AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #1 Skrevet 19. oktober 2025 Jeg har datet en mann og jeg tenkte han var en veldig fin fyr, men jeg har nok tatt utrolig feil. Han har skrevet flere ekle meldinger til meg, noe som min bistandsadvokat hadde sett lignende språk og setninger i ulike overgrepssaker og pedofili saker, siden han jobber med barn så så un på dette som alvorlig, han har blant annet sagt at det hadde vært sexy om han var læreren min og presset meg til å sende nakenbilder og gjøre ting jeg ikke er komfortabel med. Han har også presset meg til oral sex, jeg føler meg fortsatt ekkel og kan slite med å for eksempel pusse tennene osv da dette vekker minner. Jeg er jomfru noe han vet, og har heller aldri opplevd at en mann har vært såpass klåfingret og som tar seg såpass til rette. Jeg har vært hos politiet og bistandsadvokat for råd og har blitt rådet til å anmelde. Jeg anmeldte derfor forholdet og var i avhør og politirapporten ble skrevet og underskrevet. Han har nok ikke fått noe beskjed om at han har blitt anmeldt enda. Jeg har søkt psykisk helsehjelp både med det kommunen tilbyr og av fastlegen da jeg fikk det som råd. Jeg føler meg utrolig ekkel, sliter med å gjennomføre ting i hverdagen. Og jeg har ikke kontakt med han lenger. Har noen her erfaringer med å anmelde slike ting eller partnere/ folk dere har datet? Eller bare noen råd ellers? Anonymkode: 5f261...04e 18
Pysa Skrevet 19. oktober 2025 #2 Skrevet 19. oktober 2025 Ingen råd. Men en DIGER klem! Håper du får hjelp! ❤️ 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #3 Skrevet 19. oktober 2025 Men hva har du anmeldt ham for, rent konkret? Anonymkode: a6f27...09c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #4 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hva har du anmeldt ham for, rent konkret? Anonymkode: a6f27...09c Seksuallovbrudd, direkte paragrafer er det en jurist og etterforsker som skal se på, det er vel det som foregår nå. Anonymkode: 5f261...04e 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #5 Skrevet 19. oktober 2025 Bra! Flere burde gjøre som deg når de opplever overgrep! sender deg kjærlighet og styrke! ❤️💪 Anonymkode: 5b44b...af4 8 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. oktober 2025 #6 Skrevet 19. oktober 2025 Jeg tror du må forberede deg på at saken vil bli henlagt. Men uansett så tror jeg det er viktig å få hjelp til å håndtere det du har opplevd. 💗🫂 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #8 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har datet en mann og jeg tenkte han var en veldig fin fyr, men jeg har nok tatt utrolig feil. Han har skrevet flere ekle meldinger til meg, noe som min bistandsadvokat hadde sett lignende språk og setninger i ulike overgrepssaker og pedofili saker, siden han jobber med barn så så un på dette som alvorlig, han har blant annet sagt at det hadde vært sexy om han var læreren min og presset meg til å sende nakenbilder og gjøre ting jeg ikke er komfortabel med. Han har også presset meg til oral sex, jeg føler meg fortsatt ekkel og kan slite med å for eksempel pusse tennene osv da dette vekker minner. Jeg er jomfru noe han vet, og har heller aldri opplevd at en mann har vært såpass klåfingret og som tar seg såpass til rette. Jeg har vært hos politiet og bistandsadvokat for råd og har blitt rådet til å anmelde. Jeg anmeldte derfor forholdet og var i avhør og politirapporten ble skrevet og underskrevet. Han har nok ikke fått noe beskjed om at han har blitt anmeldt enda. Jeg har søkt psykisk helsehjelp både med det kommunen tilbyr og av fastlegen da jeg fikk det som råd. Jeg føler meg utrolig ekkel, sliter med å gjennomføre ting i hverdagen. Og jeg har ikke kontakt med han lenger. Har noen her erfaringer med å anmelde slike ting eller partnere/ folk dere har datet? Eller bare noen råd ellers? Anonymkode: 5f261...04e Bistandsadvokat? Du får ikke tildelt det når du anmelder. Det er noe retten oppnevner. Høres lite sannsynlig ut Anonymkode: 2a98e...175 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #9 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bistandsadvokat? Du får ikke tildelt det når du anmelder. Det er noe retten oppnevner. Høres lite sannsynlig ut Anonymkode: 2a98e...175 Fikk snakke med en bistandsadvokat jo, var først hos politiet så snakket med bistandsadvokaten hvor jeg ble rådet til å anmelde. Anonymkode: 5f261...04e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #10 Skrevet 20. oktober 2025 monican94 skrev (10 timer siden): hvor gammel er du ? 