AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #1 Skrevet 20. oktober 2025 Lønner det seg, sparer dere mer penger på det? Anonymkode: 45e28...5c2
mommyaka Skrevet 20. oktober 2025 #2 Skrevet 20. oktober 2025 De er jo som Rema...noen tilbud innimellom. Men bruker de for at jeg kan finne oppskrifter ...legge til mat hele tiden og bestemme selv når jeg vil ha maten. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #3 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg vil si at det lønner seg absolutt ikke. Summen på handelen kan være grei nok, men så tilkommer leveringstillegg og vekttillegg som gjør det uforholdsmessig dyrt, særlig om man bestiller mye drikkevarer / tunge ting. Anonymkode: 4621f...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #4 Skrevet 20. oktober 2025 (Skjønner jo at de må ha disse tilleggene for å få det til å gå rundt m lønning av sjåfører osv, så det er helt fair, men for meg som forbruker lønner det seg mer å gå i butikken sjæl) Anonymkode: 4621f...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #5 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg vet ikke om det lønner seg. Koster jo like mye som på butikken, og ofte har de ikke alltid de rimeligste alternativer. Jeg sparer tid vekk fra hjemmet. Syns det er fint innimellom når jeg har hjemmekontor. Slippe å dra på butikken og haste hjem.. Jeg liker at du kan handle etter oppskrifter der. Enkelt å sette opp ukesmenu og alt legger seg automatisk i handlekurven. Anonymkode: df8a5...760
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #6 Skrevet 20. oktober 2025 Det lønner seg for min del fordi jeg sparer tid, energi og ikke impulshandler. Jeg kan jo få enkeltvarer billigere med å selv gå på butikken men det er en verdi i å slippe det. Jeg kjører ikke bil så jeg handler meg litt opp på tunge varer når jeg handler med Oda så jeg sparer jo kroppen en del. Anonymkode: 4ea14...004 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #7 Skrevet 20. oktober 2025 Hvis man er flink til å ukeshandle fra før, og ikke tar ekstra turer på butikken utenom, så er det nok ikke mye å spare. Jeg er flinkere til å ukeshandle med Oda, og litt mindre flink til det hvis jeg må på butikken og fylle en stor vogn, pakke ned osv., så jeg sparer jo på planlegging og tid vs. ingen planlegging og flere turer på butikken i uken. Prismessig er det ikke nødvendigvis noe å spare. Anonymkode: 64919...6a8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #8 Skrevet 20. oktober 2025 Rent økonomisk, i kroner og ører, lønner det seg ikke. De aller fleste varene er noen kroner dyrere på Oda vs Rema. I tillegg emballasjeavgift og frakt. Men jeg syns likevel det er verdt det og at det lønner seg for oss, vi sparer masse tid på å slippe og dra i butikken og det er lettere å planlegge middager. Anonymkode: c23de...20d
AprilLudgate Skrevet 20. oktober 2025 #9 Skrevet 20. oktober 2025 Tvilsomt. Vi brukte kun Oda en periode, så kun Meny - nå blander vi litt. Det er ting jeg ikke vil kjøpe på Oda lengre (brød, frukt, kikerter) mens Meny mangler noen ting Oda har. Vi må uansett også innom vanlig butikk for frukt, noe av grønnsakene og den kyllingen vi vil ha. Tror igrunnen vi bruker mer - men for oss er poenget å spare tid (vi dropper bil fordi vi bor innenfor ring 3 i Oslo, og har ikke nok kald eller tørr lagringsplass til å bake mange brød av ganga osv, kjøpe inn tørrvarer for en hel måned osv).
