Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Du skriver det som om det er så mye mer forståelig å ha komplekser for nesen, men når det gjelder pupper er det bare helt uakseptabelt?

Den tar jeg ikke helt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Elize
Skrevet

Hvis man skal få opperert brystene fordi man har psykiske plager, så må man vel også få dekket alle andre kosmetiske opperasjoner. Jeg tenker at hvis man vil opperere seg på grunn av psykiske plager så trenger man vel kanskje egentlig å gå til en psykolog.

Skrevet
Du skriver det som om det er så mye mer forståelig å ha komplekser for nesen, men når det gjelder pupper er det bare helt uakseptabelt?

Den tar jeg ikke helt..

nei det er ikke det jeg mente. jeg mener det at alle kan slite med komplekser,så hvorfor er det da riktig å få dekket puppene og ikke nese operasjon eller noe annet man måtte ha komplekser for, hvis man først skal få dekket operasjoner.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man ikke få dekket det da? Hvis det er på samme grunnlag? Har ikke sjekket dette, men det burde jo være det samme..

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Å operere brystene for å få mer selvtillit høres like lurt ut som å tisse i buksa for å bli varm.

Har man så sterke komplekser at det går utover psykisk helse, så ville jeg som psykolog aldri anbefalt silikon. Brystkompleksene er garantert bare en del av et større symptombilde.

Gjest 667FCC
Skrevet

Vel, her er det forskjellige meninger, og sånn forblir det vel. Jeg er iallefall fortsatt kjempeglad for at jeg tok operasjonen. Har aldri angret og kommer nok ikke til å gjøre det!

Gjest Gjest_aina_*
Skrevet
hvis dette virkelig er til så stor plage så skulle vel ikke 30 000 være så voldsomt mye å å betale. ta et lån og betal det evnt ned på noen år om det er mye penger å skulle betale i en engangsum. de fleste klinikker har avtaler med finansiering av operasjoner.

nå kjenner jeg aggresjonen stiger inni meg.dere sier jeg kan ta lån osv osv å at jeg kan spare.30 000 kr er ikke lite penger for dem spm har lite til å begynne med.jeg har en datter å forsørge ... å det å spare opp 30 000 kan ta opp til 2-3 år.aner dere hvor lang tid det er å slite med problemene? det blir som å slite med vond rygg i 3 år(for de som får redusert brystene)...vi med små blir ikke tatt alvorlig.vi blir glemt å lagt på hylla.psykisk er mer alvorlig en fysisk..å det med lån...har dere tenkt på at ikke alle kan ta lån? jeg er arbeidsledig å må gå på sosial trygs.samboeren min fikk lån tidligere til å dekke gamle regninger.å da får vi ikke nytt lån ved å knipse i fingrene..

å det med skattepengene...vi som sliter med disse plagene ber ikke om at skattepenger skal gå til dette.jeg for min del viste ikke at det gjorde det engang.isåtillfelle så er det ikke vår feil..

dere som utaler dere negativt om denne saken burde ikke uttale i det hele for dere vet ikke hvordan det er!!!

Skrevet
Sannsynligheten for at du må betale det selv, som de fleste andre i samme situasjon, er stor!

det er nok sant, hadde de vært for store eller veldig ulike blir nok saken en annen. men om de "bare" er små, så er det nok for mange i din båt. meeen når det er sagt så kan du jo ta kontakt med fast legen din igjen og be om å få en henvisning til Omnia (het det før i allefall) i Oslo. hvis du godkjennes der er det utrolig kort ventetid og man betaler kun en egen del på ca 600kr? en av de beste legene i Norge på brystoprasjoner jobber der. hvis du googler sykehuset så kommer du nok over litt info. det er et privat sykehus, men de gjør også arbeid som dekkes av staten!

håper det ordner seg på et vis, synd det er sånn at man får dårlig selvbilde av bryststørrelse, sier litt om hvilket samfunn vi lever i.

lykke til

Gjest Vimsevas
Skrevet

Ville bare si at jeg hadde veldig små pupper og opererte meg for ett halvt år siden, og er kjempe fornøyd! Jeg angrer ikke ei krone, ett sekund for jeg operert meg!

SPAR! Hadde komplekser selv og dro aldri på stranda, sparte, og nå er jeg SÅ glad i kroppen min, alle klær og undertøy sitter 100000 ganger bedre:)

Gjest Mea Culpa
Skrevet
nå kjenner jeg aggresjonen stiger inni meg.dere sier jeg kan ta lån osv osv å at jeg kan spare.30 000 kr er ikke lite penger for dem spm har lite til å begynne med.jeg har en datter å forsørge ... å det å spare opp 30 000 kan ta opp til 2-3 år.aner dere hvor lang tid det er å slite med problemene? det blir som å slite med vond rygg i 3 år(for de som får redusert brystene)...vi med små blir ikke tatt alvorlig.vi blir glemt å lagt på hylla.psykisk er mer alvorlig en fysisk..å det med lån...har dere tenkt på at ikke alle kan ta lån? jeg er arbeidsledig å må gå på sosial trygs.samboeren min fikk lån tidligere til å dekke gamle regninger.å da får vi ikke nytt lån ved å knipse i fingrene..

å det med skattepengene...vi som sliter med disse plagene ber ikke om at skattepenger skal gå til dette.jeg for min del viste ikke at det gjorde det engang.isåtillfelle så er det ikke vår feil..

dere som utaler dere negativt om denne saken burde ikke uttale i det hele for dere vet ikke hvordan det er!!!

Det er absolutt ikke unormalt å ha små pupper. Du er slett ikke alene om det så problemet sitter i hodet ditt. Har du prøvd å gjøre noe med selvbildet ditt i stedet for å sitte her og sutre?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er absolutt ikke unormalt å ha små pupper. Du er slett ikke alene om det så problemet sitter i hodet ditt. Har du prøvd å gjøre noe med selvbildet ditt i stedet for å sitte her og sutre?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa, endlig noen som får sagt det!

