Gå til innhold

Anmeldt mannen jeg har datet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis en som jobber med barn, "tenner på rollespill" der han utnytter og tvinger barn, er det selvfølgelig noe å se på!

Til den som lurte lenger opp, man anmelder ubehagelige opplevelser, så tar påtalemyndigheten seg av hvilke lover og paragrafer (om noen) de faller under.

Ts, godt du kom deg unna. Og bra du anmeldte. Selv om saken sannsynligvis blir henlagt, er det flott at de har ham i arkivet om noe skulle skje..

Anonymkode: c896a...24d

Det står ikke noe slikt. Men «han har blantannet sagt at det hadde vært sexy om han var læreren min».

Hun er 24, ikke 14. Stor forskjell. 

Får litt inntrykk av at TS er veldig uerfaren.  Noe hun for så vidt sier selv også. Veldig relevant hva hun mener med å presse. Mange menn er pågående når det gjelder slike ting. Man må rett og slett sette grenser. Hvis ikke det funker, avslutte 

Anonymkode: 6873a...a61

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert bra at ts har anmeldt denne mannen, men det er ikke akkurat enkelt å forstå ut fra HI. Virket først som vi snakket om grooming, men så kommer det fram at ts er 24. Masse om at mannen jobber med barn, men hva har det med saken å gjøre når ts er 24?

Ingen skal presses til sex, men høres litt merkelig ut at man er 24 og ikke klarer å sette grenser. 

Anonymkode: 90de9...2cd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er sikkert bra at ts har anmeldt denne mannen, men det er ikke akkurat enkelt å forstå ut fra HI. Virket først som vi snakket om grooming, men så kommer det fram at ts er 24. Masse om at mannen jobber med barn, men hva har det med saken å gjøre når ts er 24?

Ingen skal presses til sex, men høres litt merkelig ut at man er 24 og ikke klarer å sette grenser. 

Du vet det finnes 80 åringer som blir voldtat sant? Det må jo være enda rarere for deg at de ikke greier å sette grenser? Folk på KG kan være så utrolig uempatiske og bare triste individer. Tviler veldig sterkt på at du hadde turt å si noe som dette til TS sit fjes!

TS så trist du oppmevde dette! Og så sterk du er som anmelder!! Det er desvere vanlig at slike saker blir henlagt, men det handler somregel om manglende resurser og ikke at ofrene ikke blir trod. Så prøv å forbedre deg lit på at saken ikke vil bli følgt opp, og husk på at det i såfal ikke handler om deg på noen måte. Din anmeldelse kan fremdeles få betydning om flere anmekder i fremtiden, så det er ikke bortkastet selv om det skulle bli henlagt i dag. Så vill jeg anbefale deg og ikke lese mer på denne tråden, slike temaer får ofte fem det verste i KG som altid skal "ta" TS. Hvor mer sårbar og ærlig tråd, hvor slemere blir noen. Så jeg tror desvere ikke du komner til å føke deg bedre av denne tråden. Lykke til med alt!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja — du kan ha krav på bistandsadvokat allerede før du anmelder, hvis saken gjelder et seksuelt overgrep eller andre alvorlige integritetskrenkelser.

Her er en oversikt over hvordan dette fungerer i praksis i Norge 👇

⚖️ Når du har rett til bistandsadvokat

Du har rett til bistandsadvokat betalt av staten dersom du har vært utsatt for:

• Voldtekt eller forsøk på voldtekt (§ 291–292 straffeloven)

• Seksuell omgang med barn under 16 år (§ 299–301)

• Seksuell handling eller krenkelse begått med vold, trusler eller utnyttelse (§ 297–298)

• Innsendt bilder eller filming uten samtykke (§ 267a – krenkelse av privatlivets fred)

• Tvangsekteskap, menneskehandel, grov vold m.m.

🕊️ Før anmeldelse

Du kan få bistandsadvokat allerede i vurderingsfasen – altså før du eventuelt anmelder – for å:

• Få råd om hva en anmeldelse innebærer,

• Snakke om bevis, konsekvenser og muligheter,

• Få støtte i kontakt med politiet, lege, eller krisesenter.

👉 Dette følger av straffeprosessloven § 107a, som sier at fornærmede i slike saker har rett til advokat «før anmeldelse blir inngitt, når det er grunn til å anta at saken gjelder slike forhold».

Det betyr at du ikke må ha bestemt deg for å anmelde – det er nok at du vurderer det og at forholdet potensielt er straffbart som seksuelt overgrep.

💰 Kostnader

Advokaten betales av staten.
Du trenger ikke søke fri rettshjelp, og du betaler ingenting selv.

👩‍⚖️ Hvordan får man bistandsadvokat

Du kan:

• Kontakte politiet og si at du ønsker å snakke med bistandsadvokat før eventuell anmeldelse.

• Kontakte krisesenter, overgrepsmottak eller voldtektsmottak – de kan sette deg i kontakt med advokater som har erfaring med slike saker.

• Eller du kan selv ta kontakt med en advokat og si at det gjelder vurdering av anmeldelse for seksuelt overgrep. Advokaten vil da søke refusjon direkte fra staten.

💬 Advokaten kan hjelpe deg med

• Råd om anmeldelse, strategi og bevis.

• Kontakt med politiet, og være med i avhør.

• Kreve oppreisningserstatning.

• Sikre medisinske og tekniske bevis.

• Følge deg gjennom hele saken – fra vurdering til eventuell rettssak.

Anonymkode: 39573...38b

Hvorfor limer du inn fra ChatGPT og later som det er ditt eget svar?

Anonymkode: 3bfdb...a16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke alltid like enkelt i en gitt situasjon. Vet det selv, jeg frøs helt og klarte ikke å slå i fra meg den gang jeg ble utsatt for overgrep. 

Angret som en hund etterpå, hvorfor i helvete tok jeg ikke igjen? Skrek nei og dyttet han unna? Jeg klarte rett og slett ikke, ble som en gråstein. Og gråstein kan fint beskrive min følelse i mange år etterpå. 

Jeg anmeldte ikke, men jeg har fått en slags hevn i ettertid, velger å tro på karma i denne saken. 

Anonymkode: c4806...64a

• Hjerte 2
Skrevet

Bra du anmelder! Sender deg en stor klem!❤️

Og tenker det ikke er rart få tør anmelde, bare ved å se på kommentarer som kommer her...🤯 Helt utrolig...

Anonymkode: 924e4...8fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Huff så leit du opplevde det. Bra du kom deg unna og at du har anmeldt. Håper du får god hjelp , sånt tar tid å komme over💖  Det at du har meldinger fra han og bevis sånn sett kan det gjøre mulighetene større for at de går videre med det. 

Lykke til💖

Anonymkode: 57c21...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...