Gå til innhold

Dere som handler hos Oda

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er fornøyd med Oda. Har ikke bil så det er bra å få levert hjem. Jeg har to alternativer her jeg bor, Oda og Meny. 

Synes ikke prisene på vanlige varer er særlig høye, men jeg pleier å følge med på når de har tilbud. Skjelden jeg bestiller hvis det ikke er tilbud jeg er interessert i, og man må bestille for en sum ( nå er det vel 1.1k) for å ikke måtte betale tillegg for liten levering, så greit å ha noen tilbud å fylle handlekurven med for at det skal være verdt det. Meny har generelt hatt bedre tilbud, men virker som Oda har forbedret seg. 

En annen fordel er jo at det hindrer impulshandel.

En fordel med Oda i forhold til Meny er at man kan fjerne og legge til varer uten å putte ALLE varene tilbake i handlekurven og så miste evt tilbud man hadde da man la inn ordren. Jeg liker å lage en ordre en stund frem i tid, og så legge til flere varer på toppen av ordren når jeg ser behovet. 

En ekstra kostnad som kan bli litt høy av og til er prisen for emballasje, og når man bestiller frosne ting kommer de i plastpose (og den prisen liker jeg ikke nå). Må betale for sånne pappesker uansett og evt pose. 

De har også gitt automatisk god kompensasjon ved avvik, f.eks ved for sen levering fikk jeg en gratis levering.

Etter å nettopp hatt kontakt med kundeservice hos Meny netthandel som er helt krise (og har gitt sterk avsmak for å handle der igjen), så setter jeg pris på den kundebehandlingen jeg har hatt hos Oda. 

Endret av Cavia
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
piggrokken skrev (På 21.10.2025 den 20.33):

Tidligere deltidssjåfør i oda/meny

Bruk meny, de betaler sjåførene bedre (260 vs 220). Bedre arbeidsforhold også. I oda tar de ikke vare på sine ansatte.

220 er bra for sjåfør vil jeg si.

Anonymkode: cb43b...33a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

220 er bra for sjåfør vil jeg si.

Anonymkode: cb43b...33a

Vel, der er vi uenige. 220 er godt under 450 i året. En god lønn for 10 år siden kanskje, men nærmest slavelønn idag. Renholdere har 236 uten erfaring, og det blir definert som et lavtlønnsyrke. Oda er det ekstremt stress. Ja, det skal forventes at det skal jobbes, men ifølge Oda er det din skyld at du havner i kø, mens meny baker dette inn i leveringstida. Å forvente at man ikke skal møte på kø i rushtiden er jo en illusjon.

Etter det jeg husker, havner oda sjåførene på max ansinitet på en lønn på 260 i timen. Meny er typ 285, pluss tillegg.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Hei! Vi er tre studenter som skriver en oppgave om Oda og ønsker svar fra personer som bruker eller tidligere har brukt Oda. Vi har laget en kort spørreundersøkelse om dagligvarevaner, behov og erfaringer med Oda. Det tar bare et par minutter å svare, og alle svar er veldig nyttige for oppgaven vår. Tusen takk for hjelpen!

Svar på spørreundersøkelsen her

Anonymkode: e9f6b...b9e

Skrevet

Aner ikke, følger aldri med på prisene verken på Oda eller i fysisk butikk. Men vi sparer enormt mye tid og plunder, og det er gull verdt. Det tar ca. fem minutter å legge til ukeshandelen i Oda. Sammenliknet med å kjøre, parkere, plukke varene selv, betale, pakke i poser, og kjøre hjem, sparer vi masse tid hver uke.

Anonymkode: bff59...249

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...