Gå til innhold

treningsaperteter for oss overvektige

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 14.10):

hvorfor er det så vanskelig å finne treningsaperter til oss som virkelig trenger det med litt høy bmi?

jeg har veldig lyst til og kjøpe en step maskin så jeg kan trene litt mer hjemme siden den tar ikke så mye plass og har ok pris 

Anonymkode: 91716...d26

3D-mølle pleier å være populært. 

Anonymkode: 78fc4...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

calisthenics er beste form for trening etter min mening. 
sjekk ut Chris Heria på yt 

Anonymkode: 9f409...e1e

så sterk tror jeg nok ikke jeg kommer til å bli men håper jeg en dag kan ta planken litt lenger enn bare noen sekunder 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

så sterk tror jeg nok ikke jeg kommer til å bli men håper jeg en dag kan ta planken litt lenger enn bare noen sekunder 

Men calisthenics er jo styrketrening - for å bygge muskelmasse. Og du slipper masse treningsapparater siden du hovedsaklig bruker kroppen din som vekt.

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (27 minutter siden):

Men calisthenics er jo styrketrening - for å bygge muskelmasse. Og du slipper masse treningsapparater siden du hovedsaklig bruker kroppen din som vekt.

joda det er bra trening men jeg får nok ikke til det man må jo være ganske sterk i overkroppen da. mannen min får heller ikke til det selv om han er mye sterkere enn meg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

joda det er bra trening men jeg får nok ikke til det man må jo være ganske sterk i overkroppen da. mannen min får heller ikke til det selv om han er mye sterkere enn meg 

Man starter jo ikke med hand stand og human flag... 
Man starter med utfall, planke, knebøy, jumping jacks, og andre øvelser for å styrke spesielt kjernemuskulaturen. 
Som med alt annet må man jo starte på det nivået man er på, og jobbe seg sakte men konsekvent oppover. 
Hvis mannen din ikke får det til fordi han ikke er sterk nok, så prøver han på øvelser som er på ett høyere nivå enn det han selv er. 

Anonymkode: 12f0b...910

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er ingen som begynner rett på og får til alt. Som med absolutt alle andre former for trening så begynner man der man er og jobber seg oppover…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man starter jo ikke med hand stand og human flag... 
Man starter med utfall, planke, knebøy, jumping jacks, og andre øvelser for å styrke spesielt kjernemuskulaturen. 
Som med alt annet må man jo starte på det nivået man er på, og jobbe seg sakte men konsekvent oppover. 
Hvis mannen din ikke får det til fordi han ikke er sterk nok, så prøver han på øvelser som er på ett høyere nivå enn det han selv er. 

Ok var ikke så mye jeg fikk opp når jeg søkte på det 

Skrevet (endret)

Hva med å kjøpe en ordentlig god Yoga matte og finne noen gode programmer for yoga eller pilates? Begge disse treningsformene kan du begynne lett og øke etterhvert. Jeg anbefaller appen DownDog for denne kan tilpasses på mange måter utfra ditt nivå. Det finnes også masse gratis der ute på både youtube og andre steder.. Jeg har nå trent yoga i et år (2 ganger i uken som minimum) og progresjonen har vært fantastisk. Du kan bygge muskler, flekisibilitet og balanse på samme tid.  

Og yoga kan absolutt alle trene, det finnes til og med yoga trening for de som må sitte på en stol eller gulvet. Noe av det viktigste å huske på når man begynner med noe nytt, det tar lang tid å bli bedre på noe som er nytt. Du vil ikke klare å følge eller utføre alle posisjonene helt riktig, men det kommer etterhvert. Gi ikke opp selv om det er tung i begynnelsen :)

Ellers vil jeg anbefale deg å faktisk kjøpe en treningstime eller 2 av en personlig trener, de kan nok komme med masse gode råd spesifikt for din situasjon. 

Endret av Evot_i_skogen
  • Liker 2
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (55 minutter siden):

Hva med å kjøpe en ordentlig god Yoga matte og finne noen gode programmer for yoga eller pilates? Begge disse treningsformene kan du begynne lett og øke etterhvert. Jeg anbefaller appen DownDog for denne kan tilpasses på mange måter utfra ditt nivå. Det finnes også masse gratis der ute på både youtube og andre steder.. Jeg har nå trent yoga i et år (2 ganger i uken som minimum) og progresjonen har vært fantastisk. Du kan bygge muskler, flekisibilitet og balanse på samme tid.  