Skrevet

Jeg mener ikke at det er kjempe lett å punge ut med 30.000,- MEN om man virkelig er så plaget av det og staten IKKE vil dekke det så må jo dette være en løsning på sikt. Det må jo være bedre å få gjort det om 2-3 år enn ikke i det hele tatt? jeg er forøvrig enig med deg om at det å ta opp lån til dette formålet ikke er noen god ide. Lurer også på hvor du trodde pengene kom fra om de ikke skulle komme fra de pengene vi betaler i skatt?

Og om man ikke vil ha svar man ikke liker å høre bør man heller ikke stille spørsmål i slike forum.

Skrevet
.psykisk er mer alvorlig en fysisk..

hvordan kan du si no sånt`? tror du ikke fysiske plager går utover psyken etter lengre tid?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er da grenser for hvor mye små pupper kan gå utover psyken til mennesker. Nå trør jeg nok noen av dere på tærne, men det får så være. Hvis man blir suicidal av små pupper, tror jeg ikke problemet ligger direkte i puppestørrelsen.. da burde man kanskje prioritere en psykolog.

Jeg hadde selv 70A før, var nærmest helt flat. Jeg vet hvordan det føles. Man er på en måte ikke 100% kvinne, og når jeg så meg i speilet var det som jeg så på en 12 år gammel gutt. Følte meg alt annet enn sexy. Men det kunne aldri falle meg inn å få staten til å bruke skattepenger for at jeg skulle få større pupper? Altså, hvorfor er dette statens problem? Det er da ikke skadelig med små pupper? (som det kan være med f.eks overvekt, der man kan får dekt operasjon. Det skal det forresten MYE til før man får operasjonen dekt!)

Og hvis dette skal bli praktisert, hvor går grensen?

De fleste som tar plastisk kirurgi gjør det fordi de er misfornøyd med noe på seg selv, og det går sikkert utover psyken. Stor nese, små pupper, stor rumpe, store lår, utstående ører, osv. Skal da alle få operasjonene dekt, med våre skattepenger? Kjenner jeg blir frustrert.

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar.

Jeg ønsker fortsatt svar fra noen som har fått dette innvilget.

Jeg synes det er direkte synd at jeg betaler skatt for at du skal sitte hjemme og klage over puppestørrelsen din.

Hvis dette er ditt største problem burde jo livet ditt være relativt bra.

Mange lever med kroniske smerter\sykdommer, og små pupper er ikke akkurat kjent som en dødelig sykdom, ei heller spesielt smertefull.

Vi har korridorpasienter i Norge, og du mener at helsevesenet skal prioritere størrelsen på bysten din ?

Skaff deg en jobb og betal puppene dine selv, som "alle" andre.

• 2 uker senere...
Skrevet
hvordan kan du si no sånt`? tror du ikke fysiske plager går utover psyken etter lengre tid?

det er det jeg prøver å forklare dere.jeg sliter pga små bryster(fysisk) noe som har ført til psykiske plager.trenger ikke være smerter fysisk for at det går ut over psyken

Skrevet
det er det jeg prøver å forklare dere.jeg sliter pga små bryster(fysisk) noe som har ført til psykiske plager.trenger ikke være smerter fysisk for at det går ut over psyken

Tror ikke det blir helt rikigit å kalle små bryster for en fysisk plage.... det er i hodet ditt det sitter, det er ikke noe fysisk galt med kroppen din. Noen er små, andre er store. Sånn er det bare!

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

ønsker deg masse lykke til:) var meningen jeg skulle til psykiater denne mnd men får ikke før i august nå pga psykiske plager ang små bryster..

• 5 måneder senere...
Gjest sephrenia
Skrevet
hva med de som sliter pga andre ting da?som kanskje sjenerende hårvekst el.l?eller kanskje noen får det dårlig psykisk fordi de føler de har stygg nese. jeg synes utrolig synd på folk som sliter fordi de er misfornøyd med puppene, men som andre sier-det er ikke så alt for dyrt med silikon, hvis det er noe man virelig trenger for å få bedre psyke. og det finnes million bedre ting skattepengene kan brukes på istedet.

hvis du sjekker lovverket, så har di like stor rett til å få dekt operasjon som noen med små pupper. Loven er sånn at du ikke for støtte til kosmetiske inngrep. men til inngrep som forlenger livsløpet, eller livskvaliteten merkbart-

er ikke sånn at alle jenter med små pupper kan komme valsende å si at di har psykiske problemer pga av det.. de psykiske plagene må dokumenteres bedre enn som så. ¨å det å ha psykiske problemer er mer enn å være misfornøyd med noe. har man psykiske problemer sliter man veldig. vil tro di som virkelig har d tungt med dette allerede er i kontakt med helsevesenet. .er i slike tilfeller støtte kan gis da det har medisinsk grunnlag

å jeg betaler gjerne dette.,-- på lik linje som skattepengene går til andre operasjoner som kraftig forbedrer livskvaliteten til folk.

og jeg vil faktisk påstå at små bryster er ett større problem for enkelte enn f.eks stygg nese ..

noen vil nok dessverre føle at di ikke er fullt kvinne fordi brystene er for små, selvfølgelig,akkurat slik som en kvinne som har måtte operert bort ett bryst ville ha følt. er det så vanskelig å skjønne?

synes hvertfal ikke det er vanskelig å forstå.. spesielt med tanke på all fokuseringen det er på puppene nå.skjønner det veldig godt jeg.. å jeg tror du må være sterkt for å ha veldig små pupper og ikke lar det gå utover selvtilliten å selvfølelsen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...