AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2025 #21 Skrevet 16. oktober 2025 Hva tenker du om pensjon? Anonymkode: 015a5...959
Uanonym bruker Skrevet 17. oktober 2025 #22 Skrevet 17. oktober 2025 Trenger lur og lat å være motsetninger, da? Jeg synes du høres privilegert ut, og sannsynligvis litt lat, siden du ikke har 3-åringen din hjemme når du er hjemme. Ikke å ta på seg flere forpliktelser enn man har kapasitet til, og ikke la ungene gå på ørten fritidsaktiviteter og fylle opp hver eneste helg med aktiviteter, er jo lurt, det støtter jeg. Mange unger i dag har knapt fritid, de er bare på skole/i barnehage og på organiserte/voksenstyrte fritidsaktiviteter. Det tror jeg er veldig dårlig for utviklinga deres. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #23 Skrevet 17. oktober 2025 Jeg tenker hverken lur eller lat men ganske priviligert og egoistisk. De færreste melder seg til verv og FAU og slikt fordi de har et stort ønske om å stresse mer og få mer å gjøre, de gjør det fordi noen må stille opp for fellesskapet, og de gjør det for egne og andres barn. At du da sitter der med 50% mindre jobb enn andre og ingen sykdom og ikke gidder stille opp er egoistisk. De færreste melder barna sine til "ørten" aktiviteter eller aktiviteter som har dugnadsarbeid fordi de tenker på seg selv, men fordi de tenker på barna sine. Barna får velge aktivitet basert på hva barna har lyst til å drive med, ikke basert på hvor mye jobb aktiviteten er for foreldre. Å kunne jobbe 50% med 3 barn er veldig priviligert. Da har du enten en deltidsjobb med veldig høy lønn eller så er det en mann/medmor/familie i bildet som forsørger dere. Eventuelt har du valgt å leve som fattig for å stresse mindre, som igjen er egoistisk ovenfor barna. Å vente til barneskolen med fritidsaktiviteter er såklart helt greit og ganske vanlig. Anonymkode: 9f7c2...68a 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #24 Skrevet 17. oktober 2025 Høres ut som du er lykkelig. Da har du gjort ting riktig. Barna blir sikkert lykkeligere av å ha en lykkelig mamma som leverer sent og henter tidlig. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg også jobbet mindre og brukt mer tid på barna. Men vi fordeler slik at far leverer sent, og jeg henter tidlig. (Jeg har aldri meldt meg som foreldrekontakt eller FAU, men har vært foreldrekontakt et år likevel (trekning). Det beste er at de som er engasjerte for sånt, tar seg av disse vervene. De som melder seg her har mye initiativ og finner på ting jeg ikke hadde tenkt på en gang. Da er de rette personene for jobben! Mens jeg melder meg til å være vakt på arrangement, bake kaker, styre med grillen på sommeravslutning, være med på dugnad, stille som sjåfør med bil, etc.) Anonymkode: 58bb9...f17
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #25 Skrevet 17. oktober 2025 Du er deg og har funnet det som fungerer for deg. Man kunne jo tenkt at du og mannen ikke er så opptatt av å bidra til de rundt, f.eks. ved å sitte i FAU, når dere er så priviligert allikevel. Men lever du godt med det er det bare å fortsette å "do you". Anonymkode: 4cdc0...b32 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå