Gå til innhold

Wizz air eller Ryanair

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem har dere best erfaring med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flydd med Ryanair en gang og aldri igjen, om jeg har sjansen til å velge. 

De har samme greia som Wizz air hvor man må betale ett stort gebyr for å få sjekka inn på flyplassen om man ikke sjekker inn på nett. Den informasjonen måtte jeg lete fram på nettsidene deres etterpå, det sto absolutt ingenting om det i verken mail eller sms eller noe annen type informasjon jeg fikk fra de. De hadde tillegg på alt av bagasje, tilogmed håndbagasje. Setene var ræva, dritharde og beinplassen nesten ikke eksisterende. 

Skrevet

Hadde aldri flydd med noen av dem

Anonymkode: f75fd...48f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Flydd med wizz air, helt greit men ikke noe mer

Anonymkode: b349b...7e4

• Liker 1
Skrevet

Har flydd flere ganger tur retur Ålesund Gdansk med Wizzair og det har vært helt problemfritt.

Billettene er billige, men koster litt med bagasje. 

Anonymkode: 4b8f1...812

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hr flydd med begge, klarte å få med me info om å sjekke inn på nett iallefall 😇 Litt lite benplass, men det tåler en i noen få timer når flyturen bare er noen få hundre! Håndbagasje under setet koster kr 0. Koster mer for mer bagasje ja, hvis du vil ha det.

Vært fornøyd, kommer til å fly med begge igjen.

Anonymkode: 35e83...ace

• Liker 1
Skrevet

Har flydd masse med begge, mest Ryanair. Helt greie begge to. Hold tunga rett i munn når du bestiller og bare betal for det du faktisk har bruk for, og husk å sjekke inn i app dagen før avreise. Ellers er det som en buss i himmelen. Den får deg dit du skal, that's it. Lukk øynene og hør på et par podcaster og spar et par tusenlapper.

Anonymkode: 22927...653

• Liker 1
Skrevet

Begge deler er som en billig busstur. Du får hva du betaler for og du kommer deg frem. That's it. Flydd med begge og på korte flyturer med håndbagasje går det helt fint. Sjekk alt av regler så går det helt fint.

Anonymkode: 1af50...eaa

Skrevet
Mandagsbarn74 skrev (4 timer siden):

liker best wizzair. de har penere logo enn ryan air. rosa og lilla så vidt jeg husker. da er det jo en fryd å reise med flyet. og wizz høres kulere ut enn ryan... 

Anonymkode: a19e9...40e

Skrevet

EU er uansett på vei til å gjøre det ulovlig å ta gebyr for all håndbagasje i fremtiden. Dvs den bagasjen som du kan ha under flysetet og den over deg i kabinrommet. 

Anonymkode: 85360...9dd

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har flydd med begge, og det er helt ok. 

Man må bare evne å sette seg inn i hvordan ting fungerer, og hva man. må betale for. Noe enkelte ikke gjør - og derfor ender opp med å skrive sure omtaler, eller unngå det fullstendig om man føler slikt er veldig vanskelig. 

Anonymkode: c6d1b...6e6

• Nyttig 2
Skrevet

Har brukt begge flere ganger uten problemer, Men, Wizz Air går for å være en versting i klassen i flybransjen. Visstnok er det også helt umulig å få tak i kundeservice der. Altså, de fleste reiser går jo knirkefritt, men sjansen er større for at du får trøbbel med Wizz Air enn med Ryanair.

Anonymkode: 7bdbf...de9

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har flydd flere ganger tur retur Ålesund Gdansk med Wizzair og det har vært helt problemfritt.

Billettene er billige, men koster litt med bagasje. 

Anonymkode: 4b8f1...812

Takk. Hvor lang tid i forveien måtte du sjekke inn med wizz? Og kan man sjekke inn via nett selv om koffert må sendes?

Skrevet

Jeg har reist én gang med begge og aldri igjen. Betaler med glede litt mer for å slippe dårlig nettside, slitsom bookingprosess, dårlig designede eposter, mye styr og regler, stress med at alt koster ekstra og det er gebyrer for alt, trange fly, kjipe seter osv. osv. ALT er kjipt og dårlig.

Anonymkode: fd885...0a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mandagsbarn74 skrev (18 timer siden):

Har du valget mellom pest og kolera eller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har reist én gang med begge og aldri igjen. Betaler med glede litt mer for å slippe dårlig nettside, slitsom bookingprosess, dårlig designede eposter, mye styr og regler, stress med at alt koster ekstra og det er gebyrer for alt, trange fly, kjipe seter osv. osv. ALT er kjipt og dårlig.

Alle flyselskapene er jo ganske like her nå.

Selv på SAS må du klikke deg gjennom en rekke valg. Bestiler du basisbillett får du det samme som hos ryanair - en veske under setet foran. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle flyselskapene er jo ganske like her nå.

Selv på SAS må du klikke deg gjennom en rekke valg. Bestiler du basisbillett får du det samme som hos ryanair - en veske under setet foran. 

Ja, men nettsidene er bedre, epostene er bedre, alt er lettere å forstå, og jeg har ikke én eneste gang endt opp med et uforutsett gebyr hos verken SAS eller Norwegian. Og flyene er bedre.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men nettsidene er bedre, epostene er bedre, alt er lettere å forstå, og jeg har ikke én eneste gang endt opp med et uforutsett gebyr hos verken SAS eller Norwegian. Og flyene er bedre.

Og jeg opplever ikke den ene som verre enn det andre her. Forstår både bestillingsprosessene, og hva du betaler for. Har aldri fått et uforutsett gebyr. Flytypene er veldig ofte det samme. Wizz og SAS bruker begge i stor grad airbus320 på kortdistanse. 

Men som sagt - dette er et narrativ de større selskapene skaper, at alt er "verre" og  "vanskeligere", for å sikre å få mer penger ut av slike som deg. 

Skrevet

Jeg har flydd med Wizz ettpar ganger, de har ugunstige avgangstider og jeg synes ikke det er verdt å stille på flyplassen klokka 05:00 for å spare noen hundrelapper ifht. Norwegian for eksempel.

• Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Har du valget mellom pest og kolera eller?

Prismessig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...