Gå til innhold

treningsaperteter for oss overvektige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som sakt så funker ikke bodder alle steder

Anonymkode: 91716...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Moppeguri skrev (41 minutter siden):

Skjønner at du egentlig ikke er ute etter forslag, men er innstilt på å få argumenter til å overtale din mann til å la deg kjøpe stepmaskin.

Personlig synes jeg den eneste stepmaskinen som er nyttig og gir meg noe verdi er de store de gjerne har på treningssenter 

Av småutstyr ville jeg heller prøvd meg på en treningsmatte og er utvalg kettlebells eller vekter, samt en gymball, da er det nesten ubegrenset med øvelser du kan gjøre. 

Nei jeg har overhode ikke tenkt til å overtale han til å kjøpe det vi har faktisk et normalt forholdet hvor vi blir enige om ting men skjønner at det er fremmed for folk på kg 

Skrevet

Selv om dere ikke klarer å få med dere at jeg har sakt flere av apparatene ser interessant er ikke mitt problem 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om dere ikke klarer å få med dere at jeg har sakt flere av apparatene ser interessant er ikke mitt problem 

Hva er problemet da ?

Om det ikke er tips til apparater og hjemmetreningsmetoder du vil ha og heller ikke er interessert i tips til å trene utendørs eller på senter , hva slags tips vil du ha?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Manualer og egenvekttrening er faktisk undervurdert. Trenger ikke apparater. Og når man er stor har man jo mye vekt allerede som gjør at treningen raskt blir effektiv. Du har allerede tredemølle, da har du kommet langt allerede. Du kan kjøpe et underlag. De ter kjempelett å rydde vekk. Ikke koster de all verden heller. Trenger ikke gjøre det så tungvint og fancy pancy. Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 8bd0b...cdb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Moppeguri skrev (31 minutter siden):

Hva er problemet da ?

Om det ikke er tips til apparater og hjemmetreningsmetoder du vil ha og heller ikke er interessert i tips til å trene utendørs eller på senter , hva slags tips vil du ha?

1 som sakt så vil jeg ha noe jeg kan bruke i stua trenger ikke være dyre apparater 

2 jeg har sakt mange ganger at jeg går tur ute men IKKE på glatta

3 jeg har også sakt at jeg trener på senter 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Manualer og egenvekttrening er faktisk undervurdert. Trenger ikke apparater. Og når man er stor har man jo mye vekt allerede som gjør at treningen raskt blir effektiv. Du har allerede tredemølle, da har du kommet langt allerede. Du kan kjøpe et underlag. De ter kjempelett å rydde vekk. Ikke koster de all verden heller. Trenger ikke gjøre det så tungvint og fancy pancy. Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 8bd0b...cdb

Bruker matte litt hjemme og på senter 

Skrevet (endret)

Du kan fint få et treningsapparat som er lite og tåler høy vekt - men det koster.
Du kan og fint få et treningsapparat som er lite og rimelig - men det tåler ikke så mye vekt.
Eller du kan fint få et treningsapparat som tåler mye vekt og er rimelig - men det tar stor plass.

Det du ikke kan få er et som både er lite, tåler mye vekt og er rimelig.

Endret av skeiv-ostepop
  • Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

Du kan fint få et treningsapparat som er lite og tåler høy vekt - men det koster.
Du kan og fint få et treningsapparat som er lite og rimelig - men det tåler ikke så mye vekt.
Eller du kan fint få et treningsapparat som tåler mye vekt og er rimelig - men det tar stor plass.

Det du ikke kan få er et som både er lite, tåler mye vekt og er rimelig.

Joda det kommer jo ann på hva slags materiale som er brukt 

Jeg er ikke langt unna den maskinen jeg har lyst til og kjøpe så får se ann når jeg kommer meg ned på 100 kg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda det kommer jo ann på hva slags materiale som er brukt 

Jeg er ikke langt unna den maskinen jeg har lyst til og kjøpe så får se ann når jeg kommer meg ned på 100 kg 

Men materialer som tåler mer koster og ofte mer - og da går prisen opp. Eller de må bruke mer av de rimelige materialene. Da går enten prisen opp eller den tar mer plass.

Dette er egentlig veldig enkel logikk.

Vektnedgang handler om hva du spiser og aktiviteten din i hverdagene over tid - ikke enkeltgrep og plutselige påfunn om å dra frem en step-maskin fra kroken av stuen.

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden):

Men materialer som tåler mer koster og ofte mer - og da går prisen opp. Eller de må bruke mer av de rimelige materialene. Da går enten prisen opp eller den tar mer plass.

Dette er egentlig veldig enkel logikk.

Vektnedgang handler om hva du spiser og aktiviteten din i hverdagene over tid - ikke enkeltgrep og plutselige påfunn om å dra frem en step-maskin fra kroken av stuen.

Jeg vet det jeg spiser sunt og lite trener flere ganger i uka 💪

Skrevet

Da er 12 KM fullført på mølla. Som jeg kan holde meg fast i så jeg ikke tryner 

Så er det fysioterapeut i morgen balansetrening sliter å holde meg på beina nok som det er 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da er 12 KM fullført på mølla.

Hvor lang tid tok den økta?

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (16 minutter siden):

Hvor lang tid tok den økta?

30 min på vær etappe så det blir litt over 2km på vær etappe 

Jeg starta rett før kl 11 så til sammen ble det noen timer 

Skrevet

Forstår deg veldig godt! Mine beste "apparat" er spinnsykkel ettersom det ikke er sp belastende for legger, knær og hofter, og god styrketrening for lår samtidig som det er kondisjon. Tar sykt med plass, men jeg prioriterer å ha den i stua 3 mnd i året og garagen resten. Så blir den ikke brukt som håndklede tørker 😁  ett annet tips er en yogaball. Sitte og vugge på den i tide og utide, ta sånn smått av øvelser og øke gradvis til du evt vil ha ett program. Jeg går på hvor vondt det er å ta f.eks situps, ikke antall ettersom det er så mange faktorer å jukse på for å gjøre det lettere for meg selv. 

Sykkel og ball har ikke vekt grense som jeg vet. 

Anonymkode: 662a8...9c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da er 12 KM fullført på mølla. Som jeg kan holde meg fast i så jeg ikke tryner 

Så er det fysioterapeut i morgen balansetrening sliter å holde meg på beina nok som det er 🤣

Men hvorfor i all verden ønsker du deg ett treningsapparat som krever mye balanse da??

Start med step-up på balansepute eller bosu ball, det krever mindre balanse enn små stepmaskiner. En liten stepmaskin vil rett å slett kunne være farlig for deg når du har så dårlig balanse. 

Anonymkode: 12f0b...910

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hvorfor i all verden ønsker du deg ett treningsapparat som krever mye balanse da??

Start med step-up på balansepute eller bosu ball, det krever mindre balanse enn små stepmaskiner. En liten stepmaskin vil rett å slett kunne være farlig for deg når du har så dårlig balanse. 

Anonymkode: 12f0b...910

kanskje det er veldig mange år siden jeg har prøvd det, det blir uansett ikke nå med det første 

Skrevet

Gå en tur 🚶‍♀️ 

Anonymkode: 9f409...e1e

Skrevet

Nå er det kun inne trening jeg er interessert i å har funnet ut hva vi skal kjøpe men kan ta imot gode forslag til matte øvelser 

Skrevet

calisthenics er beste form for trening etter min mening. 
sjekk ut Chris Heria på yt 

Anonymkode: 9f409...e1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...