Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du snakker om å installere spion-app på mobilen hans.

Jeg gjentar:

Og disse dumme kjerringene som utgjør hønseburet på Kvinneguiden tar din side i ren refleks.

For det er liksom ikke tilstrekkelig åpenbart ut fra det du skriver at du er fullstendig nutcase?

😂😂😂

Anonymkode: 83f43...da7

Det er INGEN her som har støttet henne i å innstallere noe som helst. Tvert i mot. Gå ut av KVINNEguiden når du er så kvinnefiendtlig.

Anonymkode: ac11c...1fa

• Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er INGEN her som har støttet henne i å innstallere noe som helst. Tvert i mot. Gå ut av KVINNEguiden når du er så kvinnefiendtlig.

Noen må jo guide dere?

• Nyttig 1
Skrevet

Behovet ditt for bevis er forståelig. Fordi narsissister opptrer slik, "uten bevis har du ingenting". Men saken er det at selv om du hadde tatt ham på ferken i senga med en annen dame, så ville en narsissist nektet for at han var utro. 

Her må du stole på deg selv. Glem dette med å bevise utroskp. Fokuser heller på hvordan han er mot deg i forholdet. Skriv ned en gjemt personlig logg over hele situasjonen alle gangene han manipulerer og lyver. En kjæreste som ikke bryr seg om dine følelser er en kjæreste man bør dumpe. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 8dd84...1e5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gjentar:

Og disse dumme kjerringene som utgjør hønseburet på Kvinneguiden tar din side i ren refleks.

For det er liksom ikke tilstrekkelig åpenbart ut fra det du skriver at du er fullstendig nutcase?

😂😂😂

Kan du ikke lese? Det er jo ingen kommentarer som tar hennes side. Er du litt forutinntatt kanskje? ;) 

Anonymkode: 8dd84...1e5

• Liker 4
Skrevet

Du må slutte å konfrontere. Du må bare slå opp og dra. 

Anonymkode: 9e66d...98a

Drar ikke fra mitt eget hjem. Jeg leier, men han flyttet inn hos meg med minimalt av ting, så sånn sett enkelt å bare kaste ut alt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
LisaLi80 skrev (4 minutter siden):

Drar ikke fra mitt eget hjem. Jeg leier, men han flyttet inn hos meg med minimalt av ting, så sånn sett enkelt å bare kaste ut alt. 

Su svarte ikke vedkommede på spørsmålet. Nekte han å forlate? Da kontakter du politet. 

LisaLi80 skrev (3 timer siden):

Tenker jeg må finne bevis for å få han ut,

Du må ikke det. Du må bare si at forholdet er over. 

Anonymkode: d91b0...d1c

• Liker 2
Skrevet

Han trenger ikke være enig i at det blir slutt. 

Sier du at det er slutt, ja så er det slutt. 

Anonymkode: 9e66d...98a

• Liker 3
Skrevet
LisaLi80 skrev (8 minutter siden):

Står kontrakten i ditt navn? Isåfall: Kontakt huseier og forklar situasjonen, og at du kommer til å kontakte låsesmed og endre låsen når fyren ikke er hjemme (du må betale for det, og sørg for å få nye nøkler til huseier). Pakk tingene hans og sett de på utsida. Hvis leiekontrakten kun står på deg, har ikke han noen rett på leiligheten. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
LisaLi80 skrev (18 timer siden):

Har avdekt samboeren min som skjult narsissist. Etter litt forsking, ser jeg at han er skoleeksemplet på en skjult narsissist. Det er ikke til å tro, alt han holder på med🤯  Jeg har konfrontert han med både narsissistoppførsel og utroskap, og vil ha han ut, men han nekter selvfølgelig for alt, og prøver på manipulering. Alt han har fortalt er bare løgn. Og selv er han jo selvfølgelig en ærlig og tro person. Tenker jeg må finne bevis for å få han ut, og har sjekket litt rundt å installere en spionapp på telefonen hans, men tror det blir vanskelig å få tak i den. Telefonen er med han OVERALT, alltid på lydløs og han passer så jeg ikke ser hva han gjør på telefonen. Jeg er sikker på han har tinderprofil, men den er enten inkognito eller han har blokkert tlfnr mitt. Jeg er 100% sikker på at det er masse bevis på telefonen. Har sett noen andre tråder her på forumet hvor det er folk som har sakt at de kan hjelpe. Er rimelig fortvilt her, og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med bevis? Jeg vil veldig gjerne se hva som er på telefonen hanns. Er det noen som kan hjelpe meg, vær så snill🫶🤞

Etter å ha lest dette innlegget her, er det ikke han jeg reagerer på, for å si det slik.

Anonymkode: 5ae3d...a99

Skrevet
LisaLi80 skrev (14 timer siden):

Det dummeste man gjør, er å ta opp kampen med en narsissist. 

Kast han ut. Og blokker overalt. 

Anonymkode: 5d854...0a1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Auri skrev (14 timer siden):

Kontakt huseier og forklar situasjonen, og at du kommer til å kontakte låsesmed og endre låsen når fyren ikke er hjemme (du må betale for det, og sørg for å få nye nøkler til huseier)

Ja, det hørtes jo lurt ut, 1) legge ut om sitt privatliv til den man leier bolig av, 2) fortelle at man har dradd inn en person i boligen som aldri skulle vært der, og 3) skifte lås i en bolig man ikke eier :ironi: 

Trpdstarter er en voksen person med voksent ansvar, ikke et barn som kan løpe og gråte til nærmeste voksen. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er vitsen med å bruke tid og energi på en som er en utro narsissist? Det er da bare å dumpe ham?

• Liker 3
Skrevet

Du leier. Si opp og flytt. 

Anonymkode: b13a1...6a8

• Nyttig 1
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (7 minutter siden):

Hva er vitsen med å bruke tid og energi på en som er en utro narsissist? Det er da bare å dumpe ham?

Om han virkelig er narsissist er ikke det bare bare. Å få ham ut vil isåfall bare være første skritt mot noe som kan bli svært belastende, skremmende og kanskje farlig. Det pleier ikke å bli noe som er skjult angående en skjult narsissist heller da, for de takler svært dårlig å miste kontrollen på tingene sine. (Altså det er ikke kjærlighet, man er ting, en eiendel, for dem.) Tårer, gråt, trygling, løfter om gull og grønne skoger, gjerne med litt trusler om selvmord som mellomspill, så ønske om hevn og gjennomføring av diverse hevn. Gjerne litt av hvert, om hverandre, til man ikke vet hva det neste som kommer er, bare at det garantert vil være fælt. Helst så sjokkerende fælt at man bryter sammen. Hva som helst for å beholde kontrollen over deg og ditt liv. 

Derfor bør ts informere venner og familie om hva hun går gjennom, søke hjelp til å balansere det som kommer og støtte fra dem. Så gjøre seg fullstendug utilgjengelig å få en prat med, både over telefon og fysisk. Ikke la noe dialog være muntlig. 

Om mulig reise bort en tid, eller bo hos venner eller familie. 

Jeg var dum nok til å prate med vedkommende, men heldigvis smart nok til å informere venner, og flytte inn til en venninne en tid. Å ikke stå alene gjennom det som følger å forlate en narsissist er svært viktig. Man trenger noen som kan veie og vurder ting som blir sagt/meldt og gjort med større likevekt og fornuft enn man selv klarer, når stresset og redsel får hjernen til å bli grøt. 

Bevis trenger hun derimot ikke. Det vil ikke hjelpe det minste. Som en skrev kan man ta en slik på fersken, og stå og se på i lang tid, og det har likevel enten ikke skjedd, eller det er iallefall din skyld. Godt mulig man kunne filmet det også, og anklager om det hadde likevel vært urimelige. 

Komme seg bort, og bli så utilgjengelig som mulig. Flytte til annen by, annet land om så, heller enn å gjøre seg tilgjengelig for det selvrettferdige raseri og hevnlyst over å "svikte" vedkommende i å ikke la seg eie lenger. Er han virkelig en slik er ikke fantasien til normale mennesker vid nok til å kunne forutse hvor langt et slikt grenseløst og blindt selvrettferdig menneske kan dra hevnen over "sviket" når de mister kontrollen. 

Når man forlater en ekte narsissist er det mest farlig etter bruddet. Ingen normalitet rundt brudd og normale regler/forventninger om hvordan det skal takles gjelder da. Det blir grenseløst. 

• Liker 3
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Om han virkelig er narsissist er ikke det bare bare. Å få ham ut vil isåfall bare være første skritt mot noe som kan bli svært belastende, skremmende og kanskje farlig. Det pleier ikke å bli noe som er skjult angående en skjult narsissist heller da, for de takler svært dårlig å miste kontrollen på tingene sine. (Altså det er ikke kjærlighet, man er ting, en eiendel, for dem.) Tårer, gråt, trygling, løfter om gull og grønne skoger, gjerne med litt trusler om selvmord som mellomspill, så ønske om hevn og gjennomføring av diverse hevn. Gjerne litt av hvert, om hverandre, til man ikke vet hva det neste som kommer er, bare at det garantert vil være fælt. Helst så sjokkerende fælt at man bryter sammen. Hva som helst for å beholde kontrollen over deg og ditt liv. 

Derfor bør ts informere venner og familie om hva hun går gjennom, søke hjelp til å balansere det som kommer og støtte fra dem. Så gjøre seg fullstendug utilgjengelig å få en prat med, både over telefon og fysisk. Ikke la noe dialog være muntlig. 

Om mulig reise bort en tid, eller bo hos venner eller familie. 

Jeg var dum nok til å prate med vedkommende, men heldigvis smart nok til å informere venner, og flytte inn til en venninne en tid. Å ikke stå alene gjennom det som følger å forlate en narsissist er svært viktig. Man trenger noen som kan veie og vurder ting som blir sagt/meldt og gjort med større likevekt og fornuft enn man selv klarer, når stresset og redsel får hjernen til å bli grøt. 

Bevis trenger hun derimot ikke. Det vil ikke hjelpe det minste. Som en skrev kan man ta en slik på fersken, og stå og se på i lang tid, og det har likevel enten ikke skjedd, eller det er iallefall din skyld. Godt mulig man kunne filmet det også, og anklager om det hadde likevel vært urimelige. 

Komme seg bort, og bli så utilgjengelig som mulig. Flytte til annen by, annet land om så, heller enn å gjøre seg tilgjengelig for det selvrettferdige raseri og hevnlyst over å "svikte" vedkommende i å ikke la seg eie lenger. Er han virkelig en slik er ikke fantasien til normale mennesker vid nok til å kunne forutse hvor langt et slikt grenseløst og blindt selvrettferdig menneske kan dra hevnen over "sviket" når de mister kontrollen. 

Når man forlater en ekte narsissist er det mest farlig etter bruddet. Ingen normalitet rundt brudd og normale regler/forventninger om hvordan det skal takles gjelder da. Det blir grenseløst. 

Ja, men det å installere spionvare og herje en masse tjener ikke til noen ting. Det er dessuten ulovlig. Når han er så langt ute på viddene er det ikke noe å bruke tid på- annet enn å bli kvitt ham. Så jeg skjønner ikke helt hva hun kaver etter i sin søken etter "bevis". Det holder at han er en dritt og at tilliten i forholdet er ikke-eksisterende. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det hørtes jo lurt ut, 1) legge ut om sitt privatliv til den man leier bolig av, 2) fortelle at man har dradd inn en person i boligen som aldri skulle vært der, og 3) skifte lås i en bolig man ikke eier :ironi: 

Trpdstarter er en voksen person med voksent ansvar, ikke et barn som kan løpe og gråte til nærmeste voksen. 

TS må informere huseier om at låsen skiftes. Det er kun derfor huseier skal kontaktes. Ikke for å "løpe og gråte til nærmeste voksen". De aller, aller fleste oppegående voksne er ikke så dømmende og kjip som deg, heldigvis, og forstår at man kan være uheldig. Jeg har leid hele mitt voksne liv, og alle huseiere jeg har hatt, ville vært forståelsesfulle og behjelpelige i denne situasjonen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
LillaGorilla<3 skrev (På 17.10.2025 den 9.04):

Ja, men det å installere spionvare og herje en masse tjener ikke til noen ting. Det er dessuten ulovlig. Når han er så langt ute på viddene er det ikke noe å bruke tid på- annet enn å bli kvitt ham. Så jeg skjønner ikke helt hva hun kaver etter i sin søken etter "bevis". Det holder at han er en dritt og at tilliten i forholdet er ikke-eksisterende. 

Ja så absolutt. Jeg har skrevet to ganger at det er meningsløst. Ulovlig er det også ja, så på alle måter en dårlig ide.

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 13.22):

Du kan ikke innstallere en spion app på tlf hans. Da er det jo du som er syk i hodet. Hvis du vil at det blir slutt så gjør du det slutt. Du kan ikke spionere på folk. Det er faen meg sykt.

Gjør det slutt hvis du vil at det er slutt. Du trenger ikke å finne noe som helst. Du mener han er narsissist og utro. Ja, da gjør du det slutt og så går du videre. Ferdig.

Enig . For meg er den som spionerer den syke ( har levd med både avlytting / trackingsystem på bil) . Viste seg at det var den som avlyttet / tracket bil var både uærlig og utro . Så ja, her får jeg dessverre rødt flagg på deg 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 13.22):

Du kan ikke spionere på folk. Det er faen meg sykt.

Pippi Lotta skrev (På 16.10.2025 den 13.26):

Det høres ikke ut som du har det lett, men det gjør det ikke greit å overvåke andre.

Dette!

Anonymkode: dbf31...1af

• Liker 2
Skrevet

Drit i å bruk mer tid på han. Han vet innerst inne hva han har gjort selv om han spiller ett spill. Si du ønsker å avslutte forholdet med han og at du ønsker han ut. I verstefall kan du ringe politiet om han nekter da det er din leilighet. Ikke begynn med spion app, ha verdigheten din i behold. Ikke synk ned på hans nivå. Det er ulovlig og ganske drøyt. Forstår at du er desperat etter svar men det er ikke verdt det. Da kan han fort snu hele situasjonen over på deg og mene at du er psykopaten her. 

Anonymkode: 7168e...c85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...