Gå til innhold

Vinterdress Bergen nå

Fremhevede innlegg

Skrevet

Meldt 10 grader og overskyet i morgen. Er det på tide å ta med vinterdress i barnehagen? 

Anonymkode: 123fd...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det holder med regntøy og evt en parkdress i tillegg til mellomlag. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har pakket og skal ha med vinterdress i morgen tenkte vi. Går så fort opp og ned med temperaturen så syntes det er fint at barnehagen kan ta den vurderingen når de vet hva temperaturen er når de skal ut. Vi har foret regndress, tynn parkdress og reima vinterdress i barnehagen. 

bergen her og. 

Anonymkode: 75159...5c8

Skrevet

Ville tro parkdress med ul under er tingen da.

Anonymkode: 355e3...62f

Skrevet

Om du begynner å bruke den når det er +10, hva skal du da bruke når det blir vinter og kaldt?

Anonymkode: d1002...b97

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi bruker skall/parkdress nå. Vinterdressen tas i bruk når det er +4 grader eller mindre, ca. 

Anonymkode: 528b4...21c

Skrevet

Overhode ikke tid for vinterdress når det ikke engang er i nærheten av vinter og minus grader. Dessutten blir den utrolig lett slitt når det er helt bart ute.

Nå er tiden for parkdress og så kan den heller reguleres med å ta et lag fleece eller ull under.

Vinterdressen sparer dere til det faktisk begynner å bli kaldt. Ellers blir det ekstremt kaldt når det faktisk er skikkelig vinter og minus grader.

Anonymkode: 532f8...318

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke vinterdress i 10 pluss, nei. Prøvde stort sett å bruke andre ting uansett så lenge det ikke var snø, så dressen ikke blir mer slitt enn nødvendig.

Ulike skallklær med ull og/eller fleece under, eventuelt regntøy da, om det er vått. Men ikke vinterdress i 10 pluss nei!

Anonymkode: d49d6...7a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du begynner å bruke den når det er +10, hva skal du da bruke når det blir vinter og kaldt?

Vinterdress med to lag ull under selvfølgelig 😅

Anonymkode: 123fd...edf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ?

Jeg bruker jo selv vinterjakke

Jeg går jo ikke rundt å fryser bare fordi jeg skal spare vinterjakken? Jeg tar jo bare mer under da selvfølgelig dess kaldere det blir?

Vi bor i bergen og jeg har vinterdress på min.

Anonymkode: 133ad...5b9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hæ?

Jeg bruker jo selv vinterjakke

Jeg går jo ikke rundt å fryser bare fordi jeg skal spare vinterjakken? Jeg tar jo bare mer under da selvfølgelig dess kaldere det blir?

Vi bor i bergen og jeg har vinterdress på min.

Anonymkode: 133ad...5b9

Samme her! Men jeg bryr meg ikke om at de bruker opp uteklærne sine, da kjøper jeg heller nye. Det viktigste er at de er varme og tørre!

Anonymkode: 0032f...4ee

Skrevet

Vinterdress tas på når temperaturen midt på dagen synker til rundt 5-6 grader. Når det er plussgrader går det også fint med skallbukse i kombinasjon med vinterjakke. Når det er plussgrader holder det med "vanlige" klær under, mens når temperaturen synker mer blir det nødvendig med ull/superundertøy og mellomlag.

Skrevet

Vi bruker softshellsdress i Bergen nå, med enten ullundertøy og/eller en tynn ullgenser under, i tillegg til vanlige klær. Ti grader midt på dagen, men var 5-6 grader når de gikk ut kl 9 i dag tidlig. Med lue og votter er det varmt nok for vårt barn vertfall 

Skrevet

Er -5 på morgenen her vi bor og vi har ikke vinterdress i barnehagen enda. Ikke før det er minus på dagtid.

• Liker 1
Skrevet
lajlaj skrev (18 minutter siden):

Er -5 på morgenen her vi bor og vi har ikke vinterdress i barnehagen enda. Ikke før det er minus på dagtid.

Høres kaldt ute, det kan bli ganske kaldt med litt vind og 2-4 plussgrader. 

Anonymkode: 06273...476

Skrevet

Assa hæ? Vi bor like ved Røros, og er hvertfall en mnd fra å ta i bruk vinterdressen. Den kommer ikke frem før snøen ligger og minusgradene er stabile.  Er det noen gang behov for vinterdress i Bergen? 🤭 er ikke Kattnakken-dressen det beste alternativet der? 

Anonymkode: d6854...ed3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Assa hæ? Vi bor like ved Røros, og er hvertfall en mnd fra å ta i bruk vinterdressen. Den kommer ikke frem før snøen ligger og minusgradene er stabile.  Er det noen gang behov for vinterdress i Bergen? 🤭 er ikke Kattnakken-dressen det beste alternativet der? 

For mange inkludert med selv, er det kaldt lenge for det er minusgrader og snø. 

En vinterdress er jo ikke kun for snø.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For mange inkludert med selv, er det kaldt lenge for det er minusgrader og snø. 

En vinterdress er jo ikke kun for snø.

Joda, kaldt og surt kan det være, men vinterdressen er jo ment for skikkelig kaldt. Innen da så er det vel mer naturlig å tilpasse det man har under. Å være aktiv i lek i vinterdress når det ikke er kuldegrader ute må være helt jævlig og varmt. 

Skrevet

Her var det mange som ikke vet forskjell på tørt vinterklima og sur vestlandsvinter.

Til info har vi det kaldere nå enn det gjerne er midtvinters, og fire grader, vind og surt vær i Bergen oppleves mye kaldere enn minus ti i tørt østlandsklima. Og ja, vi har hytte på en typisk vinterdestinasjon for østlendinger.

Anonymkode: 0032f...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...