Daria Skrevet 20. oktober 2025 #10 Skrevet 20. oktober 2025 Aner ikke, det er uansett ikke derfor jeg handier der (og på Meny - jeg bruker begge om hverandre). Å få varene levert på døra sparer meg - med fysiske begrensninger, uten bil - en hel del i tid og krefter og stress, og det er jeg villig til å betale en del for 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #11 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg har ikke bil, og er kronisk syk. Så jeg handler hos Oda og Meny. Meny har jo ofte flere bra tilbud, og da handler jeg ekstra av det. Anonymkode: 870d2...a4d 3 1
Ane Rikke Skrevet 20. oktober 2025 #12 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg sparer massevis ved å handle på Oda. Da handler jeg bare det jeg trenger. Eksempel fra lørdag: Jeg hadde så innmari lyst på Rugsprø at jeg karret meg på butikken (ellers er jeg ekstremt flink til å kun forholde meg til det jeg har fått levert på døra, det er en forutsetning). Kom hjem med Rugsprø, popcorn, paprika, smågodt (til over 100 kr! 😬), et bursdagskort, 1 1/2 liter Farris og eggesalat. Tror neppe jeg er den eneste med denne erfaringen … 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #13 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg synes det er lettere å se på kilopris på varene på Oda og kan da gjøre billigere valg om jeg vil. Nå kjøper jeg de merkene og varene jeg vil men det er enkelt å gjøre billige valg hvis man ønsker det. Jeg betaler 9 kr i levering (velger det tidspunktet som utgjør den summen. Får levering 1 gang i uken. Jeg har handle topp til 10 flasker med brus når vi skulle ha bursdag en gang og det var ikke noe vekt tillegg på min bestilling. Jeg synes det er verdt å handle på Oda i forhold til tid. En ukes handling tar 10 min en søndags kveld. Anonymkode: 1fef8...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #14 Skrevet 21. oktober 2025 Når jeg bruker Oda er det for å spare tid og å slippe å bære varene hjem fra butikken. Jeg sparer betydelig mer når jeg handler etter tilbudene i de ulike butikkene i mitt nærområdet. Har flere da jeg bor i en by. Så enkelte varer er billigere der mens det er billigere der. Sparer mye på dette men det tar tid. Oda bruker jeg når jeg ikke har tid og ønsker en enklere løsning. Prisnivået er akseptabelt i forhold til servicen. Anonymkode: 8659b...be8 1
Gjest Abra Skrevet 21. oktober 2025 #15 Skrevet 21. oktober 2025 Bruker som regel oda som handleliste. Sluttsummen hos kiwi er alltid noen hundrelapper billigere. Men av og til er vi ‘late’, og bruker oda.
piggrokken Skrevet 21. oktober 2025 #16 Skrevet 21. oktober 2025 Tidligere deltidssjåfør i oda/meny Bruk meny, de betaler sjåførene bedre (260 vs 220). Bedre arbeidsforhold også. I oda tar de ikke vare på sine ansatte. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #17 Skrevet 21. oktober 2025 For min del som er alene med 2 barn er det veldig kjekt hvis man f.eks har sykt barn/er syk selv , eller når det er ferier å få det på døra så man ikke må dra ut barn på butikken😊 har handla en del der tilsammen, men liker best å dra i butikken selv 😊 Anonymkode: 77471...684 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #18 Skrevet 21. oktober 2025 Man slipper å ta bilen ned på butikken selv, så de få kronene ekstra skal de få. De tar panten min også. Digger oda. Anonymkode: 16635...dc2 2 1
Piggsopp Skrevet 21. oktober 2025 #19 Skrevet 21. oktober 2025 Det lønner seg for oss fordi vi planlegger middager for en uke, pluss handler inn alt av pålegg, melk, brød og frukt. Så istedenfor å bruke mye tid på butikken i helga og kanskje ende opp med spontankjøp velger vi heller levering.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #20 Skrevet 22. oktober 2025 Jeg hater å gå i butikker, dypt og inderlig, og det verste er butikker der jeg må innom en kasse. Så å få varer levert på døra er verdt å eventuelt tape litt penger på. I tillegg blir impulshandling redusert. Anonymkode: 3281a...8be 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå