Gå til innhold

Invitasjon i konfirmasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bror til far til konfirmanten har gått  fra samboer. Hun er fadder til barnet, men ikke lenger ønsket inn i familien pga rus! Vi er uenige om hun bør bes i konfirmasjonen! 
Jeg som mor syns hun bør bes, da hun i sin tid ble valgt til fadder.. 

Hva er mest riktig her?

Anonymkode: e14c7...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte å ikke be. Var ikke rus inne i bilde, men han ble rasshøl etter brudd. 

Anonymkode: 21afb...9be

Skrevet

Hvilket forhold har hun til konfirmanten i dag? Vil det skape mer konflikt om hun kommer? Hva mener konfirmanten selv?

Vi har selv valgt å ikke invitere en tante av barnet (minutter søster) som også er fadder. Men hun er alvorlig psykisk syk, og har truet med å drepe både meg og barna mine gjentatte ganger. Så hun er rett og slett ikke ønsket av verken meg eller konfirmanten selv. 

Anonymkode: d1dbc...c5f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis hun ikke er ønsket av noen så blir det jo bare tull å be.. 

Anonymkode: 1ff7a...696

• Liker 2
Skrevet

Hun har ikke noe forhold til konfirmanten i dag… ingen oppmerksomhet til jul eller bursdag! Barnet vet knapt nok hvem hun er… 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har ikke noe forhold til konfirmanten i dag… ingen oppmerksomhet til jul eller bursdag! Barnet vet knapt nok hvem hun er… 

TS

Da gir det ingen mening å invitere henne...

Anonymkode: ea846...31c

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet

Argumentet for:

Hun er fadder

Argumenter mot:

hun er ikke lenger en del av familien

hun er uønsket og har rusproblemer

hun har ikke noe forhold til konfirmanten. 

Jeg synes det er åpenbart at hun ikke skal bes. 

Anonymkode: d524e...223

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for svar. Da jeg ser svarene deres er jeg enig i at hun ikke trenger å bli invitert.

Takk 😇

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS

Så hvorfor i all verden skal hun bli invitert?

Anonymkode: 34954...6ce

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor i all verden skal hun bli invitert?

Tradisjon.. faddere til dåpsbarnet burde bli bedt i konfirmasjon har jeg tenkt! Men skjønner nå at det trenger hun absolutt ikke da hun ikke har deltatt i barnets oppvekst!

Takk 😊

ts

• Liker 2
Skrevet

Hva om du ringer henne og legger frem saken for henne? Så velger hun kanskje selv å ikke komme? 

Anonymkode: 9334b...7d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tradisjon.. faddere til dåpsbarnet burde bli bedt i konfirmasjon har jeg tenkt! Men skjønner nå at det trenger hun absolutt ikke da hun ikke har deltatt i barnets oppvekst!

Takk 😊

ts

Min ene besteforelder ble ikke bedt.

Man skal ikke be bare fordi «det er tradisjon» 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bror til far til konfirmanten har gått  fra samboer. Hun er fadder til barnet, men ikke lenger ønsket inn i familien pga rus! Vi er uenige om hun bør bes i konfirmasjonen! 
Jeg som mor syns hun bør bes, da hun i sin tid ble valgt til fadder.. 

Hva er mest riktig her?

Ville ikke invitert kun pga at hun er fadder. Ville vurdert hvordan relasjonen er mellom henne og barnet. Har de ingen relasjon, så trenger hun heller ikke inviteres. 

Anonymkode: 02500...162

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om du ringer henne og legger frem saken for henne? Så velger hun kanskje selv å ikke komme? 

Anonymkode: 9334b...7d9

Det kunne jeg jo gjort, men følels unaturlig det også da det er mannen sin side! Har ikke sett/snakket ned henne på 10 år

Skrevet

Hadde ikke bedt. Har ikke akkurat inntrykk av at faddere i DnK dåp betyr så mye…..faddere har vel ikke en aktiv rolle i konfirmasjonen. Dropp invitasjon såfremt konfirmanten selv ikke har noen sterke meninger om det

Skrevet

Jeg aner ikke hvem som var mine faddere da jeg ble døpt. Eller, min tante var iallefall. Vet at utenom min tante, så var ingen av de i konfirmasjonen min. Har hørt flere som ikke har noe kontakt med, eller vet hvem som var faddere da de ble døpt

Anonymkode: d945c...1e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det kunne jeg jo gjort, men følels unaturlig det også da det er mannen sin side! Har ikke sett/snakket ned henne på 10 år

Fatter ikke hvorfor du en gang tenker tanken på å invitere henne.

I konfirmasjonen til våren i "vår" familie, får bestefar beskjed om at han kan holde seg hjemme. Ingen rus, men det blir rett og slett ikke koselig å ha han der. 

Anonymkode: 3a5f3...3df

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk 😊

ts

Jeg har to faddere, ingen av dem kom i min konfirmasjon. Riktignok ble bare den ene invitert, hun kunne ikke komme. Den andre er en gal mann, han er også narcissist og psykopat. Jeg led ingen nød av at de ikke var der, spesielt ikke sistnevnte.

Anonymkode: 2d711...5c8

Skrevet

Ikke be

Anonymkode: 09879...5ea

Skrevet

Om det er rus og de ikke har kontakt, så er det bare å droppe. Hadde det vært en "frisk" person, så ville jeg invitert.

Jeg er fraskilt "tante" og ble ikke bedt i konfirmasjonen til fadderbarnet mitt. Er ikke uvenner hverken med eksen min eller foreldrene til konfirmanten. Sendte kort med penger, og har ikke fått en takke-SMS en gang...

Anonymkode: dcd2b...640

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...