Gå til innhold

Spiser dere rester?


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke så veldig glad i rester, siden jeg har fått litt opp i halsen det at "ingenting skal kastes"

Har en svigermor som ikke kaster noen ting!

Er det litt mugg på en ting, så bare skjærer vi det bort, har det gått over dato (uansett hva det er) så skal det smakes på (her snakker vi noen ganger om år over dato)

Har ikke tall på de gangene jeg har blitt dårlig av mat jeg har spist der..

Så nei, er desverre ikke så flink med rester :forvirret:

Men til gjengjeld får jeg skjeldent rester.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt ann på, men noen ganger blir det av erfaring endel rester (feks taco), da bruker vi det dagen etterpå og later pasta og en saus lagd av hermetiske tomater, restene av tacosausen, kjøttdeigen, maisen og de andre grønnsakene til.

Det er sambo som lager nesten alle middager hos oss, og han er stort sett flink til å beregne hvor mye mat som må lages.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kaster aldri mat. Har vi rester som ligger litt lenge, gir vi dem til våre 3 søte feite rotter. Da blir det stor fest i buret hver gang. Rotter spiser alt!

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Her i huset er det minimalt med mat som går i søpla.

Gammel grøt eller melk som er i ferd med å gå ut på dato = vafler :smilbla:

Endret av Virvel
Gjest gjest1
Skrevet

Er endel av det jeg lager som ikke egner seg senere, så jeg hiver endel

Skrevet

ENDA en god grunn til å ha hund! :ler:

Har blitt flinkere til å posjonere også, eks. teller poteter og ikke bare fyller en kjele. Men så spiser ikke bikkja poteter da ;)

Skrevet

Vi spiser stort sett rester, så vi kaster lite mat egentlig.

Gjest Tristessa
Skrevet

Vi er flinke til å beregne, så det blir ikke særlig mye rester, de få gangene jeg fryser ned noe er det fordi jeg med overlegg har laget slik at det blir til overs som vi kan ha senere. Noen ganger får maten en tur noen dager i kjøleskapet før det går i søplet da. :sjenert: Det må vel også tilføyes at jeg er hysterisk på utløpsdatoer, så melk og sånt blir det en del svinn på. Dessverre.

  • 1 år senere...
Skrevet
Det jeg lurer på, er om dere klarer å beregne så det blir akkurat eller blir det rester hva gjør dere i så fall med dem, spiser dem til lunch dagen etterpå, fryser til en senere anleding osv.

Begynte å lure på det da vi begynte å legge ut ukemenytrådene, og mange av oss lager jo bunnsolid middag hver dag. Noe jeg syns er kjempeflott, men hva med restene?

Selv er vi blitt flinke på å beregne hvor mye vi spiser og får egentlig sjelden rester. Av og til når vi lager suppe eller gryterett, men da tar vi det med til lunch dagen etter. Og noen ganger lager vi store posjoner med vilje for å ha en dag senere i uka, for ågjøre dt lettvint.

Enden på visa er at vi kaster veldig lite mat, må som oftes tømme kompost bøtta pga lukt lenge før den blir full.

Jeg spiser svært sjelden rester. Det eneste jeg spiser rester av er hjemmelaget pizza og lasange. Prøver heller å beregne hvor mye jeg kommer til å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...