24 han er 32 Anonymkode: 5f261...04e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #11 Skrevet 20. oktober 2025 Presset på hvilke måte? Trodde du var mindreårig siden du blant annet nevnte pedofilisaker. Men så kommer det frem at du er 24. Dette har i hvert fall ikke noe med pedofili å gjøre Anonymkode: 6873a...a61 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #12 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Presset på hvilke måte? Trodde du var mindreårig siden du blant annet nevnte pedofilisaker. Men så kommer det frem at du er 24. Dette har i hvert fall ikke noe med pedofili å gjøre Anonymkode: 6873a...a61 Bistandsadvokaten min nevnte dette da hun hadde jobbet med slike saker før. Advokaten hadde sett lignende språk i pedofili saker som jeg jo skrev i hovedinnlegget. Han er ikke anmeldt for pedofili det har jeg aldri sagt. Men varsellampene gikk av for advokaten da man så likhet med dette og spesielt at en som jobber med barn ytrer seg slik. Anonymkode: 5f261...04e 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #13 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Bistandsadvokat? Du får ikke tildelt det når du anmelder. Det er noe retten oppnevner. Høres lite sannsynlig ut Anonymkode: 2a98e...175 Du kan også oppsøke advokat for å få bistand - det er helt normalt å gjøre før man annmelder seksuelle overgrep. Anonymkode: 39573...38b 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #14 Skrevet 20. oktober 2025 Ja — du kan ha krav på bistandsadvokat allerede før du anmelder, hvis saken gjelder et seksuelt overgrep eller andre alvorlige integritetskrenkelser. Her er en oversikt over hvordan dette fungerer i praksis i Norge 👇 ⚖️ Når du har rett til bistandsadvokat Du har rett til bistandsadvokat betalt av staten dersom du har vært utsatt for: Voldtekt eller forsøk på voldtekt (§ 291–292 straffeloven) Seksuell omgang med barn under 16 år (§ 299–301) Seksuell handling eller krenkelse begått med vold, trusler eller utnyttelse (§ 297–298) Innsendt bilder eller filming uten samtykke (§ 267a – krenkelse av privatlivets fred) Tvangsekteskap, menneskehandel, grov vold m.m. 🕊️ Før anmeldelse Du kan få bistandsadvokat allerede i vurderingsfasen – altså før du eventuelt anmelder – for å: Få råd om hva en anmeldelse innebærer, Snakke om bevis, konsekvenser og muligheter, Få støtte i kontakt med politiet, lege, eller krisesenter. 👉 Dette følger av straffeprosessloven § 107a, som sier at fornærmede i slike saker har rett til advokat «før anmeldelse blir inngitt, når det er grunn til å anta at saken gjelder slike forhold». Det betyr at du ikke må ha bestemt deg for å anmelde – det er nok at du vurderer det og at forholdet potensielt er straffbart som seksuelt overgrep. 💰 Kostnader Advokaten betales av staten. Du trenger ikke søke fri rettshjelp, og du betaler ingenting selv. 👩⚖️ Hvordan får man bistandsadvokat Du kan: Kontakte politiet og si at du ønsker å snakke med bistandsadvokat før eventuell anmeldelse. Kontakte krisesenter, overgrepsmottak eller voldtektsmottak – de kan sette deg i kontakt med advokater som har erfaring med slike saker. Eller du kan selv ta kontakt med en advokat og si at det gjelder vurdering av anmeldelse for seksuelt overgrep. Advokaten vil da søke refusjon direkte fra staten. 💬 Advokaten kan hjelpe deg med Råd om anmeldelse, strategi og bevis. Kontakt med politiet, og være med i avhør. Kreve oppreisningserstatning. Sikre medisinske og tekniske bevis. Følge deg gjennom hele saken – fra vurdering til eventuell rettssak. Anonymkode: 39573...38b 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #15 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bistandsadvokaten min nevnte dette da hun hadde jobbet med slike saker før. Advokaten hadde sett lignende språk i pedofili saker som jeg jo skrev i hovedinnlegget. Han er ikke anmeldt for pedofili det har jeg aldri sagt. Men varsellampene gikk av for advokaten da man så likhet med dette og spesielt at en som jobber med barn ytrer seg slik. Anonymkode: 5f261...04e Det du har skrevet her tyder iallfall ikke på pedofili, men mulig han har skrevet noe om det i andre meldinger du ikke har skrevet om her. Men det er uansett