: d703b...2b6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde elsket å få sånn konfekt🤩

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ts her. 
Jeg vil kjøpe det samme til alle, dvs, ikke nærmeste familie selvsagt. Har ikke tid til å dra på juleshopping, og de fleste jeg gir gaver til er enten familien til samboeren, og de er MANGE og bor langt, så gaver må sendes.

Vi har blitt enige at gaver enten skal spises eller drikkes. De siste årene har jeg gitt dem felles gavekort, men i år er alternativet spekebua eller sjokolade.

Til personen over som foreslår duftlys - du vet at mange ikke tåler lukt fra duftlys? Håper svaret ditt var ironisk.

De har takket nei til vinflasker, fordi over 50 % av familien ikke drikker.

Så, hva gjør jeg?

Anonymkode: 386c5...0e0

Familie som ikke er nærmeste familie trenger ikke julegaver, spesielt ikke når det må sendes! Og samboeren sin familie er ikke ditt ansvar, men samboerens ansvar!

Anonymkode: b8259...4a5

• Liker 3
Skrevet

Sfinx.

Anonymkode: 9f41d...253

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var lurt. Men er det virkelig bare fem biter? Da hadde jeg heller kjøpt en større og billigere enn en liten og fancy. 

5-6 biter koster mellom 150-200,- og 9-10 biter koster ca 300,- så kommer an på hva man tenker å gi.. blir jo som en rimelig vin eller litt dyrere. Synes de små fancy er best å få, selv om jeg ofte blir nødt til å ta halve biten fordi noen andre også vil smake 😍 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk denne fra Jentene på tunet i fjor og vil virkelig anbefale den! Den var så god 😋 Melkesjokolade, fylt med hasselnøtt- og sjokoladefyll. Ca. 85 g.150 kroner.

med-var-bakgrunn.png

Anonymkode: 995e5...c85

• Hjerte 2
Skrevet

Jentene på Tunet er fantastisk 🤩
Jeg er for eks. ikke så glad i sitron, så sjokolade med sitron er et stort nei, men varianten deres går for det er ikke en overveldende sitronsmak - de klarer lage konfekt som er balansert. 
Kjør på sier jeg, har gitt det flere ganger selv 😁

Anonymkode: 4698a...d8d

• Hjerte 1
Skrevet

Konfekt hadde jeg satt stor pris på,men den burde komme med en inholdsfortegnelse pga ulike allergier.

Anonymkode: 10d36...906

Skrevet
Lillemy8 skrev (5 timer siden):

5-6 biter koster mellom 150-200,- og 9-10 biter koster ca 300,- så kommer an på hva man tenker å gi.. blir jo som en rimelig vin eller litt dyrere. Synes de små fancy er best å få, selv om jeg ofte blir nødt til å ta halve biten fordi noen andre også vil smake 😍 

Oj, da hadde jeg heller gitt noen kvikklunsj 😅 med mindre jeg spesifikt visste at noen ønsket seg denne sjokoladen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. 
Jeg vil kjøpe det samme til alle, dvs, ikke nærmeste familie selvsagt. Har ikke tid til å dra på juleshopping, og de fleste jeg gir gaver til er enten familien til samboeren, og de er MANGE og bor langt, så gaver må sendes.

Vi har blitt enige at gaver enten skal spises eller drikkes. De siste årene har jeg gitt dem felles gavekort, men i år er alternativet spekebua eller sjokolade.

Til personen over som foreslår duftlys - du vet at mange ikke tåler lukt fra duftlys? Håper svaret ditt var ironisk.

De har takket nei til vinflasker, fordi over 50 % av familien ikke drikker.

Så, hva gjør jeg?

Ønskelister. Og hvorfor kjøper du til din samboers familie? Kjøp gaver til din familie så kjøper han til hans.

Anonymkode: 075ac...4e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ønskelister. Og hvorfor kjøper du til din samboers familie? Kjøp gaver til din familie så kjøper han til hans.

Anonymkode: 075ac...4e9

Har ikke familie i Norge. Mine foreldre bor i et annet land og bryr seg ikke om gaver. De vil helst at jeg skal bruke penger på å reise ( helst for å besøke dem).

Samboer sin familie er SYKT opptatt av materielle gaver, men husene deres er allerede fylt opp med masse ting de ikke trenger.

Skrevet

Elsker å få konfekt! Og alle de som ikke vil ha- send til meg!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

det er litt kjedelig og kjøpe den samme gaven til alle sammen og det er ikke alle som liker det

men det er jo selfølgelig du som kjenner dem best er det noe dem liker så er det bare å kjøpe 

Anonymkode: 64bf4...a12

Skrevet

Jeg hadde blitt superglad for konfekt!! Det finnes så mange gode konfekter! 

Anonymkode: ad7ab...8d4

• Liker 1
Skrevet
moomino skrev (8 timer siden):

Har ikke smakt den.

Men vi får altid 3 til 4 forskjellige typer konfekt esker og blir aldri spist opp her i huset, ikke en gang når vi setter frem ved gjester. Så hadde da vært bedre å få vanlig melke sjokolade en konfekt som er tilsatt mye smaker en ikke liker

Er forskjell på konfekt også da..:

Anonymkode: 49814...b62

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sfinx.

Anonymkode: 9f41d...253

Den er ikke god lenger. 

Anonymkode: 31a30...796

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oj, da hadde jeg heller gitt noen kvikklunsj 😅 med mindre jeg spesifikt visste at noen ønsket seg denne sjokoladen. 

Man gir da ikke kvikk lunsj til jul

Skrevet

Konfekteske kan være like bra, enn bare noe annet skit (pynteting og annet) som er kjøpt for å bare gi noe. 

Skrevet

Konfekt er en håpløs gave til alle andre enn 90 år gamle grandtanter.

Anonymkode: 11533...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man gir da ikke kvikk lunsj til jul

Jeg gir det til faren min. Det er det eneste han har nytte av. Vi kunne ha droppet gaver, men datteren min synes det er teit hvis hun er den eneste som får gaver. Så bestefar får kvikklunsj, bestemor får lakris eller te og jeg får sokker. Vi vet hva vi får, men det funker. Liten familie.

Anonymkode: 31a30...796

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...