Gå til innhold

Kunne du datet en millionær?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller ikke?

Anonymkode: c715c...7d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller ikke?

Ja. Jeg kunne datet en millionær og jeg kunne datet en ikke-millionær. Om jeg var singel.

Jeg vet ikke hva samboeren min igjennom de siste 23 årene har i årslønn. Knapt noe jeg finner mer uinteressant en hva folk jobber med og hvor mye/lite de tjener.

Anonymkode: feab7...794

Skrevet

Jeg er millionær, mangemillionær, så ja, det kunne jeg. Kunne også datet en med mindre penger. 

Anonymkode: ce656...00c

Skrevet

Ja, jeg er millionær selv.

En mann på min alder bør være millionær, ellers har han gjort dumme økonomiske valg.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har betegnelsen "millionær" egentlig noen verdi lengre? Om vi tenker netto formue så har jo en stor andel av norges befolkning en netto formue på mer enn en million. I hvert fall om vi regner salgsverdi på eiendom og ikke skattemessig verdi. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Er ikke alle godt voksne nordmenn millionærer? 

Anonymkode: 49747...99d

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke så voldsomt mye penger med en million i 2025. Ville ikke tenkt noe over det.

Nå er også både jeg og mannen millionærer på papiret, selv om pengene er investert her og der. Så svaret herfra blir vel ja.

Anonymkode: cbf9e...93c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

1 million totalt er ikke mye. Det er nok til egenkapital for et bøttekott på romsås. 

Anonymkode: 6290b...546

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nettop som siste ab sier å være millionær er jo ikke det som det var før. 

Her jeg bor også leiligheten jeg bor i og leier går for rundt 4 millioner. En sliten liten blokk leilighet med 2 soverom. 

Kanskje milliardær er det nye millionær 🤭🤔

Husker vi spilte det millionær spillet som små da var det en absurd stor sum. Nå hadde jeg fått lappen og bil. Men ikke et sted å bo. 

Skrevet

Tror alle jeg kjenner på min alder er millionærer. 

Så ville ikke datet noe annet... For om man er i 40-årene i dag og ikke er godt inne på boligmarkedet, har utnyttet nærmest nullrente, og også spart et fondsmarked som har pekt rett opp. Så har man dårlig økonomistyring, eller andre utfordringer i livet. 

Anonymkode: af74d...ab0

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel sånn i teorien millionær selv. Hvis vi solgte boligen og betalte ut av av hus og studielån lån så ville vi hatt 4 mill å rutte med. Ikke alle verdens når man deler det på to da, og tenker på at jeg tross alt straks er 40 år. Men med tanke på at jeg er vokst opp i en LUT FATTIG familie som overhodet ikke hadde økonomiforståelse, så synes jeg det er ganske imponerende.

Jeg kunne faktisk klart å kjøpe et sted å bo og fremdeles vært gjeldfri. Ja, altså i en blokk i hutti,  hvor jeg sov i stua og mine 3 barn delte på to soverom 😂 Men like fullt et sted å bo. 

Anonymkode: 7905b...c03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller ikke?

Nei, jeg vil helst date en ufør.

Anonymkode: b09f3...68b

Skrevet

Er det viktig å har millioner? Du kan ikke ta penger med når du er død, så jeg syns det bedre å bruker penger på å ha et fint liv.......det kan være over når som helst.

Anonymkode: a0583...ab2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det viktig å har millioner? Du kan ikke ta penger med når du er død, så jeg syns det bedre å bruker penger på å ha et fint liv.......det kan være over når som helst.

Du drikker ikke den dyreste flasken champagne, dropper jobben og svir av alle pengene dine på en luksustur – bare i tilfelle du dør neste uke. Det er nettopp poenget.

Som kvinne skal du med høy sannsynlighet leve til rundt 84 år.

Du lever i alle de årene betydelig bedre hvis boliglånet er håndterbart. Det gir rom til å reise mer og faktisk ha et godt liv underveis – ikke bare i korte glimt. Vi går også inn i en tid der man ikke kan regne med å pensjonere seg før tidligst 70, og der mange må kjøpe private helsetjenester fordi det offentlige kommer til å knele under eldrebølgen.

Jeg velger å leve godt hver dag i livet mitt – ikke bare «for i morgen», men fordi livet faktisk er langt.

Derfor er en mann som ikke har tingene sine på stell når det gjelder bolig, sparing og økonomisk ansvarlighet, helt uaktuell for meg nå i 40-årene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du drikker ikke den dyreste flasken champagne, dropper jobben og svir av alle pengene dine på en luksustur – bare i tilfelle du dør neste uke. Det er nettopp poenget.

Som kvinne skal du med høy sannsynlighet leve til rundt 84 år.

Du lever i alle de årene betydelig bedre hvis boliglånet er håndterbart. Det gir rom til å reise mer og faktisk ha et godt liv underveis – ikke bare i korte glimt. Vi går også inn i en tid der man ikke kan regne med å pensjonere seg før tidligst 70, og der mange må kjøpe private helsetjenester fordi det offentlige kommer til å knele under eldrebølgen.

Jeg velger å leve godt hver dag i livet mitt – ikke bare «for i morgen», men fordi livet faktisk er langt.

Derfor er en mann som ikke har tingene sine på stell når det gjelder bolig, sparing og økonomisk ansvarlighet, helt uaktuell for meg nå i 40-årene.

Jeg sier ikke du må kaste bort penger, men hvorfor holder det ikke med mindre en flere millioner? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller ikke?

Det kan jeg godt. Han får ikke lov til å betale for meg. 

Anonymkode: 6223f...02f

Skrevet

En millionær må ha minst én million disponibelt hvert år. Å regne inn formue fungerer ikke lenger.

Anonymkode: 510bb...7d1

Skrevet

Kun hvis personen var ok. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg sier ikke du må kaste bort penger, men hvorfor holder det ikke med mindre en flere millioner? 

Det skrev jeg i mitt første innlegg; Jeg er i 40-årene. Det skal godt gjøres å ikke ha noen millioner om du har opplevd boligmarkedet de siste 20 årene. Og har du ikke vært inne på boligmarkedet så sier det jo mye om feil prioriteringer. Eller andre faktorer som det heller ikke er aktuelt å leve med. 

Men nå var spørsmålet "kunne DU". Er riktignok godt gift med en som også har tatt fornuftige valg. Men hadde jeg ikke vært det så ville jeg ikke valgt noe annet for meg selv .

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En millionær må ha minst én million disponibelt hvert år. Å regne inn formue fungerer ikke lenger.

Anonymkode: 510bb...7d1

Ja, hvis kravet er 83.333,- til overs hver måned etter at faste kostnader er betalt så er det nok vesentlig færre som kvalifiserer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...