ingen god følelse å føle seg presset til å gjøre ting man ikke er komfortabel med. Anonymkode: 4f941...14d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #16 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du har skrevet her tyder iallfall ikke på pedofili, men mulig han har skrevet noe om det i andre meldinger du ikke har skrevet om her. Men det er uansett ingen god følelse å føle seg presset til å gjøre ting man ikke er komfortabel med. Anonymkode: 4f941...14d Nei som sagt så må man nesten se alle meldingene noe advokaten min har gjort og har sett slike meldinger i pedofili saker, hun kan ikke si om han er pedofil. Men at det er slike meldinger som han har skrevet som blir vist i overgrepssaker og pedofili saker er det som er tingen. Anonymkode: 5f261...04e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #17 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja — du kan ha krav på bistandsadvokat allerede før du anmelder, hvis saken gjelder et seksuelt overgrep eller andre alvorlige integritetskrenkelser. Her er en oversikt over hvordan dette fungerer i praksis i Norge 👇 ⚖️ Når du har rett til bistandsadvokat Du har rett til bistandsadvokat betalt av staten dersom du har vært utsatt for: Voldtekt eller forsøk på voldtekt (§ 291–292 straffeloven) Seksuell omgang med barn under 16 år (§ 299–301) Seksuell handling eller krenkelse begått med vold, trusler eller utnyttelse (§ 297–298) Innsendt bilder eller filming uten samtykke (§ 267a – krenkelse av privatlivets fred) Tvangsekteskap, menneskehandel, grov vold m.m. 🕊️ Før anmeldelse Du kan få bistandsadvokat allerede i vurderingsfasen – altså før du eventuelt anmelder – for å: Få råd om hva en anmeldelse innebærer, Snakke om bevis, konsekvenser og muligheter, Få støtte i kontakt med politiet, lege, eller krisesenter. 👉 Dette følger av straffeprosessloven § 107a, som sier at fornærmede i slike saker har rett til advokat «før anmeldelse blir inngitt, når det er grunn til å anta at saken gjelder slike forhold». Det betyr at du ikke må ha bestemt deg for å anmelde – det er nok at du vurderer det og at forholdet potensielt er straffbart som seksuelt overgrep. 💰 Kostnader Advokaten betales av staten. Du trenger ikke søke fri rettshjelp, og du betaler ingenting selv. 👩⚖️ Hvordan får man bistandsadvokat Du kan: Kontakte politiet og si at du ønsker å snakke med bistandsadvokat før eventuell anmeldelse. Kontakte krisesenter, overgrepsmottak eller voldtektsmottak – de kan sette deg i kontakt med advokater som har erfaring med slike saker. Eller du kan selv ta kontakt med en advokat og si at det gjelder vurdering av anmeldelse for seksuelt overgrep. Advokaten vil da søke refusjon direkte fra staten. 💬 Advokaten kan hjelpe deg med Råd om anmeldelse, strategi og bevis. Kontakt med politiet, og være med i avhør. Kreve oppreisningserstatning. Sikre medisinske og tekniske bevis. Følge deg gjennom hele saken – fra vurdering til eventuell rettssak. Anonymkode: 39573...38b Ja er dette jeg fikk vite av politiet var derfor jeg fikk oppnevnt en bistandsadvokat og snakket med advokaten før anmeldelse. Var også der jeg ble oppfordret til å anmelde Anonymkode: 5f261...04e
Kålrota Skrevet 20. oktober 2025 #18 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men hva har du anmeldt ham for, rent konkret? Anonymkode: a6f27...09c Forsto du ikke det utfra HI, så er det nok ikke håp. 1
late_argument Skrevet 20. oktober 2025 #19 Skrevet 20. oktober 2025 Høres ut som han har en greie for unge jenter samtidig som han jobber for barn. Bra du melder! 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #20 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Presset på hvilke måte? Trodde du var mindreårig siden du blant annet nevnte pedofilisaker. Men så kommer det frem at du er 24. Dette har i hvert fall ikke noe med pedofili å gjøre Anonymkode: 6873a...a61 Hvis en som jobber med barn, "tenner på rollespill" der han utnytter og tvinger barn, er det selvfølgelig noe å se på! Til den som lurte lenger opp, man anmelder ubehagelige opplevelser, så tar påtalemyndigheten seg av hvilke lover og paragrafer (om noen) de faller under. Ts, godt du kom deg unna. Og bra du anmeldte. Selv om saken sannsynligvis blir henlagt, er det flott at de har ham i arkivet om noe skulle skje.. Anonymkode: c896a...24d 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå