Gå til innhold

Invitasjon i konfirmasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde da jeg leste HI at bruddet var ferskt, og da kunne jeg forstå at det var et dilemma, men når det ikke har vært kontakt på over 10 er det ingenting å lure på. At hun er fadder har åpenbart ikke vært viktig for henne, da er det heller ikke noe argument for å invitere henne nå.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bror til far til konfirmanten har gått  fra samboer. Hun er fadder til barnet, men ikke lenger ønsket inn i familien pga rus! Vi er uenige om hun bør bes i konfirmasjonen! 
Jeg som mor syns hun bør bes, da hun i sin tid ble valgt til fadder.. 

Hva er mest riktig her?

Anonymkode: e14c7...957

Ber ikke en på rus.. Tro meg det blir en ødelagt konfirmasjon! 

Anonymkode: 17806...cdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ber ikke en på rus.. Tro meg det blir en ødelagt konfirmasjon! 

Det kan du faktisk ikke vite, gikk fint her . 

Anonymkode: 6d6f6...22e

Skrevet

Takk for alle svar 🙏

Skjønner jeg ikke trenger be henne av plikt. Det har vært en del styr etter bruddet med bror, og hun har som sagt aldri tatt kontakt med oss.. og ikke gitt noe oppmerksomhet i bursdag og til jul!

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det kan du faktisk ikke vite, gikk fint her . 

Anonymkode: 6d6f6...22e

Erfaring tilsier det. Men har du opplevd det bra så flott da! Værti dåp,bryllup og konfirmasjon der rusa folk ødela(dop eller alkohol), for de "måtte" jo invitere de. Var jo familie,fadder osv. De klarer å oppføre seg en dag. Nei.. De driter ofte i andre.. De bryr seg om rusen!  Men for all del,det kan gå bra, men ville ikke tatt sjangsen på å ødelegge konfirmasjonen til en ungdom i håp om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for alle svar 🙏

Skjønner jeg ikke trenger be henne av plikt. Det har vært en del styr etter bruddet med bror, og hun har som sagt aldri tatt kontakt med oss.. og ikke gitt noe oppmerksomhet i bursdag og til jul!

ts

Da ville jeg no ihvertfall ikke invitert. Inviter din bror.

Skrevet

Ville aldri bedt henne, nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bror til far til konfirmanten har gått  fra samboer. Hun er fadder til barnet, men ikke lenger ønsket inn i familien pga rus! Vi er uenige om hun bør bes i konfirmasjonen! 

Hva er mest riktig her?

Bror til far til konfirmanten??? Hvorfor skrive så innviklet istede for onkelen til konfirmanten eller min svoger?

Skulket du mange norsktimer?

Anonymkode: 7b3dd...286

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk for alle svar 🙏

ts

Da er jo svaret virkelig enkelt!!!

Anonymkode: 2d711...5c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bror til far til konfirmanten??? Hvorfor skrive så innviklet istede for onkelen til konfirmanten eller min svoger?

Skulket du mange norsktimer?

Anonymkode: 7b3dd...286

Beklager, onkelen på far sin side av konfirmanten! Ble det bedre da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 21.10):

Hva er mest riktig her?

Fadder bes uansett

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 25.10.2025 den 21.14):

Fadder bes uansett

Tenker at om fadderen ikke tar kontakt på mange år, så "mister" han/hun den tittelen. Fremmede folk for konfirmanten trenger man ikke å invitere. 

Anonymkode: dcd2b...640

• Nyttig 3
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette fadder argumentet har jeg kjempet mot også. I mitt tilfelle har denne fadderen gjort noe utilgivelig mot meg og er absolutt ikke ønsket. Der satte jeg en grense. Resten av gjestelisten fikk konfirmanten sette opp fritt.

Gjett om det ble problemer fra konfirmantens andre forelderen, som ikke engang ville bidra med noe til konfen.

Anonymkode: 05ed6...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...