Og yoga kan absolutt alle trene, det finnes til og med yoga trening for de som må sitte på en stol eller gulvet. Noe av det viktigste å huske på når man begynner med noe nytt, det tar lang tid å bli bedre på noe som er nytt. Du vil ikke klare å følge eller utføre alle posisjonene helt riktig, men det kommer etterhvert. Gi ikke opp selv om det er tung i begynnelsen :)

Ellers vil jeg anbefale deg å faktisk kjøpe en treningstime eller 2 av en personlig trener, de kan nok komme med masse gode råd spesifikt for din situasjon. 

Jeg trenere med fysioterapeut to ganger i uka men skulle ønske jeg hadde penger til pt 

Skal prøve å bli flinkere å bruke matte ble litt i dag 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Matas, mod.

Endret av Matas
  • Nyttig 1
Skrevet

Ny dag med trening i morgen 💪

Gått ned 1, 50 kg på en uke nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ny dag med trening i morgen 💪

Gått ned 1, 50 kg på en uke nå 

Det høres veldig usunt ut. 

Du sier selv du trener med fysio to dager i uken, og flere dager i uken på senter. Og i tillegg har du lange økter på mølle, og spiser sunt og lite. 

En vektnedgang på tre ganger mer enn anbefalt, og så mye trening, så høres det ut som du overtrener uten tilstrekkelig næringsinntak. Det er veldig viktig med nok mat når du trener så mye. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det høres veldig usunt ut. 

Du sier selv du trener med fysio to dager i uken, og flere dager i uken på senter. Og i tillegg har du lange økter på mølle, og spiser sunt og lite. 

En vektnedgang på tre ganger mer enn anbefalt, og så mye trening, så høres det ut som du overtrener uten tilstrekkelig næringsinntak. Det er veldig viktig med nok mat når du trener så mye. 

Joda jeg vet det ikke er sunt å gå ned så mye på så kort tid 

Jeg pleier ikke gå 12 km på mølla 

I morgen går jeg nok litt opp siden jeg har vært veldig sulten i dag 

Skrevet

Kettlebells 👌🏼

Anonymkode: 31060...4f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kettlebells 👌🏼

Anonymkode: 31060...4f6

Vurderer litt å kjøpe det, men vil helst prøve det først på trening 

Skrevet
Evot_i_skogen skrev (På 23.10.2025 den 11.50):

blir kanskje pt når jeg ikke har flere timer med fysjo 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 22.29):

Joda jeg vet det ikke er sunt å gå ned så mye på så kort tid 

Jeg pleier ikke gå 12 km på mølla 

I morgen går jeg nok litt opp siden jeg har vært veldig sulten i dag 

Du går ikke opp i vekt av å spise mer en dag... 
Om personvekten viser ett høyere tall etter en dag, så er det fordi kroppen samler vann, eller fordi det er mer innhold i tarmene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du går ikke opp i vekt av å spise mer en dag... 
Om personvekten viser ett høyere tall etter en dag, så er det fordi kroppen samler vann, eller fordi det er mer innhold i tarmene. 

jeg ikke ikke opp noe i vekt da som jeg trodde. jeg gikk opp litt i dag da som er helt ok jeg vil ha er mer sunn vekt ned gang 

Gjest Boetica
Skrevet

Men treningsapparater som stepmaskin osv tar da like mye plass uansett om du har høy eller lav bmi? De fyller uansett opp hjemmet og blir ikke brukt. 

Skrevet
Boetica skrev (1 time siden):

Men treningsapparater som stepmaskin osv tar da like mye plass uansett om du har høy eller lav bmi? De fyller uansett opp hjemmet og blir ikke brukt. 

nei den jeg så på tok liten plass og veier mye mindre, så lett og rydde bort igjen 

men nå blir det ikke en stepmaskin unsett. blir matte trening hjemme og en romaskin 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...